Blu-ray VS DVD krigen - Side 45

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 45 av 126 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 75 85 95 105 115 125 ... SisteSiste
Viser resultater 881 til 900 av 2508
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Det burde være ganske opplagt at hva vi entusiaster her inne velger for format ikke betyr noe som helst i den store sammenhengen?

Det er den totalt "ikke teknisk kunnende" store massen som bestemmer. Og de vil veldig gjerne ha enkle og greie forklaringer som henger sammen.
    Enig at hva vi gjør er total uinterresant. Det jeg er spent på er hva som skjer når vi 5-10% som er mest interessert i lyd og bilde har anskaffet seg Blu-Ray.

Jeg antar det er mulig for Blu-Ray å begynne å nærme seg 10% i løpet av 2009. Vil det stoppe opp da? Personlig så bryr jeg meg ikke så veldig over hva andre velger, men av egoistiske grunner ser jeg fordelen med større oppsluttning at prisene og utvalget blir større. Men det viktigste for meg er at jeg får kjøpt de BD filmene jeg vil ha til en akseptabel pris. Om resten av folket kjøper DVD, ja det driter jeg i. Folk må kjøpe det de er fornøyd med på samme måte som noen bare ville vært fornøyd med Linni Meister så tar andre seg til takke med Erna da funksjonaliteten er den samme.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da tar vi det sakte og detaljert!

Det nye super formatet Blueray!!! Som gir deg FULL HD 1080p bilde som er en haug ganger bedre enn dvd (dette blir vi tutet fulle av i reklamer på dvd nå om dagen) og den nye super HD lyden!

For å utnytte det så trenger du:

En ny Full HD Bluerayspiller!

En ny HD lydforberedt reciever!

TV?

Næ det holder med en gammel HD Ready tv??

Dette er ikke så lett å forklare for folk. Har faktisk prøvd et par ganger, men de skjønner ikke helt poenget.

Jeg skriver også i innlegget at jeg selv ikke har noen problemer med å akseptere denne forskjellen - og at jeg dermed siktet til "de uinvidde" som kanskje er intressert i dette nye?
    Noe nedlatende, kanskje, men det tåler jeg

Først:
    - hva er en FullHD Bluray spiller? Det holder vel å omtale det som kun Blu-ray spiller, eller?

For det andre:
    - må du ikke ha en ny receiver. Det du har vil uansett gi deg bedre lyd enn det du får fra DVD. Og har du en relativ gammel receiver med HDMI-inngang, drar du nytte av alle lydformatene på BD. Både PS3 og de fleste andre dekoder alle lydformat til PCM, og sender dette til receiveren. En kunde hadde blitt like forvirret om du hadde forklart han forskjellene med DD/ DTS på DVD...

For det tredje:
    - er det mange som ikke har en flat tv i dag!? Har du HD-Ready, ja så får du bedre bilde enn med DVD. Motstrider du dette? Hvor mye forskjell det er for person til person kan alltid diskuteres, men kvalitetshoppet regner jeg med du også mener er ubestridt!?

- og hvorfor skriver du "gammel HD-Ready"!?

For det fjerde:
    - forsøk å forklar en kompis av deg som allerede har DVD, forskjellene på 576i og oppskalert 1080p. Eller enda bedre; forklar han hva som skjer med signalet når han oppskalerer sin DVD-film til 1080p som han skal vise på sin 768p-skjerm. Han skjønner ingenting... Det samme vil det være å forklare kunden om det tekniske rundt digitalkamera, PC, tv og sikkert også Blu-ray. Så hvorfor si noe annet enn at: HD er bedre enn SD. Og har du en HD-Ready skjerm, så får du bedre bilde med BD enn med DVD. Du får også bedre lyd.

Hvorfor gjøre det så komlisert?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Noe nedlatende, kanskje, men det tåler jeg

Først:
    - hva er en FullHD Bluray spiller? Det holder vel å omtale det som kun Blu-ray spiller, eller?

For det andre:
    - må du ikke ha en ny receiver. Det du har vil uansett gi deg bedre lyd enn det du får fra DVD. Og har du en relativ gammel receiver med HDMI-inngang, drar du nytte av alle lydformatene på BD. Både PS3 og de fleste andre dekoder alle lydformat til PCM, og sender dette til receiveren. En kunde hadde blitt like forvirret om du hadde forklart han forskjellene med DD/ DTS på DVD...

For det tredje:
    - er det mange som ikke har en flat tv i dag!? Har du HD-Ready, ja så får du bedre bilde enn med DVD. Motstrider du dette? Hvor mye forskjell det er for person til person kan alltid diskuteres, men kvalitetshoppet regner jeg med du også mener er ubestridt!?

- og hvorfor skriver du "gammel HD-Ready"!?

For det fjerde:
    - forsøk å forklar en kompis av deg som allerede har DVD, forskjellene på 576i og oppskalert 1080p. Eller enda bedre; forklar han hva som skjer med signalet når han oppskalerer sin DVD-film til 1080p som han skal vise på sin 768p-skjerm. Han skjønner ingenting... Det samme vil det være å forklare kunden om det tekniske rundt digitalkamera, PC, tv og sikkert også Blu-ray. Så hvorfor si noe annet enn at: HD er bedre enn SD. Og har du en HD-Ready skjerm, så får du bedre bilde med BD enn med DVD. Du får også bedre lyd.

Det var ikke meningen å være nedlatende - det er vel heller jeg som er dårlig på å forklare. :-?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke meningen å være nedlatende - det er vel heller jeg som er dårlig på å forklare. :-?
    Ikke noe problem. Tok det ikke så veldig tungt
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Tenk på alle de "tusen" hjem som de siste årene har kjøpt HD Ready flat-skjermer som ikke vil få fullt utbytte av BD. De vil neppe bytte ut en par år gammel flatskjerm for å få Full HD
    Når du skriver dette, høres det ut som du aldri har sett BD på en HD-ready skjerm.. BD ser fantastisk bra ut også på en HD-ready skjerm. Det går ikke an å ta feil av SD og HD på disse skjermene selv om de ikke er full-HD.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Når du skriver dette, høres det ut som du aldri har sett BD på en HD-ready skjerm.. BD ser fantastisk bra ut også på en HD-ready skjerm. Det går ikke an å ta feil av SD og HD på disse skjermene selv om de ikke er full-HD.
    Nei, jeg har forsøkt å forklare dette noen ganger jeg også. Dere som skriver dette; har dere sett BD (eller annen HD) på en HD-Ready skjerm, eller er det bare "noe dere tror"? For dersom dere mener at man ikke ser forskjell på DVD og BD på en HD-Ready skjerm, er det neppe skjermen det er noe galt med

Og når dere skriver "fullt utbytte", så er det vel få i de tusen hjem som også nyter "fullt utbytte" av DVD i dag. Plastikk-surround fra Elkjøp og en billig DVD-spiller koblet med scart....Det er bare det at man trenger ikke "fullt utbytte" og FullHD-skjerm for å nyte oppgraderingen BD gir på bildesiden...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hvorfor si noe annet enn at: HD er bedre enn SD. Og har du en HD-Ready skjerm, så får du bedre bilde med BD enn med DVD. Du får også bedre lyd.

Er forsåvidt enig med deg her SVS! -man, med å gjøre det enkelt osv, men synes det kanskje også litt greit å informere litt videre for de som ikke helt har skjønnt potensialet og fordelene med BD. Det synes jeg man har fått litt kjennskap til i denne tråden også.

Det brude etter min mening være obligatorisk på bildesiden å opplyse om at dette formatet er såpass mye bedre enn DVD at man faktisk ikke fullt ut får utnyttet det med en HDready skjerm, samt at hvis man bruker et FullHD oppsett, ikke kan få utnyttet dette uten at betraknings avstanden er nede i 1-2.5x av bildebredden osv.

Det er vel ikke heller spesielt vanskelig informasjon for "mannen i gata", selv om det å faktisk å forstå dette i praksis forutsetter at man har erfart dette med sitt eget sansesystem....

Kan vel i denne forbindelse nevne at jeg synes det var en litt morsomt erfaring å gjøre seg når svigermor kom så fornøyd bort til meg og fortalte om at hun pga div film fremvisninger og demonstrasjoner av BD i min hjemmekino hadde kunnet diskutert med noen om sin kjennskap til BD.
    Hva hun egentlig visste om BD vet jeg ikke, men det hadde i alle tilfeller gjort litt inntrykk.. :-D
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, og jeg er helt enig. Mitt poeng var bare at man ikke trengte å forklare BD og FullHD på en mer komplisert måte enn nødvendig. Det vil nok helt sikkert bli flere og flere demoer av BD i butikkene; både med HD-Ready- og FullHD skjermer. Da kan kunden selv gjøre seg opp en mening

Slik det har blitt nå på tv-siden, så selges det snart bare FullHD skjermer alikevel. Så når BD om ett år eller to blir mer og mer vanlig, vil spørsmålene rundt HD-Ready forsvinne, tror jeg.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ......., høres det ut som du aldri har sett BD på en HD-ready skjerm.. BD ser fantastisk bra ut også på en HD-ready skjerm. Det går ikke an å ta feil av SD og HD på disse skjermene selv om de ikke er full-HD.
    Dette var ikke myntet på meg men må bare bemerke litt om det alikevel.

Jeg har en god 42" hd ready skjerm. Bruker PS3 som kilde (til BD og oppscalert SD) samt EP30 til SD (oppscalert). EP30 gjør en bedre jobb enn PS3 på samme dvd på min skjerm så derfor er det lett å sammenligne.
    Har flere ganger kjørt samme film på BD og SD (Cars) når jeg A-B bytter mellom disse kan jeg selv se detaljforskjell og litt klarere bilde, men ALLE "vanlige" personer som ser dette sier at de ikk oppfatter kvalitetsforskjell.

Er helt enig i at BD ser meget bra ut på HD ready skjerm. Men de gode SD filmene ser også veldig bra ut på HD ready. Så din påstand om at det ikke er mulig å ta feil, stiller jeg meg tvilende til. Mine erfaringer tyder på det motsatte.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Dette var ikke myntet på meg men må bare bemerke litt om det alikevel.

Jeg har en god 42" hd ready skjerm. Bruker PS3 som kilde (til BD og oppscalert SD) samt EP30 til SD (oppscalert). EP30 gjør en bedre jobb enn PS3 på samme dvd på min skjerm så derfor er det lett å sammenligne.
    Har flere ganger kjørt samme film på BD og SD (Cars) når jeg A-B bytter mellom disse kan jeg selv se detaljforskjell og litt klarere bilde, men ALLE "vanlige" personer som ser dette sier at de ikk oppfatter kvalitetsforskjell.

Er helt enig i at BD ser meget bra ut på HD ready skjerm. Men de gode SD filmene ser også veldig bra ut på HD ready. Så din påstand om at det ikke er mulig å ta feil, stiller jeg meg tvilende til. Mine erfaringer tyder på det motsatte.
    Det er "dårlig gjort" å benytte en animasjonsfilm som eksempel.. ;-) Animasjonsfilm er et spesialtilfelle.
    Animasjonsfilmene mangler den detaljgraden man finner i "virkelig film" og er enklere å skalere enn "virkelig film". Animasjonsfilm ser derfor ofte svært godt ut og egner seg dårlig hvis man skal vise forskjellene mellom SD og HD. Sett inn en hvilken som helst "virkelig film" i både SD og HD og forskjellene er åpenbare (forbeholdt at mastringen er på samme nivå for de to formatene, selvfølgelig).

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur det tar lang tid før eventuelt BR tar over helt..

Merker det selv, at hver gang jeg bestiller film, så blir minst halvparten dvd.

hvorfor ?

Nye formatet er ikke sååå bra og viktig, at jeg betaler 500kr for The tudors serien på BR, når jeg kan få den på dvd for 225kr. Jeg som er litt pirkete på kvaliteten, merker at jeg synes dvd kvalitet holder mer enn nok fortsatt, og kjøper bare hovedfilmene i BR format, for litt ekstra kos, men hadde sikkert holdt med å ha dem i dvd format, med tanke på pris/kvalitet.

Prisene må MYE ned
    Kvaliteten må bli enda bedre og stabil

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er "dårlig gjort" å benytte en animasjonsfilm som eksempel.. ;-) Animasjonsfilm er et spesialtilfelle.
    Animasjonsfilmene mangler den detaljgraden man finner i "virkelig film" og er enklere å skalere enn "virkelig film". Animasjonsfilm ser derfor ofte svært godt ut og egner seg dårlig hvis man skal vise forskjellene mellom SD og HD. Sett inn en hvilken som helst "virkelig film" i både SD og HD og forskjellene er åpenbare (forbeholdt at mastringen er på samme nivå for de to formatene, selvfølgelig).
    Det kan du sikkert si. Nå er det desverre dårlig utvalg i BD filmer hos meg, grunnet den høye prisen på film. Leier mest. Derfor er Cars den eneste dubletten i eie. Burde sikkert kjøpe en SD utgave av "Die hard 4.0" der er jo BD en av de skarpeste filmene på markedet.
    Har gjort en sammenligning av en komprimert SD utgave (dvdshrink'et til ca 80% ops: ) og BD utgave av "Flags of our fathers" men det var det bare jeg og kona som så. Hun synes ikke DET heller var stor forskjell. Uansett er ikke dette en rettferdig sammenligning. SD bør jo få ha full oppløsning :lol:

Forøvrig er det veldig stor forskjell på forskjellige filmer så filmen en velger vil gjøre utslag. Du har et godt poeng der.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er akkurat de samme "mekanismene" som gjør seg gjeldene med at man ikke ser forskjell på et Full HD tv kontra et HD Ready tv med et 1080 signal.

For invidde kan nok forskjellen virke stor, men for uinvidde er det kanskje ikke noen forskjell.

Har jo lest tester som er gjort med rundt 1000 deltagere - og halvparten tok feil mellom BD og dvd vist på to stk like skjermer. Husker ikke om det var HD Ready eller Full HD skjermer.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RockyIII
    Jeg som er litt pirkete på kvaliteten, merker at jeg synes dvd kvalitet holder mer enn nok fortsatt, og kjøper bare hovedfilmene i BR format, for litt ekstra kos, men hadde sikkert holdt med å ha dem i dvd format, med tanke på pris/kvalitet.

Prisene må MYE ned
    Kvaliteten må bli enda bedre og stabil

Jeg har ikke kjøpt DVD på ett år, med unntak av en dokumentar som jeg vet bare var filmet i SD uansett - fikser ikke DVD bilde i kinoen etter at Blu ray kom i hus. Selv de beste DVD utgivelsene er uskarpe og loddne sammenliknet med Blu ray.

Prisen på blu ray begynner etterhvert å komme ned, gjennomsnittspris på film fra hdmoviesource.com MED frakt er mellom 150-160 kroner (basert på mine kjøp siste år- nytt og gammelt etter egen vilje.), elkjøp har drøssevis med film til 179,- Og du får en haug med litt eldre utgivelser til rundt 10 $ + frakt på Amazon.

49 kroners blu ray klommer nok det og etterhvert... Men blu ray har overtaket på kvalitet og for meg er det viktigst!

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er akkurat det du må gjøre, Counterpointer, å sammenligne film som ikke er animasjon.

Selv har jeg sammenlignet filmer som "The Fifth Element", "Alien vs Predator", "King Kong" (HD DVD) og "The Day After Tomorrow". Jeg har ikke truffet noen, enda, som ikke så forskjellem mellom DVD og BD.

Når jeg får oppgradert til stand alone BD-spiller, regner jeg med at ikke forskjellen blir noe mindre.

Men, selvsagt finnes det noen som ser litt mindre forskjell enn andre. Som min kone pleier å si; "jeg ser det er veldig bra og det samme med lyden, men jeg vet ikke hvor bra ift DVD"...

Forskjellen blir i hvertfall større på jo større skjerm og jo nærmere du sitter. Så kan hundrevis her inne med forskjellige bildeformidlerer hevde at BD er bra eller dårlig. Men bildet blir i hvertfall ikke bedre enn det dårligste leddet, men det er jo ikke BD sin feil.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner fortsatt ikke at enkelte kan si at BD er for dyrt. I butikk, JA SÅ ABSOLUTT, men på nettsteder som DVD Strax får man jo nå nye filmer fra 149-199 kr pluss frakt. Noen filmer har også svært rimelig frakt. Siste film jeg fikk i posten var "Rovdyr", kom på 209 kr inkl. frakt. Og dette var film til 199 kr.

Men klart, om man kun kan betale 49-79 kr for en film, og ikke ei krone mer, så skjønner jeg jo at man ikke kjøper BD-filmer. Det jeg ikke skjønner er hvorfor man da kjøpte seg en BD-spiller overhode, og ikke ventet 2-3 år.

Jeg har heller ikke kjøpt en eneste DVD det siste året, med unntak av ett par tv-serier som ikke finnes på BD enda. DVD blir rett og slett for dårlig, og jeg bløir ikke dratt inn i handlingen på samme måte lengre...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg sammenlignet filmer som "The Fifth Element", "Alien vs Predator", "King Kong" (HD DVD) og "The Day After Tomorrow". Jeg har ikke truffet noen, enda, som ikke så forskjellem mellom DVD og BD.
    Forundrer meg ikke at det ikke er noen som ikke ser forskjell hos deg. Det blir som å overbevise en telefonselger om at det ikke er pent å ringe folk for å selge ting.
    Det blir "keiserens nye klær" syndrom. "Ser du ikke hvor stor forskjell det er!!!!", med trykk på utropstegnet. (stiller meg som du merker litt skeptisk til reliabiliteten av din "undersøkelse" på samme måte som du er tvilende til validiteten av min "undersøkelse"):lol:
    Bruker du da din gamle SD CRT tv, eller ditt 80" lerret med HD projektor? 8) Uansett er ingen av de variantene gjenomsnittet i norske hjem.

Skal gjøre en prøve med "Die hard 4.0" når jeg får den på SD. (noen som har lyst til å sende meg noen egnede test scener på en dvd kopi?) Det burde være en egnet test som er optimalt i BD sin favør:

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Forundrer meg ikke at det ikke er noen som ikke ser forskjell hos deg. Det blir som å overbevise en telefonselger om at det ikke er pent å ringe folk for å selge ting.
    Det blir "keiserens nye klær" syndrom. "Ser du ikke hvor stor forskjell det er!!!!", med trykk på utropstegnet. (stiller meg som du merker litt skeptisk til reliabiliteten av din "undersøkelse" på samme måte som du er tvilende til validiteten av min "undersøkelse"):lol:
    Bruker du da din gamle SD CRT tv, eller ditt 80" lerret med HD projektor? 8) Uansett er ingen av de variantene gjenomsnittet i norske hjem.

Skal gjøre en prøve med "Die hard 4.0" når jeg får den på SD. (noen som har lyst til å sende meg noen egnede test scener på en dvd kopi?) Det burde være en egnet test som er optimalt i BD sin favør:
    Ser du selger Corps Bride på HD-DVD Conterpointer. Har ikke tenkt å kjøpe den av deg, men ville bare nevne, at dette er en animasjonsfilm der det er brukt 16mpixler Canon SLR kamera ved "filmingen", og dette må vel være en av de råeste HD filmene når det gjelder skarphet osv, og vel vil egne seg godt som en test film hvis du får tak i den på DVD.

Ellers så lurer jeg litt på hva slags utstyr du tester BD på hjemme hos deg, spesiellt utifra det du skriver og noe jeg opfratter som litt skeptiske forhold til SVS! -man sine erfaringer.

Selv kjenner jeg meg veldig godt igjen i den situasjonen erik73 skriver litt tidligere....

Edit: når det gjelder hva som er gjennomsnitts AV utstyret i de tusen hjem, hadde det vel vært litt interesant å sett på hva slags utstyr det egentlig er.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her blandes det friskt. :lol:

Erik73 snakker om kinoen sin Muligens du også ask4me2. På stort lerret er det ingen diskusjon, der gjelder kun HD uten den minste tvil. Jeg snakker om vanlige formater som 42" HD ready og nedover som er det "folk flest" har. Utstyret jeg avspiller med er listet og hvis en trenger mer detaljer er det bare å følge linken til min tråd :roll:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Ser du selger Corps Bride på HD-DVD Conterpointer. Har ikke tenkt å kjøpe den av deg, men ville bare nevne, at dette er en animasjonsfilm der det er brukt 16mpixler Canon SLR kamera ved "filmingen", og dette må vel være en av de råeste HD filmene når det gjelder skarphet osv, og vel vil egne seg godt som en test film hvis du får tak i den på DVD.
    Dette er en BD vs DVD tråd. Prøv å ikke nevne HD DVD. Det er en del som ser "rødt" da.:wink:

Side 45 av 126 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 75 85 95 105 115 125 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •