Blu-ray VS DVD krigen - Side 64

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 64 av 126 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 74 84 94 104 114 124 ... SisteSiste
Viser resultater 1,261 til 1,280 av 2508
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Prisene varierer sterkt, men kilder forteller meg at innkjøpspris er nå godt under 100-lappen. Så noen har fortsatt en vanvittig fortjeneste.
    Dette er ren løgn.., prisene på blu-ray plater fra leverandør er _godt_ over 100 spenn.

For å si det sånn; elkjøp tjener ikke akuratt penger på å selge filmer til 149.-, heller motsatt.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cliffy
    Dette er ren løgn.., prisene på blu-ray plater fra leverandør er _godt_ over 100 spenn.

For å si det sånn; elkjøp tjener ikke akuratt penger på å selge filmer til 149.-, heller motsatt.
    Hvordan kan du si dette, når jeg har snakket med en som er ansvarlig for innkjøp til butikken sin?

Siden du vet at dette er ren løgn, så kan du fortelle meg hvor mye det kostet i innkjøp å skaffe Iron Man på BD. Samtidig kan du fortelle meg hvor mye Elkjøp taper pr solgte BD når de selger den til 149,-? Hvilke innkjøpspriser har f.eks Elkjøp?

Dette regner jeg med at du vet, siden du mener dette var "ren løgn". Jeg har lenge lurt på hva fortjenesten er. I helgen var jeg på kjøpesenteret. Spaceworld tok 249 kr for en BD, og Platekompaniet tok 199 kr for samme tittel. På Elkjøp kunne man få den samme filmen for 149 kr. 14 dager forut for dette, tok Spaceworld 279 kr for den omtalte filmen og Platekompaniet 249...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sunt med litt konkuranse på prisene. Elkjøp er i alle fall med på og presse de ned. Håper prisene faller på de andre stor kjedene snart også!

Men så klart gøy og vist hva bd koster inn for butikkene, og tviler på at elkjøp selger med tap!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kan du si dette, når jeg har snakket med en som er ansvarlig for innkjøp til butikken sin?
    NVF-tallene januar–september 2008

Sitat Opprinnelig postet av release.no
    Det er utgitt 116 BD-titler av norske distributører i årets første ni måneder. Omsetningen er på 22,4 millioner kroner, og 186.731 eksemplarer er sendt ut i markedet.
    Omsetningstallene er pris fra leverandør til butikk, eks. moms.
    22,4 millioner delt på 186731 eksemplarer er 120,- eks. moms pr. film. Legger du til momsen, så havner du på 150,-

Dette er altså gjennomsnittsprisen på samtlige filmer fra alle leverandører til alle butikker. Noen er nødvendigvis dyrere (som f.eks. bokssett) og noen vil være billigere. Noen får gode priser (Elkjøp og Lefdal pleier å være flinke til det), mens andre får dårligere. Men, jeg tror ikke du skal regne med at avviket er så veldig stort fra butikk til butikk.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ser den, men er 22,4 mill et nøyaktig tall eller er det arundet oppover? Er de andre tallene helt korrekte? Siden det er disse tallene du bruker i regnestykket. Ville vært rart om tallet var nøyaktig ,4 mill, kanskje? Men ikke vet jeg. Jeg snakket med en som står for innkjøp som fortalte om prisene. Det er ikke noe jeg selv har tatt fra eget hode.

Men er det ingen her inne som vet dette med sikkerhet. Noen som jobber i butikk (kjede) som kan si hva innkjøpspris egentlig er?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ser den, men er 22,4 mill et nøyaktig tall eller er det arundet oppover?
    Det er nok avrundet, ja. Men det betyr bare at det korrekte tallet ligger et sted mellom 22.350.000 og 22.449.999. Det gir en snittpris mellom 119,6909 og 120,2264.

Er de andre tallene helt korrekte?
    Ettersom dette er tall som rapporteres til videogramforeningen fra hver enkelt leverandør, så antar jeg disse tallene er helt nøyaktige, ja.

Siden det er disse tallene du bruker i regnestykket. Ville vært rart om tallet var nøyaktig ,4 mill, kanskje?
    Selvfølgelig er det ikke nøyaktig 22,4 millioner. Men, det er garantert ikke 19 millioner eller 35 millioner.

Men ikke vet jeg. Jeg snakket med en som står for innkjøp som fortalte om prisene. Det er ikke noe jeg selv har tatt fra eget hode.
    Vel, først og fremst, så har du snakket med én person, som står for innkjøp i én butikk. Og for alt vi vet, kan han ha snakket om hvor billig de får de billigste titlene, ikke hva den vanlige prisen for nyheter er. Husk også at når man jobber med innkjøp, så er alle priser man opererer med alltid oppgitt uten moms. Er du virkelig 100% sikker på at han mente inklusiv moms da han sa at de kjøpte filmer for under hundrelappen?

Ellers er det også viktig å huske at kjeder har alle slags rabattavtaler, som vil gjøre det vanskelig å estimere hva de egentlig har betalt for varene. De kan f.eks. få tilbakebetalt 5% av kjøpesummen dersom de kjøper varer for mer enn x kroner i løpet av året. Eller dersom de kjøper 500 DVDer av en tittel, så skal de få én gratis DVD til for hver BD de kjøper av denne tittelen.

Men er det ingen her inne som vet dette med sikkerhet. Noen som jobber i butikk (kjede) som kan si hva innkjøpspris egentlig er?
    Det tviler jeg egentlig på. Butikker pleier å være veldig lite keen på å fortelle konkurrentene hvilke marginer de har. Salgstall samlet over en lengre periode, derimot, er veldig greie. Det største problemet her er at det er vanskelig å vite hvor mye dyre bokssett egentlig påvirker gjennomsnittet. De koster tre-fire ganger så mye som en vanlig tittel, men til gjengjeld er det (til sammenligning) veldig få slike utgivelser, og de selger (som oftest) langt færre eksemplarer, så jeg tror egentlig ikke de trekker opp snittet med mer enn en femmer eller så.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Butikker pleier å være veldig lite keen på å fortelle konkurrentene hvilke marginer de har.
    Ja det er ikke lett å fortelle folk for noen skammelige fortjenester de synes de selv fortjener bare for å bestille varer for deg... :-?

Tenk hvor fint det hadde vært om det var påkrevd på kvitteringen å oppgi innkjøpspris?

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God idé Mr spock Hadde vært langt nyttigere med en slik opplysning, enn at folk kunne snoke i hverandres skattelister...

Uansett er det nok ingen tvil om at innkjøpsprisen er blitt rimeligere også på BD. Jeg tror at ny-pris for BD kommer til å ligge på 149-179 kr i løpet av desember/ januar. Og gjør den det, er det jo absolutt overkommelig. I tillegg er vi heldige her i Fredrikstad som har den nyåpnede Showtime videobutikk, som tar inn alt som finnes på BD-utleie. På den måten slipper jeg å kjøpe absolutt alle filmer jeg vil se. Noen filmer er gode, men holder med å se kun en gang. Da er det kjekt å leie den for 50-55 kr
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer MJV sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg studser på BD kontra BR. Er BR forkortelsen mer brukt i utlandet?

Eller er det vanlig å si kort og kort BD for Blue-ray?

Helt klart at Blue-ray spillere blir den store julegaven under juletre i år. I og med at Blue-ray vant kriget mot HD DVD. Da stuper nok prisene ned også. Fler folk som tør å satse på formaten nå.

Jeg som har en Toshiba dator med HD DVD er på en måte i en vinn og vinn situasjon. Da prisene på HD DVD er meget kunstige nå. Shoppe så lenge det finnes. Venter til nærmere jul eller etter å kjøpe en Blue-ray spiller i stede.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MJV

Blu-Ray Disc blir BD

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Blu-Ray Disc blir BD
    For å pirke litt så skrives det slik:
    Blu-ray Disc.
    Altså ikke stor forbokstav i ray.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BR er en lekebutikk.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helt klart at Blue-ray spillere blir den store julegaven under juletre i år. I og med at Blue-ray vant kriget mot HD DVD. Da stuper nok prisene ned også. Fler folk som tør å satse på formaten nå.

Jeg som har en Toshiba dator med HD DVD er på en måte i en vinn og vinn situasjon. Da prisene på HD DVD er meget kunstige nå. Shoppe så lenge det finnes. Venter til nærmere jul eller etter å kjøpe en Blue-ray spiller i stede.
    ...og uten e i Blu-ray ;-)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    For å pirke litt så skrives det slik:
    Blu-ray Disc.
    Altså ikke stor forbokstav i ray.
    strengt tatt skal da ikke ordet disc skrives med stor d - det finnes mange disc'er på markedet, ikke bare én (heldigvis)

Blu-ray disc

På den annen side. Hvis man ser på logoen til BD så virker det som at ordet ray og disc henger sammen - Blu-raydisc. Og i en slik sammenheng er det blitt mer og mer vanlig å synliggjøre orddelingen med en stor bokstav:
    Blu-rayDisc

For ordens skyld: CD logoen ser slik ut

disc med liten d

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    strengt tatt skal da ikke ordet disc skrives med stor d - det finnes mange disc'er på markedet, ikke bare én (heldigvis)

Blu-ray disc

På den annen side. Hvis man ser på logoen til BD så virker det som at ordet ray og disc henger sammen - Blu-raydisc. Og i en slik sammenheng er det blitt mer og mer vanlig å synliggjøre orddelingen med en stor bokstav:
    Blu-rayDisc

For ordens skyld: CD logoen ser slik ut

disc med liten d
    Hvis du studerer BD-logoen litt nøyere, ser du at det er mellomrom mellom "Blu-ray" og "Disc".
    CD-logoen "compac disc" er med både liten "c" og liten "d".

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og konklusjonen er ???
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope, OleM, COMPACT disc -

Det er et ørlite større mellomrom mellom y og d enn mellom r og y - enig i det.

Minner meg om denne, forresten.
    Hvor mange og'er kan man ha naturlig etter hverandre i en setning?

Et firma som het Olsen og Jensen bestilte skilt hos et skiltfirma.
    De fikk en prøve og skulle sende svar tilbake om de var fornøyd med layout osv. Svaret lød slik:

Det er litt lite mellomrom mellom Olsen og og og og og Jensen.

Helt riktig og faktisk forståelig

Ask4me2: det finnes ingen konklusjoner, bare nye spørsmål - haha

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dette var interessant8) ..............
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dette var interessant8) ..............
    ..ja, tror jeg heller ser en film, på blu-ray

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi som er 100% norske sier Blådisk :-D

Side 64 av 126 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 74 84 94 104 114 124 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •