Blu-ray VS DVD krigen - Side 63

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 63 av 126 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 83 93 103 113 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1,241 til 1,260 av 2508
    Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    According to various retail sources, on average, 20% of all 'Iron Man' discs that were sold last week were on the Blu-ray format. For Internet-based stores, that percentage climbed to an astounding 50%. While final unit sales data has yet to be reported, it is expected that 'Iron Man' is the highest selling Blu-ray yet.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    According to various retail sources, on average, 20% of all 'Iron Man' discs that were sold last week were on the Blu-ray format. For Internet-based stores, that percentage climbed to an astounding 50%. While final unit sales data has yet to be reported, it is expected that 'Iron Man' is the highest selling Blu-ray yet.
    Jepp, det stemmer det, de klarer ikkke og supplere i butikkene, og det er første gang det skjer!

Jeg va heldig og fikk min disk ute på Elkjøp Forus, før de gikk tomt!

Va de noen som sa at BD salget går tregt?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers, så hadde jeg en ganske typisk opplevelse sist lørdag.
    En av mine beste kamerater kom hjem til meg for å oppleve min
    Pioneer LX5090, kjørte Canal Digital HD-PVR, jævlig fint bilde sa han.

Siden min kamerat er filmfreak, så sa jeg, hva film vil du se i HD.
    Terminator 2, satt den på, leverte fjernkontrollen til Arild, og så va vi i gang,
    Han sa, fy fa..n vilket bilde, det er så klart og skarp, helt utrulig!

Så kom neste spørsmål, hvis jeg kjøper en BD spiller, kan jeg spille mine gamle DVD
    på den? Selvfølgelig sa jeg, BD er tilbakekompatibel, ”no problem”

Kl:0200 fikk jeg en mail fra min kamerat, nå har jeg bestilt en HD-PVR fra Canal Digital, neste step blir en BD spiller!

Problemet er at vi sliter med samme sak, vi vil ha BD spillere som dekoder Dolby True HD og DTS Master HD internt, siden våres recievere er et par år gamle, men meget gode.

Vi venter spent på BD-50 eller S550, problemet er at både Panna og Sony sliter med levering dessverre.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske morsom statistikk for forrige uke:

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Jeg leste denne saken på hardware. De tror at BD vil selge mer enn DVD innen 2 år. Optimistisk, men ingen utopi. Vi får se.
    Hvis BD blir en stor suksess så lurer jeg på om Toshiba kaster inn flagget å satser på BD. Apple er nok den største trusselen. De er jo også glade i å kritisere BD for å fremme sine egene løsninger.

Newcomer petterab sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Elkjøp og en plate-sjappe på Storo-senteret i ettermiddag. Platesjappa hadde bare 5 BD filmer og de var særdeles godt gjemt. Elkjøp hadde en egen reol med kanskje 30 plater. Ikke veldig imponerende det heller. Tar nok litt tid før det tar av.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når spillere blir såpass billige at mannen i gata får ett lett valg: betal 300-500kr ekstra for Blu-ray spiller som kan utnytte HD-skjermen. Det begynner å bli veldig mange HD-TV'er i mange hjem, men veldig få med Blu-ray spiller. Av alle som jeg kjenner har HD-klar skjerm, men veldig få har Blu-ray. Joda, DVD er greit nok for de aller fleste (de som ikke henger på avforum/hjemmekino osv)

jeg tror Blu ray kommer til å ta av når:
    - Spillere blir billigere - samme nivå som DVD spillere
    - Filmene blir billigere - samme nivå som DVD filmer
    - HD Tv'er er det eneste som blir solgt for tida - snart blir mannen i gata opplyst om hva HD-klar/full HD er + blu ray

altså pris og kunnskap vil pushe BD - Så fortsett å vise dine venner, kollegaer og familie Blu-ray

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper jo ikke særlig at han 'eksperten' fra teknofil som var på tv2 hjelper deg nevnte 'hd mottaker' og 'sånn ny dvd spiller' som HD-kilder..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si fra mitt standpunkt så er det ikke så farlig med "krigen" mot dvd. Så lenge blu-ray overlever og de fleste filmer kommer på hd til de prisene som begynner å komme nå, så er jeg godt fornøyd.

BTW- så "Incredible Hulk" på blu-ray i går. Brukte en god del tid på å se over ekstramatriale.......... gjesp!! Utrolig hvor lite interesant dette var, spesielt bd live. Men de har brukt utrolig mye tid og penger på dette.
    Samtidig har filmen 5.1 lydspor Har egentlig ikke noe å utsette på lyden, meget bra bruk av surround effekter. Men hvor bra kunne dette vært i hd-master... sukk

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her hvor jeg bor så er utvalge av BD meget bra. Mix Scene 1, Showtime, Elkjøp og Space World tar inn alt på hhv utleie og salg. Prisene varierer sterkt, men kilder forteller meg at innkjøpspris er nå godt under 100-lappen. Så noen har fortsatt en vanvittig fortjeneste. Kjøpte nettopp Transformers for kr 150 kr på Elkjøp

Når det gjelder den siste Hulk-filmen så har vel den DTS-HD Master (48kHz/ 24-bit), Counterpointer....?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Når det gjelder den siste Hulk-filmen så har vel den DTS-HD Master (48kHz/ 24-bit), Counterpointer....?
    Har gått igjenom absolutt alt av menyer og det var kun 5.1 som var valget i setup i tilegg til annet språk?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da mener du at den burde ha vært i 7.1 og ikke 5.1. Men vi får jo DTS HD-Master både i 5.1 og 7.1.

...både Dolby TrueHD og PCM kommer vel også med både 5.1 og 7.1 i opptil 24-bit, så jeg er ikke sikker på hva du mener her, Counterpointer...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer petterab sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen betraktninger fra en nykommer i HD verdenen (og de er det veldig mange av). Den gamle TV'en (28" CRT) er nesten dau så egentlig skulle jeg bare ha TV. Nå har jeg bestilt (men ikke fått ennå) TV (52" full HD) og Blue-ray spiller.

På jobben har vi en fin pioner plasma men den synes jeg alltid har vært temmelig lusen med vanlige TV-signaler. Min gamle 28" CRT gir på mange måter et bedre bilde. Så midt inntrykk har alltid vært at flatskjem og slikt har vært dyrt og sterkt oppskrytt.

Men, da jeg gikk rundt i noen få butikker for å se etter ny TV ble lamslått av hvor bra bilde det er på en moderne HDTV. At signalet kom fra en Blue-ray spiller skjønte jeg etterhvert. Konklusjonen var enkel: Blue-ray måtte jeg ha for TV'en fortjente å vise seg frem alle sine talenter av og til.

Først i ettertid har jeg fått med meg at Blue-ray har vunnet formatkrigen. At det faktisk har vært noen formatkrig har jeg vel egentlig aldri tenkt over.

Jeg vil tro jeg ikke er helt utypisk. De fleste vet neppe at det finnes noe som heter Blue-ray og i enda mindre grad hvor vanvittig flotte bilder (og lyd) man kan få.

Jeg vil våge den påstand at det hele kan (vil?) eksplodere den dagen mange har byttet ut sin gamle ikke-HDTV og sett hvor eventyrlig bra det blir i full oppløsning. Jeg tror også det kan skje ganske brått. Fortsatt fremstår Blue-ray ganske obskurt og litt vel teknofilt i de fleste butikker. Det som mangler er noen greie rimelige spillere (det skjer i disse dager) og litt høyere profilering hos leverandører og butikker. Til nå har det sikkert vært uaktuelt å satse stort da tilgangen på fornuftig hardware (spillere) og software (filmer, lyd) har vært alt for liten til at salget kunne ta av.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Ok, da mener du at den burde ha vært i 7.1 og ikke 5.1. Men vi får jo DTS HD-Master både i 5.1 og 7.1.

...både Dolby TrueHD og PCM kommer vel også med både 5.1 og 7.1 i opptil 24-bit, så jeg er ikke sikker på hva du mener her, Counterpointer...
    Hmm jeg tror at du har rett på et vis når du lurer. Har begynt å lure litt selv. Bruker PS3 gjennom RXV1800 dermed får jeg ikke noe opp i displayet. Det eneste som sto i menyen var 5.1. Jeg har levert tilbake filmen (leiefilm) så får ikke sjekket mer. Er 99,99 sikker på at det ikke sto noe om dts.masterHD. Derfor gik jeg ut fra t det var DD 5.1. Ser når jeg slår opp spec på nett at den har dts master HD 5.1.
    Det er altså mulig at den kun er dårlig merket. Siden jeg skrev om dette burde jeg sjekket "bitmeter" knappen når jeg spilte.

Poenget var at ekstramatrialet, til tross for stort omfang, var et stort gjesp. Det virket ikke som det var noe annet enn DD 5.1 spor på plata ut fra det som sto i menyen.
    Beklager hvis jeg har bidratt til forvirring. Kan ikke noen som har filmen (sone B) sjekke hva som står på cover og i menyen ordrett ?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu-ray.com - Blu-ray Ownership Explodes in Japan

10700% økning for Bluray.. noen høyere ?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    30 % av markedet for avspillere er jo imponerende. Dette må vel bety at Japan er desidert i toppen på blu-ray som de er på det meste av teknologi. Tar nok en stund før resten av verden følger etter.

Men har sett flere markedsanalytikere som sier at nå som økonomien svikter så satses det mer på underholdning i hjemmet. Så nedgang av aksjer, hus og biler kan bli en oppgang for HD i hjemmet kanskje.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    UltimateAVmag.com: Toshiba XD-E500 Upconverting DVD Player

Her er en test av Toshibas nye oppskalerende dvd-spiller som skal matche Bluray kvalitet med SD DVD. Dette blir flaut for Toshiba..

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_

Her er en test av Toshibas nye oppskalerende dvd-spiller som skal matche Bluray kvalitet med SD DVD. Dette blir flaut for Toshiba..
    Ja, spesielt om du tester spilleren på disse filmene:
    http://avforum.no/forum/dvd-filmer/7...gst-bilde.html

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_

Jeg konstaterer at det i 2008 fremdeles brukes tid og penger på og finne ut om det er mulig og lage gull av gråstein :lol:

Side 63 av 126 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 83 93 103 113 123 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •