Blu-ray VS DVD krigen - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 126 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 100 110 120 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 2508
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Jeg er faktisk ganske positiv til BD, selv om jeg ikke er helt frelst som visse andre

Men som jeg har nevnt tidligere - jeg tror at den positive holdningen til HD Ready tver utgjør et problem for HD, hva er vitsen med å skaffe seg en skjerm som ikke kan nyttegjøre seg oppløsningen?
    Da misforsto du meg, dersom du tolket som om jeg ikke synes du er positiv til BD eller ikke. Det spiller ingen rolle for meg

Men, har du en HD Ready tv så vil du se forskjell på BD og DVD. Men det er jo stor forskjell på skjermenes kvalitet, og bildebehandlingen har nok like mye, eller mer å si, enn kun høy oppløsning.
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Spock
    Føler vel forsåvidt at dette emnet er noenlunde gjenomgått?
    Da er vi enige
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Spock
    Over til noe annet:

I en annen tråd om filmen Cloverfield her på forumet så har den blitt "hyllet" på grunn av sitt herlige LFE spor. Ha sett den selv på dvd og bassen er herlig på denne filmen.

Et par stykker i tråden hadde sett den på Blueray og gjorde et poeng av at de var glad for det enda herligere LFE lydsporet på BD.

Så jeg lurte på en ting - er det bedre LFE spor på BD?
    Jeg har ikke sett Cloverfield på BD eller DVD, men det begynner å bli en del andre BD-filmer jeg har sett. Jeg har en SVS 20-39PC+, og må si at bassen slår mye bedre med PCM og TrueHD enn SD Dolby Digital. Så Alien vs Predator 2 på BD her om dagen. Denne filmen har DTS-HDMA, og jeg må si at dette må være noe av det mest dynamiske og hardtslående lydsporet jeg noensinne har hørt.

Det samme gjaldt på andre DTS-HDMA filmer jeg har sett. Jeg setter DTS-HDMA et hakk høyere enn TrueHD...

Jeg gleder meg hemningsløst til å se igjen Transformers, men denne gang på BD i Dolby TrueHD.

Det tekniske rundt akkurat hvorfor bassen blir bedre, vet ikke jeg, men det må jo ha noe å gjøre med at lydsporet er lossless eller ukomprimert.

Så her er jeg veldig enig med MSport; lyden på BD er et like stort hopp kvalitetsmessig som bildekvaliteten. Og enkelte ganger betyr den økte lydkvaliteten enda mer
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det tekniske rundt akkurat hvorfor bassen blir bedre, vet ikke jeg, men det må jo ha noe å gjøre med at lydsporet er lossless eller ukomprimert.
    Jeg kan veldig lite om det teknisk rundt dette. Derimot kan jeg "synse" litt rundt hva jeg tror er korrekt. Det må vel bli som en 128kbs MP3 fil, men i DD. Har ikke et ordinært DD 384kbs? Feks et PCM spor pleier vel å ligge rundt 4,6 mbps (eller hva det heter). Helt klart noe blir borte der. Regner med at det går utover både dynamikk og oppløsning. Det er min enkle teori. Har en mer avansert en, men den holder jeg for meg selv pga av faren for å drite seg ut ops:

Så her er jeg veldig enig med MSport; lyden på BD er et like stort hopp kvalitetsmessig som bildekvaliteten. Og enkelte ganger betyr den økte lydkvaliteten enda mer
    Lyden er den helt klart undervurderte delen av BD. Man kan snakke så varmt man bare ønsker om oppskalert DVD - lyden blir akkuratt den samme shitty DD fila. Finnes DD som ikke er så værst heller, som feks Veum filmene - men uansett er ukomprimerte filer bedre!

Hvorfor ripper man ikke all musikk i MP3 128 kbs hvis komprimeringen ikke skulle spille noen rolle? Det er her den absolutt største svakheten til oppkonvertingen ligger for min del.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Jeg kan veldig lite om det teknisk rundt dette. Derimot kan jeg "synse" litt rundt hva jeg tror er korrekt. Det må vel bli som en 128kbs MP3 fil, men i DD. Har ikke et ordinært DD 384kbs? Feks et PCM spor pleier vel å ligge rundt 4,6 mbps (eller hva det heter). Helt klart noe blir borte der. Regner med at det går utover både dynamikk og oppløsning. Det er min enkle teori. Har en mer avansert en, men den holder jeg for meg selv pga av faren for å drite seg ut ops:
    DD på DVD: 448 kb/s (noen bruker 384 kb/s)
    DD på BD: 640 kb/s (normalt, har sett noen veldig få bruke 448 kb/s)

Du har rett angående PCM spor. 16 bit/48 kHz gir den bithastigheten du antyder i 6 kanaler. Dvs DD sporet er redusert med en faktor på ca 7x (640 kb/s) og 10x (448 kb/s). Nå er jo LFE sporet lavpassfiltrert og inneholder veldig lite informasjon så det opptar en liten del av den endelige bitreduserte datastrømmen.

Når det gjelder dine tanker om lydkvaliteten på bitredusert lyd så er det et omfattende tema. Alle lossy komprimeringer (for både audio og video) utnytter svakheter i hørselen/synet til å fjerne informasjon som vi allikvel ikke oppfatter/sjeldner. Når denne terkselen overskrides (feks som følge av for kraftig komprimering i forhold til CODEC-ens egenskaper) så blir resultatet merkbare artifakter/endringer i dekodet informasjon. Men det er jo ikke dermed sagt at resultatet er veldig plagsom/degradert selv om det blir noe endret i forhold til originalen.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyden er den helt klart undervurderte delen av BD. Man kan snakke så varmt man bare ønsker om oppskalert DVD - lyden blir akkuratt den samme shitty DD fila. Finnes DD som ikke er så værst heller, som feks Veum filmene - men uansett er ukomprimerte filer bedre!
    Som sagt en masse ganger før. BD formatet er fri fra begrensningene som ligger i DVD standarden og kan utnytte flere bit til å kode Dolby Digital lyden (640 vs 448 kb/s). Samtisdig kan alle eksisterende hjemmekinoprodukter dekode DD 640 kb/s. Mao, alle vil få bedre lyd selv uten å bytte noe annet i lydkjeden enn avspilleren/kilden.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så LFE sporet er antagelig ikke noe bedre på de nye høyoppløste lydformatene? Båndbredden på lfe sporet på dvd er ikke trangt nok for å begrense denn lille informasjon som lfe sporet tross alt er?

Det er heller miksingen/mastering som avgjør?

Når det gjelder komprimering av mp3 så ligger grensen for hva jeg kan høre forskjell, på mitt anlegg, rundt 160kbps, så jeg pleier å bruke 320kbps på mine mp3 filer. Dette er like bra som cd for meg.

Så forskjellen på de nye lydformatene er at vi går fra 448kbps (dvd) til ukromprimert pcm (BD)?

Ligger dette i samme klasse som for mp3? Så vil jo ikke mange høre forskjell?

Eller tar jeg feil?

Nå er vi igang igjen!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så vil jo ikke mange høre forskjell?
    Hvis du med mange referert til befolkningen som sin helthett så har du nok rett i det. De fleste vil åpnå bedre lyd med å kjøpe et skikkelig anlegg/høyttalere fremfor å bytte lydkilde. IMO.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det skjønner du sikkert ikke...

Jeg mener bare om man skal diskutere opp i mente (noe som er ganske debattert i andre tråder) om dette, så kunne man tatt det i en tråd som kun omhandler dette.
    Du er like spydig som du pleier å være...........

Du mener noe, og da skal alle andre mene det samme............

:roll:

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Du er like spydig som du pleier å være...........

Du mener noe, og da skal alle andre mene det samme............

:roll:
    Ikke vær så hårsår da... Om du synes dette er spydig, ja vel. Jeg har en mening, og om du er uenig, så får du motargumentere istede. Ellers så har vi PM som kan sendes...

Kan vi diskutere BD vs DVD nå8-)
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så LFE sporet er antagelig ikke noe bedre på de nye høyoppløste lydformatene? Båndbredden på lfe sporet på dvd er ikke trangt nok for å begrense denn lille informasjon som lfe sporet tross alt er?

Det er heller miksingen/mastering som avgjør?

Når det gjelder komprimering av mp3 så ligger grensen for hva jeg kan høre forskjell, på mitt anlegg, rundt 160kbps, så jeg pleier å bruke 320kbps på mine mp3 filer. Dette er like bra som cd for meg.

Så forskjellen på de nye lydformatene er at vi går fra 448kbps (dvd) til ukromprimert pcm (BD)?

Ligger dette i samme klasse som for mp3? Så vil jo ikke mange høre forskjell?

Eller tar jeg feil?

Nå er vi igang igjen!
    He-he, ja da var du i gang igjen:wink: .

Interessant lesning fra Esp1. Når det gjelder LFE-sporet så synes jeg det er et helt annet trøkk, både i de laveste oktaver og i mellombassen. Det er akkurat som om subben har mer kontroll...? Jeg vil tro dette har noe med komprimeringen/ ikke komprimering å gjøre. Nå er det heller ikke lett å skille ut kun LFE fra resten av lydbildet, da, men helheten virker veldig mye bedre enn DD.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men helheten virker veldig mye bedre enn DD.
    DD fremstår som et stykke "trått" mørbradbiff, mens PCM/DTS HD MA fremstår som de møreste stykker av Indre filet.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DD fremstår som et stykke "trått" mørbradbiff, mens PCM/DTS HD MA fremstår som de møreste stykker av Indre filet.

Noen grunn til at du tror at ikke Dolby TrueHD ikke når opp? Eller har du bare glemt det?

Plassmessig er PCM "a waste of bits" sammenlikned med de lossless codecene IMO.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Noen grunn til at du tror at ikke Dolby TrueHD ikke når opp? Eller har du bare glemt det?

Plassmessig er PCM "a waste of bits" sammenlikned med de lossless codecene IMO.
    Dolby TrueHD er nok bare glemt. Uansett jeg vil si at jeg har hatt de beste opplevelsene med DTS HD MA og PCM, noe som mye mulig skyldes tilfeldigheter. Batman Begins er en film med et meget bra Dolby True HD spor.

Så lenge man har plass til PCM, er jo ikke det noe problem....

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He-he, ja da var du i gang igjen:wink: .

Interessant lesning fra Esp1. Når det gjelder LFE-sporet så synes jeg det er et helt annet trøkk, både i de laveste oktaver og i mellombassen. Det er akkurat som om subben har mer kontroll...? Jeg vil tro dette har noe med komprimeringen/ ikke komprimering å gjøre. Nå er det heller ikke lett å skille ut kun LFE fra resten av lydbildet, da, men helheten virker veldig mye bedre enn DD.
    For all del. Jeg har ikke prøvd å antyde at man ikke får noen evt forbedringer også i LFE-kanalen med lossless overføring. Men man bør også forvente å få bedre lyd med DD fra BD enn fra DVD dersom den høyre bithastigheten blir brukt. Noen med gullører som har prøvd å høre forskjell?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dolby TrueHD er nok bare glemt. Uansett jeg vil si at jeg har hatt de beste opplevelsene med DTS HD MA og PCM, noe som mye mulig skyldes tilfeldigheter. Batman Begins er en film med et meget bra Dolby True HD spor.

Så lenge man har plass til PCM, er jo ikke det noe problem....
    Bitbudsjettet påvirker ikke bare lagringsplassen men også tilgjengelig peak videobitrate.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Bitbudsjettet påvirker ikke bare lagringsplassen men også tilgjengelig peak videobitrate.
    Forklar meg det er du snill - inntresant.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel å bra at BD har bedre lyd enn DVD, basert på tekniske spesifikasjoner i hvertfall.
    Men det har dessverre ingen betydning i forhold til hvordan BD vil gjøre det markedsmessig som format i forhold til DVD, siden de aller fleste som ser DVD eller investerer i BD bruker lyden i TV’n eller ett eller annet ”crappy” minianlegg.

Argumentet rundt hvor dårlig DVD lyd er og Oppkonverterende DVD spillere som blir slengt ut rundt her er også ganske idiotisk.
    Alle som er opptatt av Lyd&Bilde vil selvfølgelig benytte seg av en BD spiller hvis filmen er tilgjenglig på BD.
    Men for alle de DVD titlene som det vil ta år før de kommer ut på BD, og de tusenvis av DVD titler som aldri vil bli utgitt på BD er det veldig fint å ha en best mulig OPK-DVD spiller/BD spiller, og så må man akseptere at lyden er som den er.

Det virker som en del folk her tror de er representative for den store konsumentgruppen som faktisk vil ha betydning for BD’s liv eller død.
    Jeg må dessverre meddele dere at dere ikke er det!
    Hvis det bare blir dere entusiastene som investerer i BD fordi dere synes BD har så mye bedre tekniske spesifiksjoner, så står BD for en snarlig død.

Så mens BD skal bruke de neste 5 årene på å overbevise folket om at BD sine 2Kx1K spesifikasjoner er veldig mye bedre enn DVD, så er allerede verden iferd med å starte utviklingen mot 4Kx2K. Så om 5 år når BD endelig muligens kanskje har klart å spise tilstrekkelige andeler fra DVD, så DVD kan fases ut, så er vi i gang med Oppkonverteringen av BD.
    BD er sannelig et format for fremtiden!

P.S. I dag er det faktisk en liten ting å feire: For første gang klarte distributørene å utgi en BD samtidig med DVD utgaven i leiemarkedet, som det faktisk er verdt å se.
    Så nå skal jeg se Vantage Point på BD. Hurrah!!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Det er vel å bra at BD har bedre lyd enn DVD, basert på tekniske spesifikasjoner i hvertfall.
    Så du mener ikke det er noen forskjell? Selv jeg som benytter høreapparat og langt fra har noen "gullører" hører en betydelig forskjell.

Men det har dessverre ingen betydning i forhold til hvordan BD vil gjøre det markedsmessig som format i forhold til DVD, siden de aller fleste som ser DVD eller investerer i BD bruker lyden i TV’n eller ett eller annet ”crappy” minianlegg.
    Markedet endrer seg her også. De siste årene har jeg en følelse av at det er solgt mer hjemmekino utstyr og surround annlegg enn tidligere. Nå har det hittil kommet noen enne få kompaktanlegg med BD innebygget og du skal ikke se bort i fra at det blir mer og mer vanlig.

Argumentet rundt hvor dårlig DVD lyd er og Oppkonverterende DVD spillere som blir slengt ut rundt her er også ganske idiotisk.
    En flott kartirstikk av sine meddebatanter. Setter pris på slike komplimenter.

Alle som er opptatt av Lyd&Bilde vil selvfølgelig benytte seg av en BD spiller hvis filmen er tilgjenglig på BD.
    De aller fleste nye, "hotte" storselgerene kommer også på BD. Største parten av de som kjøper "ikke katalog filmer" vil kunne finne sin film på BD. Selvsagt finnes det unntak, men da kan man se dem på DVD. Oppskalering skal visst nok være det nest revlosjunerende som finnes i følge enkelte.

Men for alle de DVD titlene som det vil ta år før de kommer ut på BD, og de tusenvis av DVD titler som aldri vil bli utgitt på BD er det veldig fint å ha en best mulig OPK-DVD spiller/BD spiller, og så må man akseptere at lyden er som den er.
    Kan være enig på dette punktet. Utvalget begynner uansett å bli bra for den gemene hop.

Det virker som en del folk her tror de er representative for den store konsumentgruppen som faktisk vil ha betydning for BD’s liv eller død.
    Jeg må dessverre meddele dere at dere ikke er det!
    Hvis det bare blir dere entusiastene som investerer i BD fordi dere synes BD har så mye bedre tekniske spesifiksjoner, så står BD for en snarlig død.
    Tror ingen her inne vil finne på å innbille seg at man representerer den gjennomsnittlige brukeren, men du finner dem som ikke tror at meddebatanene ikke tenker så langt. BD er ikke bare bedre etter tekniske spesifikasjoner, men også i den reelle verden. Jeg tror ikke BD står foran en snarlig død. Har feks kommet mye lenger enn entusiast formatene DVD Audio og SACD.

Så mens BD skal bruke de neste 5 årene på å overbevise folket om at BD sine 2Kx1K spesifikasjoner er veldig mye bedre enn DVD, så er allerede verden iferd med å starte utviklingen mot 4Kx2K. Så om 5 år når BD endelig muligens kanskje har klart å spise tilstrekkelige andeler fra DVD, så DVD kan fases ut, så er vi i gang med Oppkonverteringen av BD.
    BD er sannelig et format for fremtiden!
    Oppkonvertert BD vil alltid være mye bedre enn oppkonvertert DVD når man snakker om slike oppløsninger. Skjønner ikke hvorfor du ser det som en ulempe?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du tenker for komplisert og analyserer for ensidig, ARTY. Det kan bli veldig vanskelig å spå hva millioner av mennesker tenker rundt BD om ett par år. Det jeg tror er sikkert er at BD vil selge til vanlige folk også. Ikke fordi de er opptatt av lossless lyd og bilder i 24p, men rett og slett fordi dette er nytt, bedre og etter hvert like billig som DVD.

Dessuten er formatforvirringen borte også. Når kunden ser at det kommer fler og fler merker med BD, og priser kanskje fra 1500-2000 kroner, så kommer det til å ta av.

Fordelen med BD-spillere, i forhold til da DVD kom; er at alle kan spille av sine DVDer på sin nyinnkjøpte BD-spiller. Værre var det å spille av VHS på DVD-spilleren. Du får det til å høres ut som at når menigmann kjøper seg en BD-spiller, så er DVD-samlingen ubrukelig. Tvert i mot, tror jeg at DVD-filmene vil se bedre ut på en ny BD-spiller enn menigmann sin gamle DVD-spiller. Bedre oppskalering...heeeey

I dag selges det veldig mye kompaktanlegg og pakkeanlegg verden over. Det er ikke mange stuer jeg har vært i de siste 10 årene, hvor det ikke er koblet til ett eller annet surroundanlegg. Få har nok slike anlegg vi her inne sitter med, men fler og fler har anlegg med subwoofer og bakhøyttalere.

Det første som må skje er uansett en prisnedgang på både spillere og ikke minst filmer. Man må kunne skaffe seg en BD-spiller til ca. 2000 kr, og nye filmer bør ikke koste mer enn 199 kr i butikk. Dernest må butikkene slutte å tro at kundene kjøper all mulig skvip av filmer, bare fordi det har et blått cover...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DVD vs BD i et nøtteskall!

Her er en liten historie fra virkeligheten, altså egen erfaring:

Jeg har nå kjøpt noen BD filmer som var av interesse pga jeg gjerne ville prøve ut formatet. Selvfølgelig har jeg allerede sett de filmene OG jeg har de på DVD fra før av også. Ganske så synd egentlig å måtte kjøpe filmer to ganger, og atpåtil er de ca. 2-3 ganger prisen av DVD.

Jeg ser forskjell på bildekvaliteten generelt og spesielt lyden er mange hakk bedre enn på DVD. Kan det forsvare prisforskjellen? NEI!
    Damen ser overhodet ikke vitsen med å betale 3 ganger så mye for den "minimale" kvalitetsforskjellen fra DVD til BD. Jeg er forsåvidt litt enig.
    Vi skulle kjøpe litt BD-filmer i dag tenkte vi, og endte opp med 1 BD og 2 DVDer. Selvfølgelig var ikke de to siste filmene kommet på BD enda, hvis de kommer i det hele tatt...

Det jeg prøver å si, er at BD fremdeles er et nisjeprodukt. Hvis produsentene av BD vil øke salget må de satse hardt på hylleplass, utvalg og viktigst av alt pris!

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest om BD erfaringen din hhalstensen, og sett din presentasjon av det meget lekre TV stue oppsett, så har jeg en aldri så liten mistanke til hvorfor du kom til din nisjeprodukt konklusjon av BD. Sier ikke at det ikke er en riktig konklusjon for flertallet av AV brukerene, da en 42" Hdready skjerm vel stort sett er er det mange brukere vel har i disse dager.

Mye av problemstillingen tror jeg, med hvor mye man øker opplevelsen av forbedring rundt BD sv DVD ligger i at ingen kjede er sterkere enn det svakeste leddet problematikken.

Med det mener jeg at utstyret og oppsettet man bruker til å teste ut disse forskjellene er en meget viktig del av dette, og hva slags følelse og opplevelse man sitter igjen med når det gjelder lyd og bilde, om det er verd prisforskjell på DVD vs BD mediene osv.

Derfor tror jeg også det er viktig å følge med på utviklingen av hva som blir "standard" skjermvisnings utstyr for gjennomsnitts brukerene i årene som kommer (f.eks fullHD skjermer i +50"-60" osv), og at nisje stempeltet for BD, nok mye er avhengig av hva som blir trendene her.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Side 40 av 126 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 100 110 120 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •