Blu-ray VS DVD krigen - Side 57

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 57 av 126 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 87 97 107 117 ... SisteSiste
Viser resultater 1,121 til 1,140 av 2508
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Uansett, det er ikke mange BD-filmer jeg har sett som ikke har lossless eller ukomprimert...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er de beste kildene:
    Blu-Ray Region Code Info. Veldig oversiktig satistik.
    Velg region A/B/C i top menyen for å se hvilke titler som er utgitt i hver sone og om de er regionkodet til sine respektive soner. Det er her man også kan finne "ukjente titler" som ikke er produsert i Hollywood.

Blu-ray Statistics
    Her er det mer omfattende info av RegionA utgivelser
    Utgiver Studio, Release dato, IMDb link & rating, US Box Office $$ info,
    Codec info, Disk Size info, Audio Codec. Region
    Free eller ikke, Sammenlikning av Veiledende $$ pris, Amazon$$pris, Deep
    Discount$$ pris.

Pluss veldig mye statistik om BD som f.eks. markedsandeler, Amazon salg osv.

Burde kanskje legge til link til sticky trådene på AVS, hvor man kan sjekke ut om kvaliteten på bilde og lyd faktisk er så bra at tittelen er verdt å kjøpe i forhold til å leie på DVD!
    The New PQ Tier thread for Blu-Ray

Tier thread for audio

Unofficial Blu-ray Audio and Video Specifications Thread

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Jeg vet ikke om det allerede er nevnt her på forumet, men OBS! selger nå alle BD filmer til 149,-. Ikke så gale det synes nå jeg, et steg i riktig retning ihvertfall. Dog er det ikke så mange titler å velge i som hos nettbutikkene, de hadde ca. 30 titler.
    OBS! har hatt "lavpris" på BD lenge, har vært kr 179,- men de har bare hatt utgivelser fra Warner. Er vel bare Warner nå også?

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    OBS! har hatt "lavpris" på BD lenge, har vært kr 179,- men de har bare hatt utgivelser fra Warner. Er vel bare Warner nå også?
    Jaja, men nå koster alle 149,-. Da jeg var det for 1 uke siden var det forskjellige priser fra 179,- til 249,-. Jeg regner med de har fra andre enn Warner da de blant annet hadde 3:10 to Yuma, Deja Vu, Hitman, Hostel, Ice Age... ingen av disse er vel Warner?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som et lite unntak, og fra en litt annen vinkling synes jeg det passet å lime inn dette:
    Blu-ray.com - The Godfather Collection: The Coppola Restoration (Blu-ray) - Blu-ray Review

Det er nettopp slike ting som gjør Blu-ray så mye mer attraktivt enn DVD. Nå begynner de virkelige gode filmene å komme på BD; klassikerne mange har ventet på lenge, og presentert på en måte vi aldri har sett maken til.

Ikke alle gidder å handle inn sine allerede innkjøpte DVD på nytt på BD. Men akkurat denne tror jeg blir et stort unntak:smile:

Bilde: 5
    Lyd: 5
    Ekstra: 5

This Blu-ray edition of The Godfather Collection is perhaps the most impressive set ever released on home video. Sure, other collections may have offered more supplemental features, more movies, and many have offered audio and video qualities that present to viewers and listeners that "modern" high definition experience, and all of that is absolutely wonderful. However, no other collection can boast three all-time classic films, so painstakingly restored and presented exactly as they should be, in line with the original theatrical presentations, beginning back on March 24, 1972, and spanning some 18 and a half years. Now, almost 18 more years after the third installment of the series first screened in theaters, The Godfather Collection is available to own in a package that director Francis Ford Coppola closely supervised during the year-long restoration; we can watch this new Blu-ray edition with the high expectation that the director himself has issued it with his own recommendation as to the presentation's quality. The set also contains a wealth of entertain and insightful supplemental features. Despite this lengthy review, few need me to convey how good this set is. It speaks for itself, as do the films, and like the films contained thereon, The Godfather Collection on Blu-ray will go down in the annals of home video as one of the finest releases of all time. Leave the gun, take the cannoli, and buy the Blu-ray. This set easily receives my highest recommendation.
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Som et lite unntak, og fra en litt annen vinkling synes jeg det passet å lime inn dette:
    Blu-ray.com - The Godfather Collection: The Coppola Restoration (Blu-ray) - Blu-ray Review

Det er nettopp slike ting som gjør Blu-ray så mye mer attraktivt enn DVD. Nå begynner de virkelige gode filmene å komme på BD; klassikerne mange har ventet på lenge, og presentert på en måte vi aldri har sett maken til.

Ikke alle gidder å handle inn sine allerede innkjøpte DVD på nytt på BD. Men akkurat denne tror jeg blir et stort unntak:smile:

Bilde: 5
    Lyd: 5
    Ekstra: 5

This Blu-ray edition of The Godfather Collection is perhaps the most impressive set ever released on home video. Sure, other collections may have offered more supplemental features, more movies, and many have offered audio and video qualities that present to viewers and listeners that "modern" high definition experience, and all of that is absolutely wonderful. However, no other collection can boast three all-time classic films, so painstakingly restored and presented exactly as they should be, in line with the original theatrical presentations, beginning back on March 24, 1972, and spanning some 18 and a half years. Now, almost 18 more years after the third installment of the series first screened in theaters, The Godfather Collection is available to own in a package that director Francis Ford Coppola closely supervised during the year-long restoration; we can watch this new Blu-ray edition with the high expectation that the director himself has issued it with his own recommendation as to the presentation's quality. The set also contains a wealth of entertain and insightful supplemental features. Despite this lengthy review, few need me to convey how good this set is. It speaks for itself, as do the films, and like the films contained thereon, The Godfather Collection on Blu-ray will go down in the annals of home video as one of the finest releases of all time. Leave the gun, take the cannoli, and buy the Blu-ray. This set easily receives my highest recommendation.
    Lagde en undersøkelse på denne posten. Så kan vi se hvilken effekt det har på de som deltar. Da skulle entusiastene med meninger være dekket i hvert fall og det blir litt (men ikke mye mer enn det) mer enn synsing.

Undersøkelse

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fra undersøkelsen over
    Vis avstemningsresultater:
    Vil du kjøpe Gudfaren boksen på blu-ray?

Ja definitivt (og har dvd boksen) 36 23,23%
    Ja (men har ikke denne på dvd) 28 18,06%
    Nei, antagelig ikke 91 58,71%

Stemmere: 155.
    Ser ut som resultatet begynner å stabilisere seg.

Godt over 40% av de som svarer kommer til å kjøpe denne boksen. Nesten en kvartpart selv om de har boksen fra før.

Etterhvert kommer vel LOTR og kanskje også Star Wars?

I den forrige tråden om rødt mot blått var det stadig posting av salgstatestikk. Er det noen som har siste tall for BD og dvd?

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den dagen LOTR og SW kommer på BD blir en stooor dag:-) Har HD DVD rip av begge tri-/sixologiene og jeg må si meg imponert over bildekvaliteten - det er ingen grunn til å tro at det skal bli noe dårligere på BD:-) Desverre får jeg ikke nytt godt av de nye HD lydformatene, men "SD-DTS" sporene på LOTR utgivelsen er utrolig bra. (DTS-ES (1925kb/s))

Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Takker for tips.
    Er det noe å hente på å bestille via det store utland, eller er priser og utvalg stort sett det samme overalt?
    Synes Amazon har hatt mange gode tilbud på BD filmer i det siste, bestiller du i flere omganger slipper MVA også - greit nok du betaler frakt pr kolli (ordre) men summa sumarium blir det stort sett billigere enn norske butikker. For ikke å snakke om utvalget... Det kan ikke sammenlignes med norske butikker, selv om disse også begynner å bli bra.

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av undersøkelsen over
    Vis avstemningsresultater:
    Vil du kjøpe Gudfaren boksen på blu-ray?

Ja definitivt (og har dvd boksen) 36 23,23%
    Ja (men har ikke denne på dvd) 28 18,06%
    Nei, antagelig ikke 91 58,71%

Stemmere: 155.
    Lurer på hva slags lydspor denne utgivelsen får? Noen som har info?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    HD Movie Source
    Video
    Video codec: MPEG-4 AVC
    Video resolution: 1080p
    Aspect ratio: 1.78:1

Audio
    English: Dolby TrueHD 5.1
    English: Dolby Digital Mono
    French: Dolby Digital 5.1
    Spanish: Dolby Digital 5.1

Subtitles
    English SDH, English, French, Spanish, Portuguese

Discs
    50GB Blu-ray Disc
    Four-disc set
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    Lit mere info om bit /kHz/bitrate på The Coppola Restoration

Lyd
    Lyd film 1
    English Dolby TrueHD 5.1 Surround (48kHz/24-bit) average bitrate of 3.8 mbps
    English Dolby Digital 5.1 Surround (640kbps)
    English Dolby Digital 1.0 Mono (192kbps)
    French Dolby Digital 5.1 Surround (640kbps)

Lyd film 2 og 3
    English Dolby TrueHD 5.1 Surround (48kHz/24-bit) average bitrate 3.6 mbps
    English Dolby Digital 5.1 Surround (640kbps)
    English Dolby Digital 1.0 Mono (192kbps)
    French Dolby Digital 5.1 Surround (640kbps)

Film
    1080p AVC encoded video
    film nr 1 har average video bitrate 33 mbps
    film nr 2 har average video bitrate 23 mbps
    film nr 3 har average video bitrate 31 mbps

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Jeg vet ikke om det allerede er nevnt her på forumet, men OBS! selger nå alle BD filmer til 149,-. Ikke så gale det synes nå jeg, et steg i riktig retning ihvertfall. Dog er det ikke så mange titler å velge i som hos nettbutikkene, de hadde ca. 30 titler.
    Jeg er usikker på hvordan dette salget har gått. På OBS Løren(Oslo's største og eneste? OBS) hadde de en seksjon av BD filmer i filmavdelingen når de startet med billig BD for et halvt år siden. Nå er det godt under halvparten av seksjonen som brukes til BD og jeg føler det omtrent ikke har vært noe refill i hyllene siden salget startet.

Jeg har forsåvidt fått samme kommentar om Elkjøp Sandvika sitt utvalg fra kunder.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FFWD
    Nå er det godt under halvparten av seksjonen som brukes til BD og jeg føler det omtrent ikke har vært noe refill i hyllene siden salget startet
    Det beste er vel å spørre i butikken.
    Mindre salg om sommeren
    Dårlig oppfølging fra butikkens side
    Nedprioritert pga plass i butikk
    Lav produksjon av filmer og lang levering (blir kjempeproduksjon fra høsten av)

Selvsagt kan en butikk skylde på lite salg av BD men da mener jeg de gir formatet lite sjangse til utvikling .
    (kanskje de tjener mere på hver solgte DVD fremfor BD plate)

Skal jeg tippe hvorfor >> personen som bestiller varer
    Slik er det med alle typer butikk
    Noen mangler ulike varer bestandig men andre har hele tiden oppdatert utvalg.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kikket på BD på hifiklubben.. Bildekvaliteten er sånn passe, teksturene er jo ganske "gritty" av seg, på lik linje med DVD. Problemet til BD og denne nye teknologien er at frameraten holder seg på, hva, 20-25 FPS? Ved panorering hakker bildet noe så sinnsykt at det er helt forferdelig å se på. Samme med kino..

Derfor vurderer jeg ikke BD.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Jeg kikket på BD på hifiklubben.. Bildekvaliteten er sånn passe, teksturene er jo ganske "gritty" av seg, på lik linje med DVD. Problemet til BD og denne nye teknologien er at frameraten holder seg på, hva, 20-25 FPS? Ved panorering hakker bildet noe så sinnsykt at det er helt forferdelig å se på. Samme med kino..

Derfor vurderer jeg ikke BD.
    Dette har ingen ting med BD film å gjøre men en uheldig opplevelse fra dårlig tv , dårlig justert i forhold til 24p osv

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Dette har ingen ting med BD film å gjøre men en uheldig opplevelse fra dårlig tv , dårlig justert i forhold til 24p osv
    Det stemmer da vel ikke.

24Hz er 24Hz uansett hvordan man ser det.

Det Mattman påpeker skyldes jo hvordan film generelt lagres. Nå man man sikkert diskutere om 100Hz Native Framerate hadde vært bedre.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er det jeg mener - filmene blir skutt i 24fps - eller i alle fall prosessert til det. Det holder ikke i lengden.. Er det ingen andre som irriterer seg kraftig over det samme?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Ja det er det jeg mener - filmene blir skutt i 24fps - eller i alle fall prosessert til det. Det holder ikke i lengden.. Er det ingen andre som irriterer seg kraftig over det samme?
    Tja, jeg legger merke til det, men jeg syns det er mye værre når produsenter konverterer det til 100Hz for å få vekk denne hakkingen. Filmen mister sin sjarm da :-) Men det er jo kun snakk om en vanesak.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut som om det løsner litt i høst. Nå kommer det norske filmer på BD også! "Den siste revejakta" og "Mannen som elsket Yngve" er på vei. Da er det blitt litt mer mainstream kan man si. Så en BDP-S550 er bestilt

Finnes det noen gode sider med kommende releaser, sortert på land ? Skulle gjerne hatt en grei liste over alt som kommer som _ikke_ er amerikansk...

Side 57 av 126 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 87 97 107 117 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •