Blu-ray VS DVD krigen - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 43 av 126 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 103 113 123 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 2508
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Hva er det Samsung vet som vi ikke vet?
    Citing online rental sites like LoveFilm's adoption of Blu-ray titles, the move to offer cheaper players and a now clear path to adoption following the Blu-ray HD DVD battle, Griffith says the format will be a winner, although not for long.

Instead Samsung is putting its faith in its OLED technology. The new technology, which is "ready to rock", is being held back at the moment due to high manufacturing costs.

Jaha... Man har ikke tro på BD. Man har i stedet stor tro på OLED....???
    Hva slags uttalelse er det?...
    Jeg tror spørsmålet om hva Samsung vet var ganske betimelig...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er forresten en interessant løsning som kommer. Virker ganske dyr "High End" løsning men er også et direkte resultat av misnøyen med BD.
    Ganske drøyt å påstå at en High End systemløsning er et direkte resultat av misnøyen med BD..
    Det vil alltid finnes et marked for slike high end systemløsninger. Men om man mener BD er et nisjeprodukt, er det ingenting i forhold til slike systemer...

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Jeg er på ingen måte noen ekspert, så det er mulig jeg er dum. Blir det bedre hvis jeg kjører signalet fra PS3 gjennom receiver uten noen form for oppskalering?
    Blueray er jo 1080p, så du setter PS3 til 1080p ut, ingen skalering i receiver og du vil få 1080p uskalert til tven.

Er det noe greie på din tv så vil den vise dette bildet 1:1 pikselmappet uten overscan - altså så bra som det kan bli.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bortsett fra at Samsung er verdens største innen Flash Memory. Og sammen med Toshiba som samarbeider med SanDisk om å bygge Flash Memory fabrikker (2stk.) så har du de 3 største innen Flash memory. Det er vel ingen som ikke tror at det allerede jobbes med det neste formatet?
    Minneteknologi er interessant og i stor utvikling. Men jeg tror det tar svært lang tid, om det noen gang skjer, før minneteknologi kan konkurrere med optisk medium i produksjonskost. Ei pressa plate koster tross alt under 5kr å produsere. Dit kommer man vel neppe noen gang med minneteknologi? Og du kan i hvertfall bare drømme om at det skal skje innen 5 år...

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg sa var dette på forskjellige filmer. Jeg kjørte "Die hard 4.0" på DVD spiller og "Gone in 60 secunds" BR på PS3. PS3 var satt til 720P og receiver oppskalerte da både PS3 og DVD til 1080P
    For at dette skal skjønnes så må du skrive mere.
    Spiller du både BD og DVD fra PS3 ?
    Overfører du dette med HDMI og har scalert med PS3 --> har du så ny Reciver at den scalerer digital video inn med HDMI ?
    (videresender er mest naturlig)

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er på ingen måte noen ekspert, så det er mulig jeg er dum. Blir det bedre hvis jeg kjører signalet fra PS3 gjennom receiver uten noen form for oppskalering?
    La PS3 skalere opp til den oppløsningen TV/PJ har, den er tross alt bygget for det, ikke stol på at receiveren gjør det bedre. (med mindre du har håndfaste bevis for at den faktisk gjør det.)

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør 1080P rett igjennom. Aller helst 1080P24 hvis skjermen støtter det.

Jeg er ingen ekspert på området. Hvis du nedskalerer 1080P ned til 720P, fjerner du en del piksler/slår sammen til en. Når du skalerer opp, skal prossesoren lage disse pikslene igjen. Uten at jeg vet, så vil jeg tro denne prosseseringen ikke blir like nøyaktig som orginalkilden. Jeg tror du vil merke forskjell på å gjøre det slik.

Ville nok også satt 989'en til å skalere opp til 1080P også - så slipper du å skalere opp i to forskjellige prossesorer. 989'en alene gir nok bedre bilde.

Edit: ser flere har svart før meg.

Noen for korrigere meg hvis jeg tar feil - jeg er nok ikke helt flink på dette.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport

Ville nok også satt 989'en til å skalere opp til 1080P også - så slipper du å skalere opp i to forskjellige prossesorer. 989'en alene gir nok bedre bilde.
    Jeg har riktignok en 868 og ikke 989, men såvidt jeg husker så er ikke oppskaleringen på 989 spesielt mye bedre.
    Men Pio 868'n min er blitt pensjonert fordi både HD DVD spiller'n og PS3'n oppskalerer DVD bedre. Så det er ganske lurt å ta en grundig sammenliknings test.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jaha... Man har ikke tro på BD. Man har i stedet stor tro på OLED....???
    Hva slags uttalelse er det?...
    Jeg tror spørsmålet om hva Samsung vet var ganske betimelig...
    Skjønner ikke helt hvordan du setter OLED og BD opp mot hverandre markedsmessig.
    OLED gir kanskje en mer imponerende visuell forbedring fra LCD/plasma enn BD gjør fra DVD og derfor har kanskje Samsung mer tro på at OLED skal bli en større suksess enn BD i fremtiden.
    Ganske drøyt å påstå at en High End systemløsning er et direkte resultat av misnøyen med BD..
    Det vil alltid finnes et marked for slike high end systemløsninger. Men om man mener BD er et nisjeprodukt, er det ingenting i forhold til slike systemer...
    Det er nok helt sikkert ment som et nisjeprodukt, og ingen påsto noe annet. Men hadde du faktisk lest hele artikkelen og også kanskje fulgt med poster på AVS fra Alan Gouger og andre ”high enders” og sett deres misnøye med BD så hadde du forstått uttalelsen min bedre.
    Så her er en bit en gang til;(min uthevning)
    Alan Gouger, owner of AV Science and the new VP of Marketing for Entertainment Experience, said that homeowners including his customers have been waiting for this solution for years. “Current HD just does not scale to large screen projection and when I saw the quality of this solution it gave me goose bumps,” said Alan.

Minneteknologi er interessant og i stor utvikling. Men jeg tror det tar svært lang tid, om det noen gang skjer, før minneteknologi kan konkurrere med optisk medium i produksjonskost. Ei pressa plate koster tross alt under 5kr å produsere. Dit kommer man vel neppe noen gang med minneteknologi? Og du kan i hvertfall bare drømme om at det skal skje innen 5 år...
    Pris på teknologi er ikke alltid basert i hva det koster å produsere det. Hvis BDA selskapene, spesielt Sony og Panasonic skulle prise BD disker etter hva det har kostet å utvikle formatet og det skulle rekupereres i løpet av ca.5år fra formatet bble lanser(dvs. de har tre år igjen å gjøre det på) så ville både BD disker og spillere kostet tusen ganger mer enn de koster i dag.
    At produksjons prisen på et minnekort koster noe som helst i nærheten av de prisene som kreves for de nyeste GB utgavene har jeg ingen tro på, til det faller prisene for fort. Her er det nok mer snakk om å melke markedet prismessig mens Flash er nytt og "Hot".

I tillegg har den digitale fotoverdenen vært Flash basert hele tiden.
    Digital filmkamera Red 4K og Panasonic HD er Flash basert, sammen med hele amatør video verdenen som er på vei dit.
    SSD blir snart standard i veldig mange PC’r. osv. osv.
    Flash har ingen bevegelige deler. Samtidig som vi liksom skal forholde oss til leamikk og optiske disker når vi skal se film i heimen i de neste 10 årene.

Et filmformat på Flash ville selvfølgelig heller ikke bruke minnekort som kunne brukes på Kameraer eller annet. Selv fysisk størrelse ville bli forandret for ikke å underminere muligheten av å ta høyere pris på Flash minne som brukes til andre aplikasjoner, samt at Film Flash ville være enklere konstruert siden 75% av brikken ikke trengte å være annet enn ”write once read many”.

Nå er det ingen som har påstått at det er dette det pønskes på, det er ren spekulasjon.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    For at dette skal skjønnes så må du skrive mere.
    Spiller du både BD og DVD fra PS3 ?
    Overfører du dette med HDMI og har scalert med PS3 --> har du så ny Reciver at den scalerer digital video inn med HDMI ?
    (videresender er mest naturlig)

Kan ta komponentene mine først som er: receiver Onkyo 905, PS3 og DVD spiller Pioneer DV989 avi, og både PS3 og DVD spiller er koblet med HDMI via receiver til TV. Jeg brukte DVD spiller til "die hard 4" som er vanlig SD, og PS3 til BR film da jeg rett å slett mener at DVD spillern hadde best bildekvalitet, men så er kanskje ikke "gone in 60 seconds" den beste BR filmen heller?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ta komponentene mine først som er: receiver Onkyo 905, PS3 og DVD spiller Pioneer DV989 avi
    Sjekk om 989 sender 576i ut (noe jeg er ganske sikker på at den gjør, da 696 gjør det). Prøv både 1080p og 576i ut fra 989'en - se så hva som er best. Onkyo 905 har jo en veldig god videoprossesor i HQV reon (eller hva den heter).

Det er en jungel av oppløsninger, videoprossesering, kabler og tilkoblinger - ikke lett å få det rett Men her er det jo bare å prøve seg frem - er jo gøy det også!

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Msport]Sjekk om 989 sender 576i ut (noe jeg er ganske sikker på at den gjør, da 696 gjør det). Prøv både 1080p og 576i ut fra 989'en - se så hva som er best. Onkyo 905 har jo en veldig god videoprossesor i HQV reon (eller hva den heter).

Jeg har prøvd dette uten at det gikk gjennom receiveren, og kan konkludere med at selvsagt er 720p bedre enn 576i. DVD spillern sender ikke 1080P men kun 1080i, så derfor ville jeg ha receiveren til å oppskalere til full HD, og synes den gjorde en glimrende jobb

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He-he, morsom du ARTY. Når noen i bransjen uttaler skeptisisme til BD, kaller du det interessant og relevant.

Når andre store innen bransjen spår BD-success, avfeier du det og kaller det BD-propaganda

Ser vi et mønster her, ARTY, i din ensidige omtale av BD:shock:
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vallhall

Stemmer det at Onyoen din har Realta og den er meget bra.
    den har også HDMI oppskalering 1080p (noe ikke alle har pga de oppscalerer ikke video med HDMI inngang)

Bilde på PS3 fra BD setter du som 1080p 24 Hz utgang PS3.
    PS3 skal ikke behandle/scalere bilde fra BD men bare overføre det.
    PLAYSTATION 3 Hjelp og støtte - Video:- BD 1080p 24Â*Hz utgang (HDMI)
    Reciveren din skal heller ikke behandle dette bilde man bare videresende det.
    Reciver skal bare beholde LPCM lyden

Opsscalere DVD med Pioneer spilleren blir vel gjort med en Marvell Qdeo chip som kanskje ikke er av de beste.
    At du scalerer 576 til 720p med denne for så scalerer 720p videre til 1080p med Onkyoen skjønner jeg ikke helt at blir den store forskjellen.
    Pioneer vil jo med sin 720p scalering ca dobble antall pixler i forhold til hva som er på DVD.
    Det vil si fylle til ca 500 000 pixler det ikke er informasjon til på DVD platen men bare for å få et ok bilde som 720p.
    At da Onkyo som får denne scalerte 720 p og scalerer den videre til 1080p vil jo si at ca 8-900 000 pixler fra 720p scaleringen blir oppscalert til litt over 2 millioner pixler.
    Det er mulig at Reon pynter litt på bilde men skal jeg tippe beste DVD scalering ville det bli 576p fra DVD og la Onkyo/Reon gjøre hele jobben til 1080p

Bedre en PS3 Blu Ray disc ?
    Nå vil jeg ikke tro det.
    Ditt DVD bilde bør ha mattere svart , mattere farger , mere gråaktig/tåkete bilde , mindre detaljer som vises tydelig osv
    Nå var ikke ditt valg av BD så bra da den har kvalitet men meste av filmen er mørk.
    Prøv å sammenlign samme film i de to formatene

HQV - Hollywood Quality Video Processing for HD : Benchmark DVD

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    He-he, morsom du ARTY. Når noen i bransjen uttaler skeptisisme til BD, kaller du det interessant og relevant.

Når andre store innen bransjen spår BD-success, avfeier du det og kaller det BD-propaganda

Ser vi et mønster her, ARTY, i din ensidige omtale av BD:shock:
    Så du mener at Samsung ikke regnes som en av de store innen BD familien, de som var de første til å lansere en BD spiller?

Bortforklaringer av ting som kan oppfattes negativt for BD er du jo en ekspert på. :-D

Du må prøve å skilne mellom det som faktisk er fakta positivt og det som er ren propaganda.
    Du er vel ikke så søt å naiv at du kjøper alle uttalelser som kommer fra BDA, er du? Tross alt så skal de prøve å selge et produkt og det er ingen lett jobb, så det blir mye store ord som man ikke skal svelge like ukritisk som en torsk som svelger "krok,søkke og anker".

Bare for å erte deg litt; her er en annen liten sak som kommer til å forstyrre "pacemaker'n din";

Beyond 1080p: Toshiba talks up higher definition

Says it's ready to serve up 4K and 8K TVs

Alan Thompson, executive vice president of Toshiba Europe, acknowledged the success of Blu-ray. But he also suggested that technology was already moving beyond optical disc formats.

High resolution internet downloads, high capacity hard drives and flash memory cards being key – the ability to store up to six HD movies on 32GB flash memory cards being just one example.

Beyond 1080p

Toshiba also looks set to move beyond 1080p high definition video, with Thompson saying the company was ready to offer 4,000 x 2,000 pixel (4K) and 8,000 x 4,000 pixel (8K) displays when there was sufficient demand for them.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=hygen]vallhall

Stemmer det at Onyoen din har Realta og den er meget bra.
    den har også HDMI oppskalering 1080p (noe ikke alle har pga de oppscalerer ikke video med HDMI inngang)

Nei desverre, den har bare reon som er typen under realta.

Bilde på PS3 fra BD setter du som 1080p 24 Hz utgang PS3.
    PS3 skal ikke behandle/scalere bilde fra BD men bare overføre det.
    PLAYSTATION 3 Hjelp og støtte - Video:- BD 1080p 24Â*Hz utgang (HDMI)
    Reciveren din skal heller ikke behandle dette bilde man bare videresende det.
    Reciver skal bare beholde LPCM lyden

Opsscalere DVD med Pioneer spilleren blir vel gjort med en Marvell Qdeo chip som kanskje ikke er av de beste.
    At du scalerer 576 til 720p med denne for så scalerer 720p videre til 1080p med Onkyoen skjønner jeg ikke helt at blir den store forskjellen.
    Pioneer vil jo med sin 720p scalering ca dobble antall pixler i forhold til hva som er på DVD.
    Det vil si fylle til ca 500 000 pixler det ikke er informasjon til på DVD platen men bare for å få et ok bilde som 720p.
    At da Onkyo som får denne scalerte 720 p og scalerer den videre til 1080p vil jo si at ca 8-900 000 pixler fra 720p scaleringen blir oppscalert til litt over 2 millioner pixler.
    Det er mulig at Reon pynter litt på bilde men skal jeg tippe beste DVD scalering ville det bli 576p fra DVD og la Onkyo/Reon gjøre hele jobben til 1080p

Bedre en PS3 Blu Ray disc ?
    Nå vil jeg ikke tro det.
    Ditt DVD bilde bør ha mattere svart , mattere farger , mere gråaktig/tåkete bilde , mindre detaljer som vises tydelig osv
    Nå var ikke ditt valg av BD så bra da den har kvalitet men meste av filmen er mørk.
    Prøv å sammenlign samme film i de to formatene

Her ble det mye teknisk for meg, men jeg får prøve å utforske senere, da jeg skal på festival til helgen

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener at Samsung ikke regnes som en av de store innen BD familien, de som var de første til å lansere en BD spiller?
    Nei, det mener jeg ikke. Det er bare påfallende at positiv omtale fra de andre store alltid beskrives som propaganda fra din side
    Bortforklaringer av ting som kan oppfattes negativt for BD er du jo en ekspert på. :-D
    Nei, egentlig ikke. Jeg svelger bare ikke alle spådommene du har om BD...
    Du må prøve å skilne mellom det som faktisk er fakta positivt og det som er ren propaganda. Du er vel ikke så søt å naiv at du kjøper alle uttalelser som kommer fra BDA, er du? Tross alt så skal de prøve å selge et produkt og det er ingen lett jobb, så det blir mye store ord som man ikke skal svelge like ukritisk som en torsk som svelger "krok,søkke og anker".
    Ja, dette er selvsagt en pengemaskin og ingen dugnad for å tilfredstille forbrukeren gratis.

Det er bare det, ARTY, at jeg koser meg med BD; som faktisk er det eneste reelle HD-alternativet for oss som er opptatt av kvalitet HD DVD døde, remember!? Og DVD er på vei ut

Du burde også nyte litt mer film på Blu-ray, og ikke være så opptatt av at BD ikke har mulighet til å overleve.

Bare for å erte deg litt; her er en annen liten sak som kommer til å forstyrre "pacemaker'n din";
    Og vet du hva? Dersom det kommer medier med 4k-oppløsning, kjøper jeg sikkert det også. Så hvorfor skulle jeg ikke like det!? Jeg er opptatt av best mulig lyd og bilde. Det var derfor jeg håpte at BD vant
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og vet du hva? Dersom det kommer medier med 4k-oppløsning, kjøper jeg sikkert det også. Så hvorfor skulle jeg ikke like det!? Jeg er opptatt av best mulig lyd og bilde. Det var derfor jeg håpte at BD vant
    Dessuten vil oppskalert BD være mye bedre enn oppskalert SD..... For skalering er jo fremtiden?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du burde også nyte litt mer film på Blu-ray, og ikke være så opptatt av at BD ikke har mulighet til å overleve.
    Nå burde vel du snart ha forstått at jeg nyter BD så ofte det er tilgang på interessant materiale. Det er dermed ikke sagt at jeg er villig til å tømme lommeboka for filmer som jeg har sett mange ganger tidligere før jeg faktisk ønsker å se dem igjen.
    Jeg hadde sett mer enn en ny BD tittel denne uken hvis det hadde kommet flere enn 1 BD tittel på utleie.
    Er jeg heldig så klarer Amazon å lever "Close Encounter" før helgen, hvis ikke kan det hende jeg må dra på Elkjøp å kjøpe noe på BD jeg egentlig kunne vente litt med å se for femte gang.

Slik er de faktiske forhold. og de er det faktisk ikke jeg som rår over.

Jeg er opptatt av best mulig lyd og bilde. Det var derfor jeg håpte at BD vant
    Og jeg var like opptatt av at mest mulig innhold fortest mulig og er ingen Tech.Specs. Idiot.
    Kvalitet er et relativt begrep innen HDM og har veldig lite med bitrater og GB å gjøre. Der er det helt andre ting som er mye viktigere.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå burde vel du snart ha forstått at jeg nyter BD så ofte det er tilgang på interessant materiale. Det er dermed ikke sagt at jeg er villig til å tømme lommeboka for filmer som jeg har sett mange ganger tidligere før jeg faktisk ønsker å se dem igjen.
    Jeg hadde sett mer enn en ny BD tittel denne uken hvis det hadde kommet flere enn 1 BD tittel på utleie.
    Er jeg heldig så klarer Amazon å lever "Close Encounter" før helgen, hvis ikke kan det hende jeg må dra på Elkjøp å kjøpe noe på BD jeg egentlig kunne vente litt med å se for femte gang.

Slik er de faktiske forhold. og de er det faktisk ikke jeg som rår over.
    Ja, det er bra

Det begynner jo å komme en del gode og rimelige titler på DVD Strax,da. Men, enig i at utleie er for dårlig. Kommer vel utover høsten
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 43 av 126 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 103 113 123 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •