Blu-ray VS DVD krigen - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 126 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 92 102 112 122 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 2508
    Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Joda , det koster å oppdatere seg, men når du først velger å gjøre det så skal du se at alt er HD-klart. Det er nå veien å gå uten tvil. For øvrig er det jo slik da at utviklingstempoet styres av de store aktørene. Med 5-10 (opptil 15?) års mellomrom får man nye revolusjonerende formater, nettopp fordi da har man nådd et metningspunkt salgsmessig for det gamle format, samt at folk har rukket å kjøpe alt av accessories (filmer etc)..

Nå vil Bluray gjøre sitt inntog, i løpet av de neste 3-5 år er bluray på sitt livs høydepunkt tror jeg. Nå som prisene har falt en del er det ikke så stor vits i å vente alt for mye lenger med å oppgradere seg. Man kan muligens vente til SKIKKELIGE BD-spillere kommer.. for jammen synes dette å være en utfordring...

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink 0-2 museklikk for å finne BD-filmer

Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Vet ikke om dere har aksjer i "The Blueray Company" eller hva det er?

Men de nettsidene jeg pleier å frekventere for eksempel Platekompaniet, Play, cdon osv... så står det ikke noe om Blueray. Du må lete det opp akkurat som med sacd.

Har til gode å se noe mer en noen få % BD i forhold til dvd utstilt noe sted.

Ikke er det stort å lese om det i media heller.

Men det er kanskje slik som med Playstation 3 - konsollen har helt klart minst andel av salget men eiere av disse mener allikevel at PS3 har vunnet konsollkrigen?

Bare spør jeg
    Jeg har ingen aksjer i BDA, selv om jeg tror det kan være lurt akkurat nå

Når du sier du må "lete" for å finne noe om Blu-ray, så kan jeg ikke si dette var så veldig vanskelig:

CDON.COM

Platekompaniet

http://www.play.com/DVD/Blu-ray/6-/RegionHome.html

DVDstrax scandinavias largest online DVD shop.

http://www.zailor.no/index.php?SCREE...g=show&order=5

Og litt fra media den siste tiden:

ITavisen | Voldsom økning i Blu-ray-salget

– Blu-ray overgår DVD i 2011 - Hardware.no

Gamle rocketroll omfavner Blu-ray

RELEASE.no – 1997-2008 - videobransjens fagblad!
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint at du leter de frem for meg - men jeg skal ikke ha noen akkurat nå

Men jeg mener at det sto betydelig mer om hd-formatet den gangen krigen raste på sitt verste?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint at du leter de frem for meg - men jeg skal ikke ha noen akkurat nå

Men jeg mener at det sto betydelig mer om hd-formatet den gangen krigen raste på sitt verste?
    He-he, bare hyggelig

Den gangen HD-krigen raste sto det såpass mye i media om dette, at forbrukeren ble mer og mer usikker og fler og fler satt på gjerdet.

Husker selv dagen da Paramount gikk HD DVD-ekslusiv. Slike ting var fine nyheter for pressen, men bidro bare til større usikkerhet hos potensielle kjøpere.

Denne usikkerheten er nå borte. BD vil komme for fullt. Tiden for SD er over. Alle vil ha HD
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likte det bedre når det var to aktører på markedet. Det betydde konkuranse og til fordel for oss forbrukere.

Akkurat som med konsollmarkedet, jeg har selv Både Wii og Xbox360 - skal heller ikke se bort i fra at det også kommer en PS3 i hylla også.

Mener klart at det hadde vært plass til 2 aktører i dette markedet.

Nå er det ingenting som pusher BD til å overgå seg selv.... :-?

Faktisk så gjorde det meg usikker å satse på HD at nettopp BD ble enerådende....
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda...de to aktørene er som det står i overskriften:

DVD vs BD
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv hadde jeg faktisk sett meg ut en kombispiller som tok begge formatene.

Og etterpå bare lene seg tilbake mens de to aktørene overgikk hverandre med Special Editions med innhold vi bare kan drømme om. Til selvsagt meget bra priser!

Vi får se i denne tråden om et år hva som har skjedd, kanskje jeg har en BD spiller?

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel enig med deg Spock

BD "vant" Forbrukeren tapte stort

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Er vel enig med deg Spock

Se der ja et meget velformulert standpunkt ytret av en som også har sett lyset!

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig synes jeg ikke forbrukerene har tapt noe.... Hvordan forbrukerne ha tapt noe som aldri kom ut av startgropa?

Regner med at det er HD DVD dere sikter til. Død og begravet - her diskuterer vi DVD vs BD. Hvis noen har lyst på å diskutere at "det beste formatet tapte", er det sikkert mulig å starte en tråd under "Generell chit-chat".

Tilbake til topic.

Eneste høydepunktet med at jeg skal fjerne mandlene om litt over en uke, er alle de nye BD filmene jeg har kjøpt i det siste. For det har kommet mye snacks på BD de siste måndene (som også har kommet på dvd selvsagt, men jeg foretrekker Indrefilet foran Mørbradbiff).

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags størrelse snakker vi om før det blir STOR forskjell mellom en dvd og en Blueray bildemessig?

La oss si 3-3,5 meters sitteavstand og 1080 tv eller proj?

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Msport

Skal selvfølgelig ikke starte noen ny HD/BD diskusjon,men når sant skal sies så har vel heller ikke BD kommet seg ut av den gropa ? :-D

Spock

Det er lagd en mengde med grafer om akkurat forskjellene og sitteavstand mellom Std og HD formater,noen sier at de ikke ser noen forskjell og for sånne som meg er forskjellen stor,bedre kontrast,mere detaljer,bedre dybde osv

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags størrelse snakker vi om før det blir STOR forskjell mellom en dvd og en Blueray bildemessig?

La oss si 3-3,5 meters sitteavstand og 1080 tv eller proj?
    Nå kan jeg bare svare for meg selv. Jeg har forholdsvis liten tv (42") som "kun" er hd-ready. Med en forholdsvis god skalerings funksjon i reciver (reon), sier det seg selv at jeg på bildesiden ikke for noen wow opplevelse. Uansett tørr jeg påstå at forskjellen er der. Bedre farger, større dybde i bildet, mer 3D aktig og skarpere. Alene er ikke dette grunnen til at jeg kjøper BD foran dvd.

Lyd siden hos meg fikk et formidabelt løft med hd-lyden. Lydbildet er mye større, høyere oppløst lyd og et annet, mer presist korrekt trykk i scenen på film. Musikk/konserter fikk et helt nytt liv hos meg....

Inntil bildefremviseren blir større, koser jeg meg virkelig med hd-lyden. For meg er det verdt å betale det lille ekstra. Man kan snakke så varmt man bare ønsker om oppskalert dvd, men lyden er ikke like enkel å "skalere" opp til slike høyder ei god hd-lyd fil gir av opplevelser.

Edit:
    Msport

Tilbake til topic

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De grafene synes jeg ikke er så intressante.

Er mer intressert i hva folk synes. Kanskje spesielt fordelene med 1:1 pikselmapping, slippe skalering osv..

1080 på min 42 full hd tv ser veldig godt ut, men kanskje ikke den helt store forskjellen på 3-3,5 meter avstand.

Heller ikke på min 720 projektor synes jeg bildet var veldig mye bedre, ikke nok til å oppgradere.

Lyd har jeg ikke fått testet, så det er intressant.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes at sammenlikningen på pris mellom BR og katalogtitler på DVD er feil.
    Det er jo to helt forskjellige produkter.
    Skal man sammenlikne noe er det nye titler og da er ikke prisdifferansen så stor, synes jeg.

Jeg vet ikke hvilke kriterier dere legger til grunn for å kunne si at BR har lykkes, men for meg er det når BR har over 50% markedsandel på nye titler.

Det sier seg selv at det kommer til å selges DVD i bøtter og spann i mange år fremover. Det er jo så mye rart som blir gitt ut, og terskelen for å gi ut på DVD er naturlig nok lavere på DVD enn BR.

Når det gjelder BD LIVE så synes jeg det er like lite intressant som tilsvarende "feature" på HD DVD.
    Hva i all hverden skal man legge ut på nettet for nedlasting som man ikke like gjerne kan legge på plata?
    Hvis Spielberg eller Lukas plutselig skulle få ånden over seg og lage ett kommentarspor til en film etter at plata er gått i trykken lager jo filmselskapet bare en 2 platers spesial edition i steden for å gi det vekk på nett.
    Se bare på de "fantastiske" U-control funksjonene til Universal som kommer på The Incredible Hulk for eksempel:-?

Bonus view er greit nok for dem som har lyst til å se dem som prater på kommentarsporet osv.

Det er og blir bedre lyd og bildekvalitet som er grunnen til at jeg kun kjøper BR.

Nå er det kun 53 titler igjen på handlelista over de 100 filmene jeg må ha på nytt på BR.
    Innen jul er det under 50, jeg gleder meg og kona fortviler:-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik BD-Live er i dag, så er det temmelig uinteressant, ja. Men, hvordan det er om 3 år, kan bli spennende. Fatter kjøpte seg toppmodellen til TomTom GPS. Denne hadde oppkobling til nett og Blåtann. De mulighetene denne GPSen hadde, virket helt sinnsyke. Oppkobling med MP3, styring og oppkobling til ipod, oppdaterte værtjenester for de stedene man måtte kjøre til, telefon integrering etc-etc. Da GPS kom, hadde den knapt nok et oppdatert kartblad. Det vi ser i dag, kunne vi ikke forestille oss for 3-4 år siden. Så, hva BD-Live blir i fremtiden er noe helt annet enn det vi ser i dag.

Dessuten er det viktig at BD ikke KUN kan reklamere med bra lyd og bilde, men også har neste gen. med interaktivitet.

For meg personlig er det lyd og bildet som er viktigst, men kommer det next gen bonusview via BD-Live, kan det være interessant det også.

Tenkt deg BD-Live slik:

Når en ny film kommer på BD fra Spielberg, sier BD-Live innholdet at Spielberg skal være tilgjengelig for intervju på direkten via BD. Vi som filmentusiaster har muliheter til å stille spørsmål direkte, og Spielberg svarer. Kun tilgjengelig en spesiell dato, og kun på BD-Live
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Når en ny film kommer på BD fra Spielberg, sier BD-Live innholdet at Spielberg skal være tilgjengelig for intervju på direkten via BD. Vi som filmentusiaster har muliheter til å stille spørsmål direkte, og Spielberg svarer. Kun tilgjengelig en spesiell dato, og kun på BD-Live
    Så vi må vente mange år på en slik (flott) tjeneste som kunne enkelt ha blitt levert i dag på grunn av BD ? :-)

Jeg har litt vanskelig med å se de helt store poenget med BD-Live bortsett fra nedlasting av tekster og eventuellt alternative endings osv.. Alt annet blir bare gimmik som kan gjøre bedre gjennom andre medier.

For BD sin del blir det den største utfordringen tid da vi allerede i dag ser at streaming og nedlasting kommer for fullt. BD må komme opp på siden av DVD raskt ellers forblir det et nisje produkt for de som krever det optimale.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    .. Alt annet blir bare gimmik som kan gjøre bedre gjennom andre medier.
    He-he Dersom du tar bort "alt som er gimmik" her i markedet, så kan man vel stenge de flest el-kjeder og elektrobutikker. Det er jo gimmik det hele handler om for bransjen. Hva blir det neste som kan finnes på av gimmik som gjør folk begeistret, "må ha"-følelse og som generer millioner av dollar!?

Hva skal en f.eks med mp3 og et dårlig kamera på mobiltelefonen? Det er jo bare gimmik. Egentlig holder det med telefon....men dæven som det selger, og dæven så morsomt det er med nye gimmiks
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    Jeg har litt vanskelig med å se de helt store poenget med BD-Live bortsett fra nedlasting av tekster og eventuellt alternative endings osv.. Alt annet blir bare gimmik som kan gjøre bedre gjennom andre medier.
    Er forsåvidt enig med det du skriver her, og er prinsippielt skeptisk til at f.eks filmselskapet skal kunne "se" brukerne gjennom slik nettverks kobblinger og kan logge hva brukerene gjør, ser på av filmer osv.

Det jeg ser på som possitivt er at nå med BD-Live spillere med nettverkskobbling slipper å bruke tid på å brenne firmware plater for å oppgradere spilleren osv. Det sunes jeg også var veldig greit med HD-DVD spillerene, at man kunne la spilleren sjekke og foreta firmware oppgraderingen ganske så direkte.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Det jeg ser på som possitivt er at nå med BD-Live spillere med nettverkskobbling slipper å bruke tid på å brenne firmware plater for å oppgradere spilleren osv. Det sunes jeg også var veldig greit med HD-DVD spillerene, at man kunne la spilleren sjekke og foreta firmware oppgraderingen ganske så direkte.
    Det gjør det lettere for de som ikke er fullt så teknisk begavet/inntresert å holde spilleren sin oppdatert - under forutsettning av at spilleren selv søker etter oppdatering med jevne mellomrom. Noe jeg ikke vet om dem gjør? Snakker da om BD-Live spillerene.

Side 32 av 126 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 92 102 112 122 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •