Blu-ray VS DVD krigen - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 126 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 103 113 123 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 2508
    Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    ...er prinsippielt skeptisk til at f.eks filmselskapet skal kunne "se" brukerne gjennom slik nettverks kobblinger og kan logge hva brukerene gjør, ser på av filmer osv...
    Kan jo se det fra en annen vinkel og tenke seg at statistikken over sette filmer brukes til å registrere hvilke sjangere film som sees mest. Da får man med seg at f.eks. jeg liker godt å se livemusikk flere ganger i uken. Disse er kjøpt og til nå registrert en gang. Ser jeg Paul Weller flere ganger i året, og den registreres, så kommer det kanskje flere i samme sjanger.
    Jeg har ennå ikke kjøpt BD-spiller, men registrerer at det kommer for lite musikk på BD. Men jeg har håp om at dette skyter fart etterhvert. Kanskje vi kan få kastet CD`en på dynga og få ennå mere kvalitet på musikk-BD? Det har jeg tro på...eller?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Jeg har ennå ikke kjøpt BD-spiller, men registrerer at det kommer for lite musikk på BD. Men jeg har håp om at dette skyter fart etterhvert. Kanskje vi kan få kastet CD`en på dynga og få ennå mere kvalitet på musikk-BD? Det har jeg tro på...eller?

Spørs om det hjelper da - all den tid de komprimerer musikken i stykker?

Gremmes over at påkostede "Remaster" utgaver i dag låter dårligere enn original cden som jeg kjøpte på midten an 80 tallet. :-?

Skal man høre gode inspillinger så er det kanskje vinyl fra 70 tallet som gjelder?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Skal man høre gode inspillinger så er det kanskje vinyl fra 70 tallet som gjelder?
    Amen!

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo se det fra en annen vinkel og tenke seg at statistikken over sette filmer brukes til å registrere hvilke sjangere film som sees mest. Da får man med seg at f.eks. jeg liker godt å se livemusikk flere ganger i uken. Disse er kjøpt og til nå registrert en gang. Ser jeg Paul Weller flere ganger i året, og den registreres, så kommer det kanskje flere i samme sjanger.
    Problemet med et slikt generert statistisk materiale, er jo at det fort kan gå motsatt vei av det du beskriver her også, da det jo ikke er enkelt personers kanskje "litt sære" ønsker som kommer frem, men mere den gemene hop, som bestemmer. Dvs utvalget kan bli mere A4 og kanskje mindre spesialisert. At samme filmen sees flere ganger av en bruker, vil jo ikke bety så veldig mye for et filmselskap som er ute etter å selge og tjene penger.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vinyl blir vel fort en helt annen verden fra det vi diskuterer her, og er forsåvidt enig i det du angir her Mr_Spock. Eller blir litt som å diskutere CRT vs Lampeventil projektorer fra noen år tilbake. Litt ironisk er det vel kanskje også det at den live innspillte konserten jeg har anskaffet til nå på HD (kan ikke huske om den er på HD-DVD eller BD) er Led Zeppelins The sound remains the same.......

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Det gjør det lettere for de som ikke er fullt så teknisk begavet/inntresert å holde spilleren sin oppdatert - under forutsettning av at spilleren selv søker etter oppdatering med jevne mellomrom. Noe jeg ikke vet om dem gjør? Snakker da om BD-Live spillerene.
    Man må vel som oftest på spillere med nettverkobbling med oppgraderings mlighet, gå setup menyen og aktivere søk og svare ja på om man vil oppgradere firmware. Dette vel også for å redusere faren og prøve å unngå at brukeren uforvarende tar strømmen underveis i oppgraderings prosessen. Dette hadde vært praktisk på de tidlige BD spillerene der enkelte BD filmer ikke kunne spilles av uten en firmware oppgradering først.

Det er i stedet for å måtte laste ned disk images og brenne plater på PCen jeg mener denne nettverkskobblingen er kjærkomment, og en possitiv bivirkning av BD-Live muligheten.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjør det lettere for de som ikke er fullt så teknisk begavet/inntresert å holde spilleren sin oppdatert - under forutsettning av at spilleren selv søker etter oppdatering med jevne mellomrom. Noe jeg ikke vet om dem gjør? Snakker da om BD-Live spillerene.
    PS3 er jo eksemplarisk på dette feltet. Den sier i fra om at nå er det tilgjengelig ny firmvare, så velger du selv om du vil oppdatere. Auto er jeg litt mer skeptisk til.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    PS3 er jo eksemplarisk på dette feltet. Den sier i fra om at nå er det tilgjengelig ny firmvare, så velger du selv om du vil oppdatere. Auto er jeg litt mer skeptisk til.
    Har jeg nevnt automatisk? Men en beskjed om "Hei - nå kan du oppgradere firmware'en!" hadde jo vært en super sak.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jeg nevnt automatisk? Men en beskjed om "Hei - nå kan du oppgradere firmware'en!" hadde jo vært en super sak.
    PS3 har det, den skulle du ikke solgt

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,241
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    At samme filmen sees flere ganger av en bruker, vil jo ikke bety så veldig mye for et filmselskap som er ute etter å selge og tjene penger.
    Tvertom. Her vil de se sitt snitt til å gi ut: Standard edition, Special edition, limited edition, collectors edition, special limited collectors edition, collectors giftset etc.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett eksempel;
    2L Founder Declares Blu-ray the Future of High Quality Music Reproduction

Det var også flere audio prosjekter på gang for HDDVD som vi kan regne med blir overført til BD formatet.
    Men alt i alt så trengs det nok mye tålmodighet før vi ser noen særlig mye utgivelser innen HD Audio. Først må jo BD som format faktisk slå an blant konsumentene, og det er ikke gitt at BD blir noe mer enn en nisje.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Toshiba furter fortsatt...

Synes det grenser til det barnslige hos Toshiba. Først snakker de i 3 år om hvor bra HD DVD er, hvor overlegen bilde og lyd er ift DVD; men, etter at de tapte så er HD ikke nødvendig alikevel. De satser på DVD som gjør bildene "HD-aktige"...

Hvorfor det, spør jeg, når HD ikke er viktig

Snakk om furtne Sony-hatere som på god gammeldags japansk trass- og stolthet, nekter å satse på fremtidens HD-format...

Der synes jeg Universal Studios er et godt eksempel:

De var en trofast HD DVD-tilhenger, som holdt med HD DVD i det lengste. De hadde også satset mill av dollar. Da HD DVD tapte, erkjente de nederlaget og satser nå for fullt på BD. Nå gir de ut alle filmene de hadde på HD DVD på BD. Og det med bedre kvalitet. Bravo!!!

ITavisen | - Satser hardt på DVD
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det å være negativ til Sony kan vel egentlig ikke sees på som annet enn positivt?

Finnes det selskaper som har laget mer tull og fanteri for oss forbrukere for at de selv skal øke sin egen fortjeneste?

Må kanskje være Microsoft kanskje?

Så å kalle noen Sony-hater tolker jeg som en beskrivelse av en skikkelig hedersmann!

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå tok det ganske mange år etter at BETA var død og begravet (i hjemmemarkedet) før Sony startet VHS produksjon. Det er vel slik disse japanske selskapene er .. stolthet betyr virkelig noe der borte. Om det hadde gått andre veien vil jeg tro at Sony hadde satt seg på bakbeina på samme måte.

Litt spennende at de lager ny teknologi på DVD da.. en mellomting før BD blir brukanes ..

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs om det hjelper da - all den tid de komprimerer musikken i stykker?

Gremmes over at påkostede "Remaster" utgaver i dag låter dårligere enn original cden som jeg kjøpte på midten an 80 tallet. :-?

Musikk på BD komprimeres jo ikke dersom det benyttes lossless/ukomprimert lyd. Så selv synes jeg disse nye lydformatene er en svært viktig grunn til at BD har fått inntog i min kino i hvert fall..

Vinyl? Litt mye idealisme for meg, men kos kos er det sikkert.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Musikk på BD komprimeres jo ikke dersom det benyttes lossless/ukomprimert lyd. Så selv synes jeg disse nye lydformatene er en svært viktig grunn til at BD har fått inntog i min kino i hvert fall..

Vinyl? Litt mye idealisme for meg, men kos kos er det sikkert.
    Nå var det ikke slik komprimering jeg tenkte på. Det var mer denne destruksjonen av dynamikk som foregår under mastering/produksjon i våre dager. Mediaet som benyttes under avspilling er totalt uintressant.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,241
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det å være negativ til Sony kan vel egentlig ikke sees på som annet enn positivt?

Finnes det selskaper som har laget mer tull og fanteri for oss forbrukere for at de selv skal øke sin egen fortjeneste?

Må kanskje være Microsoft kanskje?

Så å kalle noen Sony-hater tolker jeg som en beskrivelse av en skikkelig hedersmann!

Hva er det Sony har gjort som er sååå forferdelig ??
    Så dette Sony-hatet gikk igjen i hele Hddvd-Bluray 'krigen', folk var nesten aldri FOR hddvd, de var bare MOT Bluray/Sony.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Så dette Sony-hatet gikk igjen i hele Hddvd-Bluray 'krigen', folk var nesten aldri FOR hddvd, de var bare MOT Bluray/Sony.
    Du husker kanskje denne kopibeskyttelsen de hadde på cder? Som gjorde det nesten umulig å spille cd på noe annet enn en cd spiller?

I tillegg så installerte kopibeskyttelsen ting og tang på pcen som gjorde den kaputt etterpå.. Var en eller to som ble lei seg da ja ...

Bare en ting i en lang rekke med fullstendig sprø tiltak for å få inn mer penger. Ikke få rettsaker de har tapt på grunn av slike ting.

Bare søk på nettet så har du lesestoff til du blir pensjonist.

Men som sagt de er ikke alene...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Jeg er helt enig med deg.Sony har gitt oss BD og det må vi forholde oss til.Det er helt klart at Sony må være en drivkraftene som må holde BD gående i kampen om å øke BD`s markedsandel.Jeg forstår heller ikke dette maset om de såkalte gamle syndene som krigen mellom VHS og Beta.Må Sony fortsette å tape denne og andre kriger de har tapt inn i evigheten? De vant med BD og det må vi akseptere.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Synes det grenser til det barnslige hos Toshiba. Først snakker de i 3 år om hvor bra HD DVD er, hvor overlegen bilde og lyd er ift DVD; men, etter at de tapte så er HD ikke nødvendig alikevel. De satser på DVD som gjør bildene "HD-aktige"...

Hvorfor det, spør jeg, når HD ikke er viktig

Snakk om furtne Sony-hatere som på god gammeldags japansk trass- og stolthet, nekter å satse på fremtidens HD-format...

Der synes jeg Universal Studios er et godt eksempel:

De var en trofast HD DVD-tilhenger, som holdt med HD DVD i det lengste. De hadde også satset mill av dollar. Da HD DVD tapte, erkjente de nederlaget og satser nå for fullt på BD. Nå gir de ut alle filmene de hadde på HD DVD på BD. Og det med bedre kvalitet. Bravo!!!

ITavisen | - Satser hardt på DVD
    Du er igang med den gamle krigsånden fra HDDVD krigen skjønner jeg.Jeg vil bare tipse deg om at den nye oppscallerings teknologien fra Tosh har fått meget god omtale. Så god at jeg kommer til å kjøpe en Toshiba for å spille av mine DVDèr.At de kommer til å bli en liten festbrems for BD, er det en viss fare for.De vil ihvertfall treffe en del kjøpere som sitter på gjerdet.Vi har fremdeles en overvekt av "godt nok brukere" der ute.
    Stølen

Side 33 av 126 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 103 113 123 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •