Blu-ray VS DVD krigen - Side 72

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 72 av 126 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 92 102 112 122 ... SisteSiste
Viser resultater 1,421 til 1,440 av 2508
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Hvorfor det?

Hvis noen er på jakt etter en BD-spiller. En spiller som absolutt aldri skal brukes til noe annet enn å spille av Blu-ray- og DVD-filmer.
    Det er akkurat i da jeg ikke ville ha anbefalt PS3. Da blir den rett og slett for dyr. Hvorfor skulle man kjøpe en PS3 til 3500-4000 kr dersom man ikke skal benytte den til annet en ren BD-avspilling??
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut til at vi må vente kanskje 6-12 mnd til før vi får topp BD-spillere ut på markedet. For min del har jeg funnet ut at jeg vil leve med min PS3 inntil da. Det er et ok kompromiss.

Når vi ser at det begynner å komme high end Blu-Ray transporter på markedet skal jeg ha en slik. Goldmund har allerede lansert en, men den er for dyr. Den skal da kun brukes til Blu-Ray, men kjøper ikke de "plastikk"-spillerne som er på markedet i dag. Vil vente til man får spillere hvor man faktisk har lagt litt ned i skikkelig kabinett, strømforsyning, mekanisk konstruksjon osv. Denon 2500 BT er vel interessant, men har forstått at f.eks. både Cary og Primare jobber med BD spillere om dagen, så vil vente til jeg ser hvordan Denon vil stå seg mot disse! Det blir spennende å følge med utover i 2009. Vil anta at produsenter som Lexicon, Burmester og Theta også jobber med nye tegninger på konstruksjonsbordet.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer LX-91 er jo en seriøs spiller.
    Lagt mye arbeid i mekanisk konstruksjon og stabilitet på den.

Det er ikke en Lexicon, Burmester eller Theta, men tror nok de fleste vil synes den er rimelig bra.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hobby
    Det ser ut til at vi må vente kanskje 6-12 mnd til før vi får topp BD-spillere ut på markedet. For min del har jeg funnet ut at jeg vil leve med min PS3 inntil da. Det er et ok kompromiss.

Når vi ser at det begynner å komme high end Blu-Ray transporter på markedet skal jeg ha en slik. Goldmund har allerede lansert en, men den er for dyr. Den skal da kun brukes til Blu-Ray, men kjøper ikke de "plastikk"-spillerne som er på markedet i dag. Vil vente til man får spillere hvor man faktisk har lagt litt ned i skikkelig kabinett, strømforsyning, mekanisk konstruksjon osv. Denon 2500 BT er vel interessant, men har forstått at f.eks. både Cary og Primare jobber med BD spillere om dagen, så vil vente til jeg ser hvordan Denon vil stå seg mot disse! Det blir spennende å følge med utover i 2009. Vil anta at produsenter som Lexicon, Burmester og Theta også jobber med nye tegninger på konstruksjonsbordet.

Så lenge man bruker spilleren til digitale overføringer av bilde , lyd blir fleste av disse ekstremt dyre spillerene en vits.
    Skal man forholde seg til analoge signaler inn /ut vil et påkostet utstyr kunne gi ekstra kvalitet men til digitalt bruk blir feks en Goldmund 115 000,-kr fordyrende penger for bedre lyd/bilde sett i forhold til spiller i "normalt" prisnivå.
    Byggvalitet---> alle BD i salg i dag er ikke plastikk (du skal vel ikke klemme eller tråkke på den ?)
    Står en spiller i hylla vil du neppe merke viberasjoner eller støy fra de nye bra spillerene i dag.
    Betyr kvalitet lyd bilde enormt burde du bytte ut PS3 for mange nye BD spillere er overlegene når det gjelder avspilling av DVD , BD både på bilde og lydsiden.

Ta feks Dolby Thrue HD lyd som et eksempel har dette codec en selv kontroll funksjon som sjekker at PCM som pakkes opp er 100% identisk med den PCM som ble lagt inn i codec på plate.
    Ved overføringsfeil underveis fra plate til decoding vil et buffer sørge for at feikorrigering skjer og man får 100% ekte og samme lyd.
    Dette fungerer med BD spiller til 1500,- kr så en BD spiller til 120 000,- kr vil ikke gi bedre lyd en billigspilleren.

Newcomer svendbjarne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Billig spiller

Endelig ser det ut til at blu-ray kan bli mer for hvermannsen også når Wal-Mart dumper prisen under 1000NOK i USA:
    Blu-Ray-spiller til 900 kroner - Dingz : Dingz Hjemme

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hobby

Denne komentaren må jeg si var på kanten til ............. spør du meg.
    Men det er jo opp til vær enkelt selvfølgelig om man vil bruke mest mulig penger på en bluray spiller.
    Jeg har selv en sånn plastikk spiller som du sier en samsung bdp1500.
    Må si at strømforsyningen i den fungerer opptimalt.Ingen drop outs ingen feil eller jitter i bilde grunnet den.hehehe. Nå sier jeg ikke at den er best i verden slett ikke men den er i alle fall bedre en din playstation 3. Kan du bare nevne 1 strømforsyning som er seriøs til frx en bluray/hddvd/cd spiller....En forsterker ja.Men ellers tullprat.
    Det må jeg si du mener altså at alle spillerne som er kommet ut til nå er (dusing vare)<----På mine trakter betyr dette da dritt.Uten denon og Goldmund sin.
    Er ikke sånn alltid. at det dyreste er det beste serru.
    Jeg anser i alle fall ikke Pioneer sin for dusing vare den er drit lekker.Også Sony sine spillere anser jeg som dønn seriøse spillere selv om de slett ikke er pene

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Merkelig!

Siden jeg ble medlem på forumet så har det mer eller mindre vært enighet i at man må matche komponenter i samme pris-leie pga "weakest link" De fleste har et edruelig forhold til kabler(bortsett fra noen)
    Folk var enige i at Denon 2930 og 3930 revolusjonerte DVD-spillerne, alle magasiner var enige om at f.eks Pioneer DV 989 var mye bedre én en spiller til 1/3 av prisen.
    Hvordan kan det ha seg at en multispiller ti 3-4K kommer inn i hjemmekinoer til 100K++ istedenfor en Denon til 7-8K evtuelt Pioneer eller andre spillere til 7K og oppover. Hva er det med BD som gjør at simple spillere er så bra.

Den DL'en jeg nevner har solgt hifi og AV i minst 20år og det i dedikerte butikker. Han selger gjerne sine egne merker og ikke minst dedikerte BD spillere av bedre kvalitet, som jeg har sett i oppsett i deres butikk på lerret ca 3m fra 5m avstand, bildet og lyden var bra, men jeg ble ikke "Blown Away" For all del det var bra, men Pioneer AX2AS og DV 989 gjør fremdeles en svært god jobb hos meg, en kompis av meg som har lcd og ps3 liker bildet bedre på min plasma, men det er jo "her-say"

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beemer
    Det må jeg si du mener altså at alle spillerne som er kommet ut til nå er (dusing vare)<----På mine trakter betyr dette da dritt.Uten denon og Goldmund sin.
    Er ikke sånn alltid. at det dyreste er det beste serru.
    Jeg anser i alle fall ikke Pioneer sin for dusing vare den er drit lekker.Også Sony sine spillere anser jeg som dønn seriøse spillere selv om de slett ikke er pene
    Dusing? Hva er det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Så lenge man bruker spilleren til digitale overføringer av bilde , lyd blir fleste av disse ekstremt dyre spillerene en vits.
    Uenig. Drivverk, mekanisk konstruksjon osv er ofte noe av det viktigste i en spiller utenom DA konvertering. Om man sammenligner transport-/digitaldelen i CD spillere finner man raskt ut at det er enorme kvalitetsforskjeller. Derfor er jeg villig til å bla opp litt også for et rent BD drivverk. Det du nevner om buffring er ikke nok til å eliminere forskjeller på drivverk.

Betyr kvalitet lyd bilde enormt burde du bytte ut PS3 for mange nye BD spillere er overlegene når det gjelder avspilling av DVD , BD både på bilde og lydsiden.
    Det har du helt rett i. Men det er noe med det at jeg ikke vil kjøpe enda et produkt som kun skal benyttes i la oss si en 6 måneders tid.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Dusing? Hva er det?
    (dusing vare)<----På mine trakter betyr dette da dritt. kan det forklares bedre en dette????.
    Dusing vare på norsk = Mye av.
    Frx ting som er framstillt billig og som det pruduseres mye av.Spyttes ut av et samlebånd.Plastikk leker og som en her nevner alle til nå bluray spillerere

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beemer
    (dusing vare)<----På mine trakter betyr dette da dritt. kan det forklares bedre en dette????.
    Dusing vare på norsk = Mye av.
    Frx ting som er framstillt billig og som det pruduseres mye av.Spyttes ut av et samlebånd.Plastikk leker og som en her nevner alle til nå bluray spillerere
    Aha.. er det rett og slett "dusinvare" du mener?..
    ;-)

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Aha.. er det rett og slett "dusinvare" du mener?..
    ;-)

Jepp bare at vi på våre trakter legger til en G eller du trekker fra en G

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Hvordan kan det ha seg at en multispiller ti 3-4K kommer inn i hjemmekinoer til 100K++ istedenfor en Denon til 7-8K evtuelt Pioneer eller andre spillere til 7K og oppover. Hva er det med BD som gjør at simple spillere er så bra.
    Forskjellen mellom samme BD-film vist på to forskjellige BD-spillere vil åpenbart være langt mindre enn forskjellen mellom DVD og BD, og når folk mener forskjellen mellom sistenevnte kan være vanskelig å se til tider sier det litt om hvor marginale forskjellen mellom førstenevnte er.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den samme diskusjonen regjerte da DVD kom på slutten av 90-tallet. Hva skal man med dyr DVD-spiller. Alt er jo digitalt...Det kan jo ikke bli bedre enn digitalt...

Jeg tror vi vil se en utvikling av bedre og bedre BD-spillere. Det beyr ikke at dagens dyre spillere er spesielt bedre enn billige spillere.

Vi ser allerede at Panasonic har gjort ting for å tweake ut enda bedre bilder fra BD-avspillingen enn det de andre kanskje til nå har klart.

Se på hvilke BD-spillere som kom for ett år siden, og sammenlign disse med f.eks S550 og BD55...Jeg tror vi kan se en like stor utvikling på BD-spillere om 6 måneder.

Hvem vet hva fremtiden bringer. Ikke jeg. Men å unnlate å kjøpe BD-spiller nå fordi de er for billige, vel der er ikke jeg enda heldigvis.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var det nå slik med DVD at om det var digitalt på disc så måtte bilde gjøres om til analogt for at vi skulle overføre det (kunn de seneste årene har man overført digitalt)
    Man har hatt Optisk / coax eller analogt til lydoverføringer med DVD og ærlig talt så kan man da ikke sammenligne det med HDMI der det er motakeren (feks reciver) som i hovedsak er kilden til kvalitet.
    Man minsket ikke støy ved digital overføring av lyd fra DVD spiller selv om man kostet på enorme summer ved kjøp.
    Det er måten lyden overføres som gjør den utsatt
    Selvsagt var det stor forskjell på hvor bra video DAC en spiller hadde i gamle dager men

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var det nå slik med DVD at om det var digitalt på disc så måtte bilde gjøres om til analogt for at vi skulle overføre det (kunn de seneste årene har man overført digitalt)
    Man har hatt Optisk / coax eller analogt til lydoverføringer med DVD og ærlig talt så kan man da ikke sammenligne det med HDMI der det er motakeren (feks reciver) som i hovedsak er kilden til kvalitet.
    Man minsket ikke støy ved digital overføring av lyd fra DVD spiller selv om man kostet på enorme summer ved kjøp.
    Det er måten lyden overføres som gjør den utsatt
    Selvsagt var det stor forskjell på hvor bra video DAC en spiller hadde i gamle dager men
    Jeg vet det.

Men mener du at bildet på alle BD-spillere er like bra?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at Beta Blu Ray tiden er over og spillere støtter hele Blu Ray (farge , 24 hz osv) så er svaret ja.
    Ja også når det gjelder lyd. etter bitstream HD lyd.
    .....Etter video codec er decodet , spillere har samme mulighet til deep collor osv , de har ca samme innstillinger , avspiller samme film med nøyaktig samme sted på plate (pga variabel video bitrate ) 1080p 24 ut , ingen prosessor skal endre og behandle bilde stort , sett på en samme tv med samme innstillinger.
    overført med HDMI 1.3...............
    Ja da har du så likt bilde at du vil ha store problemer med å finne forskjeller.
    Man har jo ved enkelte spillere mulighet til å påvirke det ferdig decodede bilde med farge , skarphet osv
    Digital støy filter har man på BD å tror ikke et bedre filter eller andre finesser vil kunne gjøre ett BD bilde nevneverdig bedre enn det man har på dagens nye spillere.

Beste forskjell vil man kunne få for pengene vil man få ved valg av type tv / projector + heller bytte ut oftere for der øker kvaliteten raskere til stadig bedre.

De fleste HQV tester osv mellom spillere man leser er prosessorens egenskaper når den jobber med scalering osv.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Den samme diskusjonen regjerte da DVD kom på slutten av 90-tallet.
    Hehe.. Og vi hadde akkurat den samme diskusjonen på begynnelsen/midten av 80-tallet da CD kom.. Og helt uavhengig av om vi hadde digitale innganger på forsterkerne, noe vi ikke hadde..

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at Beta Blu Ray tiden er over og spillere støtter hele Blu Ray (farge , 24 hz osv) så er svaret ja.
    Ja også når det gjelder lyd. etter bitstream HD lyd.
    .....Etter video codec er decodet , spillere har samme mulighet til deep collor osv , de har ca samme innstillinger , avspiller samme film med nøyaktig samme sted på plate (pga variabel video bitrate ) 1080p 24 ut , ingen prosessor skal endre og behandle bilde stort , sett på en samme tv med samme innstillinger.
    overført med HDMI 1.3...............
    Ja da har du så likt bilde at du vil ha store problemer med å finne forskjeller.
    Man har jo ved enkelte spillere mulighet til å påvirke det ferdig decodede bilde med farge , skarphet osv
    Digital støy filter har man på BD å tror ikke et bedre filter eller andre finesser vil kunne gjøre ett BD bilde nevneverdig bedre enn det man har på dagens nye spillere.

Beste forskjell vil man kunne få for pengene vil man få ved valg av type tv / projector + heller bytte ut oftere for der øker kvaliteten raskere til stadig bedre.

De fleste HQV tester osv mellom spillere man leser er prosessorens egenskaper når den jobber med scalering osv.
    Da blir det spennede å lese neste Hjemmekino, med stor-test av BD-spiller. Finner de noen forskjeller i lyd og bildet, tro? Garantert.

Og hvorfor rappoteres det i flere tester at det er forskjeller på S350 og BD35, nå som begge spillerne er komplette BD-spillere? Det skrives om forskjeller selv når lyden sendes som bitstream (fordel BD35). Ikke vet jeg, for jeg har ikke testet. Men må si jeg fester større lit til de som faktsik tester, enn når noen syneser omkring at det "teoretisk" ikke er noen forskjell.

Jeg holder en knapp på at innmaten på dagens BD-spillere har alt å si for hvordan de leverer HD-bilder eller bitstreamer lyden...Vi får se når Hjemmekino-bladet ankommer.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Post Historisk!

Dette må være historisk, kilde-behandleren har tilnærmet top-kvalitet "from the get go" DVD spilleren, Vhs spilleren ble bedre for hver dag som gikk det samme med alle andre kilde-behandlere? Men ikke Blue-Ray???

Side 72 av 126 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 92 102 112 122 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •