Blu-ray VS DVD krigen - Side 79

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 79 av 126 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 89 99 109 119 ... SisteSiste
Viser resultater 1,561 til 1,580 av 2508
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Så lenge vi har et nytt og et 'gammelt' format så vil det aldri være relevant å sammenlikne pris på produkt 'B' og produkt 'D' idag. Man må, som flere her sier, sammenlikne med hva dvd kostet i forhold til vhs på samme tidspunkt i karrieren.
    Dette kan du ikke mene seriøst. Det eneste som er interessant er hva prisen på 2 produkter er på samme tid når man skal kjøpe. Det er jo uinterresant for meg at ei leilighet som ble bygd i 1960 kostet 200k da og ei ny bygd i dag koster 4.000.000 når dagens pris på den gamle er 5.000.000

Om BD som format er dyrt historisk sett er en helt annen sak. Folk som snakker om at BD er dyrt snakker som regel om relativ pris i forhold til konkurrenter.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ser dere på hva som kommer ut på de forskjellige formatene?

Har de siste par årene at i prinsipp alt som noen gang er sendt på tv er nå tilgjenglig på dvd.

Kommer det samme å skje med BD?

Hvor mange utgivelser finnes det på dvd - og BD - og hvor lang tid tar det før BD kommer i kapp?

Dette kan jo ha en del å si for salget?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FFWD
    Er ikke så veldig mange teknologier som er dyrere enn forrige teknologi når den ble lansert.
    Nå mener jeg du er ute og sykler..
    Var ikke CD mye dyrere enn LP da det ble lansert?
    Var ikke MPEG2 tunere mye dyrere enn D2Mac da de ble lansert?
    Var ikke DAB-radio mye dyrere enn FM-radio da det ble lansert?
    Var ikke flatskjermer MYE dyrere enn CRT da det ble lansert?..
    Jeg vil påstå nesten all ny teknologi som erstatter gammel er dyrere i begynnelsen..

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøper stort sett nye filmer på BD, da prisforskjellen er liten, og katalogtitler på DVD, da prisforskjellen er stor. Tror ikke jeg er alene om det.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vi ikke være enige om at man først og fremst må erkjenne at det er et kvalitetshopp med BD. Synes man ikke det, så er det klart at man ikke vil betale det BD koster.

Det er derimot ikke det samme som å hevde at det ikke eksisterer noen kvalitetsforskjell mellom de to formatene. DVD kan ikke matche BD hva angår lyd og bildekvalitet. Om DVD derimot "er bra nok for deg", blir en helt annen diskusjon. En VS-cognac er bra nok for meg...nei det må minst være VSOP...alt annet enn XO lar jeg være å drikke...osv

Har man utstyr som kan vise forskjellen mellom DVD og BD, så er det ganske store forskjeller mellom formatene. Har man ikke slikt utstyr eller øyne og ører til å oppfatte dette, så kjøper man DVD.

Men det blir også en annen diskusjon. Føler nå at det er en evig samrøre av hva enkelte mener de får mest for pengene, at en ser forskjell, at en ikke ser forskjell, at DVD er bedre enn BD, at jeg får tre ganger så mange filmer med DVD; derfor er DVD bedre...:-?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,243
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FFWD
    Dette kan du ikke mene seriøst. Det eneste som er interessant er hva prisen på 2 produkter er på samme tid når man skal kjøpe. Det er jo uinterresant for meg at ei leilighet som ble bygd i 1960 kostet 200k da og ei ny bygd i dag koster 4.000.000 når dagens pris på den gamle er 5.000.000

Om BD som format er dyrt historisk sett er en helt annen sak. Folk som snakker om at BD er dyrt snakker som regel om relativ pris i forhold til konkurrenter.
    Du kan ikke dra inn en pris sammenlikning mellom en forbruksvare og et innvesterings objekt som eiendom, det blir useriøst.
    En bolig vil aldri havne på 'dynga', det gjorde vhs, og det kommer dvd og bd til å gjøre.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Kan vi ikke være enige om at man først og fremst må erkjenne at det er et kvalitetshopp med BD. Synes man ikke det, så er det klart at man ikke vil betale det BD koster.

Det er derimot ikke det samme som å hevde at det ikke eksisterer noen kvalitetsforskjell mellom de to formatene. DVD kan ikke matche BD hva angår lyd og bildekvalitet. Om DVD derimot "er bra nok for deg", blir en helt annen diskusjon. En VS-cognac er bra nok for meg...nei det må minst være VSOP...alt annet enn XO lar jeg være å drikke...osv

Har man utstyr som kan vise forskjellen mellom DVD og BD, så er det ganske store forskjeller mellom formatene. Har man ikke slikt utstyr eller øyne og ører til å oppfatte dette, så kjøper man DVD.

Men det blir også en annen diskusjon. Føler nå at det er en evig samrøre av hva enkelte mener de får mest for pengene, at en ser forskjell, at en ikke ser forskjell, at DVD er bedre enn BD, at jeg får tre ganger så mange filmer med DVD; derfor er DVD bedre...:-?
    Jeg foreslår at du leser inlegget over ditt eget så forstår du kanskje poenget?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Jeg kjøper stort sett nye filmer på BD, da prisforskjellen er liten, og katalogtitler på DVD, da prisforskjellen er stor. Tror ikke jeg er alene om det.
    Ja, og da går du ført og fremst på pris, ikke sant. Jeg går først og fremst på kvalitet. Jeg kjøper f.eks gladelig opp LOTR på BD, selv om katalogtitlen er langt billigere på DVD. Jeg kjøpte også First Blood på BD, fordi jeg prioriterer kvalitet, også på eldre filmer.

Så det er altså mange som også prioriterer den veien.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Jeg foreslår at du leser inlegget over ditt eget så forstår du kanskje poenget?
    Da er det nok lettere om du siterer hvilket inlegg du ønsker kommentert. For nå kommer innleggene litt fort...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenk hvor dyrt både DVD og Blu-ray er i forhold til VHS! Jeg synes nesten kvaliteten på VHS er bedre også!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,243
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jo katalog titler rimelig kjapt ute på amazon marketplace o.l. nye/brukt til en billig penge da. Rush Crap 3 på bluray fikk jeg vel for 69,- kr inkl frakt (dårligste innvestering ever ?) og det var ikke lenge etter release heller.

Jeg kjøper alt a nyheter med en gang de kommer ut på BD, katalog er jeg litt mer tolmodig på og venter til de dukker opp rundt om kring. Men enkelte katalog MÅ man jo bare ha med en gang da
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Nå mener jeg du er ute og sykler..
    Var ikke CD mye dyrere enn LP da det ble lansert?
    Var ikke MPEG2 tunere mye dyrere enn D2Mac da de ble lansert?
    Var ikke DAB-radio mye dyrere enn FM-radio da det ble lansert?
    Var ikke flatskjermer MYE dyrere enn CRT da det ble lansert?..
    Jeg vil påstå nesten all ny teknologi som erstatter gammel er dyrere i begynnelsen..
    1. LP teknikken ble lansert i 1880!. Jeg er rimelig sikker på at den var dyrere enn CD når den kom. (selvfølgelig med hensyn på inflasjon)
    2. D2Mac var rimelig dyrt når det ble lansert. MPEG2 mener jeg var rimeligere.
    3. FM-radio var også rimelig dyrt når det ble lansert i forhold til inntekt, men denne er jeg ikke like sikker på hvordan den var i forhold til inflasjon.
    3. CRT var også veldig dyrt i forhold til inntekt på den tiden. Gikk mange år før at det var mulig for vanlige folk å kjøpe TV.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,243
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Tenk hvor dyrt både DVD og Blu-ray er i forhold til VHS! Jeg synes nesten kvaliteten på VHS er bedre også!
    Ja, alle de pengene du sparer kan du bruke på en skjikkelig god scaler som virkelig får frem detaljene, nesten så du ser den filmen du tok opp over og..

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nothing + Nothing = Nothing!

Sitat Opprinnelig postet av Terje00
    blu ray er oppskrytt, ser nesten ikke noe forskjell fra dvd også koster filmene flere hundre kroner mer
    DVD har mange forskjellige kvaliteter, jeg så Red Oktober igår på DVD og bilde var dårlig.
    Enkelte nyere utgivelser på dvd er svært gode men BD vil være bedre.
    Her vil skjerm, lerret osv samt størrelse spille inn.
    Enkelte filmer er kanskje ikke like avhengi av lyd og bilde som andre, men kjøper du spiller idag så bør du velge det beste formatet som idag er BD.

Det som imponerer meg mest med BD(dedikert spiller) er lyden, det er cd/wma kvalitet hele veien kontra redusert kvalitet når flere kanaler får signal, her er det større forskjell mener jeg da!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    VHS er vel dyrere enn begge disse to formatene å produsere. (iallfall DVD) (spillere og filmer)

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver dere på og diller her enda ?

Over 1500 innlegg med svada,BD er bedre en SD,ok fint sånn er det.
    Snart kommer 4K og BD er avlegs,hva er poenget

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Driver dere på og diller her enda ?

Over 1500 innlegg med svada,BD er bedre en SD,ok fint sånn er det.
    Snart kommer 4K og BD er avlegs,hva er poenget
    Dersom du flytter blikket ditt opp til trådens tittel, så må det vel være legitimt å diskutere emnet
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Du kan ikke dra inn en pris sammenlikning mellom en forbruksvare og et innvesterings objekt som eiendom, det blir useriøst.
    En bolig vil aldri havne på 'dynga', det gjorde vhs, og det kommer dvd og bd til å gjøre.
    I dagens finansmarked er det mange som må dumpe boligien så si ikke det.

Poenget er uansett at man ikke kan se på hva prisen engang var når man sammenligner ting nå.

Jeg tror uansett folk er enige her.

1. BD er dyrere
    2. Noen syns prisforskjellen er for stor
    3. Andre syns ikke.

Å ikke kjøpe DVD fordi det havner på dynga er jo bare tull. DVD platene spilles fint i BD spilleren og mest sannsynlig vil det være tilgjengelig spillere de neste 20 årene som spiller DVD.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Dersom du flytter blikket ditt opp til trådens tittel, så må det vel være legitimt å diskutere emnet
    Kommer ikke høyere opp en til innlegg 1574,står det noe mere spennende enda høyere opp ?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Kommer ikke høyere opp en til innlegg 1574,står det noe mere spennende enda høyere opp ?
    Det kan man jo få lov å mene, men det blir jo innmari kjedelig dersom vi ikke skal diskutere meninger
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 79 av 126 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 89 99 109 119 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •