Blu-ray VS DVD krigen - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 126 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 75 85 95 105 115 125 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 2508
    Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dyrt med designere i dag

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Det er noen tusenlapper unna ja :-D
    Må jo ha kompatibelt utstyr på lyd og bilde før det blir spiller. Tror jeg...
    Du kan jo se bluray på ikke kompatibelt utstyr i dvd kvalitet da.. Jo fortere du begynner å kjøpe filmer på Bluray jo færre må du kjøpe på ny Og hvis du først har kjøpt BR spiller og begynnt å kjøpe filmene på Blu så skal du se det blir fart på oppgraderingen. Hjelp til selvhjelp på en måte.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan alltid vente, selvsagt, men PS3 er nok ikke den beste BD-spilleren lengre. Jeg har sjøl kun PS3 som BD-spiller, og det fungerer. Jeg vet tross alt ikke om noe annet. Jeg tar sikte på en Pioneer BD51 eller en Denon BD2500...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det jo enda flere spillere. Spilleren fra Samsung virker også interessant, med HQV og greier...

Flere nye Blu-ray-spillere i høst - og Blu-ray i 3D! - Lyd og Bilde
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Her var det jo enda flere spillere. Spilleren fra Samsung virker også interessant, med HQV og greier...
    Du mener denne?

Skulle bare mangle at ikke det kom en hel haug med nye BD maskiner fremover ellers måtte de bare pakke sammen hele formatet , så det er ikke særlig imponerende at det skjer.

Ser ut som om BD evangelistene er i ferd med å kuppe denne tråden!
    Vil ikke nyheter om nye BD spillere passe bedre i egne tråder?

Siden denne trådens tittel er "Blu-ray VS DVD krigen", så ville det faktisk være mer interessant å diskutere hvilke problemer BD vil ha med å konkurrere ut SD-DVD, siden 90% av alle filmer, de neste fem årene minst, som snurres fra optiske disker i folks hjem vil komme fra SD-DVD.
    Det er de faktiske forhold, samme hvor mye BD propegandamaskineri prøver å opptre som synske fremtidsprofeter og hauser opp hvor fantastisk BD's fremtid vil bli.

På tross av at de residerende BD evangelistene prøver seg med å latterligjøre at Toshiba ikke vil produsere BD spillere(viser jo bare hvor lite BD evangelistene forstår av markedssituasjonen for Optisk Disk), så er faktisk den mest interessante problemstillingen fremover;
    Hva vil Toshiba gjøre for SD-DVD(Stikkord;XDE-500 og neste års SpursEngine basert på CELL i TV'r og DVD spillere), og hva BD gruppen vil gjøre for å kontre dette??
    Vil BD sloss mot DVD markedet på en tradisjonell måte, eller vil de inngå et kompromiss med Tosh og andre DVD aktører (Kina) og samkjøre formatene på den måten som var planlagt for HD-DVD's langtids strategi??

Avslutter med en link til et sammendrag av uttalelser hvor noen av de største
    BD aktørene prøver å hause opp/spå fremtiden, med et par kommentarer fra meg.
    + en link til XDE-500 review med et sitat som fint summerer problemstillingen som denne tråden burde handle om.

Studios: Blu-ray Sales to Hit $1 Billion In 2008
    -- Blu-ray high-def disc sales could hit the $1 billion mark this year -- and jump to $2.5 billion next year, according to several Hollywood studio presidents.
    Slike uttalelser sier oss ingenting; siden alt BD er dyrere enn DVD både å produsere og kjøpe. Vi presenteres heller ikke for DVD tall å sammenlikne med eller om faktisk slike summer generer inntekter.

Steve Beeks, president of Lionsgate, noted that a recent study found that nearly three million standalone Blu-ray players will be in homes by year's end -- and millions more will own Sony's Play Station 3, which also has a Blu-ray player inside.
    3 millioner "standalones" +PS3 innen årets utgang. Imponerende?
    Ikke når man vet at det selges rundt 20 millioner DVD spillere bare i USA hvert år og har gjort det stødig i mange mange år.

Warner presidenten er den som treffer spiker'n på hodet!
    The execs also noted that many consumers are content to watch standard-def DVD players, or upconverting DVD players that enhance the SD image.

“Upconverters, we think, are a huge problem,” said Warner Home Video President Ron Sanders.
    “Those houses (that buy an upconverter) are out of the market for several years.”
    "No Kidding!!!!"
    Kanskje Warner skulle tenkt litt mer alvorlig på denne problemstillingen før de valgte å støtte BD eksklusivt!
    Med HD-DVD hadde dette problemet ikke eksistert.

Her er en fyr som summerer de faktiske markeds forhold ganske bra;
    Toshiba XDE DVD Player: Better than Blu-Ray? - Talk Back by Digital Trends
    Good Enough

When testing the Toshiba XDE, DVD movies, similar to the Oppo, were amazingly sharp and HD-like. Yes you could still see where the Blu-Ray and HD-DVD movies were sharper (particularly up close to the screen, at a normal 8’ viewing angle) and the picture was, in fact, good enough and appeared to my eye sharper than the up-conversion in any of the real HD players I currently have including the Toshiba HD-DVD player.

I can’t picture anyone with a Blu-Ray player abandoning it for the XDE, but I can see people struggling with the trade-offs of Blu-Ray deciding to get an XDE instead and I doubt Toshiba will be the only vendor who will see this opportunity.

The reality is that there are far more DVDs in folk’s libraries than Blu-Ray discs and far more movies available to rent or purchase in standard DVD than Blu-Ray. In addition, regular DVDs are substantially less expensive to buy. Also, recall that regular DVDs play in some cars, inexpensive portable DVD players, and on most new notebook computers (and many of those that do have Blu-Ray drives, for some strange reason, don’t have enough battery life to complete a movie).

Finally, and I’ve noticed this with Netflix, the Blu-Ray discs seem to be particularly fragile. I have three Blu-Ray machines now and often have to polish the disc (which initially looks unblemished) and then search for a machine that will actually play it, while regular DVDs seem to be much more tolerant of abuse.

Wrapping Up

The problem for this industry is that manufacturers just want to sell hardware and make money. Most, other than Sony (and here strangely it appears to work against them), don’t have any interest is selling movies in any resolution. If they can sell and make more from upconverting DVD players they will do just that.

DVD is the current standard and the XDE player (in my view) is good enough. And if others follow Toshiba and market these types of players, Blu-Ray will have substantial difficulty ever replacing DVD before the market moves to HD on-demand. However, having said that, Oppo is planning on moving to Blu-Ray themselves which suggest a player that can do both great upconversion and Blu-Ray is coming and, if it arrives at an affordable price, might be worth waiting for. Until then I’ve been impressed with the XDE and it has replaced my Oppo as my primary DVD player.
    Super Oppkonvertering i fremtidige BD spillere vil faktisk jobbe mot sin hensikt. Det vil jo bare demonstrere for folk hvor liten forskjell det er mellom SD-DVD og BD!!
    Da blir det bare prisforskjellen på en Oppkonverterende DVD spiller og en BD spiller som blir avgjørende for konsumentene + at det finnes tusener ganger større utvalg av filmer på DVD!

Selvfølgelig faller dette BD evangelistene tungt for hjertet, og de kan prøve så mye de vil med å bortforklare det med "Bitter HDDVD fanboy osv.", men disse problemstillingene er de faktiske forhold som man ikke kan vri seg unna.

For meg selv så har jeg bare ett ønske; mest mulig film i HD!
    Det ser det ut til å bli lite av i lang tid fremover, derfor vil jeg være nesten mer interessert i utviklingen innen oppkonvertering teknolgi enn hva som skjer på BD fronten, siden det er fra DVD jeg vil ha tilgang til en tilfredstillende mengde nye og gamle film utgivelser.

P.S. Synd at vi ikke fikk noe referat fra Toshiba's prssekonferanse på IFA, så vi kunne visst litt mer om når oppkonverterings teknologien deres kommer til Europa. Men slik går det når den eneste fra AV forum som var der er en BD evangelist og møtte opp bare for å høre om de kom med en BD spiller.
    Det svaret visste vi jo på forhånd.

Noen tilleggs linker;

Oppo 980H Vs. XDE & HDDVD Mouseover Screenshots.

:arrow: Toshiba SpursEngine

-Toshiba-SpursEngine-

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=ARTY]Du mener denne?

Jesus. Med ei sånn i butikken skulle man jo klart å overbevise de fleste uansett hvilket produkt det var snakk om. High Def Deluxe :-)

Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Siden denne trådens tittel er "Blu-ray VS DVD krigen", så ville det faktisk være mer interessant å diskutere hvilke problemer BD vil ha med å konkurrere ut SD-DVD, siden 90% av alle filmer, de neste fem årene minst, som snurres fra optiske disker i folks hjem vil komme fra SD-DVD.
    Det er de faktiske forhold, samme hvor mye BD propegandamaskineri prøver å opptre som synske fremtidsprofeter og hauser opp hvor fantastisk BD's fremtid vil bli.
    Jeg er litt skuffet over bransjen at de på en måte hele tiden hauser hvor bra det går og skryter på seg det ene eller det andre. Men sannheten er vel at hvis noen i BD leiren sier at de er skuffet over utviklingen til BD så vil det skape store overskrifter i den vanlige pressen og dermed vil færre kjøpe. Derfor må de kjøre på med forvridde analyser og påstander om at BD gjør det bedre enn DVD på samme tidspunkt.

Studios: Blu-ray Sales to Hit $1 Billion In 2008

Slike uttalelser sier oss ingenting; siden alt BD er dyrere enn DVD både å produsere og kjøpe. Vi presenteres heller ikke for DVD tall å sammenlikne med eller om faktisk slike summer generer inntekter.
    Enig. Det er slike undersøkelser som er nada verdt. Syns vel at Release.no gjør en dårlig jobb som bransjeblad i stille kritiske spørsmål. Ref siste artikkel om at at BD gjør det bedre enn DVD.

Warner presidenten er den som treffer spiker'n på hodet!

"No Kidding!!!!"
    Kanskje Warner skulle tenkt litt mer alvorlig på denne problemstillingen før de valgte å støtte BD eksklusivt!
    Mulig jeg er dum nå, men hvorfor ville det ikke vært samme problem med HD DVD? Jeg ser ikke forskjellene.

Angående tema hadde Warner en gjennomgang på IFA hva som er "problemene" for BD.

Se vidoen her:
    YouTube - Warner Home Video on BD Growth

Kort referat: Folk bryr seg ikke og PS3 eiere kjøper få filmer.

Selv om innslaget er fornuftig må jeg si jeg stusser på sammenhengen mellom PS3 fjernkontroll og antall filmer som kjøpes. Slik som Warner legger det frem så kjøper de som har PS3 fjernkontroll langt flere filmer og vil derfor satse på å få flere hustander til å kjøpe fjernkontrollen. For meg virker det som omvent logikk. Jeg kjøpte jo fjernkontrollen ford jeg kjøper mye Blu-Ray/bruker PS3 som BD spiller og ikke omvent. Slik tror jeg det er for de fleste.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier en av det avdøde HD DVD formatets største fan - gir veldig stor troverdighet.... Kan man ikke droppe slike "tabloide" og komplett håpløse uttalelser? Det er så barnslig....

Hva vil Toshiba gjøre for SD-DVD(Stikkord;XDE-500 og neste års SpursEngine basert på CELL i TV'r og DVD spillere), og hva BD gruppen vil gjøre for å kontre dette??
    Hva med lyden da? Så vidt kjent for meg er det den samme hardt komprimerte "MP3 128kbs liknende" lyden som kommer fra spilleren. SD kommer aldri til å kunne gi lyd i nærheten av hva BD leverer..... Alt for ensidig fokus på bilde spør du meg.

Er det ikke på tide å legge gårdagens lik og bitterhet bak seg og se fremover? La oss diskutere BD på en saklig måte uten denne bitterheten?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med det samme vi er inne på HD-DVD: Formatet er stein dødt!

Angående kupp: Dette er en tråd om BD vs. DVD, og da er det en ypperlig tråd for å argumentere for BD. Da er det dumt å komme drassende på gamle lik som HD-DVD. Det virker bare provoserende og ødelegger debatten.
    Og hvis alle som har tro på utvikling går sammen om et av HD-formatene, BD f.eks så kan det fort komme høyere oppløsninger om noen år. Ikke kommersielt som VHS, DVD, BD, men som et high-end alternativ.

Ellers er jeg ikke borte fra tanken om å kjøpe BD nå for å starte innhøstingen av BD-filmer allerede. Eneste jeg trenger av bevis er:
    Kvalitetsspiller som kan spille alt av høy kvalitet av både lyd og bilde på alt av utstyr i alle eksisterende format.

Og da lurer jeg på om jeg får nytte av de nye lydformatene selv om jeg ikke har en HD receiver?
    Har en Yamaha RX-V2700.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da lurer jeg på om jeg får nytte av de nye lydformatene selv om jeg ikke har en HD receiver?
    Har en Yamaha RX-V2700.
    Jeg er nesten helt sikker på at din reciver kan mota 7.1 multi-channel PCM med overføring HDMI til reciver.
    Det vil si at BD spiller decoder HD codec og overfører lyden som PCM.
    Det vil også si at du kan avspille PCM lydspor som er på enkelte BD filmer.

Det vil helt sikkert si at du kan kjøpe BD spiller som decoder HD codec og overfører lyden analogt ut (multichannel 5.1 eller 7.1 etter hvem spiller du kjøper) og inn på multichannel på din reciver som helt sikkert er 7.1.
    (er ikke sikkert du har alle 7.1 analogt inn samlet på din reciver men at du bruker 5.1 multichannel inn + left + right analog DVD inn)

uansett om man ikke har mulighet til HD lyd så vil man få DD 5.1 og DTS med mye høyere bitrate og kvalitet en det som er vanlig på DVD.
    Viktig er jo HD bilde også så det er ikke et dårlig alternativ (HD bilde+ DD 5.1/DTS) om man ikke har støtte til full HD lyd fra første dag man kjøper seg en spiller.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Jeg er nesten helt sikker...
    Dette er ikke nok for meg.
    Er dette i så fall lyd i HD-kvalitet?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Yamaha RX-V2700.
    Den støtter multichannel PCM så det er bare å handle inn en PS3 som dekoder formatene om til det.

Et raskt google søk bekrefter det:
    yamaha RX-V2700 LPCM Blu-Ray - Google-søk

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er ikke nok for meg.
    Er dette i så fall lyd i HD-kvalitet?
    Er jo bare bitsream HD codec som mangler (som de fleste BD spillerer har mulighet til med alle codec i tillegg ) da er det jo bare å kjøpe ny reciver senere og endre i menyen til BD spilleren at man ønsker bitstream ut)

Forskjell

Bitsream HD codec best i forhold til decode HD codec i spiller og overføre som PCM men man har ikke 100% garanti for bedre lyd enn PCM men en større mulighet..
    Bitstream HDMI er vel jitterfree helt frem til lyden blir endret til PCM i reciver og kan påvirkes da.
    Hva man har av reciver og påvirkning av PCM lyden vil bli forskjell.

PCM med HDMI er enten ren PCM på plate (ikke så ofte) eller når BD spilleren decoder HD lyd codec og overfører den som PCM.
    Da kan jitter påvirke lyden helt fra BD spilleren og til DAC i reciver.

Analogt er når BD spilleren decoder HD codec og overfører lyden som multichannel analogt ut til reciver.
    Hvor bra denne lyden blir er avhengig av hvor bra DAC (Digital til analog converter/e) det sitter i BD spilleren.

Så kort
    All HD lyd er PCM.
    enten ren PCM på plate eller PCM lyd som er pakket inn i HD lyd codec.-->
    (multichannel PCM encodet til et HD lyd codec)
    (noen HD kodec er med lydtap og andre ikke)
    Om en BD spiller pakker ut HD lyd codec til PCM eller om Reciver pakker ut bitstreamet HD codec til PCM skal i utgangspunktet ikke være forskjell.
    (eneste er da om jitter kan påvirke lyden et sted)
    Jitter - Wikipedia, the free encyclopedia
    Man har ikke bra eller dårlig decoding for da ville lyden hakke ved dårlig.

Analogt vil HD lyden bli decodet i BD spiller og gjort om til PCM for så til analogt.

Alle 3 alternativene til hvor/når og hva HD lyd på plate til lyd i høytalere er i utgangspunktet det samme.
    (man kan jo risikere at det sitter bedre DAC i BD spiller til analog lyd enn det man har som DAC i sin reciver også så man kan ikke avskrive anaogt ut fra BD som det dårligste alternativ)

Har man en ok DAC i reciver overfører man HD lyden som PCM eller Bitstream med HDMI for de som kan .
    Forskjell vil man skjelden eller aldri høre.

HD lyd og kvalitet er så bra den kan bli på spillere pr i dag og vil ikke bli bedre med mindre andre lydstandarder kommer.
    Hvordan man skal få denne lyden blir forskjellig i forhold til Reciver og BD spiller man kjøper men full HD kan man mota med en reciver som har 7.1 inn enten som Analogt eller PCM/bitstream med HDMI.

Er vel ikke relatert svar til trådstarters Blu-ray VS DVD krigen men med nesten 700 svar er det lite nytt ang forholdet BD/DVD før vi har kommet inn i 2009 å kan se tallene og utviklingen i 2008

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Er vel ikke relatert svar til trådstarters Blu-ray VS DVD krigen men med nesten 700 svar er det lite nytt ang forholdet BD/DVD før vi har kommet inn i 2009 å kan se tallene og utviklingen i 2008
    Syntes dette var et godt argument til oss som ikke har en "HD"-receiver. Helt klart grunn nok for meg til å vurdere BD-spiller og plater.
    Hva da med avspilling av DVD-plater? Er det noen av BD-spillerne som gir et kanon bilde sånn at en kan selge DVD-spilleren? Og hva med CD`er?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har en DVD som gir kanon DVD bilde så gjør vel ikke alle BD spillere det (fra de kom i 2006 og til nå) men de nye og de som kommer utover høsten vil levere like bra eller bedre vil jeg tro.
    Det har jo sittet stort sett samme scalerere osv som i DVD spillere men de putter inn bedre og bedre hardware så skal en DVD spiller snart kunne konkurere med bilde til en DVD fra BD så vil det kun være de svinedyre DVD spillerene som feks kan komme med Silicon optix realta osv (som også enkelte BD spillere vil ha)
    Nå som BD er ettablert og kommet seg over den lange Beta perioden de har hatt så vil du neppe finne vanlige DVD spillere i butikk som gir bedre bilde en DVD fra BD (ikke nødvendigvis dårligere heller)
    CD vil bli som på DVD der DAC i avspiller vil avgjøre kvaliteten på analoge lyden eller kjører man lyden digitalt så blir det ingen forskjell mellom CD fra BD eller CD fra DVD (eller CD fra CD spiller og digitalt til reciver)

Prisene begynner å bli lave og unngår man å kjøpe første dagen de er i butikker så synker jo prisen litt.
    Sony BDP S550 tror jeg er den første 100% full komatible BD spilleren som ikke mangler noe (ca 4200,-) og kommer neste mnd tror jeg
    (den har også 7.1 analog ut)
    Får jo se når den kommer ut om den er et bra alternativ til å satse på BD og DVD.
    Flere 100% spillere vil komme utover med varierende kvalitet / selvsagt varierende pris

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er mannen seriøs...jeg vet sannelig ikke...

Skulle bare mangle at ikke det kom en hel haug med nye BD maskiner fremover ellers måtte de bare pakke sammen hele formatet , så det er ikke særlig imponerende at det skjer.
    Du får det nesten ut til å høres ut til at dette er negativt. At mange selskaper nå begynner å produsere BD-spillere ikke er imponerende. Jeg sa vel det var "positivt", ikke imponerende. Det var kanskje mer imponerende at Toshiba var alene med sin spiller, er det det du mener?
    Vil ikke nyheter om nye BD spillere passe bedre i egne tråder?
    "BD evangelister"!? Du har et veldig spesielt syn på de av oss som setter pris på best mulig lyd og bilde, Arty.
    Hvorfor skal vi fokusere på problemene!? Fordi du hater BD og Sony!? Fordi HD DVD tapte!?

Hvorfor kan vi ikke få lov til å fokusere på fremgangen? Hvorfor kan vi ikke få lov til å uttrykke tilfredshet med at det begynner å komme et mangfold av BD-spillere i forskjellige prisklasser!? Fra det billige og til Hi-End. Hvorfor kan vi ikke få nevne at BD spiser innpå markedet, og at utviklingen for BD-formatet er godt!?
    De faktiske forhold kan vel like god sies å være noe mer nyansert, Arty. Etter hva jeg leser, så er interessen for DVD synkende; både på utleie- og på kjøpemarkedet. Interessen for HD og Blu-ray, der i mot, er stigende.

Og jeg ser at du ikke gir deg med dine kraftuttrykk. Du er klar over at det i allefall jeg diskuterer på denne tråden går inn under begrepet "hobby og lidenskap". For deg så høres det ut som politikk og blodig alvor.
    På tross av at de residerende BD evangelistene prøver seg med å latterligjøre at Toshiba ikke vil produsere BD spillere(viser jo bare hvor lite BD evangelistene forstår av markedssituasjonen for Optisk Disk), så er faktisk den mest interessante problemstillingen fremover;
    Ja, huff så uvitende alle andre er...

Jeg lurer på hva menigmann i gata ser av forskjell mellom oppskalert DVD fra Toshiba, og en oppskalert DVD gjort med en HQV Reon VX-brikke. En slik som man snart får i en Samsung BDP2500 Mener du det er noe som mangler med denne BD-spilleren, som helt sikkert vil lande på 3k-tallet i pris...? Det er altså dumt å kjøpe en komplett BD-spiller med en slik bildebrikke; sånn at du får det betse fra begge format. I tillegg er man fremtidssikret, siden BD er kommet for å bli en stund.

Som MSport sa så mangler jo Toshiba sine XDE-spillere høyoppløst lyd. Det spiller ingen rolle, eller?
    Vil BD sloss mot DVD markedet på en tradisjonell måte, eller vil de inngå et kompromiss med Tosh og andre DVD aktører (Kina) og samkjøre formatene på den måten som var planlagt for HD-DVD's langtids strategi??
    Den var morsom. Som om Toshiba nå har et ballegrep på BDA og på Blu-ray som format, som til slutt vil tvinge alle BD-utgivere til å inngå et kompromiss med Toshiba!?

Jeg må spørre deg, Arty; hvilke motiver er det du har med det du skriver? Er du en entusiast av lyd og bilde, eller er du bare en kranglefant?

Og til slutt; har du en BD-spiller?
    - Hvis ja: :shock:
    - Hvis nei: hva er det du misliker så mye med bilder i FullHD og lossless lyd?

Tips:
    Move on. HD-krigen er over, og HD DVD tapte. Om du ikke liker BD og aldri kommer til å kjøpe deg en slik spiller; kan du si meg hvorfor?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet "mannen i gata" hva blu-ray er? Tror ikke at det er veldig mange som gjør det, derfor er det kanskje der støtet må gjøres.

Har hatt besøk av folk som har himlet med øynene når jeg sier at en av grunnene til at PS3 kom i hus var at jeg kunne se blu-ray film på den. Hvorfor se blu-ray når DVD er så bra som det er? og lignende argumenter.

Jeg har begynt å se meg om etter dedikert spiller ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg selv så har jeg bare ett ønske; mest mulig film i HD! Det ser det ut til å bli lite av i lang tid fremover, derfor vil jeg være nesten mer interessert i utviklingen innen oppkonvertering teknolgi enn hva som skjer på BD fronten, siden det er fra DVD jeg vil ha tilgang til en tilfredstillende mengde nye og gamle film utgivelser.
    Spørsmål, da:

Hvor mange av disse filmene har du nå?

Hvorfor mener du at dette ikke er et bra utvalg av filmer etter såpass kort tid?

Hvilke filmer mangler på BD, mener du?

DVDstrax scandinavias largest online DVD shop <Søkeresultat>
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Vet "mannen i gata" hva blu-ray er? Tror ikke at det er veldig mange som gjør det, derfor er det kanskje der støtet må gjøres.

Har hatt besøk av folk som har himlet med øynene når jeg sier at en av grunnene til at PS3 kom i hus var at jeg kunne se blu-ray film på den. Hvorfor se blu-ray når DVD er så bra som det er? og lignende argumenter.

Jeg har begynt å se meg om etter dedikert spiller ...
    Vet mannen i gata hva oppskalert DVD er? Og hvem er mannen i gata?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neppe.
    Det eneste de er ute etter er at de må ha FullHD skjerm når de skal kjøpe ny TV.
    Men jeg tror ikke de har anelse om hvorfor.

Tror nok at de som selger dette burde være litt mer frmpå, men når jeg var innom den lokale Elkjip var eneste blu-ray spilleren de hadde inne en Sharp etellerannet 20, som nok har gått ut på dato, selv om de skulle ha over 4000,- for den. For et par måneder siden var jeg innom Expert og de hadde en Samsung 1000 til rundt 4000,-. Så det er ikke en bransje som er frempå.

I vår var lederen i elektronikkforbundet intervjuet av FBI /NRK programmet) med spørsmål om hvorfor folk burde kjøpe HD-ready/FullHD når TV sendingene ikke var i HD. Blu-ray ble kun nevnt i en bisetning, sammen med en haug svada.

VG hadde test av BR spillere or et par uker siden, Samsungs representant var BD-P1400 ...

Så om man ikke er spesielt interressert så er det lite å hente ...

Side 35 av 126 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 75 85 95 105 115 125 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •