Blu-ray VS DVD krigen - Side 56

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 56 av 126 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 116 ... SisteSiste
Viser resultater 1,101 til 1,120 av 2508
    Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av nad_319
    Hvem trenger vel Blureay spiller når man har en Denon DVD 3930 da?
    Vil vel tro at de fleste som ønsker å spille av BD og som vil ha en mulighet til å se mer av den 5 ganger høyere oppløsningen som ligger i BD kildematerialet, vil trenge en BD spiller....

Denon DVD 3930 er selfølgelig en god DVD spiller, men SD DVD oppskalert til 1080p er ikke det samme som 1080p en BD spiller sender ut fra ved avspilling av BD.

Her kommer selfølgelig litt ann på kildematerialet man spiller av, og utstyret og oppsettet man sjekker oppløsningen ut på.

Sitat Opprinnelig postet av nad_319
    OM jeg skal ha Blueray må Denon sine nye spillere ned i pris. veit dette ikke har noe med hva egentlig trådstarter ville ha men skreiv det for det jeg :O
    Denon sine BD spillere vil nok helt sikkert være gode BD spillere det, men ettersom man vel egentlig ikke trenger å ha så veldig mye ekstra bildeprossesering av BD for å få gode høyopløste resultater på skjermen, er jeg redd for at du kanskje går glipp av en del fine BD opplevelser i ventetiden også, og kanskje burde sett litt på det rimligere BD utstyret som finnes i dag også.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Hjelp, standard def vs HD... Sim sala bim.
    Ikke så vanskelig valg for min del. Forresten så er forskjellen mellom det å leie HD vs SD kun 5 kr hos min lokale forhandler nå, og det synes jeg det er verdt, utvalget øker (Vantage Point kom samtidig og større opplag enn andre filmer i HD)

/S
    Rart, hos min lokale dvd utleier er forskjellen kr 0,- mellom BD og DVD.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Nå er det jo i realiteten bare ett selskap som sverger til soneinndeling, og det er vel Fox.

Paramount, Warner og Universal er vel helt sonefritt. Sony, Buena Vista og MGM har også mye sonefritt. Samme med Lionsgate og New Line Cinema...

Tror ikke det har så mye å si for menigmann. Det er oss entusiaster som ønsker dette...
    Skal vi ikke sette et stort kryss i taket for at dette er noe vi er skjønt enige om

Et skritt fremover for BD :-D Heia

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Noen har jo hevdet i denne tråden at BD ikke vil være annet enn et nisjeprodukt selv om det skulle oppnås en markedsandel opp mot 40%...
    Og hva er poenget med å trekke inn 50% da??????????

40% er altså IKKE det samme som 50%

Hvis en mener at det er viktig at noe ikke er et nisjeprodukt når det har 4% kanskje maks 10% av totalmarkedet, så gjerne si det, poenget er bare at det ikke finnes noen facit og rom for forskjellige meninger.

Skjønner virkelig ikke hva argumentet ditt er.

Vil du absolutt at BD ikke skal være nisjeprodukt så kan du vel si det!

Jeg har argumentert for mitt syn, og gidder ikke spa det inn med teskje. Noen tåler jo ikke engang at en har forskjellige meninger.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer

Hvis en mener at det er viktig at noe ikke er et nisjeprodukt når det har 4% kanskje maks 10% av totalmarkedet, så gjerne si det, poenget er bare at det ikke finnes noen facit og rom for forskjellige meninger.

Jeg har argumentert for mitt syn, og gidder ikke spa det inn med teskje. Noen tåler jo ikke engang at en har forskjellige meninger.
    Tolket det litt som at de bare fleipet med deg, Counterpointer
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Tolket det litt som at de bare fleipet med deg, Counterpointer
    Tviler på det siden jeg skrev "hvis dette bare er humor så er det jo helt greit" i den posten som ble sitert i den du igjen siterte.

Jeg er en stor tilhenger av humor! Men humor må være mulig å forstå, synes jeg.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tidligere:

Markedsanalytikerne tipper 40% som det aller mest optimistiske for BD. Jeg vil si det fremdeles er en nisje (dog en meget stor en).
    Nå:

Så hva er da den magiske grensen for å få tittelen nisjeprodukt?
    Og hvorfor så fortvilet over "alle" andre? Du må jo kunne argumentere for ditt syn, så får vi andre gjøre det beste ut av hva vi kan komme med.
    Og at 40 ikke er 50 skjønner de fleste, men at du blander inn 4 og 10 er for meg litt for dumt. Du skjønner vel hva jeg mente med ironien, angående flatskjermer og nisjeprod på 50% markedsandel, når du synes 40% er lite nok til å bli kalt nisjeprod? Eller må jeg frem med spiseskje?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Så hva er da den magiske grensen for å få tittelen nisjeprodukt?
    Og hvorfor så fortvilet over "alle" andre? Du må jo kunne argumentere for ditt syn, så får vi andre gjøre det beste ut av hva vi kan komme med.
    Og at 40 ikke er 50 skjønner de fleste, men at du blander inn 4 og 10 er for meg litt for dumt. Du skjønner vel hva jeg mente med ironien, angående flatskjermer og nisjeprod på 50% markedsandel, når du synes 40% er lite nok til å bli kalt nisjeprod? Eller må jeg frem med spiseskje?
    Det mest fornuftige hadde sikkert vært å forbigå dette i stillhet. Men tror ikke jeg klarer det.

Så #kjempediger teskje mode on#; Hva er det egentlig du mener og argumenterer for? #mode off#

Så kan jeg forklare en gang til #teskje mode on# Jeg har som du helt riktig quoter ment (og mener) at 40% er en nisje. Dette er ikke en stor og viktig sak men et synspunkt. Jeg har derimot aldri sagt at 50% er en nisje, da det faktisk er en halvpart som ikke kan være en liten del av noe større. DU (ikke alle) påstår at 50% er det samme som når jeg sa 40%, dette kaller du "ironi". Vel.... deg om det.
    Grunnen til at jeg tok frem tallet 4% og 10% er fordi dette har kommet frem som relle tall for andel av BD (avhengig av regnemåter). Siden det er BD vs dvd vi diskuterer i denne tråden så ville jeg bare si at du må gjerne mene at dette IKKE er en nisje, om du ønsker det. Disse tallene var kun illustrasjoner fra virkeligheten, ikke en tenkt fremtid som ingen av oss kjenner.#mode off#

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det mest fornuftige hadde sikkert vært å forbigå dette i stillhet. Men tror ikke jeg klarer det.

Så #kjempediger teskje mode on#; Hva er det egentlig du mener og argumenterer for? #mode off#

Så kan jeg forklare en gang til #teskje mode on# Jeg har som du helt riktig quoter ment (og mener) at 40% er en nisje. Dette er ikke en stor og viktig sak men et synspunkt. Jeg har derimot aldri sagt at 50% er en nisje, da det faktisk er en halvpart som ikke kan være en liten del av noe større. DU (ikke alle) påstår at 50% er det samme som når jeg sa 40%, dette kaller du "ironi". Vel.... deg om det.
    Grunnen til at jeg tok frem tallet 4% og 10% er fordi dette har kommet frem som relle tall for andel av BD (avhengig av regnemåter). Siden det er BD vs dvd vi diskuterer i denne tråden så ville jeg bare si at du må gjerne mene at dette IKKE er en nisje, om du ønsker det. Disse tallene var kun illustrasjoner fra virkeligheten, ikke en tenkt fremtid som ingen av oss kjenner.#mode off#
    Jeg skjønte ironien til Wizkid meget godt ;-)
    40- og 50% er ikke det samme, men begge er betydelige andeler av totalen og langt ut over det som tradisjonelt kan betegnes som en nisje.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå i øse-modus(humor!):

Med fare for egne meninger mener jeg helt klinkende klart at dersom vi har 2 formater i kategorien "film på plate", så er ikke 40% en liten del av noe større. Det er heller ikke regnet som noe spesialområde da det fremdeles er "film på plate", som DVD også er.

Def. på nisje:
    subst. m nisje () [ˈniʃə] liten del av noe større, spesialområde

Hvis du derimot har lagt sammen kategorien "film", som i DVD, Downloads, på TV og BD, så er 40% den større andelen. Dette er alt fremtidsvisjoner.

Tar du dine tall som tydelig ingen kan verifisere, så er 4 til 10% en liten andel. Da kan jeg være tildels enig i at definisjonen nisje kan komme på banen.

Men så lenge du ikke skjønner humor, som du til tross er så glad i, så kan det bli vanskelig å ironisere over dine tidligere uttalelser. Selv om du ennå ser ut til å mene at alt under 50% er nisje da det er en mindre delen av den store helheten. Dette skjønner ikke sånne enkle sjeler som meg da 40%, også 30% har vært regnet som en stor, (ikke større, ikke størst), andel av nesten hvilket som helst annet marked. Eks: bil, MC, klær, parfyme, sofagrupper, etc.
    Se f.eks. på eget hjemmekinoutstyr. Det må være mange som har et nisjeprodukt i kinoen. Jeg har f.eks. horn-HT og jeg tror ikke de har så mye som 40% markedandel. Ingen som kaller de nisjeprodukt. Ennå......

OT: noen som har link til oversikt over hvilke filmer som har "norsk" sone" og hvilke butikker som selger de? Evt. en tråd med samme opplysninger?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD er vi altså skjønt enige om et et lite nisjeprodukt akkurat nå! Hva det blir i fremtiden vet vi jo ikke.

Når poenget er at dere (OleM og wizkid) er uenige i definisjon av nisje så er det vel bare å si det Når dere leser de postene det gjelder så har jeg referert til hva som står i leksika og sagt tydelig at det er fritt å mene hva en vil. :-D

Avslutter, fra min side, denne litt merkelige saken med et sitat fra Piet Hein; "den som kun tar spøk for spøk og alvor kun alvorlig, han har faktisk fattet begge dårlig"

Peace and love!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og en eller (ingen nevnt - ingen glemt) annen klaget på at jeg, i noen tidligere inlegg, var ute å syklet i forhold til topic

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OT: noen som har link til oversikt over hvilke filmer som har "norsk" sone" og hvilke butikker som selger de? Evt. en tråd med samme opplysninger?
    OT:shock: Dette spørsmålet er vel nærmere On Topic enn på lenge

Jeg handler alle mine BD-filmer her:
    DVDstrax scandinavias largest online DVD shop.

Der har du oversikt over
    - Sone A og B
    - Sonefri
    - Nyheter som har kommet
    - Forhåndsbestilling

Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå i øse-modus(humor!):

Du har også platekompaniet:
    Platekompaniet
    Zailor:
    Zailor.no
    og Playx:
    playX.no Best på underholdning
    Alle disse har "norske" soner..

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke om det allerede er nevnt her på forumet, men OBS! selger nå alle BD filmer til 149,-. Ikke så gale det synes nå jeg, et steg i riktig retning ihvertfall. Dog er det ikke så mange titler å velge i som hos nettbutikkene, de hadde ca. 30 titler.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips.
    Er det noe å hente på å bestille via det store utland, eller er priser og utvalg stort sett det samme overalt?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvorfor er det så lite opplysninger om lydspor BD?
    Dette er vesentlig spesielt på musikkfilmer og konsertfilmer synes nå jeg da.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvorfor er det så lite opplysninger om lydspor BD?
    Dette er vesentlig spesielt på musikkfilmer og konsertfilmer synes nå jeg da.
    Helt enig. For meg er dette vesentlig uansett. Med såpass liten skjerm som jeg har (42"), kjøper jeg heller DVD hvis BD'en kun har DD.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men kan lydsporet variere fra sone til sone?
    I så fall er det ennå en grunn til å fremskynde sone/regionfrie BD.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med HD lydspor er noe nytt og ikke alle er flinke nok til gi gode opplysninger om dette. Hvilke lydspor det er kan også variere noe mellom sonene, ja. Typisk kan PCM i A sone bli "kun" TrueHD i B sone, som beste hdlyd. Kommer nok av at man skal putte på flere forskjellige dubbete lydspor i spes europa. Det fins nettsider som forteller mer utfyllende om hvilke lydspor som fins.
    Axelmusic.com har gjerne scannet inn baksiden av blu-ray kasettene. Da er det lett å finne ut av slike ting.

Side 56 av 126 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 116 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •