Blu-ray VS DVD krigen - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 126 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 74 84 94 104 114 124 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 2508
    Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Trodde det var en egen tråd om BD vs. HD-DVD?
    Abonnerte på denne tråden for å høre om hva folk mente om BD vs. DVD som tråden heter, men som mange ganger før i tråder der BD er innblandet kommer det inn folk som tydeligvis savner HD-DVD.
    Ikke noe gæli` med det, men tror dere ikke ærlig talt at vi er best tjent med at alle som har sans for høyoppløselig lyd og bilde samles om det formatet vi nå engang har? Hvis BD-folket er nødt til å forsvare seg mot alt mulig av meninger fra folk som ikke liker BD pga HD-DVD`ens død(det virker iallefall sånn), så blir dette jævlig kjedelig for oss som prøver å få litt ut av denne tråden.
    Så la oss diskutere BD vs. DVD i denne tråden og ta alle andre meninger og sure oppstøt i en helt annen tråd.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Trodde det var en egen tråd om BD vs. HD-DVD?
    Abonnerte på denne tråden for å høre om hva folk mente om BD vs. DVD som tråden heter, men som mange ganger før i tråder der BD er innblandet kommer det inn folk som tydeligvis savner HD-DVD.
    Ikke noe gæli` med det, men tror dere ikke ærlig talt at vi er best tjent med at alle som har sans for høyoppløselig lyd og bilde samles om det formatet vi nå engang har? Hvis BD-folket er nødt til å forsvare seg mot alt mulig av meninger fra folk som ikke liker BD pga HD-DVD`ens død(det virker iallefall sånn), så blir dette jævlig kjedelig for oss som prøver å få litt ut av denne tråden.
    Så la oss diskutere BD vs. DVD i denne tråden og ta alle andre meninger og sure oppstøt i en helt annen tråd.
    Med fare for å dra det videre, må jeg bare si meg hjertens enig med Whiz. Noen savner HD DVD, noen savner å kunne snakke nedsettende om Tosh.
    RIP til den diskusjonen.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nok enda noen filmer på HD-DVD jeg skal se (U2 Rattle & Hum akkurat nå) men jeg må innse at fremtiden er blå, samme hva dere andre sier. Men det er for min del, den gemene hop synes nok fortsatt at DVD er mer enn bra nok, selv om de skal ha Full HD TV når de kjøper nytt.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

et par bilder fra en Epson side

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det trengs en egen tråd der vi kan ha en skikkelig RIP-markering for HD-DVD (og evnt Toshiba..). Liksom gi formatet en verdig død. Så slipper man de HD-DVD-krampetrekningene som iblant forstyrrer diskusjonen.
    Likevel er det jo faktisk litt spennende hvilken innvirkning taperne nå kan ha på nedlasting av HD. Ref Toshiba. "HD-varianten" av DVD er muligens patetisk, men arbeidet med nedlasting, som en variant for å konkurrere med BD er jo fascinerende, om ikke til og med lovende.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå håper jeg ikke det var meg enkelte siktet til angående å snakke nedsettende om HD DVD. Jeg limet inn artikkelen fra Itavisen nettopp fordi det var om DVD. Det hadde jo ikke noe mer å gjøre med HD DVD, enn at Toshiba nå tydelig synes at oppskalert SD er godt nok alikevel.

Det jeg ikke skjønner er hvordan entusiaster her inne kan omfavne Toshibas ønsker om å forlenge DVD-formatets levetid ytterligere. Og i all hovedsak virker det som om de ikke nødvendigvis gjør dette for forbrukeren, ei heller for å tjene mest mulig penger. Nei, det ser mer ut til at de kun gjør dette for å ødelegge mest mulig for BD. Altså en råtten taper.

Derimot tror jeg Toshiba snart kommer til å bli ganske alene i den diskbaserte filmverdenen, om de fortsetter i den banen. De som har en DVD-spiller i dag, kjøper neppe en XDE-spiller fra Toshiba. Hvorfor? Jo, når enkelte mener at forskjellen er såpass liten mellom oppskalert DVD i dag, og BD; tror jeg få vil oppgradere DVD-spilleren sin til å bli en litt bedre oppskalerer. Nå som BD er her for å bli, tror jeg de fleste investerer i en blå-laser.

For meg var det viktigste at bransjen samlet seg rundt ett format. Siden BD hadde mest lagringsplass, så så i hvertfall jeg det som positivt mtp best bilde og best lyd. Dette viste seg å stemme; når en ser på Universal Stud. og Paramount sine utgivelser på de to formatene.

Jeg kommer i hvertfall aldri til å gå steget tilbake til DVD, selv om Tosh gikk fra "The look and sound of perfect" til bare "Good enough". Det er sikkert bra, men det vil aldri bli HD, uansett hvor mye man forsøker å trylle...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen føler seg truffet, andre ikke. Sånn er det bare med den saken.
    Jeg har selvsagt gjort meg mine tanker om disse nye formatene vs. de gamle.
    Jeg tror vi får kjøpefilm i HD-oppløsning på plate i 1080p eller bedre i mange lange år fremover. Kanskje i flere tiår også.
    Nedlasting tror jeg kommer til å erstatte mye av det tilbudet vi har på digital-TV i dag. Jeg ønsker meg en løsning der filmer/serier/dokumentarer/nyheter kan lastes ned og sees når jeg vil. Da slipper jeg å haste hjem til "LOST" f.eks. Men dette kommer jo aldri til å bli så driftsikkert som en plate. Ta for eks. nettlinja mi som jeg får fra en leverandør, (ja jeg er prisgitt den "servicen" de gir meg), som på torsdag ikke kunne fikse linja. Da har Rosenborg-kampen gått rett i dass for meg. Tenk deg hvor lite trivelig det har blitt for samboeren.
    Men hva skal jeg svare når hun sier at det er mitt ansvar å fikse jævelskapen til Hotell Cæsar starter, hvis ikke blir det F! ikke lett å være mann. Kombinert med månedens faste periode så skal jeg fortelle deg at en stakkars mann ikke har noe å stille opp med.
    DVD derimot har vi ikke bruk for den dagen "folk flest" går i butikken og får beskjed om at de bare har en DVD-spiller på lager, men den type spiller selger vi lite av for tiden. Det fikk jeg høre for 4 år siden da jeg måtte ha ny VHS-spiller til mine gamle VHS`er. Da anbefalte faktisk Elkjøp at jeg "burde tenke litt nytt og investere i i DVD-spiller." Svarte selvsagt som sant var at "det hadde jeg vel før du ble født guttunge", sint som jeg var.
    Men det er jo sånn jeg vil ha det så det er ikke sikkert det er jeg som får viljen min:?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Design-DVD med DivX - VG Nett om Lyd og bilde

Her ser en hvor opptatt "vanlige" folk er av sånt.

- Denne nye spilleren fra LG forenkler overgangen til HD ved å implementere DivX på en allerede kjent plattform, DVD-spilleren.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig så jeg jeg nesten aldri sett en film i DivX.
    Uviten som jeg er spør jeg da: er dette så utbredt som det skrives, og hvor finner man så DivX-filmer?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DivX er mest utbredt i den yngre garde, som gjerne laster ned fra div. sider som strengt tatt ikke er helt stuerene. Kvaliteten på de filmene jeg har sett er i beste fall tvilsom. Har ikke sett såkalt HD-DivX, visste ikke at det eksisterte engang, men om det er i samme gate som DivX så er det ikke noe å satse på for min del.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da satser vi på DVD OG BD istedet. :-D

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig så jeg jeg nesten aldri sett en film i DivX.
    Uviten som jeg er spør jeg da: er dette så utbredt som det skrives, og hvor finner man så DivX-filmer?
    I stort sett på The Pirate Bay og andre plasser der man sprer piratkopiert materiale. DivX er jo så dårlig kvalitet at det er vel bare interessant for mp3 folket. HD-DivX har jeg aldri hørt tales om, og det frister meg heller ikke.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser enkelte mener at oppskalert dvd er tingen. Har dem begynt å oppskalere lyden nå eller? HD er ikke bare bilde.....

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da satser vi på DVD OG BD istedet. :-D
    Er vel det en stund til

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Er vel det en stund til
    Det er noen tusenlapper unna ja :-D
    Må jo ha kompatibelt utstyr på lyd og bilde før det blir spiller. Tror jeg...

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    DivX er mest utbredt i den yngre garde, som gjerne laster ned fra div. sider som strengt tatt ikke er helt stuerene. Kvaliteten på de filmene jeg har sett er i beste fall tvilsom. Har ikke sett såkalt HD-DivX, visste ikke at det eksisterte engang, men om det er i samme gate som DivX så er det ikke noe å satse på for min del.
    DivX er vel så vidt jeg vet en komprimeringsalgoritme som er konstant i utvikling, dagens DivX har mye bedre kvalitet pr bitrate enn MPEG2, som DVD benytter. (På samme måte som 128kbps AAC overgår 160kbps MP2 (les: DAB) i kvalitet.

Sluttresultatet kommer an på hvor hardt det er komprimert. En god DVD-rip på 1,3 GB har meget god kvalitet. Det blir betraktelig bedre enn VHS, men bare nesten så bra som DVD.

Personlig synes jeg DVD oppskalert til 1080i i min DVD-spiller gir så bra bilde på flatskjermen, at det neppe blir aktuelt å kjøpe noen av DVD-filmene jeg allerede har på nytt i Blu-Ray...
    "If you can't be right, be wrong at the top of your voice!"

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vi nå legge DivX bort. Det er tross alt enda dårligere enn DVD:???:

Jeg derimot kommer til å kjøpe flere filmer på nytt på BD. Ben Hur f.eks
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er det "ingen" som never Yamaha sin kommende BD-spiller?
    LINK

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er det "ingen" som never Yamaha sin kommende BD-spiller?
    LINK
    Kanskje fordi det er en Panasonic DMP-BD30 til 3 x prisen. :-D

Side 34 av 126 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 74 84 94 104 114 124 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •