Blu-ray VS DVD krigen - Side 81

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 81 av 126 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 77 78 79 80 81 82 83 84 85 91 101 111 121 ... SisteSiste
Viser resultater 1,601 til 1,620 av 2508
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har ennå ikke kjøpt en BD-spiller. Kommer heller ikke til å gjøre det før BD-filmer er vanlig i utleiesjappa. BD er p.t. nerdenes domene. jeg er IKKE nerd, og er således pro DVD.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Ja, det må ha vært i USA. Husker jeg kjøpte de første DVDene til rundt 300 kr. Allerede da var det mulig å få kjøpt VHS-filmer til 100-lappen.
    Ja, men her velger du typisk ytterpunkter for å underbygge ditt argument. Snittprisen var mye nærmere hverandre. (forskjellen jeg nevner er forskjellen på topp 20 filmene for året 2000 på begge formater)

Hvor får du 60% fra?
    Fra USA. Tatt fra de offiselle tallene på antall solgte filmer og omsetningen for disse. Blir 16 og 26$ i snitt.

Totalt er forskjellen i snittpris langt større i Norge. Her ligger den på nesten dobbel pris i forhold til DVD i følge release.no (noe som skyldes godt utvalg av rimelige filmer på DVD)

...så kan man kjøre så mye ordspill man vil på dette. Jeg skjønner ikke problemet. Da DVD kom og jeg kjøpte min første spiller fra Sony i januar 1998 (mener jeg det var) betalte jeg over 7000 kroner for den. Den hadde scart og s-video. Komponent og progressiv scan var enda ikke kommet. Filmene lå vel på 250-350 kroner.
    Enten bommer du på et år eller så kjøpte du en importmodell.

Det var mulig å kjøpe Pioneer DVD under 5000 i 1998. (DVD kom til Norge like før sommeren 1998 hvis jeg ikke husker feil)

BD-spillerne koster jo nå helt ned i 2500-3000 kroner. Og da får man en glitrende DVD-spiller på kjøpet. Filmene koster fra 99-279 kroner. Hvorfor mener dere at prisen fortsatt er alt for høy?
    Prisen på spillerne syns jeg er blitt meget bra. Eneste problemet for meg er prisen på filmene. Spillere kjøper man bare av og til. Filmer kjøper man flere av hver uke og da blir prisforskjellen kostbar for mange. (jeg syns det er verdt det, men ikke andre som salgstatstikken viser)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joho. Denne tråden blir en HD-DVD vs. BD tråd. :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Joho. Denne tråden blir en HD-DVD vs. BD tråd. :lol:
    Tja. Hvis BD sliter med å få fotfeste vil HD DVD slitt langt mer.

De fleste er nok bare glad for at krigen er over.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Krigen pågår mellom DVD og BD. Derav trådens initiering.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisene på BD er hinsides - kjøpte 4 i dag og det ble ikke lang unna 800 kroner (jeg holdt meg unna de til kr 249,-)

Kommer selvsagt å tråle nettet etter billigere saker - men en god stund fremover kommer det kun å handles BD på "sikre kort" og filmer med høy score på imdb.

Resten (mesteparten) kommer uten tvil å handles inn på dvd.

Ellers så er jeg veldig lite imponert over innpakingen på BD - coverene virker mer skranglete enn dvd og innlegene er en stor skuffelse i forhold til dvd - i hvertfall på de 6 jeg har til nå.

Men jeg kan gjenta noe jeg nevnte i et tidligere innlegg - BD er en oppgradering i forhold til dvd - men ikke i nærheten av revolusjonen som dvd var i forhold til vhs!

Blir litt sacd over det - et format for oss entusiaster
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Prisene på BD er hinsides - kjøpte 4 i dag og det ble ikke lang unna 800 kroner (jeg holdt meg unna de til kr 249,-)

Kommer selvsagt å tråle nettet etter billigere saker - men en god stund fremover kommer det kun å handles BD på "sikre kort" og filmer med høy score på imdb.

Ellers så er jeg veldig lite imponert over innpakingen på BD - coverene virker mer skranglete enn dvd og innlegene er en stor skuffelse i forhold til dvd - i hvertfall på de 6 jeg har til nå.

Men jeg kan gjenta noe jeg nevnte i et tidligere innlegg - BD er en oppgradering i forhold til dvd - men ikke i nærheten av revolusjonen som dvd var i forhold til vhs!

Ikke for å rakke ned på noen her inne, men hvis du gikk fra vhs til dvd så gikk du glipp av mange år med fantastisk lyd og bilde kvalitet på Laserdisc som langt overgikk vhs. Og forskjellen mellom LD og DVD var betydelig mindre enn forskjellen nå er mellom DVD og BD.

Å kjøpe en film på dvd som er tilgjengelig på bluray nå eller i nær fremtid blir for meg helt uforståelig.. Sorry altså, men enhver dvd er et re-buy i forkledning spør du meg
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Sorry altså, men enhver dvd er et re-buy i forkledning spør du meg
    Enten kjøper du lite filmer eller er du veldig ukritisk. Av mine 1000 filmer på DVD så er det kanskje 50 jeg har sett flere en 1 gang. De 950 er uaktuell å kjøpe på BD.

Å kjøpe en film på DVD som man forventer å kjøpe på BD. Ja det er bortkastet.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FFWD
    Enten kjøper du lite filmer eller er du veldig ukritisk. Av mine 1000 filmer på DVD så er det kanskje 50 jeg har sett flere en 1 gang. De 950 er uaktuell å kjøpe på BD.
    Mange vil nok anse meg som ukritisk, men selv velger jeg å kalle meg film-elsker. Og jeg synes ikke jeg kjøper lite filmer. Stoppet vel på 1200 DVD før BD, og hadde ALLE filmer som var gitt ut som jeg ville ha. Har vært ajour i ganske mange år, og tillater meg aldri å falle på etterskudd. (les: kjøper alt jeg liker/har lyst på fortløpende, og har 0 filmer på wishlist)
    Det skal MYE til for at jeg misliker en film, og er meget altetende. Av snart 350 bluray er over halvparten filmer jeg har/hadde på dvd. (fikk første bluray spilleren i slutten av mai i fjor, og det blir vel 4,5 BD filmer i uka i snitt, altså nesten en til dagen hver ukedag)
    Har sett mange misliker de titlene som har blitt gitt ut først på Bluray, men disse passer meg perfekt. Effekt orgier hvor du bare trenger åpne ører og øyne og slå av hjernen.

Å kjøpe en film på DVD som man forventer å kjøpe på BD. Ja det er bortkastet.
    Alle filmer jeg kjøper forventer jeg å like, og følgelig om jeg kjøper en dvd etter at jeg har anskaffet bluray, så er det vel vitende om at når filmen kommer på BD så vil jeg kjøpe den på ny.

Har jo opp gjennom årene kjøpt opptil 3 dvd versjoner for å få bedre lyd/bilde etc. (feks. først en standard ed. med dd lyd, så spec. ed med dts lyd, også tilslutt superbit)

Edit: Eksempel: Fifth Element som er en av tidenes beste filmer: 1 stk LD, standard DVD, Superbit DVD, 1 gen. Bluray, Remaster Bluray.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok vi er rimelig enig når det gjelder film. Jeg kjøper heller ikke filmer jeg antar jeg kommer til å mislike (f.eks Norsk film) (har ikke sett noen norsk film de siste 10-15 årene da alle inneholder samme skuespillere og er elendig underholdning. ) (les Sverre Anker Ousdal, Helge Jordal osv med standard skuespillere som alltid skal være med)

Men selv om jeg liker en film betyr ikke at jeg kommer til å se den igjen. Livet har begrenset tid (maks 1-2 filmer i uka) og mange av filmene er av den typen at har du sett filmen før ja da vet du plottet og dermed er mye av underholdningen borte.

Hjerneløs action(Terminator, mission impossible, the rock osv) kan jeg se gang på gang og som deg eier jeg mange versjoner av dem. T2 har jeg sikkert eid i 6-7 forskjellige versjoner, håper bare det kommmer en bra BD versjon snart (fifth element er tilsvarende)

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Når du klipper andres innlegg så skriv det, dette innlegget gir ikke et riktig bilde av det som var skrevet som helhet.
    Var den til meg?
    Isf forsår jeg ikke hva du mener..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Var den til meg?
    Isf forsår jeg ikke hva du mener..
    Poenget var jo at du tilla meg andre meninger enn jeg gjorde og prøvde å være uenig med meg på ting jeg i utgangspunktet var helt enig ved å si at jeg argumenterte forskjellig. (jeg snakket om lanseringstidspunkt på de forskjellige teknologier) Du fikk det til å se ut som jeg snakket om teknoliger på samme tidspunkt. (jeg tror dog du ikke gjorde det med vilje da du tydeligvis misforstod argumentet)

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock

Her hvor jeg bor har jeg mulighet til å leie det meste som er sluppet på BD. Her finnes alt.

De filmene jeg kjøper, kjøper jeg der hvor det er billigst. Enten på Elkjøp (og spesielt på nett hvor de koster mellom 149-179 kr) eller andre steder. Filmer som koster mer enn 199 kr kjøper jeg aldri.

Som jeg ser av utstyret du har, så har du ikke mulighet til å kjøre 1080/24p enda. Stemmer det? Når du får deg ny pj så kan du jo sammenligne med DVD igjen.

Film er en totalopplevelse. Og totalopplevelsen av bedre bildekvalitet og bedre lydkvalitet synes jeg er minst like revulusjonerende som da DVD kom. Hva hadde vi da. Jo scart-tilkobling og Dolby ProLogic. Det tok tid før vi fikk komponent og progressiv scan. Og det tok enda litt tid før vi hadde HDMI med oppskalering og gode 5.1-spor på DVD.

Totalopplevelsen jeg får fra BD allerede nå; med 24p og DTS-HD Master overgår DVD til de grader.

Tenk om noen år...oppskalert BD til 4k oppløsning, enda bedre lydspor og pj med LED-sortnivå...? Det blir jo bare bedre og billigere.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Jeg har ennå ikke kjøpt en BD-spiller. Kommer heller ikke til å gjøre det før BD-filmer er vanlig i utleiesjappa. BD er p.t. nerdenes domene. jeg er IKKE nerd, og er således pro DVD.
    Jeg synes det er litt merkelig at det ikke er BD-filmer i den lokale utleiesjappa hos deg. Her "langt ute på landet", så kommer stadig flere BD-filmer ut i sjappa. Problemet er at de populære ofte er utleid hvis du kommer på feil tidspunkt på fredag/lørdag/søndag. Jeg leier stadig flere BD-filmer, så sant det er mulig. Er det ikke det, så blir det DVD, filmen er tross alt i høysetet. Jeg har også bestemt meg for å begrense handlingen av filmer, de fleste blir kun sett en gang.

/S

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De siste 3år har prisen på flatskjermer hatt en fenomenal pris-reduksjon som følge av etterspørselen.
    Noe lignende vil ikke nok ikke BD oppleve iom at det først og fremst entusiaster som kjøper BD og at flatskjerm er allemannseie.
    Jeg forstår ikke hvordan du kan hevde dette. Dette er helt opp til filmidustrien. De kan styre oss over på BD ved å prise de to formaten likt og sette utgivelesdato likt for samtlige utgivelser. De kan sågar fremskynde prosessen ved å gi ut BD tidligere enn DVD. På den måten vil de få mange over på BD samtidig som de ikke mister markedet for de som fortsetter å holde på DVD
    Det som gjør BD kostbart er ikke filmene, men nye investeringr i BD-spiller og ny receiver, samt ikke minst ny flatskjerm eller prosjektor. Med dette på plass vil det fort gå 50lapper for min del, så får jeg kanskje skiftet høyttalere og solgt utstyr for 25lapper og brukt 40 nye lapper, vips så kostet det meg 65K med BD, eller ca differansen på 1000 BD-filmer kontra DVD-filmer i dagens marked.
    Her synes jeg du motsier deg selv. Det er entusiastene som må bytte ut mye utstyr, noe entusiaster gjerne gjør. men eg tro dog de færreste bytter ut alt på en gang. Hvermansen har vel gjerne kun flatskjerm og DVD-spiller. Flatskjermen har veldig mange allerede. Da er det kun BD-spilleren som må byttes ut. BD-spillere blir stadib billigere og bedre. Her tror jeg også bransjen vil styre oss over på BD ved at rene DVD-spillere forsvinner fra hyllene. BD-spillere spiller jo også DVD'er.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget var jo at du tilla meg andre meninger enn jeg gjorde og prøvde å være uenig med meg på ting jeg i utgangspunktet var helt enig ved å si at jeg argumenterte forskjellig. (jeg snakket om lanseringstidspunkt på de forskjellige teknologier) Du fikk det til å se ut som jeg snakket om teknoliger på samme tidspunkt. (jeg tror dog du ikke gjorde det med vilje da du tydeligvis misforstod argumentet)
    Ok, da beklager jeg at jeg missforsto ditt innlegg. Men jeg forstår ikke hvorfor det er interessant å sammenligne prisene på BD nå mot prisene på DVD da det var nytt.. Det er totalt uinteressant hva CRT-TV eller FM-radio kostet da den teknologien var ung for om folk "investerer" i flatskjerm eller DAB-radio nå. Tilsvarende er det er prisen på BD mot prisene på DVD nå som er interessant.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig hvor fort enkelte glemmer. Da flatskjermene kom kostet de ca. 1000 kr pr tomme eller mer. Det var kun entusiaster som måtte ha det nyeste som handlet dette. Og ikke var skjermene noe bra heller. Husker selv at jeg gikk for en Toshiba 42" CRT bak projeksjons tv, da den kostet like mye som 42" plasma (ca. 25-30k i 2001). Sortnivå og panoreringer var jo uendelig mye bedre på min CRT RPTV. Og fortsatt holder den stand mot de aller flest flatsjermer hva angår sortnivå, korrekt fargegjengivelse og naturlige panoreringer. Men nå som LED-skjermene kommer, så ser det ut til at jeg endelig skal oppgradere.

Et lite side spor...

Men...flatskjermer er i dag allemannseie. BD er også kommet for å bli. Og nei, det er ikke en entusiast-greie. Hvorfor ikke? Nei, for allerede satser samtlige elektronkkprodusenter på BD, samtlige filmselskaper (store og små) kommer med nye og gamle filmer, prisene på spillere har falt betraktelig (helt ned i $150 i USA og 1990kr i Norge).

Flere og flere laptoper kommer også med BD-spillere, og etter hvert BD-brennere. Butikkhyllene vokser over av BD-filmer. Jeg ser hver gang jeg er i butikker her i Fredrikstad, så "vokser" BD-filmer i hyllene. Jeg husker da Spaceworld i Fredrikstad hadde 40-50 BD-filmer julen i fjor. Nå har de flere hundre BD-filmer, og BD får mer og mer hylleplass.

Og når man spør betjeningen hvordan salget går, er svaret ubetinget positivt. Salget går jevnt og er stigende. Det samme sier de som driver med utleie. Flere og flere leier BD-filmer, og jeg ser at BD-filmene oftere er utleid nå enn før.

På Showtime i Fredrikstad har de f.eks satt opp en 46" Samsung LCD og koblet til en Sony S350 som hele tiden viser BD-filmer. Ironman er en fin BD-demo film Kjempe bra av Showtime! Og overalt i butikken er det BD-filmer og BD-logoer.

Så dere som fortatt hevder at Blu-ray er et entusiast format, tar rett og slett feil og snakker mot bedre viten. Da vet dere i såfall ikke hva et entusiast-produkt er for noe. SACD var aldri i nærheten av hva BD er i dag. INGEN visste jo hva SACD var. Selv ikke butikkansatt i platebarer. Ikke en gang innehavere av platebarer her i Sarpsborg og Fredrikstad hadde en gang hørt om SACD. Og skulle man kjøpe SACD måtte man tråle nettet for å finne noe. Og når en endelig fant noe, var det av ganske så sær og spesiell musikk. Noe pop og rock var det å finne, men ikke mye. Og når jeg spurte platebarer om de hadde noe på DVD-Audio, trodde de det var lyden som var på DVD-filmene...sånn Dolby Digital, mener du?...He-he, nei, SACD og DVD-Audio er vel selve symbolet på entusiastprodukter som aldri slo an.

Se på tv-reklamer av nye filmer, for eksempel. Nå står Blu-ray coveret foran DVD-coveret, og alltid blir det sagt "finnes på Blu-ray og DVD".

Bransjen vet at det er med Blu-ray at pengene skal tjenes. De vet at de etter hvert vil tjene mer penger på Blu-ray filmer enn med DVD. Og de vet at Blu-ray vil selge flere flatskjermer til kunden, som nå endelig kan vise hva FullHD-skjermer egentlig er for noe.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Mange vil nok anse meg som ukritisk, men selv velger jeg å kalle meg film-elsker. Og jeg synes ikke jeg kjøper lite filmer. Stoppet vel på 1200 DVD før BD, og hadde ALLE filmer som var gitt ut som jeg ville ha. Har vært ajour i ganske mange år, og tillater meg aldri å falle på etterskudd. (les: kjøper alt jeg liker/har lyst på fortløpende, og har 0 filmer på wishlist)
    Det skal MYE til for at jeg misliker en film, og er meget altetende. Av snart 350 bluray er over halvparten filmer jeg har/hadde på dvd. (fikk første bluray spilleren i slutten av mai i fjor, og det blir vel 4,5 BD filmer i uka i snitt, altså nesten en til dagen hver ukedag)
    Har sett mange misliker de titlene som har blitt gitt ut først på Bluray, men disse passer meg perfekt. Effekt orgier hvor du bare trenger åpne ører og øyne og slå av hjernen.

Alle filmer jeg kjøper forventer jeg å like, og følgelig om jeg kjøper en dvd etter at jeg har anskaffet bluray, så er det vel vitende om at når filmen kommer på BD så vil jeg kjøpe den på ny.

Har jo opp gjennom årene kjøpt opptil 3 dvd versjoner for å få bedre lyd/bilde etc. (feks. først en standard ed. med dd lyd, så spec. ed med dts lyd, også tilslutt superbit)

Edit: Eksempel: Fifth Element som er en av tidenes beste filmer: 1 stk LD, standard DVD, Superbit DVD, 1 gen. Bluray, Remaster Bluray.
    Vel vi er jo alle forskjellige, har en følelse av at du havner litt utenfor gjenomsnittet når det gjelder å samle film?

Fifth element er en film jeg skal ha på BD - desverre så sitter jeg med en tidlig dvd utgave som suger hardt!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her hvor jeg bor har jeg mulighet til å leie det meste som er sluppet på BD. Her finnes alt.

De filmene jeg kjøper, kjøper jeg der hvor det er billigst. Enten på Elkjøp (og spesielt på nett hvor de koster mellom 149-179 kr) eller andre steder. Filmer som koster mer enn 199 kr kjøper jeg aldri.

Som jeg ser av utstyret du har, så har du ikke mulighet til å kjøre 1080/24p enda. Stemmer det? Når du får deg ny pj så kan du jo sammenligne med DVD igjen.

Film er en totalopplevelse. Og totalopplevelsen av bedre bildekvalitet og bedre lydkvalitet synes jeg er minst like revulusjonerende som da DVD kom. Hva hadde vi da. Jo scart-tilkobling og Dolby ProLogic. Det tok tid før vi fikk komponent og progressiv scan. Og det tok enda litt tid før vi hadde HDMI med oppskalering og gode 5.1-spor på DVD.

Totalopplevelsen jeg får fra BD allerede nå; med 24p og DTS-HD Master overgår DVD til de grader.

Tenk om noen år...oppskalert BD til 4k oppløsning, enda bedre lydspor og pj med LED-sortnivå...? Det blir jo bare bedre og billigere.
    Når det gjelder mitt utstyr så har du helt rett - lyden er i boks, men bildemessig så har jeg en vei å gå - desverre Det var jo egentlig dette jeg var så redd for når oppgraderingen til BD kom, at det dro på seg en del kostnader...

Selv om jeg ikke har 24p kompatibelt utstyr så var en av de tingene som jeg la merke til, et veldig smooth bilde ved bevegelser - mye bedre enn dvd.

Så nå er man og leiter etter en bra 1080p lcd projektor til en rimelig pris

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Ok, da beklager jeg at jeg missforsto ditt innlegg. Men jeg forstår ikke hvorfor det er interessant å sammenligne prisene på BD nå mot prisene på DVD da det var nytt.. Det er totalt uinteressant hva CRT-TV eller FM-radio kostet da den teknologien var ung for om folk "investerer" i flatskjerm eller DAB-radio nå. Tilsvarende er det er prisen på BD mot prisene på DVD nå som er interessant.
    Det har du selvsagt helt rett i - det er kun av teoretisk interesse hva ting kostet tidligere.

Har en følelse av at det for en del her inne er en fin måte å forsvare sitt bruk av enorme pengesummer på dette nye formatet.

Det blir liksom ikke så ille hvis man kan fortelle at en tv på 70 tallet i dagens penger kostet 40k.

Men som vi alle vet så bryr ikke kontoen din seg så veldig mye om slikt - er den tom så er den tom - samme hva en dvd kostet i 1999

Vi blir jo også tilsvarende lettet når vi leser om andre her inne som er mye verre enn oss selv

Side 81 av 126 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 77 78 79 80 81 82 83 84 85 91 101 111 121 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •