Blu-ray VS DVD krigen - Side 66

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 66 av 126 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 86 96 106 116 ... SisteSiste
Viser resultater 1,301 til 1,320 av 2508
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det må ha vært et pent behandlet eksemplar
    Ja, det var eksepsjonelt godt behandlet

Poenget mitt med Popcorn/PS3 var ikke at jeg har noe imot Popcorn, har ikke prøvd produktet, men regner med at det er bra.

Det som var poenget var det at BD blir referert til som "fremtidens" DVD og at DivX o.l. tydeligvis er "viktige" filmformat, noe som egentlig ikke lover så bra for BD utbredelse blant "vanlige" folk, når en i en slik test omtaler film formater på denne måten.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har og bruker PH daglig, og kan vel skrive under på at PH er bra til sitt bruk, men noen BD spiller er det ikke.

Vil vel heller si at BD og PH er to avspillings teknologier som utfyller hverandre godt, og vil heller tro at det etter hvert vil komme spillere som kombinerer disse to måtene å jobbe på, og ikke at PH er noen trussel mot BD og/eller PS3.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet åssen det ligger an med "krigen" og diverse salgstall? Det diskuteres mye blu-ray her, men ikke så mye BD VS DVD. Er det slik at folk flest har sluttet å kjøpe vanlig DVD spillere?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer vel ingen offisielle tall til å stole på før på nyåret når 2008 skal gjøres opp.

Men, hvis man skal se på antall annonser og omtale samt plassering i butikker så blir Blu-ray mer og mer synlig selv om det er lenge til de dominerer.

Prisene er jo stadig på vei nedover og de som hadde tenkt seg en DVD spiller i mellomklassen og oppover skjøper Blu-ray i dag.

De som skal ha de aller billigste spillerene kommer til å kjkøpe DVD spiller lenge enda.

Nå kjøres det store Blu-ray kampanjer til mange millioner dollar frem mot julesalget i USA og det vil nok hjelpe på en del selv om markedet er noe "lammet" av den berømte finanskrisa.

Filmsalget går i hverfall bra, mye takket være det faktum at det er relativt dyrt å gå på kino i USA mens det er relativt billig å kjøpe seg en Blu-ray film.

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer iallefall ikke til å kjøpe en eneste DVD og langt mindre spiller... HD video (ikke HDDVD) og streaming er fremtiden! :-)

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Er det noen som vet åssen det ligger an med "krigen" og diverse salgstall? Det diskuteres mye blu-ray her, men ikke så mye BD VS DVD. Er det slik at folk flest har sluttet å kjøpe vanlig DVD spillere?
    Vel en side tilbake i tråden så la jeg ved denne artikkelen

Sitat Opprinnelig postet av HollywoodinHidef
    Too many Wall Street and industry analysts focus on meeting expectations, especially when those expectations are based on nothing more than wild speculation and unrealistic comparisons. Does it matter whether Blu-ray matches year-to-year launch numbers of DVD? Does it matter if 2008 sales figures don’t reach lofty and overly optimistic projections? Does it matter whether consumers are watching Blu-ray Discs on stand-alone players or PlayStation 3?
    It seems to me that the only thing that matters is whether Blu-ray hardware and software sales and home penetration levels continue to grow at several percentage points each year.
    It is doing that. Blu-ray sales have grown to account for about 10% of many of the biggest new releases, according to DisplaySearch, which projects U.S. sales of 2.4 million stand-alone Blu-ray players this year as player prices drop below $200, more than three times the number sold in 2007, bringing the total installed base of Blu-ray devices in the U.S. to more than eight million.
    More importantly, Blu-ray is the only format that offers the ability to continue to deliver the newest technologies, perhaps the most exciting and important of which is 3-D.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette sier også litt om hvordan salget går og forventes fremover

Dark Knight to break Blu-ray shipping record - 11/7/2008 - Video Business

Earlier in the quarter, Paramount Home Entertainment said its Iron Man sold 500,000 Blu-ray copies in its first week on shelves, but it’s unclear how many units the studio shipped.
    For much of the past year, Blu-ray copies averaged 5% to 10% of a title’s sales. Recent features, including Warner’s Speed Racer and Journey to the Center of the Earth reached more than 10%, and Universal Studios Home Entertainment’s The Incredible Hulk hit more than 14%, according to VB sister publication Variety.
    Iron Man’s Blu-ray version represented as much as 30% of sales at some retailers, though overall it was closer to 10%.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan se ut til at BD vs DVD nå er 12/88.

Home Media Magazine - November 2-November 8, 2008
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og her er også litt lesestoff om Blu-ray:

Coverage of high-definition media and Blu-ray Disc.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Det kommer vel ingen offisielle tall til å stole på før på nyåret når 2008 skal gjøres opp.

Men, hvis man skal se på antall annonser og omtale samt plassering i butikker så blir Blu-ray mer og mer synlig selv om det er lenge til de dominerer.

Prisene er jo stadig på vei nedover og de som hadde tenkt seg en DVD spiller i mellomklassen og oppover skjøper Blu-ray i dag.
    Jeg har fremdeles ikke noen blu-ray spiller. Og jeg ser fremdeles at det er det er et få tall i min omgangskrets som har BD, av familier og kollegaer over 30år er det vel ingen som har.

Det kan se ut som det dette gjenspeiler samfunnet ellers.... for mamma og pappa og andre middels intressert så holder DVD kvaliteten høyt nok nivå, selv dem som sitter med HD-tver....

Jeg ser for meg at snart blir nytt TV og blu-ray på meg også :grin: .... men før jeg kjøper BD så må jeg vite at det lanseres de fleste nye titler og at prisen er på en film er max 150kr.... Derfor jeg jeg lurer litt på åssen denne "krigen" går.... spilleren koster ikke så mye lenger, filmene har blitt billigere og og det produseres mange flere titler nå enn tidligere...

Så det kansje på tide å betale det lille ekstra for å øke kvaliteten

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Diskusjonen har roet seg MYE siden Blu vs HD DVD tiden ser jeg :-)

Ser det blir mer og mer hylleplass til Blu-ray film rundt om på de forskjellige butikkene. Det eneste som ikke er bra enda er tilgangen på standalone Blu-ray spillere. Virker som det er mye treighet i systemet med å få nye Blu-ray spillere ut i butikkene. Savner Sony S350/550 og Panasonic BD35/55 spillerne der ute.

Må forøvrig si at jeg handlet de 2 James Bond Blu-ray boksene på fredag og ble utrolig fornøyd. Kan ikke forestille meg noen bedre kvalitet på lyd/bilde enn det jeg fikk. For å være en 46 år gammel film så feks Dr. No fantastisk ut. Merket også mer sprut i lyden på 1965 filmen Thunderball. Ser de kronologisk så det er greit å se/høre utviklingen :-)

Bruker nå en Panasonic BD55 til avspilling av sone B Blu-ray og er utrolig fornøyd med det kjøpet. Bildet er i det store og hele en merkbar forbedring i forhold til PS3 maskinen. Har forløpig ikke fått testet noe særlig SD DVD.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    ...og her er også litt lesestoff om Blu-ray:

Coverage of high-definition media and Blu-ray Disc.
    Beklager så mye SVS-man. Tråden har begynt å bli litt lang og til tider litt off-topic.... derfor ser så jeg meg litt blind på den informasjonen som allerede har blitt lagt ut! Første gang jeg tar en titt på den idag....

Takker så mye for den infoen du har lagt ut nå :grin:

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer nok ikke til å invistere i noe Bluray før det kommer sonefire standalonespillere som ser og føles greie ut.

Prismessig har jeg registrert filmer (i Norge) nedi 99kr (playx eller platekompaniet på Lagunen, Bergen.) Og det er akkurat hva jeg er villig til å betale for en film. Der var ikke bare en og annen film, men en hel hylle med mye variert film.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det kan se ut til at BD vs DVD nå er 12/88.

Home Media Magazine - November 2-November 8, 2008
    Gidder du å legge ut en screenshot av den statistikken? Flashbladet deres tryner på alle browsere og plattformer jeg har testet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cowboy bebop
    Jeg kommer nok ikke til å invistere i noe Bluray før det kommer sonefire standalonespillere som ser og føles greie ut.

Prismessig har jeg registrert filmer (i Norge) nedi 99kr (playx eller platekompaniet på Lagunen, Bergen.) Og det er akkurat hva jeg er villig til å betale for en film. Der var ikke bare en og annen film, men en hel hylle med mye variert film.
    Jeg tenker nok litt samme som deg, og 99kr for blu-ray var veldig billig.... Det er jo god grunn til å kassere den gamle DVD-spilleren Det er ikke ofte jeg ser en film flere ganger enn én, da synes jeg 200-250kr for en film er dyrt. Jeg skal ta og sjekke litt på platecompaniet i porsgrunn idag...

Men er det slik at det ikke kommet noen gode spillere ennå? Hva er galt med dem som har kommet idag?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cowboy bebop
    Det har visst kommet sonehack som funker på Sony BDP-S350 og BDP-S550. Dette er etter min mening gode spillere som det absolutt er verdt å vurdere. Ulempen er at sonehacket koster 100 Euro (pluss frakt og moms og gebyrer) og at de er et lite ******* å montere hvis du ikke har tilgang på profesjonelt utstyr. Mao. må du nok regne med å betale noen en femhundrelapp til for å montere det.

Vi snakker altså om i underkant av et par tusen kroner for å få sonefrigjort en BD-spiller i dag. Forhåpentligvis vil dette bli noe billigere etter hvert.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg savner litt gode "bundler" som jeg forsto det fantes tidligere?

Altså en BD spiller hvor det følger med noen filmer til en meget god pris?

Forsvant dette når BD "vant" format krigen?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Gidder du å legge ut en screenshot av den statistikken? Flashbladet deres tryner på alle browsere og plattformer jeg har testet.

Sier jo bare litt om markedsandel i kroner over de 20 mest solgte filmer i USA
    men her har du den.
    Nielsen VideoScan High-Def market share for week ending October 26th, 2008 - Engadget HD

Nielsen VideoScan High-Def market share er ukentlig oversikter som kommer men sier ingen ting om den virkelige andelen mellom DVD og Blu Ray.
    Skal forholdet BD / DVD bli fornuftig lesing må man vente til litt ut i 2009 da man kan lese total Wold Wide for 2008 og også se økningen fra 2007.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte Samsung BDP 1500 med "I am Legend" og "Ocean's Thirteen2 på Lefdal Alnabru for 1500 kroner :-) for snaut to uker siden.
    Tror det var en kampanje, men da finnes det håp.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får satse på at det kommer noen skikkelige tilbud rundt juletider
    Spiller og et par filmer hadde vært en bra julegave til meg synes jeg
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Side 66 av 126 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 86 96 106 116 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •