Blu-ray VS DVD krigen - Side 70

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 70 av 126 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 66 67 68 69 70 71 72 73 74 80 90 100 110 120 ... SisteSiste
Viser resultater 1,381 til 1,400 av 2508
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av heba1
    kommer ikke til å kjøpe vanlig dvd mere i det hele tatt.det blir liksom 3 skritt tilbake i tiden..
    Jeg er så enig! Jeg har ikke kjøpt DVD på over 2 år. Og på den tiden har jeg funnet ca 100 BD-titler jeg lot meg friste til å kjøpe:-)

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Les nøye!!

Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Hvis du nekter å tro at BD er bedre enn DVD, bør du virkelig teste det ut (gjerne med en PS3) og oppleve de positive forskjellene både på lyd og bilde i BD`s favør

Selv har jeg kun en 5. gen 42" plasma og ser stor forskjell fra BD til DVD, selv med oppskallert DVD fra forskjellige spillere. Generelt er alt bedre på BD: dybde-følelse, farger, kontrast, mindre støy, skarphet osv... og i tillegg er lydkvaliteten (dynamikk, oppløsning og kanalseparasjon) godt oppgradert i forhold til DD/DTS.

Jeg vet at forskjellene vil bli komme enda mer til syne jo større fremviser man har.
    Jeg sier ikke at det IKKE er forskjell, men at PS3 ikke er en særlig god BD-spiller. Men en dedikert BD-spiller vil derimot være bedre. Men forskjellen er mye mindre én hva enkelte hevder.
    En som har hatt Pioneer 50" plasma med både 720P og 1080P her på forumet hevdet at han ikke kunne skille mellom de på 2m, på et lerret som er 2-3m vil de vises hvis du er nært nok, men hvor nærme skal man sitte? "Whiplash" nært?
    En DL på en hifi-asyl butikk jeg snakket med sa til meg at de beste DVD spillerne vil på Normal sitte-avstand på en pioneer plasma gi nesten like bra bilde(ikke gamle dvd'er) og forøvrig sa han at billige BD-spillere og PS3 ikke var en bedre erstatter. Derimot gode dedikerte spillere til 5K og oppover vil gi valuta for pengene!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Dette kan jeg ikke forstå. Så mye HD morro du går glipp av...
    Skal nok ta det igjen - bare venter litt.

Har en stygg følelse av at hvis jeg først kjøper en BD spiller så blir det ny proj også - og jeg tror man kan gjøre bedre kjøp på 1080p projektorer hvis man venter litt....

:-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvis du 'sløser' bort mye penger på å kjøpe dvd'er mens du kunne ha kjøpt bluray'er istedet ?
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Men hvis du 'sløser' bort mye penger på å kjøpe dvd'er mens du kunne ha kjøpt bluray'er istedet ?
    Vel jeg har en følelse av at prisen på BD disker vil gå ned?

Så sløsing er vel ikke rette ordet tror jeg?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Jeg sier ikke at det IKKE er forskjell, men at PS3 ikke er en særlig god BD-spiller. Men en dedikert BD-spiller vil derimot være bedre. Men forskjellen er mye mindre én hva enkelte hevder.
    En som har hatt Pioneer 50" plasma med både 720P og 1080P her på forumet hevdet at han ikke kunne skille mellom de på 2m, på et lerret som er 2-3m vil de vises hvis du er nært nok, men hvor nærme skal man sitte? "Whiplash" nært?
    En DL på en hifi-asyl butikk jeg snakket med sa til meg at de beste DVD spillerne vil på Normal sitte-avstand på en pioneer plasma gi nesten like bra bilde(ikke gamle dvd'er) og forøvrig sa han at billige BD-spillere og PS3 ikke var en bedre erstatter. Derimot gode dedikerte spillere til 5K og oppover vil gi valuta for pengene!
    Syns dette høres ut som om du har mye annenhåndsinformasjon. Begrepet "nesten" er jo relativt, kommer jo an på øyet som ser. Har du sammenlignet PS3 med en dedikert BD spiller? Og å si at en BD-spiller til under 5k ikke duger, mener jeg er humbug. I den prisklassen har du f.eks både Sony S550 og Panasonic BD50/55, som begge har fått meget gode tester.

Hva en DL sier, er ikke nødvendigvis mye å stole på. Har hørt selgere anbefale en Elfunk TV foran testvinnere fra Panasonic.

At det er vanskelig å se forskjell på 720p og 1080p på 50" og mindre, er det vel enighet om, men på 2-3m lerret ser du godt forskjell på en 720p og 1080p projektor.

Syns du skal argumentere for egenopplevde erfaringer, ikke hva du har lest og hørt av andre.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,800
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde og lydmessig er vel ikke en PS3 helt på høyden som dedikerte BD spillere i samme prisklassen, men det gjelder vel hovedsakelig ved avspilling av DVD... og det å få utnyttet de beste HD lydformatene. BD bildet er det vel ikke så mye forskeller på, ettersom det ikke er spesiellt mange BD spillere med gode bildeprosessorer som gjør noe serlig fornuftig med BD kildemateriale ennå....

Ellers er vel kvalitetene til en PS3 ganske varierende utifra firmware og harware vesjon. Her har det vel også skjedd noen forbedringer og utskiftninger....

Tar vel derfor uttalelsene til den hifi-asyl DL en med en klype salt, han mener vel ikke at godt SDDVD kildemateriale oppskalert fra en god DVD spiller, matcher det man får av bildekvalitet i en 3000 kr BD spiller med godt BD kildemateriale, vist på en god fullHD skjerm med en sitte avstand som utnytter 1920x1080 oppløsningen.....?
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,800
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Vel jeg har en følelse av at prisen på BD disker vil gå ned?

Så sløsing er vel ikke rette ordet tror jeg?
    Selfølgelig vil prisene på BD plater etter hvert gå ned, og sløsing med å bruke penger på DVD eller BD kommer vel mye ann på oppsettet man bruker og hvordan man velger å prioritere...

Selv synes jeg 50kr er for mye å sløse bort for en DVD film i dag, hvis den samme filmen er å få tak i på BD til 150-200kr. Grunnen til det er at DVD rett og slett ikke er brukenes i det hjemmekino oppsettetet jeg har nå, det blir rett og slett irriterende slitsomt å bruke tid på, når man samtidig vet hvordan det vil se ut med BD i spilleren.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Bilde og lydmessig er vel ikke en PS3 helt på høyden som dedikerte BD spillere i samme prisklassen, men det gjelder vel hovedsakelig ved avspilling av DVD... og det å få utnyttet de beste HD lydformatene. BD bildet er det vel ikke så mye forskeller på, ettersom det ikke er spesiellt mange BD spillere med gode bildeprosessorer som gjør noe serlig fornuftig med BD kildemateriale ennå....

Ellers er vel kvalitetene til en PS3 ganske varierende utifra firmware og harware vesjon. Her har det vel også skjedd noen forbedringer og utskiftninger....
    PS3 kan jo nå utnytte alle HD-lydformater, så det argumentet gjelder vel ikke lenger. Som du sa, softwareoppgraderinger har fikset dette. Og på DVD; vel jeg hadde en Panasonic S97 som dog er noen år gammel, men fikk jevnt over meget godt skussmål for bildet, og PS3 matchet denne. Sammenligner man med de siste Reon-brikkene, derimot, er det jo klart at den har noen mangler. Men for mannen i gata, duger den mer enn godt nok.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en tid tilbake kom PS3 best ut foran både BD-spillerne Sharp, Sony og en spiller til som jeg ikke husker, da What Fifi! hadde en test. Dette var vel da første eller andre generasjonen av Sony-spillerne og første Sharp.
    Jeg har null å utsette på PS3. At der er forskjeller på BD-spillere kan jeg gå med på, men at forskjellene er så store at PS3 blir regnet for en mindre bra spiller tror jeg null på.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På normale skjermer er det jo mange som har problemer med å se særlig forskjell på SD og BD, så at det skal være stor forskjell på PS3 og andre litt dyrere spillere stiller jeg meg tvilende til i likhet med AW. Dette blir litt som de påståtte forskjellene på HDMI kabler! En ser det en vil se.

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mumboo jumboo!!

Merklig ar PS3 er så bra når folk ser tydlig forskjell på en DVD-spiller til 2K kontra 8K, PS3 må være verdens beste multi-maskin for gaming og film etc.
    Den DL'en jeg nevnte selger Fortrinnsvis high-end hifi og AV samt total-løsninger i 100K klassen. Han sier også at en dedikert BD-spiller på lerret kan være helt superb.
    Men han vil aldri bruke en PS3 til annet én gaming. Sist men ikke minst sier han at BD bare skal brukes i 1080P, hvis ikke vil omscaleringen spise opp vinninga i spinninga osv....................!!

Men på papiret.......................

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merklig ar PS3 er så bra når folk ser tydlig forskjell på en DVD-spiller til 2K kontra 8K, PS3 må være verdens beste multi-maskin for gaming og film etc.
    Den DL'en jeg nevnte selger Fortrinnsvis high-end hifi og AV samt total-løsninger i 100K klassen. Han sier også at en dedikert BD-spiller på lerret kan være helt superb.
    Men han vil aldri bruke en PS3 til annet én gaming. Sist men ikke minst sier han at BD bare skal brukes i 1080P, hvis ikke vil omscaleringen spise opp vinninga i spinninga osv....................!!

Hva synes du selv da?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Hva synes du selv da?

Han verken har..... eller har sett HDDVD Eller Bluray.Jeg kommer aldrig til å kjøpe annet en HDDVD-bluray framover i alle fall.
    SLUTT og hør på hva andre idioter sier opplev selv.
    Da ser du selv hvordan det er.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Skal nok ta det igjen - bare venter litt.
    Har en stygg følelse av at hvis jeg først kjøper en BD spiller så blir det ny proj også - og jeg tror man kan gjøre bedre kjøp på 1080p projektorer hvis man venter litt....
    :-D
    Hehe.. med den holdningen kan du vente deg inn på de evige jaktmarker.. Det kommer alltid noe bedre og billigere rundt neste sving..

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hehe.. med den holdningen kan du vente deg inn på de evige jaktmarker.. Det kommer alltid noe bedre og billigere rundt neste sving..
    Ja, men det er ingen vits i å kjøpe før man har bruk for det heller. Jeg har tradisjon for å sitte og vente litt på gjerdet, men har vel kommet til at det beste er å velge den beste dealen man kan få når behovet er der. Ikke kjøpe i forkant, men heller ikke sitte på gjerdet og vente til det gror mose og gå glipp av mange måneder med god underholdning. :-)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å se forskjell på DVD og BD er vanskelig, men å se forskjell på PS3 og andre BD-spillere er lett? Det slår meg som pussig.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Å se forskjell på DVD og BD er vanskelig, men å se forskjell på PS3 og andre BD-spillere er lett? Det slår meg som pussig.
    Ja, det hørtes merkelig ut. En slik påstand bør vel begrunnes godt.

Newcomer petterab sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD på ny bra skjerm er fantastisk! Men, det bør også nevnes at en DVD i min nye BD spiller er MYE bedre enn DVD i min gamle (2 år) DVD spiller. Så det har tydeligvis skjedd litt på hardware siden :-D.

Å kjøpe ny DVD spiller i dag virker temmelig kørka. Man får jo en suveren DVD spiller på kjøpet hvis man kjøper en BD spiller.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,800
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

PS3 er kanskje pr i dag verdens beste multi-maskin løsning til en forholdsvis lav pris, til bruk til gaming og film etc. Vet ikke om noen andre spillere som kan gjøre de samme tingene. med PS3 spill og BD i alle fall...

Ellers så synes vel ikke jeg at det å drive butikk å selge elektronikk i 100k klassen bare et kvalitets stempel når det gjelder lyd og bilde ytleser. Faktorere som det å kunne selge og ha orden på økonomien er vel like viktige kriterier der vil jeg tro. Hadde personen derimot drevet butikk og valgt å selge billig og bra utstyr som ytelses messig slår det dyre utstyret, da er man dyktig...

Selfølgelig vises i utgangspunktet BD best med den oppløsningen og bildefrekvens den ligger lagret med på plata. 1080P er vel i utgangspunktet 60Hz mens film ofte er lagret med 1080P ved 24hz på plata, og bare børr vises i 48, 72, 96, 120hz osv. All skaleing setter store krav til hvordan skaleringen gjennomføres, skal resultatet bli best mulig.
    Ellers så kan du kanskje spørre "mr. DL" hvordan hans erfaringer med konvertering av 2.35:1 BD materiale til 16:9 og bruk av anamorpisk linse virker.....

Er tilhenger av å skaffe egen erfaring på området som andre her er i denne tråden også er inne på, men det er jo interessant å høre hvor forskjellig syn, meninger og erfaringer mange i AV brangsejn har, det kan jo bli dedikerte AV diskusjons forum ut av det.......

Side 70 av 126 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 66 67 68 69 70 71 72 73 74 80 90 100 110 120 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •