Blu-ray VS DVD krigen - Side 76

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 76 av 126 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 96 106 116 ... SisteSiste
Viser resultater 1,501 til 1,520 av 2508
    Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Kjøpte akkurat Band of Brothers og From the Earth to the Moon tv-seriene på dvd.

Samlet pris på Play: £30 (eller ca kr 326,- )

Dette synes jeg illustrerer problemet for BD - dvd er rett og slett for billig og bra for mannen i gata.

Til sammenligning så koster BoB på BD £35 på samme sted - men husk tollbegyr osv - også får du selvsagt ikke med Tom Hanks boksen heller da :-D

Så for mange titler gjelder ikke "noen tiere ekstra" som det så kjekt skrives her i tråden.

Man kan jo nesten lure litt på om BD til og med er med på å presse prisene på dvd? At dvd liksom blir "First Price" opplegget? Synes spesielt tv-serie bokser har sunket mye i pris siste året. Vel det er jo glimrende for oss forbrukere :-D
    Prisene på BD er jo på vei ned de også. Så f.eks I am Legend til 99,- på elkjøp nå. Nye filmer på DVD koster jo fortsatt 159,-/179 rundt omkring. Eldre BD filmer selges flere steder til 149,- så det kommer seg. Sammenligner man med prisene på DVD når det kom for ti år siden, vil jeg tro at BD er billigere på samme tidspunkt. Det er jo snakk om først å melke de som kjøper uansett, dette er jo standard når det gjelder prissetting av varer.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan kanskje hende at dvd vil leve ved siden av BD som et perfekt format for tv-serier?

Tror kanskje ikke denne "Anonyme Alkoholikere" måten å forholde seg til dvd på kanskje ikke er det lureste hvis man skal få sett mye av det som tilbys og få valuta for pengene sine!

Jeg har ikke kjøpt en dvd på 2 år!!!

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Videonova på Majorstua i går, og den meget dyktige "selgeren" kunne fortelle meg at omsetningen i større og større grad består av BluRay salg. PT 14%. Litt artig at selgeren også anbefaler filmer ut fra hvilke lydformater som er på de forskjellige diskene - det liker vi:-)

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte akkurat Band of Brothers og From the Earth to the Moon tv-seriene på dvd.

Samlet pris på Play: £30 (eller ca kr 326,- )

Dette synes jeg illustrerer problemet for BD - dvd er rett og slett for billig og bra for mannen i gata.

Til sammenligning så koster BoB på BD £35 på samme sted - men husk tollbegyr osv - også får du selvsagt ikke med Tom Hanks boksen heller da :-D

Så for mange titler gjelder ikke "noen tiere ekstra" som det så kjekt skrives her i tråden.

Man kan jo nesten lure litt på om BD til og med er med på å presse prisene på dvd? At dvd liksom blir "First Price" opplegget? Synes spesielt tv-serie bokser har sunket mye i pris siste året. Vel det er jo glimrende for oss forbrukere :-D
    Blir jo håpløst og sammenligne prisen på DVD utgitt i 2001 med Blu-ray utgitt i 2008.

Se heller på nye filmer som har samtidig release på DVD og Blu-ray, det blir mer relevant.

Den siste Indiana Jones filmen koster på play.com £17.99 på Blu-ray vs £14.99 på DVD og det er ganske typisk for nye filmer, altså ”noen tiere ekstra” for Blu-ray.

Selv kjøpte jeg den på Expert til 99 kroner men det er ikke relevant siden det hva på kjempetilbud, akkurat som gamle DVD filmer.

PS. Liker du ikke å oppleve film med best mulig bilde og lydkvalitet?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    Litt artig at selgeren også anbefaler filmer ut fra hvilke lydformater som er på de forskjellige diskene - det liker vi:-)
    Gjør vi?:-?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Gjør vi?:-?
    Ja, gjør ikke du det?
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Blir jo håpløst og sammenligne prisen på DVD utgitt i 2001 med Blu-ray utgitt i 2008.

Se heller på nye filmer som har samtidig release på DVD og Blu-ray, det blir mer relevant.

Den siste Indiana Jones filmen koster på play.com £17.99 på Blu-ray vs £14.99 på DVD og det er ganske typisk for nye filmer, altså ”noen tiere ekstra” for Blu-ray.

Selv kjøpte jeg den på Expert til 99 kroner men det er ikke relevant siden det hva på kjempetilbud, akkurat som gamle DVD filmer.

PS. Liker du ikke å oppleve film med best mulig bilde og lydkvalitet?
    Hva er dette for noe font greier da?

Det er selvsagt ikke mer relevant å se på nye filmer. Det som er mest relevant er det som jeg/vi kjøper der og da. Premierefilmer kjøper jeg veldig lite av.

Det som er relevant er hva du får for pengene dine!

Greit nok at en film med flotte bilder og spekket med lydeffekter er et klart kjøp på BD. Men en sesong med Seinfeld eller Simpsons kanskje er et bedre kjøp på dvd?

Bedre lyd og bilde er verdt å betale litt for - men ikke i nærheten av det det koster i visse tilfeller. Jeg kjøper heller 2-5 bokser på dvd enn 1 stk på BD. Men litt Ole Brum er nok best.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    Var innom Videonova på Majorstua i går, og den meget dyktige "selgeren" kunne fortelle meg at omsetningen i større og større grad består av BluRay salg. PT 14%. Litt artig at selgeren også anbefaler filmer ut fra hvilke lydformater som er på de forskjellige diskene - det liker vi:-)
    Anbefale film etter lydformat? Vel......

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er dette for noe font greier da?

Det er selvsagt ikke mer relevant å se på nye filmer. Det som er mest relevant er det som jeg/vi kjøper der og da. Premierefilmer kjøper jeg veldig lite av.

Det som er relevant er hva du får for pengene dine!

Greit nok at en film med flotte bilder og spekket med lydeffekter er et klart kjøp på BD. Men en sesong med Seinfeld eller Simpsons kanskje er et bedre kjøp på dvd?

Bedre lyd og bilde er verdt å betale litt for - men ikke i nærheten av det det koster i visse tilfeller. Jeg kjøper heller 2-5 bokser på dvd enn 1 stk på BD. Men litt Ole Brum er nok best.
    Selvsagt er det relevant. Når en eldre DVD box kommer ut på BD nå, må man jo i hvertfall sammenligne DVD boxen da den var ny. Hva kostet DVD-boksen ny? Mener den kostet kr 499-599,- avhengig av butikk.

Men det er enkelte her inne som alltid mener at man får mer for pengene, fordi DVD er billigere. Det er ikke sikker alle er enig i det. Men dere som mener det, får jo fortsette å kose dere med DVD.

Jeg kjøper sjelden eller aldri DVD lengre. Bildekaliteten er til tider ok på gode DVD-utgivelser. Lyden derimot er så sinnsykt mye bedre på BD at nedturen med DVD totalt sett blir for stor til å kunne nyte filmen uten å sitte å irritere seg over manglene...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blu ray er oppskrytt, ser nesten ikke noe forskjell fra dvd også koster filmene flere hundre kroner mer

Newcomer petterab sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terje00
    blu ray er oppskrytt, ser nesten ikke noe forskjell fra dvd også koster filmene flere hundre kroner mer
    Mine BD filmer koster ikke flere hundre kroner. Får du penger for å ta imot en DVD?

Skal man først investere i en ny spiller er en BD spiller det opplagte valg fra nå av. Prisene har falt og de gjør en glitrende jobb med DVD'er. Har man Full HD TV er det vel nesten opplagt at man legger i litt mer for å utnytte mediet fullt ut. Har man en gammel TV som man ikke skal bytte ut på mange år er selvfølgelig DVD like bra.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere hundre kroner var vel litt å ta i

Forrige uke så jeg de første BD tittlene til 99.- ! Det i seg selv er en milepæl for BD

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hancock kostet 249 på BD og 149 på DVD. (elkjøp)

Det er greit at bildetkvaliteten er minst dobbelt så bra, men selve filmopplevelsen. (å bli underholdt i 2 timer) blir ikke såå my bedre så jeg skjønner at folk vegrer seg hvis det er filmen og ikke bildekvaltieten som er viktigst.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Selvsagt er det relevant. Når en eldre DVD box kommer ut på BD nå, må man jo i hvertfall sammenligne DVD boxen da den var ny. Hva kostet DVD-boksen ny? Mener den kostet kr 499-599,- avhengig av butikk.

Men det er enkelte her inne som alltid mener at man får mer for pengene, fordi DVD er billigere. Det er ikke sikker alle er enig i det. Men dere som mener det, får jo fortsette å kose dere med DVD.

Jeg kjøper sjelden eller aldri DVD lengre. Bildekaliteten er til tider ok på gode DVD-utgivelser. Lyden derimot er så sinnsykt mye bedre på BD at nedturen med DVD totalt sett blir for stor til å kunne nyte filmen uten å sitte å irritere seg over manglene...
    Altså visa-kortet bryr seg veldig lite om hva dvd boksen kostet for noen år siden. Min konto bryr seg i hvertfall lite om det?

Så det som er relevant er hva du betaler når du kjøper det!!!

Jeg betalte som sagt kr 326,- for to dvd bokser som du med liten sannsynlighet ikke klarer å kjøpe for under kr 1000,- med BD - hvis du i det hele tatt får tak i de.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det som er relevant er hva du betaler når du kjøper det!!!
    Jeg kjøpte The Mist på BD i dag for 139,-
    Jeg lurte faktisk litt på å kjøpe den nye Narnia-filmen på DVD, men den kostet 179, altså mye dyrere enn The Mist på Blu-ray.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg kjøpte The Mist på BD i dag for 139,-
    Jeg lurte faktisk litt på å kjøpe den nye Narnia-filmen på DVD, men den kostet 179, altså mye dyrere enn The Mist på Blu-ray.
    Det var da et dårlig argument. Se hva Narnia koster på Blu-Ray
    Elkjøp - BDVDNARNIA2

Kan jo ikke sammenligne forskjellige filmer :-)

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye format vil alltid være dyre i begynnelsen, sånt er det bare. Man må betale for di nye maskinene som produsentene har kjøpt for å produsere platene. Husker når dvd-r platene kom ut så kostet di jo 100 kr stk.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FFWD
    Det var da et dårlig argument. Se hva Narnia koster på Blu-Ray
    Elkjøp - BDVDNARNIA2

Kan jo ikke sammenligne forskjellige filmer :-)
    Se hva den koster på DVD på Platekompaniet da!!!11
    The Mist - Platekompaniet Film

Jeg ville bare protestere litt på argumentene til Hr_Spock og sette ting litt på spissen.
    Butikker har forkjellige priser og selvsagt har det noe å si når filmen ble lansert. Den butikken jeg kjøper filmer i har faktisk billigere BD enn DVD, hvis man ser bort fra helt nye filmer. 139,- for relativt nye Blu-ray-filmer.
    DVD-ene ligger i snitt på 159, tror jeg det er. Også The Mist ...
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Se hva den koster på DVD på Platekompaniet da!!!11
    The Mist - Platekompaniet Film

Jeg ville bare protestere litt på argumentene til Hr_Spock og sette ting litt på spissen.
    Butikker har forkjellige priser og selvsagt har det noe å si når filmen ble lansert. Den butikken jeg kjøper filmer i har faktisk billigere BD enn DVD, hvis man ser bort fra helt nye filmer. 139,- for relativt nye Blu-ray-filmer.
    DVD-ene ligger i snitt på 159, tror jeg det er. Også The Mist ...
    Mine argumenter?

Jeg synes virkelig at man skal bruke penger på filmer på BD - synes som sagt det er vel verdt å handle en film med bra film og lydeffekter på BD.

MEN - se litt rundt, hvor mye får du for eksempel for en tusing hvis du er intressert i for eksempel tv-serier?

Så jeg er litt mer Ole Brum - ja takk begge deler - får litt mark av denne gladkristne holdningen.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du mener det etter å ha sett Blu-ray på et egnet anlegg, så bør du heller bruke noen kroner på en tur til Synsam.

Blu-ray filmene koster ikke "flere hundre kroner mer", det utsagnet kan muligens "Mr Spock" være enig i, men neppe noen annen her inne

Side 76 av 126 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 96 106 116 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •