Blu-ray VS DVD krigen - Side 53

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 53 av 126 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 83 93 103 113 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1,041 til 1,060 av 2508
    Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg er også skeptisk av natur og tenker gjennom og evaluerer de fakta som er tilgjengelig, og selvsagt så kan man få en hvis "feeling" om fremtidige utfall i enkelte saker. På denne måten føler jeg også at det er en del personer i denne tråden som snakker (i dette tilfelle skriver) mer om temaet enn de faktisk kan forutse eller har muligheten til å beregne utfallet av. Med andre ord: det meste som blir skrevet her er SPEKULASJONER, jeg regner med at de fleste er enig i det?

Selv har jeg tro på BD, men det har sannelig noen utfordringer foran seg som i utgangspunktet skal være overkommelige... Så er det egentlig noen vits i å diskutere "DVD vs. BD", det eneste som kommer til å feie BD av banen er et nyere og mer innovativt format enn seg selv og DVD.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Masse fine tall om BD fabrikker og skiver, har du de samme for dvd?

Fjerde kvartal er da det skal skje?

Selv er jeg allerede drittlei av HD reklame på dvd mine
    Nå er jeg så gammel at jeg har opplevd kassetter , da farge tv kom , VHS kom , da CD kom , da DVD kom osv

Ingen ting skjer over en natt.
    Nei har ikke mange DVD tall.
    Man vet jo ca hvor mange disc som blir produsert ut fra de enkelte land og man får en delevis oversikt over salg av disc.
    Det man helt sikkert vet er at DVD er på topp og har også økt litt i salg de sidte 3 årene.
    Tall på DVD man kan finne er hovedsakelig USA og de størte butikker (wal mart , amazon osv)
    Tall på spillere vil variere enormt fordi noen har med PC DVD ROM men andre ikke (tenk deg alle pcr med mulighet til DVD)

men
    annet å forvente er det vel ikke da DVD har vært et format i 12 år nå.
    Slik var det også med VHS men DVD tok over en 5-6 års periode over som format.
    Ikke bare fordi alle ville ha DVD men på et tidspunkt ble produksjonen av VHS lagt ned og folk ble tvunget til å velge DVD om de ønsket seg en ny film..

Singulus har lite tall men de har stått for levering av de fleste CD , DVD og BD produksjonsmaskinene .

I år har de levert ca 40 BD maskiner.
    I 1999 leverte de 30 maskiner til DVD.
    Jeg tyder satsingen på BD nå i 2008 som meget sterk og ser mange likhetstrekk med DVD på sent 90 tall.

Om man hadde funnet snittet på alle som har HD tv så ville man funnet hvor mange som var potensielle BD kjøpere.
    (kanskje 30-40%)
    Sett i forhold til DVD utvikling var det ingen tv som begrenset DVD som format på samme måte som HD tv nå.
    De fleste hopper ikke på en ny utvikling som BD eller for den saks skyld andre nyutviklede ting.
    Når HD tv har tatt minst 4 år på og komme dit det er i dag kan man ikke forvente at BD skal være raskere.
    Fase ut ting er helt normalt og ingen ting er påtvunget (det er folk med svart/hvit tv ennå)

At DVD er en av de største suksesser innen elektronikk er det ingen tvil om .
    Det er vel ingen som tror BD vil bli på samme måte.
    Dette har ikke bare med HD og 1080p men det at internett/onlinespill , tilgang tv kanaler/filmkanaler og annen utvikling har kommet så langt at alt dreier seg ikke bare om BD eller det å se film på tv selv om folk er mindre aktive utendørs en i "gamle dager"

Hva DVD har vært og er i dag er egentlig ikke så interesant om man ser nyutvikling og fremgang som velkommen.
    At man kan lese om en enorm utvikling av produksjon av BD nå i 2008 viser at det satses.
    Det må man jo si når disc produkjonen øker så drastisk + fablikanter som Sharp , Funai , Oppo , Sylvania , Magnavox , Insignia , Daewoo , Mitsubitshi , Loewe , Gowel , Marantz , Denon med flere kommer med BD spillere i tillegg til de etablerte Philips , Sony , Panasonic , Samsung og Pioneer

DVD som plate vil ikke forsvinne.
    DVD brukes til DVD Audio disc
    DVD brukes som SACD disc
    DVD brukes som lagring
    men
    som DVD Video vil den garantert forsvinne.

Største problemet til rask BD økning er ikke at folk ikke ser fordelene med BD men at DVD ikke har vart så mange år.
    Størstedelen av DVD eiere har ikke hatt spillere eller kjøpt film i mere enn 4-6 år nå og er ikke da blandt de første som skifter format så lenge DVD er på topp.

Selvsagt kunne produsenter av BD spillere og disc tvunget oss til BD .
    De ville tjent bra på det også men faktisk er ikke BD bygd til at det kan levere et stort antall ennå men tvungen BD kommer helt sikkert på samme måte som DVD ble

Kan vel finne endel DVD tall om det trengs men BD andel 2008 el vel tippet ca 3 - 3,5 % og 6 - 7% i 2009
    Så tipper vel de fleste at BD vil ta av litt som DVD og da øke ytterligere 30 % fra 2010-2012 så total andel BD er ca 40 %

Er BD andel 40-50 % i 2012 så stanser DVD produksjonen garantert.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i det du skriver der - siktet til hhalstensens inlegg.

Samtidig er det så vanskelig å forutse hva "vanlige" folk velger, se på mp3 opplegget.

Hvordan er det egentlig med HD tv kanaler? Kanskje folk heller vil ha mange "vanlige" kanaler i stedet for færre i HD kvalitet?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Hos Platekompaniet og andre filmpushere enser ikke forbrukere flest Blu-ray. Formatet ser ikke ut til å ta over annet enn en knapp meter hylleplass, og jeg tviler virkelig på at formatet vil gjøre suksess selv med aggressiv markedsføring og like priser som for DVD. Jeg mistenker at folk flest tror Blu-ray er en fjortisgreie.
    I Norge/Europa er BD fremdeles på entusiaststadiet - ingen tvil om det. Softwaresalget foregår enn så lenge primært fra nettbutikker.

Nå er ikke akkurat Platekompaniet noen pådriver i BD salget det er sikkert og visst. Her i Porsgrunn har Platekompaniet kanskje 10 titler i hylla, mens den lokale Expert butikken har 5-6 hyllemeter med BD! I tillegg er Expert billigere. Tittler som Platekompaniet skal har 269,- for kan du få på Expert til 199,-. Jeg må innrømme at min egen grense på software prisen er < 200 kroner. Alt over er lite interessant.

Bransjen er selvsagt klar over at BD er på entusiaststadiet og har en rekke tilltak i ermet for å få filmer ut i butikkene. Blandt annet skal de ut med BD-kiosker som viser spillere, HD-skjermer og filmer ved siden av hverandre.

Jeg er ganske sikker på at bransjen vil øke fokuset på BD ut over høsten / vinteren og at vi i løpet av det neste halvåret vil oppleve en betydelig større BD eksponering og utvalg. Det er først nå at rimeligere og gjennomarbeidede spillere er klar for forhandlerene, Sony 350/550 og Panasonic 35/55 er feks alle spillere med et prisnivå og finesser/ytelse som bør kunne interessere den mer brede kjøpergruppen.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det egentlig med HD tv kanaler? Kanskje folk heller vil ha mange "vanlige" kanaler i stedet for færre i HD kvalitet?

Det valget får du ikke om noen år .

Riks tv skal være 100% HD i 2015
    HD på satelitt , kabel tv øker og dato for 100% HD er vel ikke satt men alle populære kanaler har garantert HD om veldig få år og sender ikke tilsvarende kanal i SD.

Valg til å mota SD eller HD får du neppe pga kapasitet , linjer , satelitt osv og egentlig er det også bortkastet for selskaper og sende SD for ønsker du å ta ut bilde fra decoderen som SD er det utgang til det.
    (HD decoder scalerer ned til 720x576)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Kunnskapløst, manglende innsikt og arrogante beskyldninger.
    Du ser ikke en gang at du "skyter argumentet ditt i foten".
    Du har fulgt med så godt i format dikusjonen tidliger at dette burde du visst såpass mye mer om at du ikke ville prøvet deg på en så spekulativ vinkling for å prøve å sette BD i et bedre lys.
    Påstandene dine er såpass misvisende at jeg for øyeblikket ikke ser grunn til å motgå dem av hensyn til de BD supportere som har uttalt at de ikke ønsker mer formatdiskusjon. :shock: :-P

Arty du er min helt.

Alldri hørt en kar bitche og surmule nonstop. fy ****... haha!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen

HD på satelitt , kabel tv øker og dato for 100% HD er vel ikke satt men alle populære kanaler har garantert HD om veldig få år og sender ikke tilsvarende kanal i SD.

Valg til å mota SD eller HD får du neppe pga kapasitet , linjer , satelitt osv og egentlig er det også bortkastet for selskaper og sende SD for ønsker du å ta ut bilde fra decoderen som SD er det utgang til det.
    (HD decoder scalerer ned til 720x576)
    Tiden har vist hele tiden at det ikke nytter at bransjen "bestemmer" hva vi skal ha.

Produktene må selge - og hvis folk ikke kjøper så blir det ikke noe av.

Jeg kjenner ikke til båndbredden som hverken Kabel tv (som vel de fleste bruker ? ) , parabol eller slikt opplegg som nrk/tv2 kjører. Klarer disse systemene å kjøre 40-50 kanaler i HD?

Det er bare å se til DAB og andre fiaskoer som ble "tvunget" på oss. Som regel bestemmer "vi" hva som blir resultatet.

Det nytter ikke med masse BD skiver og spillere hvis ikke flere enn entusiastene handler. Samtidig tror jeg også at de store selskapene er mye mer utålmodige når det gjelder overskudd i dag enn de var tidligere.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit nok, skal tallet bli riktig så er det nok atskillige parametere som må regnes med.

Men bare for å gjøre ting lettvint og få noen tall på bordet for å se om det i det hele tatt er mulig.

Slik jeg har forstått det så var toppåret for dvd spillere 2006 med ca 125 millioner solgte?

Kan vel regne med at de har solgt ca 100 millioner per år de siste 5 årene? Altså en halv milliard.

La oss si at BD må selge 250 millioner spillere for å kunne ha en andel som gjør det mulig å nærme seg 50% av hjemmefilmmarkedet?

Dette er jo tall tatt fra løse luften - men allikevel? ops:

Hvor mange BD spillere har det hittil solgt i 2008? Tall fra 2007?

Kan vel være greit å kun snakke om rene avspillere og ikke spillkonsoller og dvd recordere og slikt.
    Slik jeg tenker så vil det jo for hver solgte BD bli solgt en mindre DVD. Dersom vi har 10 personer med DVD-spiller, og alle disse kjøper 1 DVD hver pr mnd. Det blir 10 DVDer hver måned solgt. Så bestemmer 5 av disse seg for å kjøpe seg en BD-spiller. Disse fem kjøper nå først og fremst BD-filmer. Altså kjøper de 5 personene med DVD-spiller fortsatt 1 DVD hver; ergo 5 filmer. De andre 5 kjøper ikke DVD, men kjøper nå 5 BD-filmer i steden.

Dermed har DVD solgt 5 stk færre, mens BD har solgt 5 stk flere.

Det er i hvertfall slik jeg tenker når jeg snakker om at BD-spillere vil generer til flere BD-filmer solgt, og samtidig sørge for at det selges færre DVD-filmer. For hvorfor skal man kjøpe filmen på DVD når en har investert i en BD-spiller? Også av oss her inne kjøpes først og fremst filmen på BD for de av oss med BD-spiller.

Hva skjer når BDA er oppe i 50 millioner stand-alone spillere solgt. Si, rent hypotetisk, at hver av disse kjøper 1 stk film pr måned. Ja, da betyr det 50 mill BD-filmer solgt pr mnd, og kanskje 50 mill færre DVDer solgt.

For antall DVDer solgt vil neppe holde seg stabilt etter hvert som det selges flere og flere BD-spillere. Og er det da utenkelig at man snakker Blu-ray dominans innen 5-6 år. Vel, jeg tror ikke det.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Slik jeg tenker så vil det jo for hver solgte BD bli solgt en mindre DVD. Dersom vi har 10 personer med DVD-spiller, og alle disse kjøper 1 DVD hver pr mnd. Det blir 10 DVDer hver måned solgt. Så bestemmer 5 av disse seg for å kjøpe seg en BD-spiller. Disse fem kjøper nå først og fremst BD-filmer. Altså kjøper de 5 personene med DVD-spiller fortsatt 1 DVD hver; ergo 5 filmer. De andre 5 kjøper ikke DVD, men kjøper nå 5 BD-filmer i steden.

Dermed har DVD solgt 5 stk færre, mens BD har solgt 5 stk flere.

Det er i hvertfall slik jeg tenker når jeg snakker om at BD-spillere vil generer til flere BD-filmer solgt, og samtidig sørge for at det selges færre DVD-filmer. For hvorfor skal man kjøpe filmen på DVD når en har investert i en BD-spiller? Også av oss her inne kjøpes først og fremst filmen på BD for de av oss med BD-spiller.

Hva skjer når BDA er oppe i 50 millioner stand-alone spillere solgt. Si, rent hypotetisk, at hver av disse kjøper 1 stk film pr måned. Ja, da betyr det 50 mill BD-filmer solgt pr mnd, og kanskje 50 mill færre DVDer solgt.

For antall DVDer solgt vil neppe holde seg stabilt etter hvert som det selges flere og flere BD-spillere. Og er det da utenkelig at man snakker Blu-ray dominans innen 5-6 år. Vel, jeg tror ikke det.
    Det kan jo hende du har rett hvis BD fenger hos vanlig folk der ute også.

Det eneste jeg har opplevd som kan sammenlignes med dette som skjer nå med dvd vs BD er når cden kom.

Når cden kom så kostet den dobbelt så mye som lp. Jeg hadde selvsagt platespiller og hadde handlet vinyl i mange år. Skaffet en ganske dyr cd-spiller forsåvidt tidlig - i 1985.

Til å begynne med så handlet jeg kanskje 1 av 10 album på cd - på grunn av prisen. Selv om lyden på cd var veldig mye bedre hos meg.

Handlet vinyl langt inn på nittitalet. Men det ble stadig mindre, på grunn av prisen som etterhvert ikke skilte så mye.

Det var også et mønster i dette - album med "god lyd" som Dire Straits osv ble handlet på cd mens lettere pop/rock ble handlet på vinyl.

Når jeg om ikke så lenge skaffer BD spiller så tror jeg mønstret kommer å bli det samme.

Storfilmer blir handlet på BD mens antageligvis mange fler litt "usikre kort" blir handlet på dvd. Ihvertfall frem til at du får kjøpt BD til kr 79,- i matbutikken.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer disse systemene å kjøre 40-50 kanaler i HD.
    Eksakte begrensning er jeg ikke sikker på men det er enorm kapasitet på det meste.
    Hoveddistubisjonen av tv på kabel er jo i tillegg til internett for de fleste selskaper og de kan ha enormt mange abonenter pr kabel.
    (selve påkoplingskabel fra hus til boks i gata/stolpe greier garanter mye også)
    Hoveddistribusjonen av signaler kan hele tiden økes uten større problemer da dette er fiber spunnet på høyspent kabler.
    Teknologi vil også øke kapasitet (på samme måte som tlf og internett der alle påsto for noen år siden at tlf kopperkabel maks kunne overføre 3.5 Mb/s og folk sitter med samme linje i dag med ADSL+ og over 20 Mb/s)

Satelitt er enkelt da effekten på satelitt vil avgjøre antall transpondere og kanaler , trenger man å øke kanal mengde vil flere satelitter bli sendt opp.
    Det ligger mindre begrensning i antall kanaler med satelitt en kabel.
    Satelitt oversikt , kanaler som sendes i HD (som pr i dag er mange)
    HD - LyngSat HD

Digatal bakkesendt tv er ferdig leverte bokser med HDMI ut og kan brukes til HD så fremt det blir sendt.
    TVNYTT.NO - HD-TV er framtiden
    Begrensning på systemet vil kunne gi kanskje max 18 HD kanaler.

At de fleste (inkludert meg selv) sitter med kabel tv decoder uten HDMI utgang er en mellomløsning som ble valgt av selskaper.
    De kaller det digital tv men er digitale signaler som blir sendt til decoder for så bli til analogt som sendes til tv.
    Så video DAC i decoder bestemmer kvalitet.
    Hadde de enda levert decodere beregnet på HD og med HDMI ut så ville det bli en enkel og smertefri overgang.

Det er selvfølgelig plass til både HD og SD på systemer i dag men å sende dobbelt vil begrense utvidelse.

i Norge har over 10% av de som har HD tv kjøpt seg HD TV decoder.
    Alle som har HD tv har ikke mulighet via sin kabel leverandør osv men slik er tallene.
    Dette er ut fra noen få måndter med tilgjengelig HD på enkelte kanaler.
    Billig er det ikke , ikke så bra som BD så hvorfor skulle ikke interessen ville øke om BD spillere og disc nå kommer i stort utvalg og billigere

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, fikk litt å tenke på der.

Hvis man tenker seg (veldig forenklet) at hvis BD skal ha ta 50% av hjemmefilm markedet i løpet av noen år, så bør det selges like mange BD spillere - som det har blitt solgt dvd-spillere, la oss si de siste 5 årene?

Hvor mange BD avspillere må det da selges per uke/måned fremover for å ta igjen dvdspiller antallet? Må vel også ta hensyn til at det fremdeles selges dvd-spillere også.

Så noen slike tall som handlet om hvis PS3 skulle gå forbi Wii i løpet av noen år - det helt sinnsyke salgstall som skulle til for at dette kunne skje?
    Jeg ser absolutt poenget ditt, men man trenger ikke å se så matematisk på det. Den store forandringen kommer nok når produsentene bestemmer seg for å slutte å lage DVD-spillere/discer. Da vil nok forbikjøringen gå mye raskere. Håper jeg i hvertfall...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Retailers anticipate*rise in Blu-ray set-top sales - 9/12/2008 - Video Business

Retailers anticipate rise in Blu-ray set-top sales
    Wide variety of players expected this fall

Blu-ray’s presence in retailers’ newspaper ads also has climbed two to three times over July levels in recent weeks, according to DisplaySearch.

“Earlier this year, there wasn’t a lot of product, and we didn’t want customers coming in and not finding anything. But now supply has caught up, and we can do more outreach in stores,” Best Buy spokesman Brian Lucas said. “We don’t put things in our inserts if we can’t deliver it.”

Lucas said Best Buy welcomed the wide range of players due in stores this fall.

snip

Boosted by Blu-ray choice and supply, retailers should sell two to three times the number of players during the holidays than in that frame last year, according to David Workman, executive director of consumer electronics buyer Pro Group.

“This is probably Blu-ray’s year,” said Workman. “Some of the other technology that has dominated attention, such as the Wii or navigational units, have been out there awhile. Coming off of previous shortages and having prices that are more mainstream will make Blu-ray a compelling thing to put under the tree.”

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alle som har HD tv har ikke mulighet via sin kabel leverandør osv men slik er tallene.
    Dette er ut fra noen få måndter med tilgjengelig HD på enkelte kanaler.
    Billig er det ikke , ikke så bra som BD så hvorfor skulle ikke interessen ville øke om BD spillere og disc nå kommer i stort utvalg og billigere
    På den siste Canal Digital regningen står det at TV Norge skal begynne å sende i HD. Sjekket litt på nettet:

TV Norge blir HD-kanal - teknofil.no

3. oktober åpner TV Norge HD, den første helnorske HD-kanalen. Den nye kanalen blir i første omgang bare tilgjengelig via Canal Digital.

Det var Canal Digital som tok initiativet og kontaktet oss, forteller TV Norge-sjefen Morten Aas (til høyre på bildet). - Etter en rask vareopptelling oppdaget vi at de fleste av våre mest populære serier og filmer foreligger i HD-format. Da trengte vi ikke lang betenkningstid. I oktober blir vi Norges første HD-kanal. Da får alle Canal Digital-abonnenter en ny HD-kanal på skjermen, og kan blant annet se serien "Rome" i i HD.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nok at hvis BD blir markedsledende noengang, så tar det lengre tid enn hva DVD gjorde over VHS.

Men med mer og mer TV-kanaler som går over til å sende i HD, jo mer folk vil ha den samme kvaliteten på filmene sine. Hadde det ikke vært HDTV via satelitt og kabel ville nok ting blitt helt annerledes.

Ingenting var evig heller. Etterhvert som folk må bytte ut DVD spillerne, vil mer og mer plukke med seg en billig BD spillere istedet, om så bare for å ha en sjelden mulighet for å avspille BD skulle det komme et ønske om det.

Normalt sett er jeg ingen konspirasjonteoretiker, men jeg mener å påstå at en del filmer ser mistenkelig dårlige ut på DVD den siste tiden. Spesielt Warner er synderen. De ser ut til å bruke DVD-10 (en side med pan & scan og en med widescreen) og overkomprimerer bildet noe veldig. Jeg har sammenlignet med eldre b-filmer på DVD, og Warner's egne utgivelser fra 1997-2005, og kvaliteten på de nye utgivelsene er langt under par. Om det er for å presse mer folk over på BD, vet jeg ikke. Men en kan saktens lure. Ellers er det bare noen ny ansatte i Warner som ikke kan jobben sin skikkelig. (Skjønt de eldre filmene Warner utgir, fra 1930-1980 ser fantastiske ut, så...)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hæ? Hvor har du det ifra?
    Rikst TV er garrantert ikke 100% HD i 2015, men det kan jo hende de har 2-3 kanaler som sender HD i 2015. Folk vil heller å flere kanaler, enn bedre kvalitet. Hvor bra kvalitet trenger damene for å se Oprah og Ricky Lake?

Hæ? Hvor har du tallet 10% ifra. Det hørtes alt for høyt ut.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Jeg tror nok at hvis BD blir markedsledende noengang, så tar det lengre tid enn hva DVD gjorde over VHS.

Men med mer og mer TV-kanaler som går over til å sende i HD, jo mer folk vil ha den samme kvaliteten på filmene sine.
    Jeg tror også at det vil skje. Med det økende antallet HD kanaler over kabel og satellitt, så merker jeg at flere og flere folk spør meg om Blu-ray. :-D
    Ingenting var evig heller. Etterhvert som folk må bytte ut DVD spillerne, vil mer og mer plukke med seg en billig BD spillere istedet, om så bare for å ha en sjelden mulighet for å avspille BD skulle det komme et ønske om det.

Normalt sett er jeg ingen konspirasjonteoretiker, men jeg mener å påstå at en del filmer ser mistenkelig dårlige ut på DVD den siste tiden. Spesielt Warner er synderen. De ser ut til å bruke DVD-10 (en side med pan & scan og en med widescreen) og overkomprimerer bildet noe veldig. Jeg har sammenlignet med eldre b-filmer på DVD, og Warner's egne utgivelser fra 1997-2005, og kvaliteten på de nye utgivelsene er langt under par. Om det er for å presse mer folk over på BD, vet jeg ikke. Men en kan saktens lure. Ellers er det bare noen ny ansatte i Warner som ikke kan jobben sin skikkelig. (Skjønt de eldre filmene Warner utgir, fra 1930-1980 ser fantastiske ut, så...)
    Tja, min erfaring er at filmer jeg tidligere syntes så bra ut på DVD, har plutselig blitt markant dårligere etter at jeg så samme filmen på Blu-ray. Etter jeg gikk over til Blu-ray, så er det ikke kjekt i det hele tatt og se på DVD, alt for mye skavanker som jeg irriterer meg over.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FFWD
    Hæ? Hvor har du det ifra?
    Rikst TV er garrantert ikke 100% HD i 2015, men det kan jo hende de har 2-3 kanaler som sender HD i 2015. Folk vil heller å flere kanaler, enn bedre kvalitet. Hvor bra kvalitet trenger damene for å se Oprah og Ricky Lake?

Hæ? Hvor har du tallet 10% ifra. Det hørtes alt for høyt ut.
    100.000 solgte HD decodere hittil (Canal Digital)

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FFWD
    Hvor bra kvalitet trenger damene for å se Oprah og Ricky Lake?
    Dude, ingen grunn til å disse damene. Tror de ser forskjellen vel så godt som noen av oss andre her.

Så over til saken:

Jeg elsker utvikling, nyvinning, kvalitetsheving, innovasjon. Vi forbrukere har også et ansvar for å drive utviklingen videre. Kommer det et nyere og bedre produkt, så ta det i bruk! Nyt det! Kun slik vil utviklingen gå videre og vi vil få enda bedre produkter.

BD er selvsagt ikke det endelige formatet. Den dagen det kommer et bedre produkt, skal jeg være den første til å kaste BD-spilleren på dynga og kjøpe noe nytt! Slik jeg allerede har gjort med DVD-spilleren...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    På den siste Canal Digital regningen står det at TV Norge skal begynne å sende i HD. Sjekket litt på nettet:

TV Norge blir HD-kanal - teknofil.no

3. oktober åpner TV Norge HD, den første helnorske HD-kanalen. Den nye kanalen blir i første omgang bare tilgjengelig via Canal Digital.

Det var Canal Digital som tok initiativet og kontaktet oss, forteller TV Norge-sjefen Morten Aas (til høyre på bildet). - Etter en rask vareopptelling oppdaget vi at de fleste av våre mest populære serier og filmer foreligger i HD-format. Da trengte vi ikke lang betenkningstid. I oktober blir vi Norges første HD-kanal. Da får alle Canal Digital-abonnenter en ny HD-kanal på skjermen, og kan blant annet se serien "Rome" i i HD.
    Kudos til Canal Digital.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Kudos til Canal Digital.
    Absolutt!

Utviklingen går raskt og Canal Digital tilbyr nå mange HD kanaler.
    Håper bare de kan få fingen ut og klargjøre mitt nett for HD
    Jeg ser virkelig frem til og få kanaler som Discovery, National Geographic og History Channel i HD, det blir helt topp

Jeg er sikker på at det økende utbudet av HD kanaler vil gjøre mye for Blu-ray utviklingen.

Side 53 av 126 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 83 93 103 113 123 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •