Blu-ray VS DVD krigen - Side 47

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 47 av 126 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 77 87 97 107 117 ... SisteSiste
Viser resultater 921 til 940 av 2508
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det 4. gang denne Samsung-sjefen blir klistret inn her nå...:roll:
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Er det 4. gang denne Samsung-sjefen blir klistret inn her nå...:roll:
    Ja minst :grin:

Lurer på om Samsung og er igang med oppskaleringsteknologi som forvandler DVD til Blu-ray?

I tilfelle håper jeg de "oppskalerer" Dolby 5.1 til DTS-HD master audio i samme slengen

Fullt utbytte får man selvfølgelig allerede ved bruk av 32" LCD + surroundanlegg fra det lokale supermarked :lol:

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare meg, eller går denne tråden i "repeat" modus?

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Ja minst :grin:

Lurer på om Samsung og er igang med oppskaleringsteknologi som forvandler DVD til Blu-ray?

I tilfelle håper jeg de "oppskalerer" Dolby 5.1 til DTS-HD master audio i samme slengen

Fullt utbytte får man selvfølgelig allerede ved bruk av 32" LCD + surroundanlegg fra det lokale supermarked :lol:
    (jeg regner med det er ironi ;-)

Min kommentar til det: Nettopp derfor er BD et nisjeprodukt og er i fare for å bli og være det, til noe mer revolusjonerende kommer på markedet.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    (jeg regner med det er ironi ;-)
    For å pirke litt, så tipper jeg det heller er sarkasme.:wink:
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Er det bare meg, eller går denne tråden i "repeat" modus?
    Ja, ikke sant....:shock:

Men det jeg tror, er at Blu-ray blir et nisje-produkt

...da tar vi en ny runde på "nisje-produkt", "HD-Ready", "oppskalering" og overprisede filmer man ikke ser forskjell på alikevel...det mener i hvertfall kona at hun ikke gjør

Msport...vil du starte med å argumentere hvorfor du tror BD ikke blir et nisje-produkt
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crazyfreak
    Word!

Ikke så oppløftende lesing, men desverre akkuratt som jeg har fryktet:

Tror Blu-ray kun har 5 års levetid - Hardware.no
    Gammelt nytt!
    Dette ble diskutert fra sist Torsdag, her er linken hvor diskusjonen startet;

http://avforum.no/forum/hd-hardware-...tml#post988208

Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Hva er det Samsung vet som vi ikke vet?

Samsung: "Blu-ray has 5 years left"

Samsung has said that it sees the Blu-ray format only lasting a further 5 years before it is replaced by another format or technology.

"I think it [Blu-ray] has 5 years left, I certainly wouldn't give it 10", Andy Griffiths, director of consumer electronics at Samsung UK told Pocket-lint in an interview.

Citing online rental sites like LoveFilm's adoption of Blu-ray titles, the move to offer cheaper players and a now clear path to adoption following the Blu-ray HD DVD battle, Griffith says the format will be a winner, although not for long.
    (Vær trygg på at denne Samsung sjefen for øyeblikket befinner seg ute i bakgården hvor sjefene i alle de største BD selskapene bytter på å piske han. )

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    For å pirke litt, så tipper jeg det heller er sarkasme.:wink:
    Riktig, du tok an!

Ellers syns jeg tråden har blitt ganske morsom etterhvert.

En av mine favoritter er "kånå ser ikke forskjell på det" da forstår jeg hvor heldig jeg er som single :lol:

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Msport...vil du starte med å argumentere hvorfor du tror BD ikke blir et nisje-produkt
    Jeg vil ikke bruke ordet nisje-produkt, da jeg synes det er et dårlig dekkende ord for hva jeg har som tro på BD som produkt i massemarkedet. Min personlige mening, er at BD ender opp som et high-end produkt for de som er over middels interessert. Jeg håper (og tror) at man for en markedsandel på ca 25-30 % - det tror jeg er realistisk. En høyere markedsandel er selvsagt supert, men vet ikke jeg finner det sannsynlig.

Første steg på veien tror jeg kommer om et års tid. Når ser vi billigere og billigere BD spillere. Produksjonskostnadene minker og minker som følge av økt salg. Absolutt ikke et vondt ord om OPPO (har hatt en spiller fra dem selv - var veldig fornøyd til prisen), men når dem begynner å produsere BD spillere (helt sikkert med vitale delere fra andre "lokomotiv" i bransjen) - da vet man at prisen er betraktelig på veien ned. Min spådom er at de største pådriverne bak BD kommer til å kutte ut rene dvd spillere. Rett og slett fordi en BD spiller vil ligge så nærme en DVD spiller i pris - etter hvert. På denne måten vil flere BD spillere finne veien inn i hjemmene. De som ikke er opptatt av high-end, kan fortsatt kjøpe sin dvd. Vi som ønsker det beste tilgjengelig i dag i form av lyd bilde, ønsker de blå coverne.

Dette er selvsagt noe de største pessimistene ser på som rent oppspinn og feberfantasier (jeg har feber, men fri fantasi har jeg ikke enda ) - mens andre kanskje deler mine tanker. Uansett tror jeg at BD er kommet for bli, med en integrering på linje med hva vi ser på SACD/DVD-Audio. Jeg skal ikke sammenlikne SACD/DVD-Audio - BD's markeds situajonen er mye sterkere enn hva de formatene en gang i tiden var.

Framtiden er nok ikke hel-blå de neste årene, men vi kommer til å se mye til BD - det er jeg sikker på.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Gammelt nytt!
    Dette ble diskutert fra sist Torsdag, her er linken hvor diskusjonen startet;

http://avforum.no/forum/hd-hardware-...tml#post988208
    Jada, du var først!

Enn om vi får BR som et ledende format? Hva gjør vi da? Anger på at vi ikke kjøpte spiller og ny reveiver tidligere? Viktig å tenke på hvis en driter seg ut, for da kommer vel denne tråden frem igjen. Vanskelig å kunne argumentere seg vekk fra alt som står her da.

Spesielt nå det samme står på trykk igjen, og igjen, og igjen, og ...

Og forresten kan jeg nevne at jeg har nå veldig lyst på BR-spiller. Hvilken er best på DVD? :lol:

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så nettopp en annonse å TV2, om en eller annen film. Elkjøp sin annonse som også inkluderte BlueRayDisc.
    Da er det kommet langt da...eller?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisene på BD har sunket ganske raskt, synes jeg. Min første DVD-spiller var fra Sony, som den gang kostet over 7000 kr i 1997/ 98. At vi til høsten allerede har BD-spillere nede på både 2k og 3k kroner må sies å være en god utvikling. Dessuten virker det som at hele bransjen nå kommer med et BD-produkt; enten i form av stand-alone-spillere, komplette hjemmekinoløsninger eller BD-avspilling integrert i flatskjermen. Japan og USA har allerede kommet med, og annonsert flere BD-opptagere.

Flere og flere filmselskaper satser på BD-utgivelser, og mange kommer likt som på DVD...

Nei, jeg tror ballen ruller såpass fort nå at jeg tipper på en helblå fremtid, og en total utfasing av DVD. Om DVD utfases eller ei, bestemmes neppe av forbrukeren, men av de som produserer.

Jeg har ingen tru på at BD blir kun et Hi-end produkt for spesielt intereserte. Til det er prisen allerede for lav, og mangfoldet av spillere som er annonsert for stor. Prisene går nå fra ca. 2k til 15k, og jeg tror PS3 vil gjøre BD til noe mer mainstream.

Når nå etterhvert tv-kanalene kommer som HDTV på løpende bånd, vil det bli vanskelig for mange å se gleden med DVD-kvalitet. Man blir rett og slett godt vandt, og BD fremstår etter hvert som det eneste alternativet for å leie/ kjøpe filmer.

Pengene ligger i HD, og med fremtidig diskplass på kanskje 500GB pr BD-plate, så har jeg trua på at BD vil være her lengre enn det Samsung-sjefen spådde. Både i hjemmekino, som PS3-disk og ikke minst som datalagring.

Vi trudde CD-plata ville forsvinne når mp3 kom. Og vi kan ramse opp en rekke medier og dupeditter man trudde ville forsvinne til fordel for noe annet. Slik ble det ikke, og slik tror jeg det heller ikke blir med Blu-ray.

Levetid: minst 10 år, og 80-90% markedsandel innen 2012
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Har jo lest tester som er gjort med rundt 1000 deltagere - og halvparten tok feil mellom BD og dvd vist på to stk like skjermer. Husker ikke om det var HD Ready eller Full HD skjermer.
    Det der finner jeg vanskelig å tro. En slik uttalelse må du backe opp med en link. Hva slags fremviser ble benyttet? Hvor langt unna satt testsubjektene? Det hele virker mistenkelig. Hvem stod for testen?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RockyIII
    . Jeg som er litt pirkete på kvaliteten, merker at jeg synes dvd kvalitet holder mer enn nok fortsatt, og kjøper bare hovedfilmene i BR format, for litt ekstra kos, men hadde sikkert holdt med å ha dem i dvd format, med tanke på pris/kvalitet.

Prisene må MYE ned
    Kvaliteten må bli enda bedre og stabil
    Det der synes jeg var en merkelig og selvmotsigende kommentar. Du er pirkete på kvalitet, men fortsetter å kjøpe DVD? Du er klar over at du får kjøpt BD i nettbutikkene for godt under 200kr. 179,- begynner å bli normalpris. Du finner også salg med BD helt ned i 129,- og kanskje enda billigere?
    Jeg mener jeg selv er litt opptatt av billedkvalitet, og jeg har ikke kjøpt DVD på over to år nå.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Ser du selger Corps Bride på HD-DVD Conterpointer. Har ikke tenkt å kjøpe den av deg, men ville bare nevne, at dette er en animasjonsfilm der det er brukt 16mpixler Canon SLR kamera ved "filmingen", og dette må vel være en av de råeste HD filmene når det gjelder skarphet osv, og vel vil egne seg godt som en test film hvis du får tak i den på DVD.
    Jeg er ikke så sikker på det. Dette er en meget god HD utgivelse. Men poenget er at slike animasjonsfilmer også ser meget bra ut i SD. Animasjonsfilmer har jo en tendens til å se litt "HD-aktige" ut på spesielt gode skjermer. Dette fordi detaljgraden er lav, noe som gir en taknemlig skaleringsjobb. Hvorfor tror du det er så vanlig å benytte animasjonsfilmer i alle mulige demoer?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg er ikke så sikker på det. Dette er en meget god HD utgivelse. Men poenget er at slike animasjonsfilmer også ser meget bra ut i SD. Animasjonsfilmer har jo en tendens til å se litt "HD-aktige" ut på spesielt gode skjermer. Dette fordi detaljgraden er lav, noe som gir en taknemlig skaleringsjobb. Hvorfor tror du det er så vanlig å benytte animasjonsfilmer i alle mulige demoer?
    Joda, er enig i at data genererte filmer er vel i en særstilling, da de jo i utgangspinktet er "native" pixelert, og derfor i utgangspunktet ikke inneholder mer oppløsning og ofte fremstår som skarpe og fine selv etter middelmådig bildeprossesering vist på middelmådige skjermer osv.. . Det er etter min mening her at Corps Bride skiller seg litt ut i fra andre filmer som er ren data grafikk, med at det faktisk er fysiske dukker som er animert og avfotografert, slik at detaljerikdommen ikke egentlig er "forfalsket". Det at filmen er digitalisert rett inn i et digital kamera, fjerner eventuelle feil med filmskanning og film korn osv også.

Edit: ser forresten at Canon_EOS-1D_Mark_II er et 8.2 mpixel camera og ikke 16 mpixel som jeg skrev tidligere...

Litt mere info her 'Bride' Stripped Bare

Sitat Opprinnelig postet av wikipedia
    Corpse Bride is the first movie to be shot with still cameras. Previous stop-motion movies (such as Aardman Animations' Chicken Run) were shot on modified Mitchell film cameras, the same old cameras used to shoot King Kong. As confirmed by American Cinematographer (October 2005), the camera chosen for the production of Corpse Bride was Canon EOS-1D Mark II, a digital single-lens reflex camera, which also makes it the first stop-motion feature to be shot in digital. Additional work was required to develop systems to permit precise camera positioning, the mounting of Nikon optical lenses, and previewing a scene in camera. Corpse Bride was the first stop-motion animated film to use Apple's Final Cut Pro as well. To give the film the traditional look of movie film stock, each image was processed with a color profile based on a type of film used in feature length movies.
    The film was the first stop-motion animated movie to use the new "gear and paddle" technique for the maquette's heads. This new system involved the maquettes being built with a complex gear system inside of the main character's heads. The various gears were attached to external paddles. A soft skin-like material, mainly made of silicone and foam, was placed over these paddles to create the head and then painted. By adjusting the gears, done by inserting an allen wrench into small holes located on the maquette's head and in the ears, the paddles would move, therefore adjusting the facial expression of the character. This allowed for a much more smooth system of emotion change and lip-sync than the old style of replacing heads. The soft "skin" also gave the characters a much more natural look.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Til de som ser dette som en diskudjonstråd 720p v.s 1080p så hvorfor ikke lage en egen tråd der dere tar bilder av de ulike oppløsninger på deres egen skjerm/projector for å kunne fremheve forskjell , minimal forskjell eller ingen forskjell.

prat er prat men legg ut bilder som fakta er det lettere å se forskjell , lite forskjell , ikke forskjell
    Mener du virkelig seriøst at man skal kunne bedømme 720p vs. 1080p, eller generell billedkvalitet for den del, ut fra screen shots?? Eller fleiper du?;-)
    Et bilde tatt av et kamera, med visse egenskaper, konvertert og komprimert før det vises på en skjerm, med sine egenskaper, i frimerke/postkort-størrelse... Tror ikke du klarer å formidle mye av den opprinnelige billedkvaliteten på den måten...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer til å ta lang tid til å få infrastruktur slik at HD lyd & bilde kan streames over nett. Men SD VOD er nok mer nærliggende å se ganske mye mer av innen de neste 5-10 årene. Bredbåndsmarkedet beveger seg (desverre) ganske tregt ift. hastighet og dekning. Noen av kabel-TV leverandørene kommer nok til å dukke opp med SD VOD i nær fremtid, men noe stor distrubisjon av HD kommer nok fortsatt til å være et stykke frem i tid.

Så spørsmålet er vel om folk prioriterer tilgjengelighet fremfor kvalitet. Historien har vist at de gjør det, og i så fall kan det bli litt tregt BD-salg.

Entusiastene vil nok være den største pådriveren av BD. Men de som fortsatt ikke har/får tilgang på VOD, vil kanskje gå for en BD avspiller når de uansett må forholde seg til et fysisk media? I allefall om prisene på BD hardware og media fortsetter å gå den riktige veien.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Kommer til å ta lang tid til å få infrastruktur slik at HD lyd & bilde kan streames over nett. Men SD VOD er nok mer nærliggende å se ganske mye mer av innen de neste 5-10 årene.
    Apple tv med sin "mellom" variant av HD er jo fullt oppe og går i dag (selv om det kun er i USA). Sony har jo sin variant til PS3 klar også. Hvis jeg har forstått dette riktig så kommer begge systemene til Europa i løpet av høst/vinter. Dette er systemer basert på eksisterende struktur.

Det kan hende at denne typen nedlastning vil kunne ha samme effekt som mp3 hadde når den tok knekken på høyere oppløst musikk som SACD, dvd audio og gjorde at cd fremdeles er det formatet som er rådende diskbasert medie for musikk.

Overført til diskusjonen BD vs SD, så vil nedlastning kunne gjøre at det gamle innarbeidede formatet (dvd) overlever og BD forblir et lite entusiast format. Vet ikke helt om jeg tror det er et realistisk scenario?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Apple tv med sin "mellom" variant av HD er jo fullt oppe og går i dag (selv om det kun er i USA). Sony har jo sin variant til PS3 klar også. Hvis jeg har forstått dette riktig så kommer begge systemene til Europa i løpet av høst/vinter. Dette er systemer basert på eksisterende struktur.
    Det kalles riktignok HD pga. oppløsningen, men det er så komprimert at det ikke kan sammenlignes med HD-media som BD og HD-DVD. Ikke er det HD-lyd heller. Teoretisk kan en streame "HD" til en mobiltelefon, bare komprimeringen er hard nok.

"When we first started testing the Apple TV with a few HD clips we encoded ourselves, we were very disappointed and while it is still crazy to compare the Apple TV to HD DVD or Blu-ray, acceptable results are possible" Engadethd.com

Jeg tviler på at det blir noe bedre på PS3. Det er rett og slett ikke båndbredde nok hos folk flest til å klare å streame HD i så god kvalitet at det skal være noe reell konkurrent til fysisk media.

Men det kan være at bedre codec vil etter hvert gjøre overføring av HD lettere.

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Overført til diskusjonen BD vs SD, så vil nedlastning kunne gjøre at det gamle innarbeidede formatet (dvd) overlever og BD forblir et lite entusiast format. Vet ikke helt om jeg tror det er et realistisk scenario?
    Det kan. Det kommer nok mye ann på om de klarer å få et skikkelig utvalg på BD, og ikke minst prisene ned på et DVD-nivå.

Side 47 av 126 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 77 87 97 107 117 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •