Blu-ray VS DVD krigen - Side 89

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 89 av 126 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 109 119 ... SisteSiste
Viser resultater 1,761 til 1,780 av 2508
    Newcomer octane sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Litt offtopic... men er det andre enn meg som opplever lavere lyd(dåligere vet jeg ikke?) når jeg kjører PCM ut fra PS3, enn om jeg velger Bitstream.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Enkel sammenligning mellom DVD og HD oppløsning.
    Klikk på bilde for endret oppløsning
    Fellowship of the Ring - Comparison shot 2 (DVD)
    Ser man ikke forskjeller , farge , skarphet , detaljer på sin 15 - 22 tommer pc skjerm er det ikke det at bildene er like men øynene oppfatter ikke forskjeller eller du sitter 5-10 meter unna skjermen så forskjeller oppfattes ikke så godt.
    Nå er det vel en ganske stor enighet om at det ikke nytter å sjekke disse forskjellene for filmavspillen med slike still bilder. Er ikke så sikker på hvor relevant disse bildene heller er mellom DVD og BD. LOTR trilogien er vel f.eks ikke kommet ut i BD ennå (pr. 05.12.2008), så de HD bildene er vel hentet fra og rippet fra 1080i HDTV sendinger osv.

Det er vel også mange andre faktorer som gjør relevansen av slike sammenligninger mindre heldig. Pixel oppløsningen (oppbyggningen av rutenettet dekningsgrad) på skjermen som viser bildene, Er det samme filmrute som vises?, bildeprosseor og digital kameraet egenskaper er vel andre ukjente faktorer.

Er ellers ikke uenig med deg at det er store bildemessige forskjeller og at de kan minne om noe som kommer frem med disse bildene.

Synes forøvrig også at det er rart hvis ikke forskjellene mellom BD og DVD blir synlige selv på en 42" FullHD skjerm på 3-4m avstand.

Det vi vel kan være enige om er at så lenge størrelsen på hver pixcel er på skjermen er vesentlig mindre enn øyets oppløsning, vil man ikke få fullt utbytte av skjermoppløsningen.

Det trenger vel heller ikke å være noe galt med øynene til den som ikke opfatter forskjellene på 42" FullHD oppsettet. Det kan jo like gjerne være noe galt med oppsettet, så man mister noe av oppløsningen på veien mellom BD plata og visningen på skjermen.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Jeg tror du snart må være den eneste som ikke ser forskjellen mellom BD og DVD på en 40" på normal avstand...? Jeg skjønner bare ikke at du ikke ser det. Men jeg skal jo ikke påstå at du ikke gjør det. Synd, det da. Men, igjen, det er ikke BD sin feil...
    Det er vel heller alle dere andre som tror dere ser forskjell. Vi med normalt syn ser ikke forskjell.

Ta en titt her

Chart: 1080P Does Matter - CarltonBale.com

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pmo
    Det er vel heller alle dere andre som tror dere ser forskjell. Vi med normalt syn ser ikke forskjell.

Ta en titt her

OK, jeg gir meg. Det er ren innbildning det jeg ser og opplever med BD.

Vi som ser syner for leve i illusjonen, mens dere som mener DVD er like bra får kose dere med DVD i helgen.

Det er mulig jeg lar meg "lure" litt denne helgen med en BD film, da
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Nå er det vel en ganske stor enighet om at det ikke nytter å sjekke disse forskjellene for filmavspillen med slike still bilder. Er ikke så sikker på hvor relevant disse bildene heller er mellom DVD og BD. LOTR trilogien er vel f.eks ikke kommet ut i BD ennå (pr. 05.12.2008), så de HD bildene er vel hentet fra og rippet fra 1080i HDTV sendinger osv.

Det er vel også mange andre faktorer som gjør relevansen av slike sammenligninger mindre heldig. Pixel oppløsningen (oppbyggningen av rutenettet dekningsgrad) på skjermen som viser bildene, Er det samme filmrute som vises?, bildeprosseor og digital kameraet egenskaper er vel andre ukjente faktorer.

Er ellers ikke uenig med deg at det er store bildemessige forskjeller og at de kan minne om noe som kommer frem med disse bildene.

Synes forøvrig også at det er rart hvis ikke forskjellene mellom BD og DVD blir synlige selv på en 42" FullHD skjerm på 3-4m avstand.

Det vi vel kan være enige om er at så lenge størrelsen på hver pixcel er på skjermen er vesentlig mindre enn øyets oppløsning, vil man ikke få fullt utbytte av skjermoppløsningen.

Det trenger vel heller ikke å være noe galt med øynene til den som ikke opfatter forskjellene på 42" FullHD oppsettet. Det kan jo like gjerne være noe galt med oppsettet, så man mister noe av oppløsningen på veien mellom BD plata og visningen på skjermen.
    Jeg har jo ikke skrevet at det ikke er forskjell? På 42" tommeren.

Jeg tror jeg skrev noe slikt som : Jeg tror jeg ser fler detaljer og muligens noe knallere farger i visse scener.

Men jeg vil sammenligne de forskjellene som jeg opplever, som forskjeller mellom varierende bildekvalitet på dvd.

Side by side så hadde forskjellene kanskje vært lettere å skille. Men jeg tror at jeg ville ha kunnet bomme i en blindtest.

Det er på bakgrunn av dette at jeg ikke synes det er særlig vits i å bruke BD på denne størrelse i forhold til dvd. Den dagen prisene og utvalget er noenlunde likt så er det greit.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at du ikke synes det er vits å oppgradere til BD dersom man har en 40". Det betyr ikke at ikke forskjellen mellom DVD og BD er liten. BD har 5 ganger så høy oppløsningen som DVD. Ser du virklig ikke det!?

Du synser om det ene og det andre, og tar f.eks for god fisk at PS3 er BD-spilleren over alle BD-spillere. Dersom du tror det, så får du tro det. Men tro meg, den er ikke det. Les også siste Hjemmekino bladete som kom i går. Nå har jeg A/B testet mellom BDP-51FD og PS3 i 3 dager. Lyd levert som bitstream til LX60 er langt bedre enn PCM fra PS3. Stereolyd er en ny dimensjon, ift PS3.

Bildekvaliteten på DVD er merkbart bedre selv når jeg sender 576i over HDMI til Sony VW50. Pioneer leverer gode signaler i 576i. Men enda bedre blir det når 51FD oppskalerer til 1080/ 60p selv.

Men du blander kortene litt virker det som. Du snakker om at det ikke er "vits" å bytte. Hvorfor ikke? Er det fordi om du mener at du ikke ser forskjell fra DVD på 3 meter? I såfall må du ha dårlig syn. Som jeg sa over; om du ikke synes det er vits å bytte fordi prishoppet er for stort, så skjønner jeg ikke det heller. Ikke nå som du får spillere ned i 2000-2500 kr. Og sammenlignet med folk flest sine DVD-spillere til 7-800 kr, er jo en BD-spiller til 2500 kr en ekstrem oppgradering.

Jeg tror du snart må være den eneste som ikke ser forskjellen mellom BD og DVD på en 40" på normal avstand...? Jeg skjønner bare ikke at du ikke ser det. Men jeg skal jo ikke påstå at du ikke gjør det. Synd, det da. Men, igjen, det er ikke BD sin feil...
    Takk for modereringen - ble lagt til en del info jeg setter pris på.

Jeg har ikke så mye erfaring av PS3 som BD spiller - så jeg henter infoen på nettet. Og i en del forum så får den fremdeles bra skussmål. Skal jeg hente info om elektronikk så leser jeg gjerne litt mer enn kun "Hjemmekino".

Du virker jo veldig opptatt av bildekvalitet så jeg tviler ikke på deg når du skriver at det er stor forskjell på din nye spiller.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pmo
    Nå har jeg ikke sammenlignet 720 og 1080, men på min tv med min sitte avstand er det TYDELIGE kvalitetsforskjeller mellom SD og HD(1080). Om jeg ville sett forskjell mellom 720 og 1080 vites ikke for video innhold, men for Grafikk (PC og spillkonsoll) ser jeg også tydelig forskjell på 720 og 1080 (pixler er mye mer fremtredende her enn i video materiell hvor slikt utjevnes).

Den grafen du linker til sier vel at man må nærmere enn 2.5m før man ser fordelen med 1080p på en 46"er. 2.3m for 40" og ca 3m for en 50". Trenden i dag er jo at man sitter nærmere tv'en enn tidligere (hvor 14" stod på andre siden av huset ). Dette ser man jo tydelig på tv innholdet også, hvor tekst blir mindre og mindre.

Ellers er det vel litt subjektivt per person NÅR man ser forskjellene... uansett blir det et spørsmål om 720 vs 1080 tror jeg... på 4.5m avstand ser man fordelen med 720p på en 50" og jeg tror ikke så mange har så stor sitteavstand?

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, jeg gir meg. Det er ren innbildning det jeg ser og opplever med BD.

Vi som ser syner for leve i illusjonen, mens dere som mener DVD er like bra får kose dere med DVD i helgen.

Det er mulig jeg lar meg "lure" litt denne helgen med en BD film, da
    Ja, det e løye med det, virker som en del folk stoler mer på teoretiske grafer enn synet sitt.

Kan tenke meg at de er skuffet over utviklingen, nå er det jo nærmest umulig å få kjøpt en skjerm med 480 oppløsning

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    Nå har jeg ikke sammenlignet 720 og 1080, men på min tv med min sitte avstand er det TYDELIGE kvalitetsforskjeller mellom SD og HD(1080). Om jeg ville sett forskjell mellom 720 og 1080 vites ikke for video innhold, men for Grafikk (PC og spillkonsoll) ser jeg også tydelig forskjell på 720 og 1080 (pixler er mye mer fremtredende her enn i video materiell hvor slikt utjevnes).

Den grafen du linker til sier vel at man må nærmere enn 2.5m før man ser fordelen med 1080p på en 46"er. 2.3m for 40" og ca 3m for en 50". Trenden i dag er jo at man sitter nærmere tv'en enn tidligere (hvor 14" stod på andre siden av huset ). Dette ser man jo tydelig på tv innholdet også, hvor tekst blir mindre og mindre.

Ellers er det vel litt subjektivt per person NÅR man ser forskjellene... uansett blir det et spørsmål om 720 vs 1080 tror jeg... på 4.5m avstand ser man fordelen med 720p på en 50" og jeg tror ikke så mange har så stor sitteavstand?
    Denne grafen har jo på en måte vært fasit her inne på forumet når det gjelder å velge et HD-Ready eller Full HD tv. Hvor det har blitt konkludert med at Full HD tv stort sett var bortkastet opp til en viss størrelse.

Selv kjøpte jeg Full HD tv først og fremst for å kunne slippe ovescan og minst mulig skalering - men fikk hele tiden vist denne grafen og at den var fakta. Altså at jeg heller skulle spart penger og kjøpt HD Ready.

På spill så synes jeg tven gjør stor forskjell på HD signaler fra Xboxen (720p stort sett oppskalert til 1080p? ) i forhold til Wii - (480p/576i) . Men denne forskjellen er ikke på langt nær så stor når det gjelder film (dvd vs BD) synes jeg. Men spill handler vel mye mer enn om kun oppløsning.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dere ikke lei av å bruke halve livet deres på denne tråden?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Takk for modereringen - ble lagt til en del info jeg setter pris på.

Jeg har ikke så mye erfaring av PS3 som BD spiller - så jeg henter infoen på nettet. Og i en del forum så får den fremdeles bra skussmål. Skal jeg hente info om elektronikk så leser jeg gjerne litt mer enn kun "Hjemmekino".

Du virker jo veldig opptatt av bildekvalitet så jeg tviler ikke på deg når du skriver at det er stor forskjell på din nye spiller.
    Ja, beklager, det gikk litt fort i sta. Ble litt stikkord-setninger som kanskje virket litt kvasse. Det var ikke meningen Men nå har roen senket seg, og pilsen er åpnet...

PS3 som spiller (ser bort fra gaming) er helt knall. Den er kjapp og pålitelig, samt at den har dekoding av samtlige HD-lydformater og er BD-Live. Den fikk veldig bra DVD-bilde da den fikk firmware med 1080p-oppskalering, hvor 3:2 pulldown ble implementert. Så DVD-bildet er godt nok for de aller fleste med flatskjerm. På projektor kommer nok DVD-bildets svakheter tydligere fram.

På BD er bildene den leverer også helt knall. Dens svakhet, synes jeg, var at det sorte grodde litt igjen, fargene ikke helt på topp og litt dårligere skarphet (noe jeg ikke la merke til før jeg fikk Pioneer). Vi må heller ikke glemme viftestøyen fa PS3. Den høres godt i rolige partier.

Så i sum så er PS3 en meget habil spiller. MEN, nå er den ikke lengre den billigste eller den beste. Dens største svakhet er at den ikke kan sende ut bitstream. Men helt greit, da det tross alt er en spillkonsoll. Så spiller man får man mye for pengene. Skal du ha den primært til film, så er det ikke lengre et godt kjøp.

Fatter hadde en gang også PS3 til BD-spiller, men fikk etter hvert Panasonic BD30. På hans 50" Pioneer plasma var det allerede den gang klart at PS3 ikke var den beste spilleren.

Uten HQV test disk så er det vanskelig å si hva som skiller, uten at bildet fra DVD og BD er vesentlig bedre med Pioneer. Og det at jeg nå kan kjøre lyden som bitstream gjorde lyden perfekt for meg.

Det er ikke så veldig lenge siden enkelte hevdet at HD-lyden er som en zip-fil. Om du pakket den ut i spilleren (PS3) eller sendte den til receiver for utpakking, så ble det akkurat det samme. Det var ikke poeng å motargumentere en gang...

Så er jeg ikke uenig i at om en person har en 40" skjerm uten surround anlegg og er kun middelmådig interesert i lyd og bilde; så er ikke dette er målgruppa å anbefale BD til. Man kan jo finne mange slike eksempler Men har man et enkelt lydanlegg og har mulighet for HDMI eller multi kanal inn, 40" eller mer så er det klart at jeg hadde anbefalt vedkommende en BD-spiller. Så er det opp til enhver om man er villig til å bruke drøye 3k kroner for dette eller ikke
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for detaljert svar, jeg har tidligere etterspurt hvordan PS3 står seg i forhold til dedikerte BD spillere priset til 3-5k både her og i andre forum, men mange har ikke erfaring med begge deler - eller har et veldig spesielt forhold til sin PS3

Så på grunn av Sonys problemer med å senke prisen på PS3 så ble det en Samsung BD P1500 på meg. Føler vel egentlig at jeg da ikke har en dårligere avspiller enn PS3.

Men PS3 kan allikevel bli aktuelt på et senere tidspunkt, noen spilltitler som frister litt mer og rett pris :-D

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roffy
    Er dere ikke lei av å bruke halve livet deres på denne tråden?
    Hvorfor bruke tid på å henge seg opp i hva andre gjør?

Tilbake til tema - vil BD slå an denne jula? Enkelte har gått ut og sagt at dette årets julegave.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg lurer på er om det kommer å gis ut titler i samme omfang på BD som på dvd.

I prinsipp alt kommer jo på dvd - masse gammelt og for folk med sær smak

Eller blir noen dvder på en måte testversjoner - altså titler som har tidligere har solgt elendig på dvd - vil disse bli gitt ut på BD?

Jeg kjøper jo en del slik - Scifi intressert som jeg er - for eksempel filmer som blir laget etter Babylon 5 osv.. Dette er jo billig produksjoner som blir gitt direkte ut på dvd og sjelden kommer med norsk tekst for eksempel - og er vanskelige å få tak i - også i utenlandske nettsjapper. Selges nok også i meget begrenset antall - ofte er de kun å få tak i i korte perioder.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg lurer på er om det kommer å gis ut titler i samme omfang på BD som på dvd.

I prinsipp alt kommer jo på dvd - masse gammelt og for folk med sær smak

Eller blir noen dvder på en måte testversjoner - altså titler som har tidligere har solgt elendig på dvd - vil disse bli gitt ut på BD?

Jeg kjøper jo en del slik - Scifi intressert som jeg er - for eksempel filmer som blir laget etter Babylon 5 osv.. Dette er jo billig produksjoner som blir gitt direkte ut på dvd og sjelden kommer med norsk tekst for eksempel - og er vanskelige å få tak i - også i utenlandske nettsjapper. Selges nok også i meget begrenset antall - ofte er de kun å få tak i i korte perioder.
    Det virker som at det kommer en del titler som ikke er såkalte blockbusters og kinofilmer. Criterion kommer med sine filmer, Band of Brother er kommet, flere andr tv-serier er allerede på BD, etc.

Men tviler vel på at filmer som solgte elendig på DVD vil bli brukt tid og ressurser på for å gis ut på BD. Men gamle klassikere og litt sære gode filmer kommer sikkert mer og mer...

Jeg forsøker også å kjøpe litt spesielle filmer til samlinga. Filmer jeg vil se om og om igjen...De andre leier jeg på videosjappa
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg slutet å leie filmer i det jeg begynte å kjøpe dvd filmer. Det var liksom "dealen" jeg gjorde med meg selv. :-D

Filmer jeg ikke kjøper, som jeg er "litt" intressert i, ender jeg som regel opp med å se på tv.

Band of Brothers kom akkurat i postkassa - men på dvd :-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Band of Brothers kom akkurat i postkassa - men på dvd :-D
    Min desidert størte favorittserie. Nektet å kjøpe den på DVD, og har nå ventet i flere år på at den skal komme på BD.

Vi får se ha julenissen har i sekken i år

Its taco-time. Ha en fin fredag!
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stiftelsen Elektronikkbransjen har kåret Blu-ray Disc-spillere til Årets julegave
    (hørt det på radio for noen dager siden + det er publisert på nettsider og sikkert andre steder også)
    Med litt positiv omtale vil flere kjøpere handle.
    Flere tester av BD spillere har vært siste mnd og at tv , aviser og hi fi magasin omtaler BD mye mere nå vil øke mulighetene for at flere kjøper.
    Antall spillere har økt formidabelt siste 1/2 år
    Storsatsingen på BD disc produksjon (antall produksjonslinjer) var på plass fra i høst og frem til nå og da blir ikke nesten all produksjon brukt til nye filmer men også utgivelse av tidligere filmer.
    Produksjonen av BD disc er også og blir billigere en den var lenge

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sto med svære overskrifter på siste bladet fra elektronikkbransjen, men det var ganske mange sider med andre julegavetips før en kom til epistelen om BD spillere, ikke mye fornuftig spom sto der heller.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sorry Mac!!

Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Når noe er filmet med høy oppløsning og gjenngis med forholdvis høy oppløsning vil denne oppløsningen kunne oppfattes på feks en 40 tommer eller mindre.
    Avstanden vil variere men ved normalt syn er det satt en anbefalt avstand fra tv for å kunne utnytte bilde.
    (også sett i forhold til praktisk titting uten at hodet skal virre rundt eller man får en stilling der man blir sliten av (som da øynene peker opp eller ned over tid - høyde gulv til skjerm)

Ingen øyne er like men ser man ikke detaljeforskjell mellom SD og HD film matteriale ved mindre skjermer er det kanskje fordi men trenger hjelpemiddler for å oppnå normal syn eller at man har et utgangspunkt i helt feil avstand.

Helt feil avstand blir feks når man må gni nesa i vindusruten for å se fluemøkka eller må ha 100 tommer eller mere for å kunne oppfatte detaljer i en HD film.

Samme blir det med lyd der kHz man hører kan variere fra person til person.
    Enkelte kan høre bare 12-14 kHz men andre hører kanskje 20 kHz.
    Dette er enorm forskjell.

Feil blir det stanhaftig å bagatilisere eller formiddle en vits eller ikke vits om man selv pga begrensninger ikke kan nytte høyere oppløsning.
    Hadde jeg sett så dårlig at jeg ikke så HD på 40 tommer tror jeg heller jeg hadde latt være å skrive noe om det

Enkel sammenligning mellom DVD og HD oppløsning.
    Klikk på bilde for endret oppløsning
    Fellowship of the Ring - Comparison shot 2 (DVD)
    Ser man ikke forskjeller , farge , skarphet , detaljer på sin 15 - 22 tommer pc skjerm er det ikke det at bildene er like men øynene oppfatter ikke forskjeller eller du sitter 5-10 meter unna skjermen så forskjeller oppfattes ikke så godt.
    Om man da ikke ser forskjellene med 40 tommer så kjøp DVD men la de som har nytte og utbytte av HD ha glede av det uten svartmaling
    Har du hard facts om de bildene? Hadde min dvd-spiller fremvist det påståtte HD-bildet hadde jeg kasta skiten. Ser ut som en som har lekt seg med et slr kamera og bevist ikke fokusert på noen av bildene.
    I DVD bildet er det bevegelse, HD bildet er et still-bilde, utrolig at det må jukses for å fremstille en falsk forskjell.

Side 89 av 126 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 109 119 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •