Blu-ray VS DVD krigen - Side 67

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 67 av 126 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 87 97 107 117 ... SisteSiste
Viser resultater 1,321 til 1,340 av 2508
    Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Altid noen tilbud rundt omkring.
    Netshop hadde timesalg på Onsdag som var og solgte Sony BDP-S500 til 1295,- inkl. mva som er billig for en avspiller til BD film og DVD.

Utvikling pris er jo som det ble varslet for 1 år siden
    (som også sa at man vil få BD spillere til under 1000,- kr i 2009)
    så får vi se.............

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Altid noen tilbud rundt omkring.
    Netshop hadde timesalg på Onsdag som var og solgte Sony BDP-S500 til 1295,- inkl. mva som er billig for en avspiller til BD film og DVD.
    Dette var visstnok en feilprising.

Timessalg hos Netshop - Onsdag 29.10.2008 - Forum - Hardware.no

Tidligere på dagen solgte de den til 2995,- mens BDP-S300 gikk for 2250,-

Men jeg synes uansett det blir litt galt å bruke salgspriser på utgående (og utdaterte) modeller som eksempel på hvor billig BD har blitt. Spesielt når de hadde under 30 spillere på lager av hver type.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke ment som hvor billig det er blitt men at man kan få kjøpt seg billig spiller .

Om man skal se BD så er utgående modeller også kurrant.
    Diskusjonen lenge var at BD ikke blir noe folke format før man får kjøpt dem på butikk osv.
    Det er ikke akkurat noen super eksempler av prakt DVD spillere vi har kjøpt på ICA osv men fullt funsjonelle spillere til den "vanlige forbruker"
    At det ikke er den nyeste heteste modellen av BD som selges billig er helt på linje med hva DVD salg har vært og er.

Jeg tror 98% av alle som ønsker seg BD spiller klarer seg langt med en utgående modell, om øsket er at en rykende fersk Pioneer eller Denon BD skal ligge i billighylla har de aldri gjort det med DVD spillere å kommer aldri til å gjøre det med BD

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier jo bare litt om markedsandel i kroner over de 20 mest solgte filmer i USA
    men her har du den.
    Nielsen VideoScan High-Def market share for week ending October 26th, 2008 - Engadget HD
    Ah. Den har jeg sett. Jeg trodde SVS sikta til tallene for uka etter, jeg.

Nielsen VideoScan High-Def market share er ukentlig oversikter som kommer men sier ingen ting om den virkelige andelen mellom DVD og Blu Ray.
    Vel, på grafikken så står det også:

Consumers spent $123.16 million on DVDs for the week
    Consumers spent $17.71 million on Blu-ray disks for the week

Så joda, her står det nøyaktig hvor godt Blu-ray gjør det i forhold til DVD.

Skal forholdet BD / DVD bli fornuftig lesing må man vente til litt ut i 2009 da man kan lese total Wold Wide for 2008 og også se økningen fra 2007.
    Worldwide salgstall er mindre interessante enn man skulle tro. Verden innretter seg alltid etter hva USA gjør uansett, så det spiller liten rolle hvordan BD gjør det i resten av verden akkurat nå.

For øvrig har det hele tiden vært sagt at det er relativt lett å komme opp mot 20-25% av markedet. Dit kommer man ved å overvinne folk som aktivt kjøper filmer. Skal du ha tak i resten, så må du nå ut til de som kjøper film i matbutikken og bensinstasjonen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke ment som hvor billig det er blitt men at man kan få kjøpt seg billig spiller .
    Greit nok, men det var fortsatt snakk om feilprising, og de hadde 13 spillere igjen da tilbudet ble aktivert, og det siste jeg så før spilleren plutselig forsvant fra sortimentet var at de hadde 8 igjen. Det at 5 stykker klarer å kjøpe en feilpriset spiller til 1300,- er ingen god indikasjon på dagens prisnivå

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Vel, på grafikken så står det også:

Consumers spent $123.16 million on DVDs for the week
    Consumers spent $17.71 million on Blu-ray disks for the week

Så joda, her står det nøyaktig hvor godt Blu-ray gjør det i forhold til DVD.
    Så lenge prisene på platene er veldig forskjellig sier det ikke så mye. Det som er interessant er hvor stor markedsandel den har. (med utgangspunkt i 26/16 dollar i snittpris kan man alltids regne seg til det) (prisen som ble oppgitt som snitt for første halvdel av 2008)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....de hadde 13 spillere igjen da tilbudet ble aktivert, og det siste jeg så før spilleren plutselig forsvant fra sortimentet var at de hadde 8 igjen. .....
    Det kaller jeg å følge markedet nøye :-D

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Worldwide salgstall er mindre interessante enn man skulle tro. Verden innretter seg alltid etter hva USA gjør uansett, så det spiller liten rolle hvordan BD gjør det i resten av verden akkurat nå.
    Interesant er det om prognoser stemmer

ca 30 millioner BD disc ble spådd som salgstall for BD 2008
    cA 20 millioner BD drev (spillere , ps3 , pc) i 2008

Som totalt ville gi en andel på ca 40 millioner disc solgt fra juni 2006 til desember 2008

Som totalt ville gi en andel på ca 40 millioner spillere solgt fra Juni 2006 til Desember 2008

Totale solgte disc World wide DVD / BD ville vise den faktiske andelen og ikke penger og andel på topp 20 USA.

Japan er det ledende landet (30%) og fattige USA har ingen enorm vekst.
    (en Amerikaner leier film i hovedsak og ikke kjøper)

Solgte BD i Norge 2007 -80 000 disc ---> hva blir 2008 ?
    Jeg syntes slikt er interesant for å se utvikling å ikke Nielsen VideoScan

Jeg tror BD salg ligger høyere enn prognoser.
    Jeg tror 4-4.5 % andel i 2008 som er stippulert blir nådd (eller mere) å da følger den utviklingen som er lagt for at BD er markedsledende i 2012.
    (selvsagt ikke ved at det stiger 3% hvert år men at pris reduksjoner og økt interesse gjør at salget øker betraktelig de nærmeste år)
    Jeg tror også på BD spillere til under 1000,- kr i 2009

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke tvil om at det begynner å selge mye BD-filmer nå. Det skal bli interessant å se hvor mange eks av LOTR som selges på BD i 2009

Ellers synes jeg dette er virkelig interessant lesning:

Sitat Opprinnelig postet av NielsenVideoScan
    In fact, consumers spent $76.86 million in October alone, which is more than all of August and September combined -- it will be very interesting to see if Blu-ray can keep this up through the last two months of the year though. For whatever reason the green monster was a hotter seller on Blu-ray than DVD, as it outsold Indiana by about 4:1, which is about twice as much as the DVD version managed against the same competition. This showed up on the Blu-ray title share chart, as the Hulk stole over 18 percent away from its DVD version, which to our memory is the best of any day-and-date title ever.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Jeg tenker nok litt samme som deg, og 99kr for blu-ray var veldig billig.... Det er jo god grunn til å kassere den gamle DVD-spilleren Det er ikke ofte jeg ser en film flere ganger enn én, da synes jeg 200-250kr for en film er dyrt. Jeg skal ta og sjekke litt på platecompaniet i porsgrunn idag...

Men er det slik at det ikke kommet noen gode spillere ennå? Hva er galt med dem som har kommet idag?
    Det er ike noe galt med de spillerene som selges i dag.

Det mange sikter til er at de er ikke sonefrie rett ut av eska, bortsett fra det er det bare å løpe og kjøpe.

Den billigspilleren som de selger på OBS! er forreste sonefri på både Blu-ray og DVD men det er vel kanskje ikke den aller stiligste spilleren.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det kaller jeg å følge markedet nøye :-D
    :-)

Jeg anbefalte en kompis å kjøpe spilleren, så jeg reloada siden med jevne mellomrom for å se om jeg måtte be ham kjappe seg med å ta en avgjørelse. Det var ikke for å ha noe å snakke om her - jeg lover

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    In fact, consumers spent $76.86 million in October alone, which is more than all of August and September combined
    Det er for så vidt imponerende, men la oss ikke glemme at utgivelsene i august og september var gørkjedelige. Det var i hvert fall ikke mange antatte storselgere som ble gitt ut i disse månedene. Iron Man ble gitt ut siste dagen i september, så denne er jeg frekk nok til å regne som en oktoberutgivelse. I tillegg til denne har Indiana Jones, Hulk og diverse Bond-filmer kommet i oktober.

Så at BD-salget i oktober overgår august/september-salget vil jeg nok si har mer å gjøre med utgivelsene enn med at folk plutselig har fått øynene opp for formatet.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må jo si meg litt enig i det, trondmm. Samtidig sier det litt om BD, også, at alle storfilmene nå også ankommer på BD; og det ofte samtidig med DVD. Overalt i magasiner, på nettet eller i tv-annonsser så ser vi Blu-ray. Det satses stort, og det selges flere og flere spillere. Personlig har jeg rekrutert min svigersøster og hennes samboer i Australia til å gå til innkjøp av en Panasonic BD30 og en Sony 52" LCD. De er såkalte "vanlige" folk, og de er mektig imponert over bildekvaliteten de nå har fått. Der går det i Blu-ray.

Dessuten er det kanskje først nå at vi kan ta en direkte sammenligning med DVD-salget. For bare noen måneder siden kom BD-utgaven både èn og to uker etter DVD, og da jo salget synke.

Det som er oppsiktsvekkende, er hvordan ny-utgivelser som Hulk og Ironman tar vesentlige andeler fra DVD-salget.

Min påstand blir at dette bare kommer til å forsterkes voldsomt etter hvert som det blir flere BD-spillere der ute. Som regel kjøper forbrukeren filmen bare på ett av formatene, og for hvert solgte eksemplar på BD blir det i tillegg ett eksemplar som ikke selges på DVD...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Budsjett

Produsentene lever av penger og ikke antall solgte disker.

Ingen ønsker seg produkter i porteføljen som har for lav verdi.

Andel av markedet regnes enten i prosentandel av verdi, eller markedsverdi av porteføljen. INGEN i filmindustrien er opptatt av hvor mangen som kjøper en film , men hvor mye cash den generer!

Så slutt å fyll tråden her med; ja men dvd er billigere så derfor er tallene feil, nei det er ikke feil!

Newcomer petterab sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en følelse av at BD salget tar av når:
    1. Det finnes bra (funksjonelle og fornuftig pris) BD spillere på markedet.
    2. Produksjonskapasiteten på BD blir akseptabel.
    3. Full HD TV'er blir utbredt.

Punkt 1. er vel allerede en realitet nå i høst med nye rimelige spillere fra bl.a. SONY og SAMSUNG. Punkt 2 er vel i ferd med å forandre seg dramatisk i løpet av noen få måneder ved at det monteres en drøss nye produksjonslinjer for tiden. Punkt 3 er knyttet til hvor raskt den vanlige forbruker bytter TV - kanskje hvert tiende år for normale folk. Digitalisering av kringkasting vil kanskje forsere dette noe.

Jeg setter en knapp på at DVD-spillerne blir fortrengt av BD-spillere hos Elkjip og de andre store i løpet av ett år. Katalysatoren er HD-TV som gjør at folk vil ha bedre TV-skjermer som så igjen gjør at de får øye på en BD film i butikken. Tar først volumet litt mer av blir det fristende for Elkjip et al å pushe ny teknologi og så er toget i gang.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående punkt 2 så se det vel ingen kapasitetsproblemer som vi merker noe til?

Jeg har ikke hatt problemer med å få tak i det jeg vil ha.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir jo litt bluray vs nedlasting, men handler allikevel mye om blurays levedyktighet.

The Digital Bits - Celebrating Film in the Digital Age (teksten begynner under batman coverne.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whitedmon
    Produsentene lever av penger og ikke antall solgte disker.

Ingen ønsker seg produkter i porteføljen som har for lav verdi.

Andel av markedet regnes enten i prosentandel av verdi, eller markedsverdi av porteføljen. INGEN i filmindustrien er opptatt av hvor mangen som kjøper en film , men hvor mye cash den generer!

Så slutt å fyll tråden her med; ja men dvd er billigere så derfor er tallene feil, nei det er ikke feil!
    Er du seriøs? Denne tråden handler om DVD vs Blu-Ray fra et forbrukerperspektiv. Å bruke omsetning som mål blir derfor hel feil.
    Når man snakker om mest populære av andre ting snakker man alltid om antall. F.eks hvilken bil som er mest solgt. Hvis man blandet inn pris ville jo merce kommet ut mye bedre enn den virkelig gjør.

Newcomer petterab sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FFWD
    Er du seriøs? Denne tråden handler om DVD vs Blu-Ray fra et forbrukerperspektiv. Å bruke omsetning som mål blir derfor hel feil.
    Når man snakker om mest populære av andre ting snakker man alltid om antall. F.eks hvilken bil som er mest solgt. Hvis man blandet inn pris ville jo merce kommet ut mye bedre enn den virkelig gjør.
    Det viktige er selvfølgelig fortjeneste per enhet ganger antall enheter. Det er en grunn til at Porsche prøver (og kan) kjøpe VW selv om VW selger mye flere biler enn Porsche.

Grunnen til at BD fortsatt er dyrest har vel to grunner: 1) Det er fortsatt dyrere å lage innholdet pga. ny teknologi og nytt format. 2) Det er fortsatt dyrere å lage hver enkelt disc fordi man må investere i nytt (dyrere) utstyr.

På sikt er det neppe noen grunn til at BD er dyrere enn DVD.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petterab
    Grunnen til at BD fortsatt er dyrest har vel to grunner: 1) Det er fortsatt dyrere å lage innholdet pga. ny teknologi og nytt format. 2) Det er fortsatt dyrere å lage hver enkelt disc fordi man må investere i nytt (dyrere) utstyr.
    Og ikke minst - utviklingskostnadene som skal avskrives. Først når man er i gang med salget, tar man avskriving av utviklingskostnadene og utgiftsfører dem gradevis. Det er en ganske stor post.

Side 67 av 126 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 87 97 107 117 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •