Blu-ray VS DVD krigen - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 126 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 2508
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Godt mulig mange gjør det, men fysisk media vil det alltid være behov for uansett. Mange liker å eie slikt, samt der jeg bor er det ikke mulighet for bredbånd enda (tror det kom noe langdistanse med et par hundre kb/s nylig, men selv har jeg internett i det hele tatt, kun på jobb). De at flesteparten om 2 år sitter foran en PC og får all film gjennom internett, er bare utopi. Ikke alle som ser film, er tenåringer med stor datainteresse.
    Ikke flesteparten - men riktig mange, og disse funksjonene vil bli bygd inn i TV'en. Trykk på en knapp på fjernkontrollen, filmen lastes ned og ligger klar på HD til avspilling - believe you me.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først må folk få lettere tilgang til bredbånd, og i Norge virker det til og være på rett vei, men det er ganske mange i USA som enda kun har vanlig modem. Så må også båndbredden være kraftig nok til at såpass mange på en gang kan laste ned samtidig. Her snakker vi tross alt ikke om SD kanaler o.l., men HD filer.

Og funksjoner som det, vil kanskje bli innebygd i TV, men det går fort 10 år fra den teknologien blir introdusert, til over halvparten av befolkningen har en slik en.

Men så lenge jeg fortsatt får fysisk format slik som nå, så er det egentlig det samme for meg hva andre gjør. Men jeg tror ikke på at fremtiden blir slik med det aller første.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, i dag heter det Apple TV eller pc/mac -- men fjernsynet og datamaskinen er samme sak snart (og for mange er det alt skjedd.)

Og Netflix har strålende erfaringer med folk som laster ned HD-filmer, i USA ... viktig å følge med her.
    Netflix Online Movie Rentals - Rent DVDs, Classic Films to DVD New Releases
    Apple selger filmer så det hyler etter med AppleTV (også i UK).

Filmen kan begynne å kjøre, i HD, minutter etter at du har begynt nedlastingen.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av soundprof
    Ikke flesteparten - men riktig mange, og disse funksjonene vil bli bygd inn i TV'en. Trykk på en knapp på fjernkontrollen, filmen lastes ned og ligger klar på HD til avspilling - believe you me.
    Jeg håper virkelig at du tar feil.... Jeg vil ha fysisk media.
    Men jeg tror nok at BD vil bli ganske så stort før flesteparten velger å laste ned/streame filmen via nettet, husk på alle som vil ha avspiller på hytta, bilen, campingvogna, barnerommet etc. Har mest tro på at nettbasert filmtitting vil bli i tillegg til og ikke istedet for..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tror jeg også, Razortec. Og så vil det alltid være tullinger som oss, som har skap fylt med filmer! Fysisk backup, i form av DVD, CD, eller BD er en fin forsikring, når harddisken smelter.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Jeg regner med at du betaler for dem? Noe annet vil være å undergrave bransjen du henter media fra. Håper moderator slår ned på ting som handler om ulovelig nedlasting.

Dette er uansett off-topic og har ikke noe med BD vs DVD.
    Selvfølgelig betaler jeg for det, men det er lite praktisk å måtte stappe en fysisk plate inn i et drev hver gang.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok OT om nedlastning???

Neste skritt i utviklingen er 4K film (det er nå allerede 8K både skjermer og spillere til proff markedet ute i Japan f.eks)
    Vil BD klare å utfordre SD før neste trinn kommer?
    Jeg vet ikke hva som vil skje, men siden analysene på det mest optimistiske har antydet maks 40% markedsandel innen neste 3-4 år så kommer nok ikke BD til å ta over for SD i den forstand.
    Jeg er for HDM, ikke misforstå det, men slik det ser ut nå er det tvilsomt om det tar over.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel siden "man" allerede har "konkludert" med at 1080p er "mer enn man kan dra nytte" av på normale tv'er (opptil 50-60"?) skal du ikke være sikker på at vi får noe mer enn 2k i et slikt hjemmeformat. Jeg tror det tar laaang tid før det blir aktuelt - og da snakker vi kanskje ikke om tradisjonell 2D skjermer lengre heller... Japan hadde jo HD på Laserdisc allerede på 90 tallet...

Ad nedlasting tror jeg det er det som vil kunne sette spikeren i kista for alle utleiestedene - men det vil neppe ta livet av fysiske medier... da jeg tviler på at Hollywood vil godta et filformat som kan transporteres mellom flere forskjellige medier og avspilles så mange ganger man vil (akkurat det siste tok jo knekken på DIVX - unger som stapper inn den ene filmen etter den andre?? DYRT! )

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Hallo? Det er akkurat det jeg gjør. Blu-Ray hadde 1% av kjøpefilmmarkedet i 2007. På samme tidspunkt hadde DVD 10%. (1999, DVD ble lansert i 1998 i Norge, 1997 i USA)
    I følge denne artiklen på RELEASE.no så akslerer salget av BD software i Europa raskere enn hva tilfelle var for DVD, når de var i samme fase som BD nå er i.:-D

Klippet fra RELASE.no
    Salget av to millioner Blu-ray Disc (BD)-plater i Europa ble presentert av Blu-ray Disc Association European Promotions Commitee under en pressetilstelning i London denne uken.

Det er bare to måneder siden salget av totalt én million BD-plater ble annonsert. Salget av ytterligere én million plater viser med andre ord nå en svært sterk akselerasjon i salget, melder Blu-ray Disc News. Sammenlignet med da DVD ble lansert i Europa, i 1997, var salget av spillere i 1998 på 230.000 og i løpet av året ble to millioner plater kjøpt.

For BD-formatet er altså denne milepælen nådd langt raskere. Dessuten er hardware-salget mye større, med 3,2 millioner solgte PS3-maskiner i 2007. Dog kun 34.000 standalone spillere i 2007. Samlet sett er det dog mange flere BD-kapable spillere i markedet enn da DVD hadde sine første leveår.

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg prøver det, men jeg er erklært sinnsyk i utgangspunktet så ingen bryr seg om hva jeg sier likevel
    Fint å høre et det er flere av oss. :-D
    Men jeg har faktisk fått to venner til å kaste seg på HD racet siste måned, så det er mulig.

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    I følge denne artiklen på RELEASE.no så akslerer salget av BD software i Europa raskere enn hva tilfelle var for DVD, når de var i samme fase som BD nå er i.:-D
    Som jeg påpeker i innlegget over så tar ikke disse tallene hensyn til konkurrerende format på samme tidspunkt. Det hjelper ikke at Blu-Ray selger dobbelt så mange spillere som DVD på samme tidspunkt når DVD selger 10 x mer som konkurrent enn VHS gjorde på tilsvarende. Det eneste fornuftige tallet som kan måle suksess er markedsandel.

Sitat Opprinnelig postet av RELASE.no
    Det er bare to måneder siden salget av totalt én million BD-plater ble annonsert. Salget av ytterligere én million plater viser med andre ord nå en svært sterk akselerasjon i salget, melder Blu-ray Disc News. Sammenlignet med da DVD ble lansert i Europa, i 1997, var salget av spillere i 1998 på 230.000 og i løpet av året ble to millioner plater kjøpt.

For BD-formatet er altså denne milepælen nådd langt raskere. Dessuten er hardware-salget mye større, med 3,2 millioner solgte PS3-maskiner i 2007. Dog kun 34.000 standalone spillere i 2007. Samlet sett er det dog mange flere BD-kapable spillere i markedet enn da DVD hadde sine første leveår.
    Det som roter til tallene her er at de tar utgangspunkt i at 1997 er år 1 for europa. Det stemmer på en måte ikke når man tar hensyn til at de første filmene ble utgitt i 1998 i europa (ifølge Esp1). Uansett blir det ikke direkte sammenlignbart siden filmsalget startet våren 1998 på DVD og høsten 2006 på BD (dvs at 2006 er år 1 for BD), men de er forskyvet et halv år og man skal ikke legge under en stol at DVD fikk et ekstra boost da en rekke butikker ipormterte sone 1 og solgte sonefrie spillere. Det er jo desverre ikke tilfelle med BD. (ja jeg vet om den svenske siden med sonefri spillere)

Release er et blad for bransjen og det er klart de ikke ønsker å være kritisk til "propaganda" fra BD (eller HD) gjengen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har Walmart i USA, verdens største butikkjede, bestemt seg for å slutte med distribusjon av HD-DVD og spillere til samme.
    Walmart er USAs største forhandler av musikk og film til hjemmebruk.

Dermed vil introduksjon av Blu-ray gå enda hurtigere.

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD det er rett å slett en nisje preget opplegg det kommer aldrig til og ta over for dvd.
    Rett og slett for folk stort sett gir blanke f i dette.Siden fleste parten sitter på en 32-42" tv sikkert 99%.
    derfor blir dette som laserdisk.Dør ut.
    Skal massene bytte spillere må disse komme på Lidl/rema etc til max 1000kr
    Ellers er dette formatet dødt.
    Så må selvfølgelig hd filmene bli like dyr som vanlig dvd

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    Vel siden "man" allerede har "konkludert" med at 1080p er "mer enn man kan dra nytte" av på normale tv'er (opptil 50-60"?) skal du ikke være sikker på at vi får noe mer enn 2k i et slikt hjemmeformat. Jeg tror det tar laaang tid før det blir aktuelt - og da snakker vi kanskje ikke om tradisjonell 2D skjermer lengre heller... Japan hadde jo HD på Laserdisc allerede på 90 tallet...
    "man" tar feil! Uansett hva som sies er det stor forskjell på SD og HD til og med på Hd ready skjerm. Dermed vil antagelig forskjellen på 1080P (2K) og 4K bli like stor på full HD (1080P/2K), som nå blir den nye standarden etterhvert.

Uansett ar det jo alltid vår lille gjeng her på forumet hvor pj og 100" er nærmest standarden (har selv 155"). Vi trenger virkelig 4K......

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hd-dvd har offisielt lagt ned produksjonen sin i dag. Så nå er det bare å legge ned dvd utgivelser fra hollywood med engang, å tvinge alle over på bluray

btw kunne tenkt meg et hologram rom

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    1) hd-dvd har offisielt lagt ned produksjonen sin i dag. 2) Så nå er det bare å legge ned dvd utgivelser fra hollywood med engang, å tvinge alle over på bluray
    1) Det er ikke offisielt enda

2) De kommer aldri til å kutte ut DVD produksjonen når den er den største inntektskilden.

/S

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    1) Det er ikke offisielt enda

2) De kommer aldri til å kutte ut DVD produksjonen når den er den største inntektskilden.

/S
    Toshiba pulling the plug on HD DVD already? - Yup it's over. - Engadget HD

Vel hvis de slutta å selge dvd i den vestlige verden hadde de jo tvunget folk over. De hadde kanskje tapt endel den første tiden, men fort tjent det inn igjen over tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noe som heter massesøksmål - det er når et antall konsumenter slår seg sammen og saksøker for noe de mener de legitimt har rett til erstatning for.
    Apple-kunder har, for eksempel, med hell gått til massesøksmål mot Apples garantiordninger.

Jeg kan love deg et inn i helsikes stort massesøksmål om man skulle finne på å slutte å produsere DVD-er, og at det i tillegg er temmelig uakseptabelt å skulle finne på noe slikt.
    Tilhengere av DAB-spillere mente at man skulle kaste FM-radioer når det ble overgang til nytt format. I Sverige ville det medført at 30 millioner FM-radioer skulle skrotes -- fullt fungerende radioer. Dermed besluttet man å skrote DAB i stedet.
    Det samme vil skje her hjemme -- det er velgerne til politikerne man ev. skal squeeze for noen tusen slik at DAB-forhandlerne skal bli rike.

Nå er HD-DVD dødt og snart begravet (read the fine print: i avtalen som kunder har signert ved kjøp -- dvs. sannsynligvis ikke lest, har Toshiba og andre reservert seg mot at formatet kan bli uaktuelt due to market or technical developments. For å sikre seg mot massesøksmål.)
    La oss glede oss over at vi nå har ett høyresolusjonsformat, og kan konsentrere oss om det.

Samtidig får vi også erkjenne at streaming over nett kommer til å gruse BD, slik DVB-H nå har parkert DAB.

Meanwhile, back to our regular programming!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten observasjon.

I går hadde min datter filmaften for sine venninner. Rundt 18 år - syv stykker.
    De gikk gjennom mitt utvalg av filmer og en del DVD-er som de hadde med.

De endte opp med å se på en spillefilm som lå på en brent DVD som en av dem hadde - det var i alt seks spillefilmer på den, hvilket betyr at det var temmelig rått komprimert for å få plass.

Jeg kommenterte - dum som jeg er - at de ikke ville få utbytte av multi-kanals lydsystemet.

"He-he, det bryr vi oss katta om. Du kan jo sitte og se film med faren min," sa en av dem.

Dette er kundene som er mer enn fornøyde med DVD i dag, som laster ned film, og som kommer til å kjøpe disse fra nett for noen små kroner når det kommer så langt.

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av soundprof
    En liten observasjon.

I går hadde min datter filmaften for sine venninner. Rundt 18 år - syv stykker.
    De gikk gjennom mitt utvalg av filmer og en del DVD-er som de hadde med.

De endte opp med å se på en spillefilm som lå på en brent DVD som en av dem hadde - det var i alt seks spillefilmer på den, hvilket betyr at det var temmelig rått komprimert for å få plass.

Jeg kommenterte - dum som jeg er - at de ikke ville få utbytte av multi-kanals lydsystemet.

"He-he, det bryr vi oss katta om. Du kan jo sitte og se film med faren min," sa en av dem.

Dette er kundene som er mer enn fornøyde med DVD i dag, som laster ned film, og som kommer til å kjøpe disse fra nett for noen små kroner når det kommer så langt.

Jepp helt enig vi er en utdøende rase.Man må bare se realiteten i øynene
    Selv om noen kaster alt som er av dvd å kjøper alt på hd
    Er ikke det nok.Det må komme noe som er bedre 4-8k er nevnt her da må det nye spillere til + at alle idiotene som solgte sine dvd filmer nå må selge sine blueray filmer.
    Nedlasting av film blir en stor utfordrer men ikke i norge.Vi har rett å slett for dårlig internett fart i alle fall over 90% av oss.Vi må opp på 100Mbit skal dette bli noe sus Så sum sumarium blir ikke HD noen hit her på berget på meget lang tid.Jeg personlig tror at dvd overlever HD film sånn det er i dag

Side 6 av 126 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •