Blu-ray VS DVD krigen - Side 62

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 62 av 126 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 92 102 112 122 ... SisteSiste
Viser resultater 1,221 til 1,240 av 2508
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Eneste som noen gang kunne ha trodde det, må ha vært SVS!-Man klokka fem om morgenen på en god fest med veldig mye innabords som skal overbevise en kompis

(Jeg vet at du tar det som en spøk SVS!-Man, så det ligger ikke noe bak den )
    Du tar feil, Msport!!!

Jeg holder aldri ut lengre enn til kl. 03:00 på fest
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er enda flere idiotiske utsagn:

HD DVD selger fortsatt godt - Film - Dagbladet.no

Haha, HD-dvd tapte jo kampen i våres og er jo helt dødt, for noen nisser å skrive slikt :evil:

Også skrives det ting som - prisene på BD kan ikke settes ned nå - vi må ha volum først?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt tidligere så selger jo elkjöp BD-filmer fra 129,-.
    Elkjøp - Blu-ray
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting som overrasker meg at ikke er nevnt i denne tråden, er D-kopi:

D-kopi – studioenes nye våpen mot piratene
    X-Files-filmen første D-kopi i Norge

Hva det er, kan dere jo selv lese i artikkelen. Selv synes jeg ideen var genial!

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock

Haha, HD-dvd tapte jo kampen i våres og er jo helt dødt, for noen nisser å skrive slikt :evil:

Også skrives det ting som - prisene på BD kan ikke settes ned nå - vi må ha volum først?
    Lite informative greier fra Dagbladet.

BD opptakerer er foresten ikke i salg i Europa ennå pga manglende materiale å ta opp (unntaket er Frankrike der man lanserer nå).

Nå har vel prisen på software også falt fra nærmere 300 til 200 i løpet av det siste året. Warner kommer dessuten med en tilbudskampanje nå frem mot jul.

Og utvalget av billige og funksjonable spillere har aldri vært bedre enn nå.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De hadde ike Iron Man på BR hos hverken Elkjøp eller Expert her i byen.

Gubben på Elkjøp sa at de hadde solgt nesten dobbelt så mye BR som DVD av den i dag
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 BD-utgaver og 1 DVD? Hadde vært mer interessant med cirka-tall
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    De hadde ike Iron Man på BR hos hverken Elkjøp eller Expert her i byen.

Gubben på Elkjøp sa at de hadde solgt nesten dobbelt så mye BR som DVD av den i dag
    Elkjip Porsgrunn hadde ikke BD i hylla, kun DVD, men da jeg spurte var betjeningen på bakrommet og hentet frem en ladning på 8-10 BD som ble satt ut.

Leste forøvrig på releae at de bare har sendt ut 5000 stk BD av Iron Man i norge i første runde (fikk visst ikke flere i første levering).

Var forøvrig litt dårlig omslag på denne synes jeg, sånn multispråk omslag med både norsk, finsk, svensk, dansk - så ut som en billig SME utgivelse.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvor mane han hadde av hver, men han hadde kjøpt inn mer enn han hadde drømt om å selge på en måned av den, så noen vil jeg tro det var.
    Ellers holdt de på å ordne en egen litt skikkelig BR hylle i butikken. Tidligere har det bare vært en liten rad over DVD spillere og den ene BR spilleren de hadde inne. Samsung BDP 1500 til den nette sum av 3495,-
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er bra. Tipper vi snart ser vesentlig lavere priser på BD-filmer frem mot jul. Fra uoffisielle kilder hører jeg at butikkene betaler helt ned i 70-80 kr pr film inn; hvilket skulle gi muligheter for å prise nye filmer til 149-179 kr som fastpris. Når skal butikkene skjønne at lavere priser genererer til mersalg??

I dag kjøper jeg kanskje en film fra butikk annen hver måned. Prislappen på 229 kr er for høy for en film. Hadde det stått 149 kr for nyheter, så hadde jeg antagelig kjøpt 2-3 filmer i måneden...

I stedet handler jeg, som de fleste, på nett (DVDStrax).
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stort sett var det 149,- for filmene på Elkjøp her, noen var dyrere, og det ble forklart med at de var dyrere i innkjøp, men han mente at 149,- ville bli en relativt normal pris der i butikken.

Var på Expert i samme ærendet i går, og den billigste BR filmen lå på 199,- der. Skal sies at de fleste DVD filmene lå på 179,- og de fleste BR lå på 229,-/249,-... De hadde ikke Iron Man hverken på BR eller DVD, forstå det den som kan

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp her i Arendal har ikke klart å få inn Iron man hverken på BR eller DVD.
    Det var flere innom i går ettermiddag og spurte etter den bare mens jeg ventet i kø:evil:

Svaret var at de klarte ikke å få tak i den for det var ikke nok tilgjengelig fra leverandør.

Jeg gikk derfor bort til OBS! og kjøpte den der i steden, de hadde vel 5-6 stk igjen.

Hvis det er slik de har tenkt å holde på kommer BR til å slite her til lands.

Det er forresten første BR kjøpt over disk i Norge for min del av ca 120 stk totalt.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Hvilken forkortelse av Blu-ray Disc er korrekt? Siden det heter "BD-Live", trodde jeg at "BD" var det som er den korrekte forkortelsen. Men ser mange skriver "BR".

Med hensyn til alle de nye som titter innom forumet, bør vi entusiaster klare å skrive likt...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    ...Hvilken forkortelse av Blu-ray Disc er korrekt? Jeg trodde det var "BD", men mange skriver "BR". Med hensyn til alle de nye som titter innom forumet, bør vi entusiaster klare å skrive likt...
    BD.
    Blu-ray Disc.

Blu-ray Disc - Wikipedia, the free encyclopedia
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock

Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Lite informative greier fra Dagbladet.
    Tenk at Dagbladet skriver noe slik, rene blasfemien mener nå jeg da.
    Og at HDDVD ikke har anstendighet til å dø en verdig og umiddelbar død og tillater seg å forpeste luften til det hellige BD formatet. En skam!
    En skam! :lol:

Dere er noen årntlige nisser som ikke gidder å følge linken i Dagbladet for å se hva uttalsen var basert på.

HD DVD slashed prices drive sales up
    But aggressive price cuts have maintained the market for HD DVD players, which also play standard DVDs.

The cost of discs has fallen from $40 in some cases to as little as $10, while players can be picked up for less than $60, compared with about $250 for a Blu-ray player. Thousands of HD DVD titles continue to be available, including relatively recent blockbusters, such as American Gangster .

This has maintained demand for the format, which continues to be supported by online retailers, such as Amazon and Buy.com, smaller electronics chains and second-hand stores. "We expected to see a huge increase in Blu-ray sales and HD DVD dying [when Blu-ray won the format war] but it just hasn't happened," said Jeff Wisot, vice-president of marketing with Buy.com, an online retailer.

"HD DVD sales are still very strong," he added.

Ryan Kugler, president of Distribution Video & Audio, the largest buyer of excess video and audio inventory, has bought millions of unsold HD DVDs that were returned to the studios by big retailers.

He has resold more than 1m units to online retailers and discount stores and expects to sell another 2m-3m in the run-up to Christmas.

"Cheap entertainment always does well in a recession or depression," he said.

With Hollywood studios no longer releasing new titles on HD DVD, retailers know that the format has a limited shelf-life.
    Jeg var innom Obs! på tirsdag, akkurat en uke etter at jeg var innom for å sjekke Tecsonic spiller'n. Så ikke ut som om de hadde solgt noe av den, men de hadde pakket ut en av esken i det minste.
    Det var heller ikke kommet noen nye BD titler der i løpet av en uke. (Underkant av 60 stykker)

Iron Man kom ut på leiemarkedet denne uken på DVD, men ingen BD.
    Dermed måtte jeg kjøpe den på Elkjøp. Ser ut som om filmselskapene lar salgsteder få BD utgivelser minst en uke før leiemarkedet, ihvertfall på større titler. Men det er jo ingen overraskelse, siden filmselskapene ikke er særlig glad i leiemarkedet. De ser jo hver utleie som et tapt salg.

Hvis ikke BD gruppen bruker leiemarkedet i større grad til å promotere BD så vil de nok slite.
    Og hvor er postere og shockselgere for å gjøre kundene oppmerksomme på at BD eksisterer i den butikken kunden akkurat da er inne i?
    Jeg har enda til gode å se noe promotering materiale. For å finne frem til BD produkter må jeg lete en god stund innimellom alt annet før jeg finner BD filmer f.eks.

BD sliter nok også med produksjonskapasiteten og kompatibilteten med alle de spillerne som er ute og som kommer. BD specs. blir visst tolket ganske varierende av de forskjellige produsentene.
    Det var dette som skjedde med den første forsendelsen av Iron Man i USA, som ikke var spillbar på visse spillere og måtte trykkes i nytt opplag.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Blabla bla bla blabla bla.....
    Som vanlig har ikke du funnet noe positivt å bringe - ser bare negative sider....

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som HD-DVD er borte så synes jeg at vi kunne kalt Blue Ray for HD-DVD!

Mye enklere da gitt, og alle forstår det!

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer E.H.D sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har formening om hvorfor Platekompaniet har så dårlig utvalg på BD

Kan jo telle antall titler de har på en hånd, dyre er de også (ca 229kr)

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utvalget i nett butikken deres er vel ikke så aller verst? Men over disk er det riktig nok lite.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenk at Dagbladet skriver noe slik, rene blasfemien mener nå jeg da.
    Og at HDDVD ikke har anstendighet til å dø en verdig og umiddelbar død og tillater seg å forpeste luften til det hellige BD formatet. En skam!
    En skam! :lol:
    Jeg ser ironien din, men for min egen del så var det andre ting jeg stusset på fra artikkelen. Dagbladet presenterer dette som at BD sliter, mens HD DVD skyter fart som aldri før. Det har selvsagt sammenheng med at man får en HD DVD-spiller til 200 kr og HD DVD-filmer til 40-50kr.

Når butikken på hjørnet har opphørssalg, fordi den gkk konkurs, så betyr ikke det at den nå plutselig "går bra igjen". Den har opphørssalg. Hvilket beryr at ALT skal vekk til nesten gi-bort-pris.

HD DVD driver opphørrsalg, og når det er mulighet til å få seg HD-spiller med film for under 500 kr...klart folk handler.

Men det bli feil å sidestille dette med at BD går dårlig. BD selger bra, men salget går kanskje ikke så raskt som ventet. Men vinklingen på artikkelen blir rett og slett misvisende.

Jeg var innom Obs! på tirsdag, akkurat en uke etter at jeg var innom for å sjekke Tecsonic spiller'n. Så ikke ut som om de hadde solgt noe av den, men de hadde pakket ut en av esken i det minste.
    Det var heller ikke kommet noen nye BD titler der i løpet av en uke. (Underkant av 60 stykker)

Iron Man kom ut på leiemarkedet denne uken på DVD, men ingen BD.
    Dermed måtte jeg kjøpe den på Elkjøp. Ser ut som om filmselskapene lar salgsteder få BD utgivelser minst en uke før leiemarkedet, ihvertfall på større titler. Men det er jo ingen overraskelse, siden filmselskapene ikke er særlig glad i leiemarkedet. De ser jo hver utleie som et tapt salg.

Hvis ikke BD gruppen bruker leiemarkedet i større grad til å promotere BD så vil de nok slite.
    Og hvor er postere og shockselgere for å gjøre kundene oppmerksomme på at BD eksisterer i den butikken kunden akkurat da er inne i?
    Jeg har enda til gode å se noe promotering materiale. For å finne frem til BD produkter må jeg lete en god stund innimellom alt annet før jeg finner BD filmer f.eks.

BD sliter nok også med produksjonskapasiteten og kompatibilteten med alle de spillerne som er ute og som kommer. BD specs. blir visst tolket ganske varierende av de forskjellige produsentene.
    Det var dette som skjedde med den første forsendelsen av Iron Man i USA, som ikke var spillbar på visse spillere og måtte trykkes i nytt opplag.
    Til dette kan ingen være uenig i. Det promoteres for lite. Et lyspunkt var Showtime i Fredrikstad, som i sin nye fine videosjappe virkelig hadde satset på BD. De hadde alle titlene som fantes på leiemarkedet i butikken, egen BD-hylle +++
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 62 av 126 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 92 102 112 122 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •