Blu-ray VS DVD krigen - Side 54

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 54 av 126 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 94 104 114 124 ... SisteSiste
Viser resultater 1,061 til 1,080 av 2508
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Jeg er sikker på at det økende utbudet av HD kanaler vil gjøre mye for Blu-ray utviklingen.
    Må si at jeg ikke ser helt hvorfor?

Hvis argumentet er at når du først har sett HD så MÅ du ha det i alle former spesielt på plate, så virker ikke det spesielt alment.

Vi har hatt dvd filmer i glimrende kvalitet ift vanlige tv sendinger i mange år uten at dett førte til noen stor ettersørsel etter bedre tv kvalitet.
    Bakkenettet går for 720P som Hd format ikke 1080P.

Kjenner at jeg er pessimistisk til en rask utvikling selv om jeg helst hadde sett det selv :-(

Svingte mye mer når formatene "kriget" mot hverandre. SD mot BD virker som David mot Goliat, uten at David har stein på lager.........

Det enorme Sd markedet virker ikke bekymret for at lille BD skal yppe seg.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Vi har hatt dvd filmer i glimrende kvalitet ift vanlige tv sendinger i mange år uten at dett førte til noen stor ettersørsel etter bedre tv kvalitet.
    Jeg kan ikke helt se den..... TV'er til vanlige konsumenter lå vel ganske på stedet vil i mange år med tanke på kvalitet. Tv signalet har man jo måtte ta til takke med og det er først de site årene noe har skjedd der.

Så nei, jeg kan ikke helt se din sammenlikning. Derimot vil jeg tror HD sendinger vil trigge nysjerigheten etter HD på disk. Jeg sier ikke at BD salget her hjemme vil eksplodere som følge av at TVN HD kommer, men at noen blir nysgjerige på "HD på disk."

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svingte mye mer når formatene "kriget" mot hverandre. SD mot BD virker som David mot Goliat, uten at David har stein på lager.........

Det enorme Sd markedet virker ikke bekymret for at lille BD skal yppe seg.

Jeg synes akkurat det samme og skrev det tidligere i denne tråden, men responen sa at jeg var helt alene om å mene dette.

Jeg synes det var rock'n'roll tidligere - jeg hadde til og med sett meg ut multispilleren som tok begge formatene. Jeg siklet når jeg tenkte på de spesialutgavene av favorittfilmene min som begge leirene skulle overgå hverandre i å lage for å friste oss.

Velge side? For noe tull, jeg skulle sekvsagt ha begge!

Nå synes jeg det rett og slett er helt døtt. Skjer ingenting.

Men det er jo ikke noen reel konkuranse mellom dvd og BD heller så.... Hva er det vi sitter igjen med for noe?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Derimot vil jeg tror HD sendinger vil trigge nysjerigheten etter HD på disk. Jeg sier ikke at BD salget her hjemme vil eksplodere som følge av at TVN HD kommer, men at noen blir nysgjerige på "HD på disk."
    " I beg to differ!" Men det er jo fint vi har forskjellige oppfatninger Finnes jo ikke utfordring eller perspektiv i å kun "preke for forsamlingen"

Var nettop hos en kusine som hadde HD dekoder til kabelanlegget og en elendig Medion 32" LCD skjerm. Da tror jeg ikke HD sendinger bidrar til noe som helst. Hun kommer ikke til å bytte ut sin Eltax dvd spiller med BD spiller på grunn av HD sendinger. Tror desverre hun er mye nærmere gjenomsnittet av befolkningen enn det jeg er.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var nettop hos en kusine som hadde HD dekoder til kabelanlegget og en elendig Medion 32" LCD skjerm. Da tror jeg ikke HD sendinger bidrar til noe som helst. Hun kommer ikke til å bytte ut sin Eltax dvd spiller med BD spiller på grunn av HD sendinger. Tror desverre hun er mye nærmere gjenomsnittet av befolkningen enn det jeg er.
    Litt farlig å trekke konklusjon ut fra en person kanskje? Sikkert nærmere middelpersonen enn noen av oss her inne, men......

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som med alle andre her inne, trekkes det frem eksempler på enkeltpersoners erfaringer, og man konkluderer med antagelser som ligger nærmest sin egen oppfattelse av hvor dette bærer hen ...Det er og blir spekulasjoner.

Jeg snakket nylig med en "vanlig" mann i familien som kjøpte seg en 37" LCD for et par år siden. Han har fått seg noen HD-kanaler, og sa at kanalen Voom var helt rå. "Glassklart" var vel ordet han brukte. Og jeg kan love deg at han ikke er noe annet enn en vanlig tv-titter. Han så virkelig forskjell fra DVD. Han sa han også så forskjell på kvaliteten på HDTV-sendinger, og trakk fram at mye ikke var spesielt imponerende.

Skal jeg ut i fra hans beskrivelse av HD, konkludere med at han vil kjøpe BD innen 2009? Neppe. Kan jeg utelukke det? Neppe.

Konklusjon: man vet rett og slett ikke hvordan folk tenker om 5-6 måneder, eller om 1-2 år. For rakkern, jeg vet ikke hva jeg selv kommer til å handle inn innen året er omme engang

Jeg har mer trua på at BD vil slå an enn at det ikke gjør det. Om noen år vil vi fortsatt ha tvilere, og som ikke ser helt grunnen til å kjøpe BD. Uansett vil de kanskje kjøpe en BD-spiller, bare fordi "alle andre gjør det" eller fordi mannen i butikken overtalte ham. Med andre ord, de gjør det resten av markedet gjør alikevel...Som svigerfaren min sa for noen år siden:

"Ja-ja, vi får vel kjøpe en sånn DVD-spiller, da"
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    En BD spiller blir garantert billig.

En enkel DVD spiller er billig i dag og de mere avanserte koster mye.
    Også kvalitet vil være simplere på billige og mye bedre på dyrere modeller.

Innføringen av BD i dag har vært så flest mulig får brukt en spiller uansett hva man kopler den til.
    Det vil si at en BD spiller må ha alle mulige tilkoplinger , codec osv for at flest mulig får størst utbytte.

HD tv salg/utvikling , recivere som snart alle får decoding av HD lyd decoder , HDMI 1,3 osv.

Pris utvikling er vel som ventet etter utsagn og spekulasjoner.
    1500,- kr koster det for en BD spiller i USA i dag å det var også ventet i 2008.
    Enda billigere i 2009

Fremtiden BD vil være enkle spillere til billig pris og de mere avanserte til høyere pris.

Salget vil da også ta av mere for de som ikke ønsker spiller til over 1000,- kr vil kunne få kjøpt det.
    På Coop , postordre , ICA osv.

Når BD salg over noen år får rundt 50% markedsandel så vil støtet komme som det gjorde mot VHS. (slutt på produksjon av gammelt format)

DVD er ut og vil aldri være et format for fremtiden.
    At man ikke fatter det nå får være så for her i Norge er vi så inngrodd og megamotstandere av forandring.
    Det er jo filmprodusenters fortjeneste at folk er trege også for da får de mest mulig ut av DVD og BD sakte vokser.

Se på Japan der BD har over 10 % nå.
    Du nevnte Coop, ja. Fra i dag, 15. september selger Coop kjeden BD-spiller til 1990 kroner, sonefri på BD til og med! Så.. det blir min spiller nummer 2 i huset. Håper det hjelper litt i krigen mot DVD.

Vi er ikke på tusenlappen ennå, men det hjelper.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt farlig å trekke konklusjon ut fra en person kanskje? Sikkert nærmere middelpersonen enn noen av oss her inne, men......
    Det er ikke en konklusjon, kun en indikasjon. Og akkurat som både du og jeg skriver nærmere gjenomsnittet enn vi lyd og bilde entusiaster.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Du nevnte Coop, ja. Fra i dag, 15. september selger Coop kjeden BD-spiller til 1990 kroner, sonefri på BD til og med! Så.. det blir min spiller nummer 2 i huset. Håper det hjelper litt i krigen mot DVD.

Sonefri er jo en fremgang Kan det stemme at de kan selge en BD spiller som er modifisert fra butikk/produsent? Kan det være at BD har innsett at sonene er et større hinder for utbredelsen enn det er beskyttelse mot migrasjon av filmer fra tidligere markeder?

Dette var uansett interesant,

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonefri er jo en fremgang Kan det stemme at de kan selge en BD spiller som er modifisert fra butikk/produsent? Kan det være at BD har innsett at sonene er et større hinder for utbredelsen enn det er beskyttelse mot migrasjon av filmer fra tidligere markeder?

Dette var uansett interesant,
    Den kommer som sone B her i landet, men man kan som vanlig endre sone med noen tastetrykk på fjernkontrollen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok HD på alle vanlige kanaler vil hjelpe BD siden listen da settes høyere. Fremtiden er jo uansett HD men at BD vil oppleve samme suksee som DVD ser jeg heller som helst tvilsomt. Grunnen er enkel at det vil være mange flere om beinet i den tiden som kommer. Filmer vil tilbys som streaming, nedlasting og minnebrikker og alle vil ha sin del av kaken. Feks er utleie ganske så meningsløst når det kan løses av en automat som oppdaterer minnebrikken din (som man betaler depositum for). Sett i brikken og filmen er lastet over i løpet av minuttet og man "leier" filmen helt til neste film oppdateres. 7-11 må da ha våte drømmer rundt en slik løsning.

Meeeen at BD vil være HD løsningen på fastmedie i tiden som kommer er vel uten tvil og dagens nyhet om Coop spilleren er et veldig godt tegn. Er den noenlunde rask så er det neste fristende å plukke opp en slik.

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    En BD spiller blir garantert billig.

DVD er ut og vil aldri være et format for fremtiden.
    At man ikke fatter det nå får være så for her i Norge er vi så inngrodd og megamotstandere av forandring.
    Det er jo filmprodusenters fortjeneste at folk er trege også for da får de mest mulig ut av DVD og BD sakte vokser.

Se på Japan der BD har over 10 % nå.
    Når jeg ser med hvilken entusiasme enkelte deltar med her forstår jeg at jeg nok mangler veldig mye på å bli like engasjert i dette. En liten kommentar har jeg alikevel. Norge er jo sammen med bl. annet Finland kjent for å være en av de land hvor ny teknologi blir tatt i bruk raskest. Tror nok derfor at utsagnet ovenfor ikke stemmer helt.

Uansett så fortsetter jeg å kose meg med mine 500 VHS filmer og 900 DVDer(som ikke vil bli ersattet med noe annet i overskuelig fremtid) samt 6 stk BD filmer. Hos meg er det fremdeles DVD samlingen som vokser selv om jeg har hatt BD spiller siden jul.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen

Dette var litt interessant ja, minner meg litt om da de første "billig" DVD spillerene kom, det er heller ikke så mange årene siden.

Det at det nå kommer billigere kinesiske BD spillere med mulighet for å bytte BD soner, er vel bare possitivt, og et skritt i riktig retning der selv de billige "folk flest" DVD spillerene etter hvert begynner å få konkuranse.:-D
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette virker jo veldig intressant - Sonefri BD spiller for under 2k?

Håper man etterhvert kan får lest litt om denne spilleren, klarer det å kjøre bitstream med alle lydformatene til receiver?

Dette BD live bryr jeg meg lite om.

RELEASE.no – 1997-2008 - videobransjens fagblad!

Men nå skriver de jo i artikkelen at det i løpet av kort tid vil komme spillere under 1000-lappen?

Selv dreit jeg meg litt ut når dvd kom og kjøpte en slik "billig" spiller - en Denver for kr 2995,- tidlig i 2000. Verste møkka, spilte kun halparten av dvdene feilfritt.

Så nå tror jeg at jeg venter litt til.....
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Men nå skriver de jo i artikkelen at det i løpet av kort tid vil komme spillere under 1000-lappen?
    Jeg sa dette i en post for en stund tilbake - at om en liten stund kommer vi til å se BD spillere til kr 1 000. Kommer dette å føre til at man går over til en ren produksjon av BD spillere om en stund? Det ser jeg ikke som usannsynlig.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sa dette i en post for en stund tilbake - at om en liten stund kommer vi til å se BD spillere til kr 1 000. Kommer dette å føre til at man går over til en ren produksjon av BD spillere om en stund? Det ser jeg ikke som usannsynlig.
    Det kan du nok ha rett i!

Men man kan jo lure på hva som skjer med Playstation 3 når den tiden kommer? Veldig mange har jo nevnt nettopp Blueray som et stor årsak til at de nettopp valgte PS3.

Men kan vel nesten begrave PS3 i denne generasjonen da? Hvis de ikke halverer prisen på den?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Det kan du nok ha rett i!

Men man kan jo lure på hva som skjer med Playstation 3 når den tiden kommer? Veldig mange har jo nevnt nettopp Blueray som et stor årsak til at de nettopp valgte PS3.

Men kan vel nesten begrave PS3 i denne generasjonen da? Hvis de ikke halverer prisen på den?
    Det var jo mens prisene på BD-spillere lå på 10k. Når de billigste spillerne nå kommer ned i 1500-1900 kr, og gode spillere havner på rundt 4000-6000 kr; ja så har vel PS3 utspilt sin rolle som "hovedspiller for BD".

Men, PS3 vil jo fortsette å selge i bøtter og spann uansett; nettopp fordi det er en spillkonsoll. Og alle de millionene som har en PS3, har også en BD-spiller.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sonefri!

Lurer på om jeg ikke skal ta meg en tur på OBS! i dag og kjøpe meg en sonefri Blu-ray spiller :shock:

Kundeavis uke 38
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RELEASE.no – 1997-2008 - videobransjens fagblad!
    Noen må dra det igang og det er positivt.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Deja Vu??

Noen ganger føler jeg at noen her inne ikke leser innlegg før de poster....

Side 54 av 126 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 94 104 114 124 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •