Blu-ray VS DVD krigen - Side 51

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 51 av 126 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 71 81 91 101 111 121 ... SisteSiste
Viser resultater 1,001 til 1,020 av 2508
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Nå er det vel på tide snart å flytte også denne tråden til dit den andre HD krangletråden havnet - i chitchat katogorien. :roll:
    Nei, hvorfor det? Flytt bare ARTY til chitchat
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY

BD skulle aldri vært påtenkt engang.
    Sony skulle stått lojalt til DVD Forum som de tok insjativet til å stifte.
    DVD Forum stemte over om HDDVD skulle bli det Optiske HD formatet. Fordi Sony ikke fikk viljen sin med flertallet mot seg, så gikk de sine egne veier og startet et konkurrerende format. Snakk om illojalitet og makt arroganse!!!!
    Du er historieløs, men det er ingen grunn til å drive med vedvarende historieforfalskning når du gjentatte ganger blir gjort oppmerksom på feilene i fremstillingen din.

Da BD ble utviklet fantes det ikke noe HD DVD format i det hele tatt.

HD DVD ble _nedstemt_ av DVD Forumets egne medlemmer to ganger! Først da Tosh fikk innmanøvrert tre nye medlemmer (fra dataindustrien) gikk forslaget igjennom. Majoriteten av forbrukerelektronikkprodusentene hadde for lengst gitt sitt støtte til BD.

HD DVD - Wikipedia, the free encyclopedia

"The DVD Forum (which was chaired by Toshiba) was deeply split over whether to go with the more expensive blue lasers or not. Although today's Blu-ray Discs appear virtually identical to a standard DVD, when the Blu-ray Discs were initially developed they required a protective caddy to avoid mis-handling by the consumer. (Early CD-Rs also featured a protective caddy for the same purpose.) The Blu-ray prototype's caddy was both expensive and physically different from DVD, posing several problems.[9] In March 2002, the forum voted to approve a proposal endorsed by Warner Bros. and other motion picture studios that involved compressing HD content onto dual-layer DVD-9 discs.[10][11] However, in spite of this decision, the DVD Forum's Steering Committee announced in April that it was pursuing its own blue-laser high-definition solution. In August, Toshiba and NEC announced their competing standard Advanced Optical Disc.[12] It was finally adopted by the DVD forum and renamed to HD DVD the next year,[13] after being voted down twice by Blu-ray Disc Association members, prompting the U.S. Department of Justice to make preliminary investigations into the situation.[14][15] Three new members had to be invited and the voting rules changed before the vote finally passed.[16][17]"

Fordi Toshiba eier DVD lisensen. Bare de kan forandre den. De har ikke noe tro på at BD.
    Nå må du snart bestemme deg for om du mener DVD er et produkt fra Tosh eller fra DVD Forumet. Det synet endrer seg nærmest fra setning til setning i postingenen dine.

Newcomer crap sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Motstridende

Kjære

Lord of the Disc
    -Fellowship of the blu

Denne grafen stemmer dårlig overens med deres spådommer:

Hva mener dere skjer her og vil skje fremmover?

Jeg håper selvfølgelig ikke at begge HD formata skal dø ut, men jeg prøver å se realiteten.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg ser det fra et sånn passe nøytralt synspunkt så ville, i teorien, HD-DVD kunne overtatt (om mulig) raskere en BD i dag. Grunnen til dette er da at de som kontrollerer DVD i dag også ville ha kontrollert det neste HD mediet og det ville ha vært i deres interesse å gjennomføre overgangen raskest mulig. Sånn situasjonen er i dag får vi to leire hvor den ene vil kjempe for DVD mens de andre fronter BD istedet og vi har enda en "krig" på gang. Vi ser allerede nå hvordan toshiba øker sin DVD støtte noe som aldri ville ha skjedd om HD-DVD hadde vunnet (Nå kan man spørre seg hvor stor makt de egentlig har da). I motsatt fall kunne, i teorien, Toshiba og DVD forum ha tvunget alle produsenter over på HD-DVD om de hadde ønsket siden de sitter på lisensene.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og fortsatt mener enkelte at Sony er den store stygge ulven, mens Toshiba tenker på forbrukeren

Toshiba klarte ikke å stå alene mot presset da de hadde HD DVD. Jegt tror heller ikke Toshiba har så stor påvirkning at de alene klarer å ødelegge for BD. I hvertfall ikke nå som en samlet bransje ønsker å tjene gode penger på Blu-ray.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    ...og fortsatt mener enkelte at Sony er den store stygge ulven, mens Toshiba tenker på forbrukeren
    Tror ikke du også at det er til forbrukerens beste at de kjøper en Toshiba DVD spiller for å kjøre oppskalering på det enn å kjøpe Sonymaskin og kjøpe BRfilmer? Da slipper vi iallefall at Sony tjener penger.

Og så er det sikkert bedre for miljøet
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    Slik jeg ser det fra et sånn passe nøytralt synspunkt så ville, i teorien, HD-DVD kunne overtatt (om mulig) raskere en BD i dag. Grunnen til dette er da at de som kontrollerer DVD i dag også ville ha kontrollert det neste HD mediet og det ville ha vært i deres interesse å gjennomføre overgangen raskest mulig. Sånn situasjonen er i dag får vi to leire hvor den ene vil kjempe for DVD mens de andre fronter BD istedet og vi har enda en "krig" på gang. Vi ser allerede nå hvordan toshiba øker sin DVD støtte noe som aldri ville ha skjedd om HD-DVD hadde vunnet (Nå kan man spørre seg hvor stor makt de egentlig har da). I motsatt fall kunne, i teorien, Toshiba og DVD forum ha tvunget alle produsenter over på HD-DVD om de hadde ønsket siden de sitter på lisensene.
    En god kort og konsis analyse av situasjonen!

I motsetning til;

Toshiba klarte ikke å stå alene mot presset da de hadde HD DVD. Jegt tror heller ikke Toshiba har så stor påvirkning at de alene klarer å ødelegge for BD. I hvertfall ikke nå som en samlet bransje ønsker å tjene gode penger på Blu-ray.
    Du har tydelighvis ingen anelse eller forståelse av hvor stort DVD markedet er på verdensbasis.
    Det eneste Toshiba trenger å gjøre er å fortsette å selge DVD spillere sammen med de Kinesiske produsentene så kan de opprettholde DVD som markedsleder i 10-20 år hvis ikke det faktisk kommer et nytt produkt som overbeviser konsumentene om at det gir vesentlig "added value".

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Du er historieløs, men det er ingen grunn til å drive med vedvarende historieforfalskning når du gjentatte ganger blir gjort oppmerksom på feilene i fremstillingen din.

Da BD ble utviklet fantes det ikke noe HD DVD format i det hele tatt.

HD DVD ble _nedstemt_ av DVD Forumets egne medlemmer to ganger! Først da Tosh fikk innmanøvrert tre nye medlemmer (fra dataindustrien) gikk forslaget igjennom. Majoriteten av forbrukerelektronikkprodusentene hadde for lengst gitt sitt støtte til BD.

HD DVD - Wikipedia, the free encyclopedia

prompting the U.S. Department of Justice to make preliminary investigations into the situation."

Nå må du snart bestemme deg for om du mener DVD er et produkt fra Tosh eller fra DVD Forumet. Det synet endrer seg nærmest fra setning til setning i postingenen dine.
    Kunnskapløst, manglende innsikt og arrogante beskyldninger.
    Du ser ikke en gang at du "skyter argumentet ditt i foten".
    Du har fulgt med så godt i format dikusjonen tidliger at dette burde du visst såpass mye mer om at du ikke ville prøvet deg på en så spekulativ vinkling for å prøve å sette BD i et bedre lys.
    Påstandene dine er såpass misvisende at jeg for øyeblikket ikke ser grunn til å motgå dem av hensyn til de BD supportere som har uttalt at de ikke ønsker mer formatdiskusjon. :shock: :-P

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har tydelighvis ingen anelse eller forståelse av hvor stort DVD markedet er på verdensbasis.
    Hvor mange medlemmer her inne har du gitt denne karakteristikken det siste året ARTY? Ah, jeg vet, det er kun du og noen få som deler dine synspunkter som "har forståelse"...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange medlemmer her inne har du gitt denne karakteristikken det siste året ARTY? Ah, jeg vet, det er kun du og noen få som deler dine synspunkter som "har forståelse"...
    Kommer heller med noen harde fakta og argumenter som viser at du har et minimum av innsikt i stedet for alle disse "på siden" bemerkningene til alle innlegg for å forsvare BD, som du begynner med "jeg tror" og "jeg syns".

Som for eksempel når du synes at det satses like mye eller mer på BD enn det ble gjordt med DVD; Server fakta, informasjonen finnes. Det er ingen grunn til at vi andre skal finne dem for deg for enten å backe opp dine argumenter eller slå dem ihjel.
    Her er et sted du kan begynne;How is DVD doing? Where can I get statistics? - DVD FAQs, DVD Glossary

Ikke alle kritiske analyser av BD eller DVD vs.BD er et angrep på BD. Ingen er interessert i et kritikkløst forsvar av BD. Vi er konsumenter og burde være kritisk til de produktene vi blir servert.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunnskapløst, manglende innsikt og arrogante beskyldninger.
    Du ser ikke en gang at du "skyter argumentet ditt i foten".
    Du har fulgt med så godt i format dikusjonen tidliger at dette burde du visst såpass mye mer om at du ikke ville prøvet deg på en så spekulativ vinkling for å prøve å sette BD i et bedre lys.
    Påstandene dine er såpass misvisende at jeg for øyeblikket ikke ser grunn til å motgå dem av hensyn til de BD supportere som har uttalt at de ikke ønsker mer formatdiskusjon. :shock: :-P
    Det er nesten som å høre en teatralsk Hollywood-advokat på tv...

Du må jo jobbe for Toshiba, ARTY!? Eller så har du jobbet for Sony, men fått sparken. For maken til hat mot Sony, og glorifisering av Toshiba har jeg ikke sett.

BD har livets rett. HD DVD hadde ikke livets rett. DVD vil bli erstattet av noe bedre, og det bedre er nå BD.

Sikkert kunnskapsløse betraktninger, vil du påstå, men du har tatt feil så mange ganger før, at jeg kan like godt høre på magefølelsen min. Bransjen sier BD, og BD vokser sakte men sikkert.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer crap sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bransjen sier BD, og BD vokser sakte men sikkert.
    Viser dette at BD vokser?

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos Platekompaniet og andre filmpushere enser ikke forbrukere flest Blu-ray. Formatet ser ikke ut til å ta over annet enn en knapp meter hylleplass, og jeg tviler virkelig på at formatet vil gjøre suksess selv med aggressiv markedsføring og like priser som for DVD. Jeg mistenker at folk flest tror Blu-ray er en fjortisgreie.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crap
    Viser dette at BD vokser?
    Da kan du kanskje fortelle oss uvitende om hvilke tall som ligger til grunn for denne statistikken? Hvilke salg er tatt med, hvilke er ikke tatt med, er dette kun i USA, nye filmer, gamle filmer, hvilke utsalgsbutikker er tatt med, hvilke er ikke tatt med....?

Er det for øvrig noen som har noen tall på salg av PS3/ stand-alone spillere?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer crap sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan du kanskje fortelle oss uvitende om hvilke tall som ligger til grunn for denne statistikken? Hvilke salg er tatt med, hvilke er ikke tatt med, er dette kun i USA, nye filmer, gamle filmer, hvilke utsalgsbutikker er tatt med, hvilke er ikke tatt med....?

Er det for øvrig noen som har noen tall på salg av PS3/ stand-alone spillere?
    Når har jeg kalt noen uvitende?

Amazon.com

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at krigen raser her, det er nesten som å oppleve tråden om HD-formatkrigen all over again... :twisted:

Personlig mener jeg at BD har en lovende framtid, men mye står og faller på studioene selv. Har opplevd noen BD-utgivelser som har hatt en ganske dårlig bildekvalitet (Gangs of New York, f.eks.), og da faller kvalitetsargumentet bort, noe som er hele poenget bak det å velge BD framfor DVD. Studioene må gjøre sitt ytterste for å bringe filmer med lysende bilde- og lydkvalitet, og dersom det mener at noen eldre titler er uegnet for BD, vel, then so be it!

Legger ved en link til en artikkel som ARTY opprinnelig postet for mange måneder siden, ingen brydde seg om å kommentere den den gangen, og ingen brydde seg om å kommentere den da jeg postet den på nytt med egne uthevelser. Det er ganske interessant lesning fra en av de virkelige insiderne i bransjen:

http://avforum.no/forum/generell-chi...tml#post842778

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når har jeg kalt noen uvitende?

Amazon.com
    Du sa det ikke, men jeg tolket meg selv som uviten når du legger frem statistikken over...Hva ligger bak tallene, lurer jeg på?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer crap sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sa det ikke, men jeg tolket meg selv som uviten når du legger frem statistikken over...Hva ligger bak tallene, lurer jeg på?
    Du tolker meg sikkert som en BD motstander også, vel mitt førstevalg er nedlagt og jeg har bitt i det sure eplet og fått meg kombispiller.
    Jeg ønsker ikke å ha 2 nedlagte format, og derfor vil jeg vite hvor dere har optimismen ifra.
    For jeg blir ikke oppløftet av en slik graf, som kommer fra eproductwars.
    Jeg er ganske overbevist om at du kjenner den siden fra HD DVD vs BD tiden.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du tolker meg sikkert som en BD motstander også, vel mitt førstevalg er nedlagt og jeg har bitt i det sure eplet og fått meg kombispiller.
    Jeg ønsker ikke å ha 2 nedlagte format, og derfor vil jeg vite hvor dere har optimismen ifra.
    For jeg blir ikke oppløftet av en slik graf, som kommer fra eproductwars.
    Jeg er ganske overbevist om at du kjenner den siden fra HD DVD vs BD tiden.
    Jeg vet at det alltid er flere sannheter når statistikk legges frem...Det som hadde vært interessant hadde vært å se tall på:

- Hvor mange HW-produsenter produserer eller skal produsere BD i løpet av året?
    - Hvor mange flere filmselskaper produserer eller har annonsert at de skal starte opp produksjonen av BD-filmer?
    - Hvor mange BD-plater trykkes opp i måneden nå?
    - Hvor mange stand-alone-spillere er solgt til nå?
    - Hvor mange PS3 er solgt til nå?
    - Hvor mange filmer selges på verdensbasis?
    - Hvor mange flere butikker og utleie-sjapper i Norge har fått BD-filmer?

Ellers så koster jo ikke en BD-spiller 50k kroner, da, så om formatet går dukken innen 10 år...hva så? Det kommer i hvertfall ikke noe som er dårligere enn BD. Så i mellomtiden storkoser jeg meg med bilder og lyd i HD. Jeg har fortsatt min HD DVD-spiller, og dersom Toshiba hadde vunnet hadde jeg kost meg "nesten" like mye med den også
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer crap sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at det alltid er flere sannheter når statistikk legges frem...Det som hadde vært interessant hadde vært å se tall på:

- Hvor mange HW-produsenter produserer eller skal produsere BD i løpet av året?
    - Hvor mange flere filmselskaper produserer eller har annonsert at de skal starte opp produksjonen av BD-filmer?
    - Hvor mange BD-plater trykkes opp i måneden nå?
    - Hvor mange stand-alone-spillere er solgt til nå?
    - Hvor mange PS3 er solgt til nå?
    - Hvor mange filmer selges på verdensbasis?
    - Hvor mange flere butikker og utleie-sjapper i Norge har fått BD-filmer?

Ellers så koster jo ikke en BD-spiller 50k kroner, da, så om formatet går dukken innen 10 år...hva så? Det kommer i hvertfall ikke noe som er dårligere enn BD. Så i mellomtiden storkoser jeg meg med bilder og lyd i HD. Jeg har fortsatt min HD DVD-spiller, og dersom Toshiba hadde vunnet hadde jeg kost meg "nesten" like mye med den også
    Men hva får deg til å tro at det holder i 10 år?
    Dersom grafen er representativ for markedet så går det feil vei.

Side 51 av 126 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 71 81 91 101 111 121 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •