Blu-ray VS DVD krigen - Side 78

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 78 av 126 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 88 98 108 118 ... SisteSiste
Viser resultater 1,541 til 1,560 av 2508
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roffy
    Tror du heller må få deg en jobb med bedre betaling, for BD filmer er ikke noe dyrt, synes ivertfall ikke jeg. Når Band of Brothers kom ut på dvd så kostet den vel det samme som den gjør på BD idag.
    Skal jeg få meg en jobb med bedre betalt på grunn av at du synes BD er billig?

Næ - tror ikke det......

Jeg tror dvd utgaven, hvis vi tar med kroneverdien, kostet atskillig mer enn det BD utgaven gjør i dag.

Men som nevnt - det er uintressant - dvd utgaven i dag koster kanskje en tredjedel?

Men jeg liker veldig godt BoB, har sett den en gang før, godt mulig jeg handler den på BD senere. Er helt klart en serie som er perfekt for BD formatet.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Men som nevnt - det er uintressant - dvd utgaven i dag koster kanskje en tredjedel?
    Hvilken pris du kan kjøpe et avleggs format til idag er det som virkelig er uinteressant i denne diskusjonen.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FFWD
    Du er klar over hva denne tråden handler om?

DVD vs BD :-)

Jeg er heller ikke opptatt av hva andre gjør, men jeg hadde jo vært glad om flere kjøpte slik at prisen på BD gikk ned. Som en som er glad i å se film foretrekker jeg heller 3 BD filmer til 450 enn 2 filmer til samme pris.

Her er forresten ukens tall fra USA. Viser andelen BD vs DVD for hele 2008. 4% andel til BD.
    4% etter 2 år? Og dette i selveste Blu ray landet som vel USA er?

Hva ligger salget på i hele verden da? Under 1% ?

Er det fare fare at de legger ned satsingen? Med så lite salg?

Det virker jo som om dette har blitt et entusiast format på linje med sacd osv.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Hvilken pris du kan kjøpe et avleggs format til idag er det som virkelig er uinteressant i denne diskusjonen.
    Jeg foreslår at du sjekker hva tråden heter slik at du forstår hva som diskuteres

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4% etter 2 år? Og dette i selveste Blu ray landet som vel USA er?

Hva ligger salget på i hele verden da? Under 1% ?

Er det fare fare at de legger ned satsingen? Med så lite salg?

Det virker jo som om dette har blitt et entusiast format på linje med sacd osv.
    Det er faktisk 3. året i USA. (ble lansert våren 2006)

DVD hadde sitt tredje år i 1999. Da var det omtrent 10% andel. (2000 var 30, 2001 var 50%, så 70 og deretter 85 og 95 og 98)

Salget i verden er nok under 1% ja. Norge ligger på omtrent 3-4% her også.

Ingen fare for at salget vil legges ned. Tipper det vil stige til 30-40% i løpet av de neste 3-4 årene.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva slags BD-spiller og receiver har du Mr Spock? Hvorfor opplever du ikke lyd og bildeoppgraderingen til BD god nok ift DVD?

Med BD-spillere nede på 2k-tallet og filmer ned i 149,- og til og med 99,-. Hvor billig skal det bli før det blir interessant for dere såkalte entusiaster? Spillere til 700,- og filmer til 59,-? Det argumentet hadde jeg skjønt dersom jeg hadde snakket med min 70 år gamle nabo, men at deltagere på dette forumet velger DVD fremfor BD, kun fordi det skiller noen få kroner, synes jeg er merkelig.

Det jeg heller ikke skjønner er hvordan enkelte med anlegg og projektorer til titals tusen kroner nedprioriterer softwarekvaliteten, fordi man ønsker å spare 40-50 kroner på en film. Og noen ganger er prisforskjellen enda mindre....:-?

På Elkjøp koster:

- Wall-E (BD) 179,-
    - Wall-E (DVD) 149,-

For meg får jeg faktisk mindre for pengene når jeg handler DVD. Jeg får mindre for pengene hva gjelder lyd- og bildekvalitet på samme film.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Jeg får litt mark av all denne pesimismen og hvor bra alt det gamle+billige er.
    Jeg synes nå at det er greit å ha et litt kritisk syn på forskjellige ting. Altså sette pris på de gode tingene og være kritisk til de negative.

Når folk ukritisk prøver å til og med å fremheve negative ting som gode så blir det litt dumt. Finner på teoretiske argumenter som ikke har noen praktisk betydning for å gjøre pakken udelt positiv. Mange ganger så er de mer positive enn de ansatte i de aktuelle selskapene.

Selv reiser hårene i nakken på meg når jeg opplever dette.

Selv synes jeg vel noe slikt:

Blu ray - fantastisk lyd og bildekvalitet, spesielt på nyere utgivelser. Prismessig en katastrofe i forhold til konkurenten, men ikke så ille ved premiereutgivelser. Hittil det klare valget for entusiaster med projektor.

Dvd - brukbar lyd og bilde, men spesielt på nyere utgivelser en klar taper. Prismessig en soleklar vinner, spesielt på eldre og enklere utgivelser. Fortsatt det soleklare valget for mannen i gata.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Men hva slags BD-spiller og receiver har du Mr Spock? Hvorfor opplever du ikke lyd og bildeoppgraderingen til BD god nok ift DVD?

Med BD-spillere nede på 2k-tallet og filmer ned i 149,- og til og med 99,-. Hvor billig skal det bli før det blir interessant for dere såkalte entusiaster? Spillere til 700,- og filmer til 59,-? Det argumentet hadde jeg skjønt dersom jeg hadde snakket med min 70 år gamle nabo, men at deltagere på dette forumet velger DVD fremfor BD, kun fordi det skiller noen få kroner, synes jeg er merkelig.

Det jeg heller ikke skjønner er hvordan enkelte med anlegg og projektorer til titals tusen kroner nedprioriterer softwarekvaliteten, fordi man ønsker å spare 40-50 kroner på en film. Og noen ganger er prisforskjellen enda mindre....:-?

På Elkjøp koster:

- Wall-E (BD) 179,-
    - Wall-E (DVD) 149,-

For meg får jeg faktisk mindre for pengene når jeg handler DVD. Jeg får mindre for pengene hva gjelder lyd- og bildekvalitet på samme film.
    Altså for å gjøre det helt klart - BD er helt overlegen når det gjelder lyd og bilde! Er vel ingen som tviler på det?

Problemet er prisen. Det nytter ikke å ta med et eksempel på en ny film. Jeg kjøper vel 100 filmer og 10 bokser i året kanskje? Et fåtall av disse er utgivelser av siste år.

Med dvd så får jeg enkelt fortalt 3 ganger så mye film for pengene.

Jeg elsker film og serier - og vil ha så mye som mulig av det.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5x høyere bilde oppløsning, og mellom 1,6x og 18x høyere lyd oppløsning (384kbps mot 640kbps-6.9mb pcm), det blir vel totalt mellom 8 og 90 ganger så mye film for pengene det hvis min matte funker fremdeles..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5x høyere bilde oppløsning, og mellom 1,6x og 18x høyere lyd oppløsning (384kbps mot 640kbps-6.9mb pcm), det blir vel totalt mellom 8 og 90 ganger så mye film for pengene det hvis min matte funker fremdeles..
    Ok - hva forventer du deg for et svar på dette da?

:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du burde prøvd å fått tak i noe ukomprimert rådata. Så kunne du sett 10 minutter og likavell sett mer film enn hos andre i løpet av et år. Tenk på hva tid du hadde spart.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er vitsen med å betale mye mer også ser man litte bitte grann forskjell. er ikke verdt de ekstra pengene. Dere kjøper blu ray fordi det er nytt, og tror at det er så bra...bortkasta penger

Synes nesten kvaliteten på dvd er bedre

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså for å gjøre det helt klart - BD er helt overlegen når det gjelder lyd og bilde! Er vel ingen som tviler på det?

Problemet er prisen. Det nytter ikke å ta med et eksempel på en ny film. Jeg kjøper vel 100 filmer og 10 bokser i året kanskje? Et fåtall av disse er utgivelser av siste år.

Med dvd så får jeg enkelt fortalt 3 ganger så mye film.

Problemet er vel ikke nødvendigvis selve prisen, men heller at du ikke er villig til å betale for kvalitetsforskjellen.

Og klart at BD-spiller har blitt bedre og billigere. En Panasonic-spiller til 2600 kroner i dag kan vel sies å være bedre enn en BD-spiller man for halvannet år siden betalte 13000 kroner for.

Så må man alltid handle inn etter sin egen økonomi. Hva prioriterer du? Flest mulig filmer eller filmer av best mulig kvalitet? Skal du ha i pose og sekk, som du sier, så må du regne med å betale for det. Du kan ikke få best kvalitet til samme pris som dårligere kvalitet, det sier seg selv.

Derfor skjønner jeg ikke argumentene. Er det fordi du har et måltall om å kjøpe 100 filmer og 10 bokser i året? Dersom DET er målet, så har jo det noe med din prioritering å gjøre. Ikke nødvendigvis at BD er priset for høyt.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da er vel saken sårende enkel, du kjøper dvd til bd kommer innenfor ditt prisleie om noen få år. BD vil bli mer vanlig når utvalget på utleie blir bra nok, da vil folk få øynene opp om hvor bra bd er og salget vil gå kraftig opp og prisene vill falle.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terje00
    Hva er vitsen med å betale mye mer også ser man litte bitte grann forskjell. er ikke verdt de ekstra pengene. Dere kjøper blu ray fordi det er nytt, og tror at det er så bra...bortkasta penger

Kan du ikke heller være så vennlig å utdype dine påstander noe mer. Dine kommentarer blir totalt uten substans, dersom du ikke kan backe opp litt mer med dine erfaringer på området.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terje00

Det er absolutt ikke bortkastet penger hvis man liker bra bilde og lyd. (som mange her gjør)

Tror du må ha vært uheldig med utgivelsen hvis du mener DVD er bedre enn BD.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge vi har et nytt og et 'gammelt' format så vil det aldri være relevant å sammenlikne pris på produkt 'B' og produkt 'D' idag. Man må, som flere her sier, sammenlikne med hva dvd kostet i forhold til vhs på samme tidspunkt i karrieren.

Uansett om bluray filmer skulle bli satt ned til 79,- kroner, så ville dvd'er følgelig bli satt ned til feks 29,- kroner, og argumentet ditt ville fremdeles vært like aktuelt. 3 ganger mer film for pengene. Og det vil ikke skje før vi har 4k 'purple ray' filmer som da vil ligge på 250-300,- kroner, og vi vil ha samme diskusjonen om igjen og om igjen og om igjen og om......

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge vi har et nytt og et 'gammelt' format så vil det aldri være relevant å sammenlikne pris på produkt 'B' og produkt 'D' idag. Man må, som flere her sier, sammenlikne med hva dvd kostet i forhold til vhs på samme tidspunkt i karrieren.

Uansett om bluray filmer skulle bli satt ned til 79,- kroner, så ville dvd'er følgelig bli satt ned til feks 29,- kroner, og argumentet ditt ville fremdeles vært like aktuelt. 3 ganger mer film for pengene. Og det vil ikke skje før vi har 4k 'purple ray' filmer som da vil ligge på 250-300,- kroner, og vi vil ha samme diskusjonen om igjen og om igjen og om igjen og om......
    Amen8)
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roffy
    Da er vel saken sårende enkel, du kjøper dvd til bd kommer innenfor ditt prisleie om noen få år. BD vil bli mer vanlig når utvalget på utleie blir bra nok, da vil folk få øynene opp om hvor bra bd er og salget vil gå kraftig opp og prisene vill falle.
    Det kan være en måte å gjøre det på.

Men for egen del så tror jeg at jeg kommer å satse på storfilmer på BD og "lettere" saker på dvd - ihvertfall til å begynne med.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja, denne tråden ser ut til å ha ingen slutt. Vær glad for at utviklingen går sin gang og at vi entusiaster kan glede oss over at di kan gi oss produkter som gir mer glede med å se film.

Side 78 av 126 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 88 98 108 118 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •