Blu-ray VS DVD krigen - Side 44

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 44 av 126 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 74 84 94 104 114 124 ... SisteSiste
Viser resultater 861 til 880 av 2508
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Dessuten vil oppskalert DVD være mye bedre enn oppskalert SD..... For skalering er jo fremtiden?
    Que?

Er dvd bedre enn SD?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Que?

Er dvd bedre enn SD?
    Sikkelig trykkleif, mens junior sto og dro meg i bena og skulle leke før i kveld.... Rettes opp!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkelig trykkleif, mens junior sto og dro meg i bena og skulle leke før i kveld.... Rettes opp!
    Så synd, jeg trodde kanskje det var noe nytt som ingen hadde lagt merke til før! :-?

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det satses....

Synes det er påfallende hvor mange hardware selskaper som nå satser på Blu-ray fremover. I tillegg til de etablerte Blu-ray støttespillerne som kommer med oppgraderinger og nyheter, kommer mange nye aktører utover...

Er det noen som synes at denne satsingen ser ut som en døgnflue og et nisjeprodukt!?....

Rimelige Blu-ray spillere:
    http://www.blu-ray.com/news/?id=1740

Oppo Blu-ray:
    http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1063625
    http://www.blu-ray.com/news/?id=1751

Cambridge Blu-ray: CEDIA Expo 2008: Cambridge Audio Joins Blu-ray Movement - 9/5/2008 9:00:00 AM - TWICE

Sharp og LG Blu-ray:
    http://www.blu-ray.com/news/?id=1743

Blu-ray opptagere:
    http://www.trustedreviews.com/home-cinema/news/2008/09/03/Sony-Reveals-Six-Blu-ray-Recorders/p1

Funai Blu-ray:
    http://www.blu-ray.com/news/?id=1730

Denon Blu-ray:
    http://www.blu-ray.com/news/?id=1738

Grundig Blu-ray:
    http://www.slashgear.com/grundig-gdp-8800-bd-blu-ray-player-at-ifa-2008-3114971.php

Netlogic Blu-ray (svensk):
    http://www.engadgethd.com/2008/08/27/netlogic-bdp810-blu-ray-player-details-peek-out/

JVC Blu-ray:
    http://uk.cinenow.com/articles/8511-jvc-launch-dlna-enabled-blu-ray-home-cinema-system

Sherwood Blu-ray:
    http://www.twice.com/article/CA6590382.html

3D Blu-ray fra Philips:
    http://www.blu-ray.com/news/?id=1706

Hi-End Blu-ray:
    http://gizmodo.com/5040707/pioneer-sneaks-out-2200-elite-bdp+09fd-first-blu+ray-player-that-crushes-the-ps3

Forworld Electronics Blu-ray:
    http://www.blu-ray.com/news/?id=1689

Mitsubishi Blu-ray combo:
    http://www.electronista.com/articles/08/08/19/mitsubishi.mzw200.hdtvs/

Microsoft BD-support:
    http://www.blu-ray.com/news/?id=1663

Yamaha Blu-ray:
    http://www.blu-ray.com/news/?id=1657

I tillegg kommer det flere og flere filmselskaper og andre produsenter til.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Er det noen som synes at denne satsingen ser ut som en døgnflue og et nisjeprodukt!?....
    De to er ikke to sider av samme sak. Døgnflue er det jo selvsagt ikke. Enn så lenge er BD et nisjeprodukt og dvd et masseprodukt. Så kan en diskutere hvor grensen går. Markedsanalytikerne tipper 40% som det aller mest optimistiske for BD. Jeg vil si det fremdeles er en nisje (dog en meget stor en).

Utvilsomt at bransjen satser på BD, men det gjorde de jo med lazerdisk også i sin tid (selv om det ikke var like bred satsning).

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har et tall på hvor mange husstander i Norge som har full HD (1080p) skjerm på over 50"?
    I følge mange diskusjoner er det jo den kritiske grensen for virkelig å se forskjellen på SD og BD. (Jeg er selv av en annen oppfattning men det er uvesentlig)

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Markedsanalytikerne tipper 40% som det aller mest optimistiske for BD. Jeg vil si det fremdeles er en nisje (dog en meget stor en).
    40 % er ikke no nisjeprodukt.... "I norge selges det 60% bensin og 40 % av nisjeproduktet Diesel." Bare som et eksempel, vet ikke om tallene stemmer. I dag er BD et nisjeprodukt etter min mening.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    De to er ikke to sider av samme sak. Døgnflue er det jo selvsagt ikke. Enn så lenge er BD et nisjeprodukt og dvd et masseprodukt. Så kan en diskutere hvor grensen går. Markedsanalytikerne tipper 40% som det aller mest optimistiske for BD. Jeg vil si det fremdeles er en nisje (dog en meget stor en).

Utvilsomt at bransjen satser på BD, men det gjorde de jo med lazerdisk også i sin tid (selv om det ikke var like bred satsning).
    Enig med du...
    Litt av utfordringen til BD er også at, skal man skal få fullt utbytte trenger man å være helt oppdatert på Full HD fronten både på bilde og lydsiden. Det er det ikke mange som er, og det vil ta mange år før folk flest blir det. Tenk på alle de "tusen" hjem som de siste årene har kjøpt HD Ready flat-skjermer som ikke vil få fullt utbytte av BD. De vil neppe bytte ut en par år gammel flatskjerm for å få Full HD, ei heller betale dobbel pris for en film som nesten ser like bra ut på en HD Ready skjerm som (oppskalert)DVD. I tillegg til at de også må kjøpe ny spiller(e) til x antall tusen og anlegg med støtte for HD-lydformatene.

PS! Jeg håper virkelig at BD overtar helt for DVD selvfølgelig...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    40 % er ikke no nisjeprodukt.....
    I mitt hode tenker jeg at en må over 50% for at det ikke skal være nisje. Men som sagt alle kan vel egentlig mene det de vil om dette.

Wikipedia har ikke noen definisjon på nisje.

Caplex
    nisje (fr. niche, av lat. nidus, reir). — 1. Fordypning i mur el. vegg, gjerne med et lite møbel, en statue e.l. — 2. Kundekrets, avtakergruppe. — 3. Plass el. stilling som særlig passer for en art, en gruppe e.l., f.eks. økologisk nisje.
    Jeg vil si det er fritt frem å argumentere for sitt eget syn.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD er på god vei inn i de norske hjem, det er det ingen tvil om. Jeg er positivt overrasket over at bransjen i Norge nå faktisk setter litt fokus på formatet, det er det som skal til for å øke markedsandelene.
    Elektronikkbutikkene begynner å få en god bunke filmer i sitt sortiment, prisene er på vei nedover, distributørene annonserer for formatet både i aviser og på TV. Jeg har etterlyst dette i lengre tid, og nå ser det altså ut som om bransjen faktisk tar dette litt mer seriøst.
    BD er fortsatt et nisjeprodukt, men dette kan fort snu seg etterhvert som prisene både på hardware og software fortsetter å synke.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Definisjonen på et nisjeprodukt er vel at produktet er beregnet for et smalt marked, og det vil jo BD være så lenge ikke hvermannsen oppgraderer lyd og bilde til Full HD kompatibelt.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida. Jeg har da sett hvilke gevinster BD gir på en HD-Ready skjerm ift DVD. Selvfølgelig MÅ man ikke ha en FullHD-skjerm for å få et godt HD-bilde fra BD.

Man kan sikkert sette navn på forskjellige nisjeprodukter, og definere det ut fra tall. Ser man på veksten og satsingen på BD, vil jeg si de allerede har forbigått nisjestempelet. Veldig mange har i hvertfall hørt om BD, og har sett et blått cover i butikken.

Spør noen du kjenner om de vet hva SACD og DVD Audio er Da snakker vi nisjeprodukt.

Jeg husker tilbake da DVD var i en like sped begynnelse som det BD er i dag, og jeg kan ikke huske at det ble satset like hardt som BDA gjør i dag.

Det satses selvfølgelig forskjellig fra sted til sted og fra land til land, men man må jo se videre enn hva som satses fra kiosken på hjørnet. De markedsaktørene som nå felles samarbeider og konkurrerer om BD, vil generere store salg frem mot jul og i 2009...sier magefølelsen min
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sevfølgelig skal enhver få ha sin egen mening, men å ha 40 % markedandel er nok til å bevege seg langt vekk ifra nisjeklassen.
    40 % er faktisk temmelig mye det innen de fleste produktklasser.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida. Jeg har da sett hvilke gevinster BD gir på en HD-Ready skjerm ift DVD. Selvfølgelig MÅ man ikke ha en FullHD-skjerm for å få et godt HD-bilde fra BD.

Man kan sikkert sette navn på forskjellige nisjeprodukter, og definere det ut fra tall. Ser man på veksten og satsingen på BD, vil jeg si de allerede har forbigått nisjestempelet. Veldig mange har i hvertfall hørt om BD, og har sett et blått cover i butikken.

Spør noen du kjenner om de vet hva SACD og DVD Audio er Da snakker vi nisjeprodukt.

Jeg husker tilbake da DVD var i en like sped begynnelse som det BD er i dag, og jeg kan ikke huske at det ble satset like hardt som BDA gjør i dag.

Det satses selvfølgelig forskjellig fra sted til sted og fra land til land, men man må jo se videre enn hva som satses fra kiosken på hjørnet. De markedsaktørene som nå felles samarbeider og konkurrerer om BD, vil generere store salg frem mot jul og i 2009...sier magefølelsen min
    Ingen skal i hvertfall beskylde deg for å være negativ

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Enig med du...
    Litt av utfordringen til BD er også at, skal man skal få fullt utbytte trenger man å være helt oppdatert på Full HD fronten både på bilde og lydsiden. Det er det ikke mange som er, og det vil ta mange år før folk flest blir det. Tenk på alle de "tusen" hjem som de siste årene har kjøpt HD Ready flat-skjermer som ikke vil få fullt utbytte av BD. De vil neppe bytte ut en par år gammel flatskjerm for å få Full HD, ei heller betale dobbel pris for en film som nesten ser like bra ut på en HD Ready skjerm som (oppskalert)DVD. I tillegg til at de også må kjøpe ny spiller(e) til x antall tusen og anlegg med støtte for HD-lydformatene.

PS! Jeg håper virkelig at BD overtar helt for DVD selvfølgelig...
    Er veldig enig med du!

Tror faktisk at dette kan være den største trusselen for Blueray. HD Ready kan ødelegge hele moroa. Eller i hvertfall forsinke overgangen betraktelig.

Selv om det kanskje er slik at det ser "like" bra ut på en HD Ready skjerm som kun viser 60% av oppløsningen - så er det vanskelig å forstå.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Selv om det kanskje er slik at det ser "like" bra ut på en HD Ready skjerm som kun viser 60% av oppløsningen - så er det vanskelig å forstå.
    Den skjønte jeg ikke. Dersom det ser like bra ut med HD-Ready som med FullHD ved avspilling av Blu-ray, hva er problemet da

Faktisk er det svært vanskelig å se forskjell mellom HD-Ready og FullHD ved avspilling av BD, uansett skjermstørrelse (les: 37"-50").

Selv mutter`n ser forskjell på DVD og BD på fatter`n sin 50" HD-Ready plasma...

Så hva mener du egentlig?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den skjønte jeg ikke. Dersom det ser like bra ut med HD-Ready som med FullHD ved avspilling av Blu-ray, hva er problemet da

Faktisk er det svært vanskelig å se forskjell mellom HD-Ready og FullHD ved avspilling av BD, uansett skjermstørrelse (les: 37"-50").

Selv mutter`n ser forskjell på DVD og BD på fatter`n sin 50" HD-Ready plasma...

Så hva mener du egentlig?
    Ok, da tar vi det sakte og detaljert!

Det nye super formatet Blueray!!! Som gir deg FULL HD 1080p bilde som er en haug ganger bedre enn dvd (dette blir vi tutet fulle av i reklamer på dvd nå om dagen) og den nye super HD lyden!

For å utnytte det så trenger du:

En ny Full HD Bluerayspiller!

En ny HD lydforberedt reciever!

TV?

Næ det holder med en gammel HD Ready tv??

Dette er ikke så lett å forklare for folk. Har faktisk prøvd et par ganger, men de skjønner ikke helt poenget.

Jeg skriver også i innlegget at jeg selv ikke har noen problemer med å akseptere denne forskjellen - og at jeg dermed siktet til "de uinvidde" som kanskje er intressert i dette nye?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg rangerer jeg det slik i vanskelighetsgrad hvor 1 er lettest og 13 er vanskeligst.

1. Se forskjell på VHS-leie kvalitet og Blu-Ray på projektor
    2. Se forskjell på youtube kvalitet og Blu-Ray på projektor
    3. Se forskjell på VHS-leie kvalitet og DVD på projektor
    4. Se forskjell på youtube kvalitet og DVD på projektor
    6. Se forskjell på youtube kvalitet og BD på Full-HD TV
    7. Se forskjell på VHS-leie kvalitet og DVD på Full-HD TV
    8. Se forskjell på VHS-leie kvalitet og DVD på HD-ready TV
    9. Se forskjell på DVD og BD på projektor
    10. Se forskjell på DVD og BD på Full-HD TV
    11. Se forskjell på DVD og BD på HD-ready TV
    12. Se forskjell på BD på HD ready tv og BD på Full-HD TV
    13. Se forskjell på DVD på HD ready tv og DVD på Full-HD TV

Grunnen til jeg skriver VHS-leie kvalitet og ikke VHS var at det var mulig å få ganske bra kvalitet på opptak fra f.eks DVD, satelitt eller Laserdisc. Dette var som regel langt bedre enn båndsuppa man fikk på leiefilm.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det burde være ganske opplagt at hva vi entusiaster her inne velger for format ikke betyr noe som helst i den store sammenhengen?

Det er den totalt "ikke teknisk kunnende" store massen som bestemmer. Og de vil veldig gjerne ha enkle og greie forklaringer som henger sammen.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FFWD
    For meg rangerer jeg det slik i vanskelighetsgrad hvor 1 er lettest og 13 er vanskeligst.

1. Se forskjell på VHS-leie kvalitet og Blu-Ray på projektor
    2. Se forskjell på youtube kvalitet og Blu-Ray på projektor
    3. Se forskjell på VHS-leie kvalitet og DVD på projektor
    4. Se forskjell på youtube kvalitet og DVD på projektor
    6. Se forskjell på youtube kvalitet og BD på Full-HD TV
    7. Se forskjell på VHS-leie kvalitet og DVD på Full-HD TV
    8. Se forskjell på VHS-leie kvalitet og DVD på HD-ready TV
    9. Se forskjell på DVD og BD på projektor
    10. Se forskjell på DVD og BD på Full-HD TV
    11. Se forskjell på DVD og BD på HD-ready TV
    12. Se forskjell på BD på HD ready tv og BD på Full-HD TV
    13. Se forskjell på DVD på HD ready tv og DVD på Full-HD TV

Grunnen til jeg skriver VHS-leie kvalitet og ikke VHS var at det var mulig å få ganske bra kvalitet på opptak fra f.eks DVD, satelitt eller Laserdisc. Dette var som regel langt bedre enn båndsuppa man fikk på leiefilm.
    Denne oppstillingen er jo glimrende. Er enig med deg!

Lag en maken for lyd kanskje?

Side 44 av 126 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 74 84 94 104 114 124 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •