Blu-ray VS DVD krigen - Side 77

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 77 av 126 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 73 74 75 76 77 78 79 80 81 87 97 107 117 ... SisteSiste
Viser resultater 1,521 til 1,540 av 2508
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Hvis du mener det etter å ha sett Blu-ray på et egnet anlegg, så bør du heller bruke noen kroner på en tur til Synsam.

Blu-ray filmene koster ikke "flere hundre kroner mer", det utsagnet kan muligens "Mr Spock" være enig i, men neppe noen annen her inne
    Er ikke enig i at en film er flere hundre kroner dyrere på BD enn dvd. Selv om det sikkert finnes grelle eksempler.

Sesongbokser for tv serier derimot - der er det stor forskjell, da snakker vi om hundrelapper.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har vel diskutert prisene før å det er ingen hold i at BD er dyrere enn det DVD kostet en 2-3 år etter at DVD startet og nå 2,5 år etter BD start.

Husk at lønnsøkning har vært ca 30 - 40 % på disse årene så man får mere for pengene da pristigningen har vært nærmest uendret på DVD.

WARNER HOME VIDEO
    fra 01.09.99 - Katalogtitler 179 NOK og nye filmer med større salgspotensiale 199 NOK

NEW LINE CINEMA
    fra 01.01.00 - alle titler 199 NOK

MGM / UA
    fra 1.08.1999 til 31.01.2000 - 239 NOK

BUENA VISTA / DISNEY
    fra 01.09.99 til 28.03.00 hadde man to priskategorier. Nye filmer og klassikere (f.eks. A Bug's Life) kostet 239 NOK mens andre filmer ble solgt for 199,- NOK.
    fra 29.03.00 fikk man ennå en priskategori: Disney klassikere = 249,- NOK

Blu-Ray er billig sett i forhold til hva DVD kostet.

Selvsagt er BD dyrere enn DVD nå de første årene.
    Hvordan tror dere forskjellen VHS / DVD var de første år

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Selvsagt er BD dyrere enn DVD nå de første årene.
    Hvordan tror dere forskjellen VHS / DVD var de første år
    Hvorfor er det selvsagt? Sist gang jeg byttet format så ble det billigere og bedre. (Laserdisc -> DVD)

Det samme er det når jeg byttet TV sist. (billigere og bedre)
    Det samme er det når jeg byttet PC (billigere og bedre)

Så hvorfor er ikke det nye formatet billigere og bedre?

Når det gjelder prisforskjeller mellom DVD og VHS er tallene ganske klare.

Snittprisen for topp 20 DVD og VHS var i 2000
    19,6$ og 16.7$ (en forskjell på 17%) (omtrent det samme i 2001 og 2002) (tall fra videobusiness.com)

Forskjellen mellom BD og DVD ligger i snitt på 60% (snittprisen var 16$ og 26$ for første halvår)

Mao prisforskjellen er 3 x større nå for de som byttet fra VHS til DVD kontra DVD til BD.
    For de som byttet fra Laserdisc til DVD var det jo store besparelser.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo ikke sammenligne dvd og laserdisc. Grunnen til at laserdisc var så dyrt var at det kostet en formue å produsere.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FFWD
    e)

Så hvorfor er ikke det nye formatet billigere og bedre?
    De er blitt bedre - mye bedre!

Billigere blir de neppe, da det å produsere en DVD koster tilnærmet fire-fem kroner, det som koster er markedsføring og produksjon av innholdet. Så blu-ray vil komme ned på samme nivå som DVD - og her har det skjedd veldig mye bare det siste året.
    Men pga. den ekstremt lave produksjonskostnaden av optiske medium, s¨å kan man ikke forvente seg billigere filmer, iallefall ikke så lenge man leverer fysiske disker.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roffy
    Kan jo ikke sammenligne dvd og laserdisc. Grunnen til at laserdisc var så dyrt var at det kostet en formue å produsere.
    Mener jeg kan det. For meg som forbruker er det uinterresant hvorfor det var dyrt.

Det samme kan sies om min første PC som kostet alt for mye kjøpt på begynnelsen av 90 tallet. (fordi den var dyr å produsere)

Det som er viktig er hva jeg betaler. For meg å bytte til DVD var veldig enkelt. (bedre bilde OG billigere) (dog ikke så kult)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirik73
    De er blitt bedre - mye bedre!

Billigere blir de neppe, da det å produsere en DVD koster tilnærmet fire-fem kroner, det som koster er markedsføring og produksjon av innholdet. Så blu-ray vil komme ned på samme nivå som DVD - og her har det skjedd veldig mye bare det siste året.
    Men pga. den ekstremt lave produksjonskostnaden av optiske medium, s¨å kan man ikke forvente seg billigere filmer, iallefall ikke så lenge man leverer fysiske disker.
    Klart det er bedre, men forbrukeren vil også ha det billigere. (som all annen utvikling)

Jeg kjøper stort sett BD nå (ligger vel på 100+ filmer i året i snitt (har 1000 DVD, 120-130 BD) Når man kjøper mye film så er 50-100 kr ekstra pr film veldig merkbart og det smerter for meg å betale mer enn 200 pr film.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener jeg kan det. For meg som forbruker er det uinterresant hvorfor det var dyrt.

Det samme kan sies om min første PC som kostet alt for mye kjøpt på begynnelsen av 90 tallet. (fordi den var dyr å produsere)

Det som er viktig er hva jeg betaler. For meg å bytte til DVD var veldig enkelt. (bedre bilde OG billigere) (dog ikke så kult)
    Så du mener alt skal være billig uansett hva kostnader produsenten har?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvordan du klarer å tolke deg til at jeg mener det. Jeg har null problemer med å forstå hvorfor noen ting koster dyrere enn andre ting.

Jeg som mange andre er bare vant med at når noe nytt kommer blir det billigere og bedre. DVD var billigere å produsere enn både VHS og LaserDisc.

Når erstatteren til DVD er dyrere og bedre isteden for billigere og bedre som man ellers er vant med, ja da blir det et problem for utbredelsen.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vi synes synd på blant annet stakkars Sony som har rivd i en masse spenn for å knuse HD-DVD?

Tror du burde finne et annet sted å plassere sympatien din.....

Det finnes kun en eneste tanke bak de som selger BD - og det er å suge maksimalt med penger ut av deg og meg.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Ja, gjør ikke du det?
    Nei, jeg er en av de gærningene som prioriterer handling fremfor lydspor.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er vant med at ny teknologi er bedre, men er dyrere i starten for så å stabilisere seg på ett "normalt" nivå etterhvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er vant med at ny teknologi er bedre, men er dyrere i starten for så å stabilisere seg på ett "normalt" nivå etterhvert.
    Er ikke så veldig mange teknologier som er dyrere enn forrige teknologi når den ble lansert. Men at det er dyrere tidlig i livsløpet enn senere er en selvfølge.

For BD er det et problem at BD platene/spillerene aldri kan bli billigere en DVD. (igjen greit for meg, men ikke nødvendgvis for andre som er mer opptatt av handling enn kvalitet)

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Skal vi synes synd på blant annet stakkars Sony som har rivd i en masse spenn for å knuse HD-DVD?

Tror du burde finne et annet sted å plassere sympatien din.....

Det finnes kun en eneste tanke bak de som selger BD - og det er å suge maksimalt med penger ut av deg og meg.
    Tror du heller må få deg en jobb med bedre betaling, for BD filmer er ikke noe dyrt, synes ivertfall ikke jeg. Når Band of Brothers kom ut på dvd så kostet den vel det samme som den gjør på BD idag.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    får litt mark av denne gladkristne holdningen.
    Jeg får litt mark av all denne pesimismen og hvor bra alt det gamle+billige er.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke så veldig mange teknologier som er dyrere enn forrige teknologi når den ble lansert. Men at det er dyrere tidlig i livsløpet enn senere er en selvfølge.

For BD er det et problem at BD platene/spillerene aldri kan bli billigere en DVD. (igjen greit for meg, men ikke nødvendgvis for andre som er mer opptatt av handling enn kvalitet)
    For di som bare er opptatt av handling og ikke kvalitet kan vel bare holde seg til dvd da.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For di som bare er opptatt av handling og ikke kvalitet kan vel bare holde seg til dvd da.
    Jepp. Og det er nok det desverre de gjør. Hadde de hatt pris som et argument hadde de nok byttet selv om de driter i Full-HD og True HD.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Og det er nok det desverre de gjør. Hadde de hatt pris som et argument hadde de nok byttet selv om de driter i Full-HD og True HD.
    Helt fint det, glad at jeg og mange her inne koser meg med kvaliteten på BD ivertfall, så får den "vanlige" mannen i gata som sikkert har andre dyre hobbier han forvalter pengene på kose seg med det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt fint det, glad at jeg og mange her inne koser meg med kvaliteten på BD ivertfall, så får den "vanlige" mannen i gata som sikkert har andre dyre hobbier han forvalter pengene på kose seg med det.
    Du er klar over hva denne tråden handler om?

DVD vs BD :-)

Jeg er heller ikke opptatt av hva andre gjør, men jeg hadde jo vært glad om flere kjøpte slik at prisen på BD gikk ned. Som en som er glad i å se film foretrekker jeg heller 3 BD filmer til 450 enn 2 filmer til samme pris.

Her er forresten ukens tall fra USA. Viser andelen BD vs DVD for hele 2008. 4% andel til BD.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er klar over hva denne tråden handler om?

DVD vs BD :-)

Jeg er heller ikke opptatt av hva andre gjør, men jeg hadde jo vært glad om flere kjøpte slik at prisen på BD gikk ned. Som en som er glad i å se film foretrekker jeg heller 3 BD filmer til 450 enn 2 filmer til samme pris.

Her er forresten ukens tall fra USA. Viser andelen BD vs DVD for hele 2008. 4% andel til BD.
    Var det ikke BD jeg nevnte da? Eller er du bare ute etter å finne ett eller annet du kan sutre å kverulere om.

Side 77 av 126 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 73 74 75 76 77 78 79 80 81 87 97 107 117 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •