Blu-ray VS DVD krigen - Side 52

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 52 av 126 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 92 102 112 122 ... SisteSiste
Viser resultater 1,021 til 1,040 av 2508
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av crap
    Dersom grafen er representativ for markedet så går det feil vei.
    Og dersom grafen ikke er det?

Jeg kan vise deg en statistikk på at antall narkotikaforbrytelser gikk ned i 2007. Det samme for år 2000-2001. Tror du det er bra eller dårlig? Statistikk er aldri nøyaktig, og i enkelte sammenhenger er den direkte misvisende.

Og jeg tror BD varer minst 10 år Hvorfor, har jeg svart på så mange ganger tidligere...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man

Jeg kan vise deg en statistikk på at antall narkotikaforbrytelser gikk ned i 2007. Det samme for år 2000-2001. Tror du det er bra eller dårlig? Statistikk er aldri nøyaktig, og i enkelte sammenhenger er den direkte misvisende.
    Statestikker er som bikinier, de viser noe interesant og skjuler noe vesentlig.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Statestikker er som bikinier, de viser noe interesant og skjuler noe vesentlig.
    He-he, den var fin
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer crap sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man

Og jeg tror BD varer minst 10 år Hvorfor, har jeg svart på så mange ganger tidligere...
    Nøyaktig eller ikke, antallet DVD filmer på topp 100 solgte listen er økende i forhold til BD. ergo er antallet BD på topp 100 listen synkende.(dersom ikke det er HD DVD, VCD eller iCD som stjeler plassene som øker differansen mellom BD og DVD)

Denne statistikken var ekstremt viktig for å demonstrere BD sitt overtak over HD DVD i sin tid

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir bare mer og mer optimistisk til BD faktisk
    Jeg var innom videosjappen i går, og der hadde de fått flere titler på BD, plassert sammen med DVDen av samme film. Relativt godt eksponert med andre ord, og prisen var også den samme på utleie...

Jeg har også bitt meg merke i at noen nye DVDer blir solgt for så mye som 169,-. Da er jo faktisk BD ganske så konkurransedyktig når man får en hel del titler fra 149,- og kanskje enda billigere på en del norske (også nett)butikker. Dog er det ikke så godt utvalg og det er dessverre her BD taper terreng.

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden jeg har skrevet på denne tråden...

Jeg er ihvert fall helt sikker på BD er her for å bli, og at DVD kommer til å bli utkonkurrert innen et par år. Dette er "Gut Feeling" og jeg har ikke noen statistikk for å backe opp det ene eller det andre.

Det jeg observerer er at stadig nye BD spillere kommer på markedet. Filmutvalget er stadig økende.

Og sist men ikke minst, bildekvalitet er suveren! I hvert fall for oss som er heldig nok til å kunne nyte full HD med store bilder (BenQ W5000 + 106" lerret). Jeg unngår konsekvent DVD filmer nå. Opplevelsen blir bare for dårlig.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wasimza
    Lenge siden jeg har skrevet på denne tråden...

Jeg er ihvert fall helt sikker på BD er her for å bli, og at DVD kommer til å bli utkonkurrert innen et par år. Dette er "Gut Feeling" og jeg har ikke noen statistikk for å backe opp det ene eller det andre.

Det jeg observerer er at stadig nye BD spillere kommer på markedet. Filmutvalget er stadig økende.

Og sist men ikke minst, bildekvalitet er suveren! I hvert fall for oss som er heldig nok til å kunne nyte full HD med store bilder (BenQ W5000 + 106" lerret). Jeg unngår konsekvent DVD filmer nå. Opplevelsen blir bare for dårlig.
    Hvis dvd skal bli utkonkurrert i løpet av et par år så tror jeg at det må settes ganske mange rekorder i salg av BD avspillere.

Men skjønner veldig godt at BD ruler med Full HD proj på et 106" lerret
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, fikk litt å tenke på der.

Hvis man tenker seg (veldig forenklet) at hvis BD skal ha ta 50% av hjemmefilm markedet i løpet av noen år, så bør det selges like mange BD spillere - som det har blitt solgt dvd-spillere, la oss si de siste 5 årene?

Hvor mange BD avspillere må det da selges per uke/måned fremover for å ta igjen dvdspiller antallet? Må vel også ta hensyn til at det fremdeles selges dvd-spillere også.

Så noen slike tall som handlet om hvis PS3 skulle gå forbi Wii i løpet av noen år - det helt sinnsyke salgstall som skulle til for at dette kunne skje?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forutsatt at DVD solgte like mange spillere, selvsagt; noe som ville virke rart. Den eller de som bestemmer seg for å handle en BD-spiller, kjøper neppe en DVD-spiller i tillegg. Derfor må man vel i såfall tenke at BD-spilleren selges i steden for DVD-spilleren. Vi forutsetter at nesten alle har en DVD-spiller fra før. Ergo vil man enten kjøpe BD-spiller for å oppgradere, eller fordi DVD-spilleren røk, og man trenger en ny.

Så det blir spennende å se om prisene på BD-spillere blir såpass attraktive at kunden like gjerne kjøper en BD-spiller når han først skal handle en ny filmavspiller. Den spiller tross alt DVD også.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En BD spiller blir garantert billig.

En enkel DVD spiller er billig i dag og de mere avanserte koster mye.
    Også kvalitet vil være simplere på billige og mye bedre på dyrere modeller.

Innføringen av BD i dag har vært så flest mulig får brukt en spiller uansett hva man kopler den til.
    Det vil si at en BD spiller må ha alle mulige tilkoplinger , codec osv for at flest mulig får størst utbytte.

HD tv salg/utvikling , recivere som snart alle får decoding av HD lyd decoder , HDMI 1,3 osv.

Pris utvikling er vel som ventet etter utsagn og spekulasjoner.
    1500,- kr koster det for en BD spiller i USA i dag å det var også ventet i 2008.
    Enda billigere i 2009

Fremtiden BD vil være enkle spillere til billig pris og de mere avanserte til høyere pris.

Salget vil da også ta av mere for de som ikke ønsker spiller til over 1000,- kr vil kunne få kjøpt det.
    På Coop , postordre , ICA osv.

Når BD salg over noen år får rundt 50% markedsandel så vil støtet komme som det gjorde mot VHS. (slutt på produksjon av gammelt format)

DVD er ut og vil aldri være et format for fremtiden.
    At man ikke fatter det nå får være så for her i Norge er vi så inngrodd og megamotstandere av forandring.
    Det er jo filmprodusenters fortjeneste at folk er trege også for da får de mest mulig ut av DVD og BD sakte vokser.

Se på Japan der BD har over 10 % nå.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..

I en undersøkelse svarer 60% av Japanere at de skal kjøpe BD spiller innen 6 mnd.

Bare 1% svarer at de ikke vet hva BD er.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    En BD spiller blir garantert billig.

En enkel DVD spiller er billig i dag og de mere avanserte koster mye.
    Også kvalitet vil være simplere på billige og mye bedre på dyrere modeller.

Innføringen av BD i dag har vært så flest mulig får brukt en spiller uansett hva man kopler den til.
    Det vil si at en BD spiller må ha alle mulige tilkoplinger , codec osv for at flest mulig får størst utbytte.

HD tv salg/utvikling , recivere som snart alle får decoding av HD lyd decoder , HDMI 1,3 osv.

Pris utvikling er vel som ventet etter utsagn og spekulasjoner.
    1500,- kr koster det for en BD spiller i USA i dag å det var også ventet i 2008.
    Enda billigere i 2009

Fremtiden BD vil være enkle spillere til billig pris og de mere avanserte til høyere pris.

Salget vil da også ta av mere for de som ikke ønsker spiller til over 1000,- kr vil kunne få kjøpt det.
    På Coop , postordre , ICA osv.

Når BD salg over noen år får rundt 50% markedsandel så vil støtet komme som det gjorde mot VHS. (slutt på produksjon av gammelt format)

DVD er ut og vil aldri være et format for fremtiden.
    At man ikke fatter det nå får være så for her i Norge er vi så inngrodd og megamotstandere av forandring.
    Det er jo filmprodusenters fortjeneste at folk er trege også for da får de mest mulig ut av DVD og BD sakte vokser.

Se på Japan der BD har over 10 % nå.
    Amen!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..

I en undersøkelse svarer 60% av Japanere at de skal kjøpe BD spiller innen 6 mnd.

Bare 1% svarer at de ikke vet hva BD er.
    Dette var jo utrolige tall? Altså over halvparten av alle japanere skal ha en BD spiller rett over jul? Hvor mange japanere finnes det?

Hallelluja stemningen i denne tråden er det jo ingen feil på

Men - tilbake til litt tørre tall som handler litt mer om virkeligheten - hvor mange har dvd spiller i dag - og hvor mange må kjøpe en BD spiller før halvparten har en BD spiller? I hele verden selvfølgelig.

Hvor mange BD spillere må selges per uke/måned fremover for å nå dette målet i løpet av et par år?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er enorm satsning på BD fra de som produserer spillere og Disc.
    Det har i hovedsak skjedd i 2008 så effekten av alle produksjons maskinene til BD film og at så mange produsenter som tidligere har produsert DVD spillere nå også kommer med BD spiller vil gi et enormt marked for pris og utvalg.

Litt treg BD start har det vært men nå har formatet alle fordeler og muligheter så en eksplosiv økning kommer fort.

Yamaha , Oppo , Daewoo , Sharp og flere vil komme med BD og ikke bare de etablerte

2 år har vel ingen analytikere spådd 50/50 men i 2012 / 2013

Når hele verden (world wide) regnes i tall for DVD så er dette
    Europa , Canada , USA , Japan og Australia .

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Men - tilbake til litt tørre tall som handler litt mer om virkeligheten - hvor mange har dvd spiller i dag - og hvor mange må kjøpe en BD spiller før halvparten har en BD spiller? I hele verden selvfølgelig.
    Selvsagt ønsker man vel at så mange som mulig skal kjøpe BD, men tror ikke 50 % av de som ha dvd spillere behøver å kjøpe BD spillere for å få en markedsandel på 50 %.

Feks så er det mange som ikke kjøper mye film. Feks min far har vel tre dvd spillere, men kjøper få filmer. Jeg selv har tre dvd spillere og kjøper mange filmer (har selvsagt BD spiller også, men nå snakker jeg DVD). Selv har jeg nok over snittet med DVD filmer - har pr d.d ca 450 stk (93 BD). Fattern har kanskje 20 stk. Det jeg skal frem til, er at deler av markedet kjøper mye mer enn andre - dermed er det ikke sikkert at man må ha et marked hvos 50 % eier BD spillere for å få 50 % markedsandel.

Kanksje en liten avsporing, men ville bare nevne det i forbifarten.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Selvsagt ønsker man vel at så mange som mulig skal kjøpe BD, men tror ikke 50 % av de som ha dvd spillere behøver å kjøpe BD spillere for å få en markedsandel på 50 %.

Feks så er det mange som ikke kjøper mye film. Feks min far har vel tre dvd spillere, men kjøper få filmer. Jeg selv har tre dvd spillere og kjøper mange filmer (har selvsagt BD spiller også, men nå snakker jeg DVD). Selv har jeg nok over snittet med DVD filmer - har pr d.d ca 450 stk (93 BD). Fattern har kanskje 20 stk. Det jeg skal frem til, er at deler av markedet kjøper mye mer enn andre - dermed er det ikke sikkert at man må ha et marked hvos 50 % eier BD spillere for å få 50 % markedsandel.

Kanksje en liten avsporing, men ville bare nevne det i forbifarten.
    Greit nok, skal tallet bli riktig så er det nok atskillige parametere som må regnes med.

Men bare for å gjøre ting lettvint og få noen tall på bordet for å se om det i det hele tatt er mulig.

Slik jeg har forstått det så var toppåret for dvd spillere 2006 med ca 125 millioner solgte?

Kan vel regne med at de har solgt ca 100 millioner per år de siste 5 årene? Altså en halv milliard.

La oss si at BD må selge 250 millioner spillere for å kunne ha en andel som gjør det mulig å nærme seg 50% av hjemmefilmmarkedet?

Dette er jo tall tatt fra løse luften - men allikevel? ops:

Hvor mange BD spillere har det hittil solgt i 2008? Tall fra 2007?

Kan vel være greit å kun snakke om rene avspillere og ikke spillkonsoller og dvd recordere og slikt.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Japan er et HD foregangsland der HD har vært i mange år.
    Selvsagt er de mere oppdatert på HD format og også innvisterer i det.

Salg av HD tv vil også hjelpe frem et salg av BD.
    (antall HD tvr dobblet seg i USA iløpet av 2007 så ved utgangen av 2007 hadde 34 % av alle husholdninger HD tv i America)
    Det vil egentlig si at USA salg av disc og spillere går bra sett i forhold til husholdninger.
    (det er ca 90 millioner husholdninger i USA som har DVD)
    Fleste innvisterer ikke i BD før de har HD tv og mange innvisterer ikke i BD før DVD skal skiftes ut

Når størstedelen av husholdninger i siviliserte land har HD tv og de fleste tv kanaler er HD , kamera til filming hjemme og filmer fra filmselskap er HD.

Hvem gidder da kjøpe SD DVD Video ?

Egentlig dreier det seg heller ikke om hva folk gidder men satsningen til produsenter tilsier at SD vil dø

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Japan er et HD foregangsland der HD har vært i mange år.
    Selvsagt er de mere oppdatert på HD format og også innvisterer i det.

Salg av HD tv vil også hjelpe frem et salg av BD.
    (antall HD tvr dobblet seg i USA iløpet av 2007 så ved utgangen av 2007 hadde 34 % av alle husholdninger HD tv i America)
    Det vil egentlig si at USA salg av disc og spillere går bra sett i forhold til husholdninger.
    (det er ca 90 millioner husholdninger i USA som har DVD)
    Fleste innvisterer ikke i BD før de har HD tv og mange innvisterer ikke i BD før DVD skal skiftes ut

Når størstedelen av husholdninger i siviliserte land har HD tv og de fleste tv kanaler er HD , kamera til filming hjemme og filmer fra filmselskap er HD.

Hvem gidder da kjøpe SD DVD Video ?

Egentlig dreier det seg heller ikke om hva folk gidder men satsningen til produsenter tilsier at SD vil dø
    Jeg tror det er antall solgte BD spillere som vil avgjøre BD vs DVD krigen. Og salget av BD spillere vil bestemmes av det synlige utvalget i butikker samt prisen.

Jeg snakker nå om de som bestemmer utviklingen - ikke oss entusiaster, men den vanlige mannen i gata.

Vi kan se en parallell til konsollkrigen - den konsollen med flest trofaste fanboys, best grafikk og som er mest avansert er den som ligger håpløst etter de to andre. Vinneren er den som har klart dårligst bilde og lyd. Den har ikke en gang mulighet for annet enn analoge tilkoplinger, den er håpløs.. Men allikevel en klar vinner!

Og det er casual gamere som bestemmer dette salget - og de har her klart sagt at lyd og bilde egentlig ikke betyr så mye. Med andre ord - akkurat som her i denne tråden så betyr ikke det fanboys sier en dritt.

Slik jeg ser det så er det kun entusiaster som vil gå over til BD av de allerede har en dvd spiller.

I tillegg så har man de som kjøper en spiller for første gang og ser at BD spilleren koster like mye som en dvd spiller.

En annen ting som kanskje kan bety noe er også de dårlige økonomiske tidene hele verden er inne i nå. Det kan lett vare i flere år og kan gjøre inføringen av et nytt dyrere system vanskelig.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The future of television and movies.

Helt klar HD hele veien.
    SD fases ut over tid enten det er spill , tv sendinger , film kamera , HDD opptakere , PC eller film.

Om ikke BD blir fremtidens filmformat så er det helt sikkert at SD vil forsvinne.
    At BD har en god mulighet til å ettablere seg å kunne bli over år kan man se på utviklingen.

Selv om BD salg startet i Juni 2006 har dette blitt markedført som PS3 eieres mulighet eller ekstremt dyre Stand alone BD spillere.
    + Få steder man får kjøpt spillere eller film.

Følger man med utviklingen kan man på en måte si at BD er noe folk kan satse på.
    Satsingen er fra våren 2008 og blir egentlig ikke stort utbredt før nå til vinteren.

Vi har hatt få spillere å velge mellom med forholdsvis høy pris.
    Etter krigen med HD DVD kom veldig mange produsenter på banen og ønsket å produsere BD spillere og disc.
    Dette har tatt tid og frem til nå har bare tidligere vel ettablerte BD produsenter kommet med noen spillere og få produksjonsmaskiner har laget filmer.
    Dette endres fra nå av hvor et kjempe utvalg av spillere og mengder film kommer.

Disc eksempel
    Cinram som pruduserer endel film film for Warner , New Line , Fox , MGM med flere bruker hovedsakelig Singulus maskiner for produksjon av BD.
    Frem til våren hadde de 2 maskiner (produkjsjonslinjer for BD disc.
    De innvisterte i våres i 15 maskiner (produksjonslinjer) til så de har totalt 17.
    Dette har blitt satt opp utover sommeren og som de selv sier > fourth quarter of 2008 will be huge for the Blu-ray Disc format and replicators

Den gangen de utvidet sine produkjonslinjer for BD ble de ikke lagt til de eksisterende DVD produkjonslinjene men de plukket ned 15 DVD linjer.
    (de har enda 83 DVD produksjonslinjer i drift men det sier noe om satsningen)

Når man da vet at bare i 2008 (fra Januar til nå) er solgt og settes opp ca 60 produksjonslinjer for BD disc produksjon der noen har startet men de fleste vil produsere utover høsten vil BD disc være istand til å kunne takle en økende etterspørsel som vil komme.
    Da vil sansynlig vis priser synke og et mye større utvalg fil komme,
    gamle filmer på BD og nye .
    Ca 70 - 80 BD produksjonslinjer vil kunne prudusere ca 10 millioner disc i uka.

Dette er jo viktig for BD kan ikke øke for fort så lenge en hel produksjon fra spillere til disc må bygges opp.

Da blir det masete og usakelig og diskutere en krig med DVD.

Selv DVD hadde ingen stor mulighet til å ta over for VHS på kort tid fordi det knapt fantes DVD plater og få kjøpt.

Så sier det seg selv at når få enda har HD tv så vil ikke BD eller HD tv kanal brukere eksplodere men komme ettersom HD i heimen øker.

Blu ray og HD vil sige sakte inn som andre utvilkinger som cd , dvd , vhs , mobiltelefon , farge tv osv.

Det man kan si er at Blu Ray har kommet til riktig tid å vil være der for de som endrer sin tv hverdag fra SD til HD.

Som garantert skjer men tar tid

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Masse fine tall om BD fabrikker og skiver, har du de samme for dvd?

Fjerde kvartal er da det skal skje?

Selv er jeg allerede drittlei av HD reklame på dvd mine

Side 52 av 126 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 92 102 112 122 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •