Blu-ray VS DVD krigen - Side 73

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 73 av 126 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 83 93 103 113 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1,441 til 1,460 av 2508
    Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    >>forskjeller selv når lyden sendes som bitstream (fordel BD35)<<
    send meg en lenke til testen
    Selvsagt bitstreamer ikke den ene bedre lyd enn den andre.
    Enten har du lest feil eller så er det en partisk vurdering uten hold.

Jeg vet ikke hva Hjemmekino legger vekt på i testen sin ang bilde men tiden får vise om det er en ren blind test eller om de bruker hardware til sammenligning.

synsing blir vel noe du gjør da du velger hvem test du skal stole på og hvem personer du skal tro på ut fra magefølelse og uten at spesifikasjoner og fakta skal tas hensyn til.

Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Dette må være historisk, kilde-behandleren har tilnærmet top-kvalitet "from the get go" DVD spilleren, Vhs spilleren ble bedre for hver dag som gikk det samme med alle andre kilde-behandlere? Men ikke Blue-Ray???
    Vi vet vel alle hvordan den analoge utviklingen har vært både med video og audio . (selvsagt utvikling med bedre DAC til digitale format ,scart , component , etterhvert bitstream av lyd , HDMI osv)
    BD spiller og utstyr som takler det beste av den digitale overføringen vil ikke endringer fra BD disc til lyddecoder/tv/projector bli så stor.
    (største utfordringen er hvordan en tv/projector vise bilde eller hvordan en reciver behandler lyden etter den er decodet og er pakket opp som PCM )
    Største endringene med BD spiller er om den må behandle lyd/bilde fordi det skal endres men dette har jeg ikke nevnt i det hele tatt for i mine svar har jeg hele tiden tatt utgangspunkt i 1080p 24 og bitstream HD codec

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Refererer bl.a til testene i What Hifi...Flere andre tester skriver jo også om forskjeller i bildekvalitet. Mange testere har begynt å bruker HD HQV-disk. Også for å sjekke 1080/24p.

Det er mulig jeg misforstår deg, men mener du at BD-spillere kun slipper igjennom signalet og at alle spillere leverer like gode bilder ved 24p?

I såfall skjønner ikke jeg alle testene jeg har lest om BD35/ BD55 om deres fantastiske bildekvalitet på Blu-ray. Bildekvalitet som skiller seg fra mange andre spillere?

Eller hvorfor svært mange testere har Pioneer BDP-LX71 som sin referanse spiller?

Med andre ord; mener du at det er ingen eller kun mikroskopisk forskjell i bildekvalitet mellom Coop-spilleren til 1990,- og Pioneer BDP-LX71 til 6990,- (ved 1080/24p ut)?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Refererer bl.a til testene i What Hifi...Flere andre tester skriver jo også om forskjeller i bildekvalitet. Mange testere har begynt å bruker HD HQV-disk. Også for å sjekke 1080/24p.

Det er mulig jeg misforstår deg, men mener du at BD-spillere kun slipper igjennom signalet og at alle spillere leverer like gode bilder ved 24p?

I såfall skjønner ikke jeg alle testene jeg har lest om BD35/ BD55 om deres fantastiske bildekvalitet på Blu-ray. Bildekvalitet som skiller seg fra mange andre spillere?

Eller hvorfor svært mange testere har Pioneer BDP-LX71 som sin referanse spiller?

Med andre ord; mener du at det er ingen eller kun mikroskopisk forskjell i bildekvalitet mellom Coop-spilleren til 1990,- og Pioneer BDP-LX71 til 6990,- (ved 1080/24p ut)?
    Etter å ha lest What Hifi sine tester av HDMI kabler så stoler jeg overhode ikke på noe som kommer fra den kanten.
    Accessories HDMI-and-video-cables Home cinema reviews, hi-fi reviews and TV reviews - from the experts at whathifi.com

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man velger selvsagt sjøl hvem man fester lit til, men nå er neppe What Hifi de eneste som har kontroversielle tester av kabler og annet tilleggsutstyr til lyd og bilde. Skulle jeg ha fulgt den logikken, hadde jeg ikke stolt på ett eneste tidskrift fra den bransjen. Selv ikke de norske...

Så trenger vi ikke dra dette i det uendelige, men jeg skjønner fortsatt ikke ha Hygen mener. Jeg er enig i, dersom han mener, at det dyreste ikke nødvendigvis er det beste (totalt sett). Men jeg tolker hygen slik at dagens siste gen. med BD-spillere nær sagt ikke er mulig å skille hva angår bildekvalitet fra Blu-ray. Det er heller ikke mulig å skille spillernes lydkvalitet dersom de sendes som bitstream til receiver. Er det riktig forstått eller har jeg misforstått deg, hygen?

Mener du da, hygen, at det ikke er lydmessig (bitstream) eller bildemessig (1080/24p) kvalitetsforskjell på disse BD-spillerne ved avspilling av Blu-ray filmer:

Denon 2500BT
    Denon 3800BT
    Pioneer BDP-LX71
    Pioneer BDP-LX51FD
    Panasonic BD35/ BD55
    Sony S350/ S550
    PS3 (PQ siden den ikke sender bitstream)
    Samsung BDP-2500
    Tecsonic (CoopMega)

Med andre ord er det "ett-fett" hvilken spiller jeg kjøper dersom jeg ikke er opptatt av design, stereolyd, pris, profiler etc. Lyd og bilde fra BD-filmer er det eneste kriteriet; og jeg sitter med en receiver som takler de nye lydformatene, og bildet skal vises på mitt 92" rammelerret med Sony Pearl projektor...?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mener du da, hygen, at det ikke er lydmessig (bitstream) eller bildemessig (1080/24p) kvalitetsforskjell på disse BD-spillerne ved avspilling av Blu-ray filmer:

Denon 2500BT
    Denon 3800BT
    Pioneer BDP-LX71
    Pioneer BDP-LX51FD
    Panasonic BD35/ BD55
    Sony S350/ S550
    PS3 (PQ siden den ikke sender bitstream)
    Samsung BDP-2500
    Tecsonic (CoopMega)

Med andre ord er det "ett-fett" hvilken spiller jeg kjøper dersom jeg ikke er opptatt av design, stereolyd, pris, profiler etc. Lyd og bilde fra BD-filmer er det eneste kriteriet; og jeg sitter med en receiver som takler de nye lydformatene, og bildet skal vises på mitt 92" rammelerret med Sony Pearl projektor...?
    Det er samme hva spilleren heter når du bitstreamer HD Codec lyden ja.
    Om det skulle være ulik påvirkning av digital støy så er ikke det noe du ville høre. (forskjell er om noen aller alle codec kan overføres med spiller)
    Man kan sikkert måle for å ha tall å stadfeste seg til men har ikke lest noen resultater.
    Forskjeller ligger i reciver som behandler lyden og høytalere som passer recivere/eller din smak for lyd.

1080p 24 vil avspilles utmerket på alle BD spillere som kan sende bilde HD Digital Film Direct 24 "Master Quality"
    (direct 1080p 24fps "pass-through" mode)
    selvsagt er det ulike filter (støy , farve osv mellom spillerene men de siste modellene av kjente merker har høy kvalitet på bilde og justeringsmuligheter til endringer)

Mange spillere frem til i dag var merket 1080p 24 men sende det ikke videre men 1080p 60
    Mange nye spillere er merket slik som feks Pioneer
    Master Quality Audio and Video - Pioneer Europe

Vi får se testen til Hjemmekino og diskutere villt etterpå om man er uenig med selve utførelsen eller resultat.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Vi får se testen til Hjemmekino og diskutere villt etterpå om man er uenig med selve utførelsen eller resultat.
    Den er grei
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer petterab sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Det er samme hva spilleren heter når du bitstreamer HD Codec lyden ja.
    .
    Helt enig. Bitstrømmen er identisk uavhengig av om spilleren koster 100.000 eller 1000. Menyer, design, brukervennlighet, fleksibilitet etc. er selvfølgelig forskjellig.

Drev er likegyldig (leverer bare en bitstrøm) men DAC'er er kritisk. Det er derfor CD-spillere lyder forskjellig. (Dyrt drev er snake-oil.)

Newcomer svendbjarne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....
    Sist endret av svendbjarne; 07-22-2015 kl 23:43

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petterab
    Drev er likegyldig (leverer bare en bitstrøm) men DAC'er er kritisk. Det er derfor CD-spillere lyder forskjellig. (Dyrt drev er snake-oil.)
    Her var det mye uvitenhet. Det er enorme forskjeller på CD drev! Du må bare ha et anlegg hvor øvrige deler tillater deg i å høre forskjellene.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som sier at bitstream er bitstream. Mener dere at det er umulig å høre forskjell på Pioneer BDP-LX91 og Tecsonic fra Coop OBS dersom de sender lyden ut som bitstream? Jeg regner med at bare skuffen på Pioneer-spilleren koster mer enn hele Tecsonic...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    **********finnefremcolaogpotetgull***************'
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    **********finnefremcolaogpotetgull***************'
    Tar potetskruer med salt i stede, selvsagt sammen med Cola. Dette blir gøy - selv om jeg synes jeg har hørt denne diskusjonen før, men dog med andre produkter.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som sier at bitstream er bitstream. Mener dere at det er umulig å høre forskjell på Pioneer BDP-LX91 og Tecsonic fra Coop OBS dersom de sender lyden ut som bitstream?
    Jepp. Komplett umulig.

Det er også påvist i AES publiserte tester at interface jitter IKKE har noen hørbare påvirkninger på signalet så lenge mottakeren kan låse (hvis ikke så får du ikke lyd i det hele tatt - noe som selvsagt er hørbart).

REF:
    Paper Number: 4826 Convention: 105 (September 1998)
    Authors: Benjamin, Eric; Gannon, Benjamin
    Theoretical and Audible Effects of Jitter on Digital Audio Quality

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hobby
    Her var det mye uvitenhet. Det er enorme forskjeller på CD drev! Du må bare ha et anlegg hvor øvrige deler tillater deg i å høre forskjellene.
    Du kan selvsagt slenge ut denne påstanden, men tviler på at du har noe som helst substans bak...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man velger selvsagt sjøl hvem man fester lit til, men nå er neppe What Hifi de eneste som har kontroversielle tester av kabler og annet tilleggsutstyr til lyd og bilde. Skulle jeg ha fulgt den logikken, hadde jeg ikke stolt på ett eneste tidskrift fra den bransjen. Selv ikke de norske...
    Jeg håper at hverken du eller noen andre på dette forumet har en blind tro på noe som står på trykk i et glanset tidsskrift. Ta det for det som det er: underholdene synsing hvis hoveformål er å selge lesere til annonsørene.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Tar potetskruer med salt i stede, selvsagt sammen med Cola. Dette blir gøy - selv om jeg synes jeg har hørt denne diskusjonen før, men dog med andre produkter.
    Som helsefrik anbefaler jeg heller en pose nøtter og en Farris... ;-)

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svendbjarne
    Vet du egentlig hva som skjer i konverteringen mellom laserstrålen og digital-utgangen i en CD-spiller? Det er ikke så enkelt som at det ligger en liste med 1 og 0 som venter på å bli lest av uten muligheter for feilkilder.

Les for eksempel dette: Frequently Asked Questions About Compact Discs
    Ja, det vet jeg en del om. Selve avlesningen av CD'er er full av feil men ca. 1/3 del av kodingen (bitene) består av feilkorreksjoner. Disse feilkorreksjonene benyttes av programvaren i drevet for å korrigere bitstrømmen lest av laseren. Derfor kan en ripete CD avleses feilfritt. CD spec'en (audio) tillater en del feil (husker ikke raten) men i praksis er det INGEN feil. Har du noen sinne fått ødelagt en fil lest fra en CD på en PC? Det holder at ett bit er feil. Jeg har ikke satt meg inn i DVD eller BD spec'ene men det ville forundre meg veldig om de var fundamentalt annerledes. I praksis leverer de feilfrie bitstrømmer.

Eneste mulighet for feil er jitter (tidsvariasjon i bit-strømmen). Den er i praksis eliminert i velkonstruert elektronikk vha. buffering og gode klokker.

Det forundrer meg stadig at noen går på disse greiene. Drev plassert på støtdempene plater for å hindre akustisk tilbakekobling. Halo, dette er ikke gamle LP plater!

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som sier at bitstream er bitstream. Mener dere at det er umulig å høre forskjell på Pioneer BDP-LX91 og Tecsonic fra Coop OBS dersom de sender lyden ut som bitstream? Jeg regner med at bare skuffen på Pioneer-spilleren koster mer enn hele Tecsonic...
    Det er selvfølgelig ikke mulig å høre forskjell. Men, Pioneer'en føles nok best :-D.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da er det slått fast at bitstream er bitstream, og at uansett pris så vil ikke lyden være annerledes eller bedre.

Over til påstand 2 lengre opp: 1080/24p-signal som sendes fra BD-spiller til pj (evt via receiver) vil ha likt bilde på dagens BD-spillere. Altså vil PS3, Tecsonic, BDP-LX91, Panasonic BD35/55 og Sony S350/ 550 ikke ha bedre bilde enn den andre?

Stemmer dette?

Bare så det er sagt; jeg spør ikke for å provosere. Men jeg står på tampen til å oppgradere fra PS3...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Jeg håper at hverken du eller noen andre på dette forumet har en blind tro på noe som står på trykk i et glanset tidsskrift. Ta det for det som det er: underholdene synsing hvis hoveformål er å selge lesere til annonsørene.
    Det er jo det jeg sier. Noen tester blir mer useriøse enn andre. Det betyr ikke at det ikke går an å stole på noen blader. Jeg stoler heller på BD-spiller tester utført av Hjemmekino, enn synsing fra diverse forum.

Forumlogikk preges ofte av at man selv har gått til innkjøp av produktet, og produktet blir ikke alltid omtalt like objktivt som når f.eks Hjemmekino sammenligner flere spillere under like forhold til samme tid.

Men hvordan blir diskusjonen her inne dersom Hjemmekino i desemberutgaven har kommet fram til at det er forskjell på lyden fra BD-spillere, selv om den sendes som bitstream. Eller at den ene spilleren leverer bedre bilde enn den andre, til tross for at den kun leser av 1080/24p og sender det til fremviseren...?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 73 av 126 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 83 93 103 113 123 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •