Blu-ray VS DVD krigen - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 126 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 101 111 121 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 2508
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av FFWD
    Jeg har forklart BD live til et noen kunder og de sier som regel: Hva skal jeg med det?. Uansett syns jeg det er litt morsomt at enkelte BD eiere nå argumenterer for BD-Live som en fordel, mens de ikke kunne se argumentet når HD krigen var i full gang og HD DVD hadde disse funksjonene.
    Jeg ser på BD-Live som en fremtidig interaktiv nyvinning innen hjemmeunderholdning. Når HD DVD hadde disse funksjonene, som også var i startgropa, så var dette begrenset til ringetoner, quiz og annet morro.

Jeg husker da WAP kom på mobiltelefonen eller da de første GPSene kom til private. Hva dette er blitt i dag, kunne nesten ingen forutse. Jeg tror det samme kan bli med BD-Live. Det blir spennende å se hva som kommer...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Det blir nevnt at blu-ray vil vokse raskt og at formatet vil selge like bra som dvd i 2011, 2012. Det er tre fire år frem i tid, mtp. utviklingen av online tilbud så tror jeg at blu-ray vil kunne slite med å holde følge.
    Jeg tviler sterkt på at utbredelsen av PC'er og bredbåndslinjer som takler streaming av HD materiale i samme kvalitet som Bluray vil skje like raskt som utbredelsen av Bluray-disker..?

I statene da eller?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I statene er 56k mer utbredt enn man skulle tro.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprinnelig skrevet av FFWD
    Jeg har forklart BD live til et noen kunder og de sier som regel: Hva skal jeg med det?. Uansett syns jeg det er litt morsomt at enkelte BD eiere nå argumenterer for BD-Live som en fordel, mens de ikke kunne se argumentet når HD krigen var i full gang og HD DVD hadde disse funksjonene.
    Dette har jeg også notert meg og det er ganske vittig.

Særlig når det kommer fra denne mannen som gjorde alt han kunne for å disse viktigheten av den interaktive funksjonen på HD-DVD .......>>>>
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Jeg ser på BD-Live som en fremtidig interaktiv nyvinning innen hjemmeunderholdning. Når HD DVD hadde disse funksjonene, som også var i startgropa, så var dette begrenset til ringetoner, quiz og annet morro.
    >>>>
    ..................og fremdles prøver han seg med samme taktikken ved å spre disinformasjon om HD-DVD og HDi, eller har han bare rett å slett ikke peiling på hva han uttaler seg om ?

Mer interessant er det hvorfor BD har slike problemer med å få BD-Live funksjonen sin oppe å gå. HD-DVD hadde hele HDi systemet sitt klart allerede i slutten av 2005 så det kunne bli implemert i de aller første HD-DVD spillerne som ble lansert i april 2006. Å ligge 3 år etter i utvikling i forhold til sammenlignbar teknologi er ganske mye i Elektroverdenen.
    Er rett å slett BD basert på en teknisk plattform som er så dårlig egnet for interaktivitet at det blir veldig komplisert og dyrt å få det til å fungere? Eller var valget av Java som "Live språk" en fatal blemme?

Jeg spådde for over et år siden at vi måtte se langt ute i 2009 før vi ville se noen særlig BD-Live aktivitet og i følge produsjonselskapene så ser det ut som jeg får rett.

Har f.eks. Transformers på BD den samme Interaktivitet som Transformers på HD-DVD, som kom for et år siden?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Å ligge 3 år etter i utvikling i forhold til sammenlignbar teknologi er ganske mye i Elektroverdenen.
    Det er vel ingen sammenlignbar teknologi som er i live.... :idea:

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Dette har jeg også notert meg og det er ganske vittig.
    Å, nei...er du tilbake. Du vet at HD DVD tapte, og at Toshiba nå mener at oppskalert DVD er like godt som HD DVD
    Sitat Opprinnelig postet av Arty
    Særlig når det kommer fra denne mannen som gjorde alt han kunne for å disse viktigheten av den interaktive funksjonen på HD-DVD .......>>>>>>>>
    ..................og fremdles prøver han seg med samme taktikken ved å spre disinformasjon om HD-DVD og HDi, eller har han bare rett å slett ikke peiling på hva han uttaler seg om ?
    Hva annet hadde HD DVD med sin HDi enn interaktive småting som ringetoner, enkle spill, trailere og noen enkle quizer?

Dersom du leser hva jeg skriver, så synes også jeg det er uvesentlig med BD-Live slik det er i dag. Akkurat slik jeg mente med HDi. Om ett par år så er forhåpentligvis BD-Live langt mer avansert enn det er i dag.

Mer interessant er det hvorfor BD har slike problemer med å få BD-Live funksjonen sin oppe å gå. HD-DVD hadde hele HDi systemet sitt klart allerede i slutten av 2005 så det kunne bli implemert i de aller første HD-DVD spillerne som ble lansert i april 2006. Å ligge 3 år etter i utvikling i forhold til sammenlignbar teknologi er ganske mye i Elektroverdenen.
    Er rett å slett BD basert på en teknisk plattform som er så dårlig egnet for interaktivitet at det blir veldig komplisert og dyrt å få det til å fungere? Eller var valget av Java som "Live språk" en fatal blemme?
    Er ikke BD-Live klart? Hva er det som ikke er klart med BD-Live? Dersom HDi var klart allerede i 2005, så synes jeg det var ganske enkle ting Toshiba kom med så sent som i 2008. Burde det ikke vært mer avansert enn det var. Har både Transformers og Bourne Ultimatum på HD DVD...
    Jeg spådde for over et år siden at vi måtte se langt ute i 2009 før vi ville se noen særlig BD-Live aktivitet og i følge produsjonselskapene så ser det ut som jeg får rett.
    Ja, spådommene dine slo vel ikke helt til
    Har f.eks. Transformers på BD den samme Interaktivitet som Transformers på HD-DVD, som kom for et år siden?
    Om du tar deg tid, så kan du jo sammenligne selv:
    Blu-ray Review: Transformers (2007) | High-Def Digest
    HD DVD Review: Transformers (2007) | High-Def Digest

Og om du ikke gidder, så står det at Blu-ray utgaven har alt det HD DVD-utgaven hadde, pluss litt til
    'Transformers' was a no-brainer on HD DVD, and now it's even more of a no-brainer on Blu-ray.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreslår at vi dropper HD DVD fra denne diskusjonen. Her er det BD vs DVD som gjelder.
    BD live, er for meg og sikkert et stort flertall ikke noe argument. HVIS det kunne komme nedlastbar teksting eller noe annet en hadde hatt bruk for så kan vi begynne å diskutere. Interaktivitet er foreløpig et stort gjesp.

Var akkurat i stad på OBS Hypermarked, av 30 hyllemeter med film var 29,5 viet dvd og 0,5 til BD. Dette til tross for at prisen på nye BD er 189 og prisen på ny dvd er 159.

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, bluray er foreløpig noe man i praksis foreløpig handler på nett..

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg så virker det som om Blueray er glemt. Det var jo masse omtale om Blueray vs HDdvd - men etter Blueray blev valgt har det blitt helt stille.

Selv har jeg sett noen få BD i butikk, er sikkert i en elektronikkbutikk 1-2 ganger i uka. Har hittil aldri sett noen handle en slik. Kjenner heller ingen som kjøper slike.

Selv sitter jeg på gjerde - er ikke intressert å betale noe særlig mer for "litt" bedre bilde og lyd. Total uintressant å betale over dobbelt så mye.

Er blitt godt vant til å kjøpe mine dvder for kr 59-79,- på den lokale matbutikken. Og dette er ikke sjelden 2 disc SE utgaver.

Så tidligere at vhs var nevnt - overgangen fra vhs til dvd var jo enorm, den gjorde jo hele "hjemmekino" opplegget mulig. Forskjellen mellom dvd og BD er antagelig mindre enn forskjellen mellom kvaliteten på tidlige dvder og de som lages nå.

Tror nok mye av problemet til Blueray er at dvd er et meget bra medium.
    For mange bra nok i massevis.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det har skjedd mye etter at HD DVD forsvant. Det er ikke det at jeg mener at folk nå står i kø for å få seg en BD-spiller, men jeg ser langt flere BD-produkter nå enn for 6 mnd siden.

Jeg tipper at vi ser svært hyggelige priser både på spillere og filmer etter september og inn mot julesalget.

Det vil hjelpe at alle de store filmselskapene, samt norske, nå skal levere på BD
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Je det er sant at det har blitt fler av de i hylla i elektrosjappene.

Det burde jo ikke være noe i veien for at de også havner i hylla på supermarkedene? Og da gjerne til en meget fordelaktig pris? La oss si kr 99,- per stk?

Da handler jeg BD spiller tvert!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ingen tvil og at BD er voksende? Syns det stadig vekk kommer ut nye utgivleser av både nye og gamle filmer. Ser ofte innom highdefdigest for nyheter. Finnes en del klassikere på bd nå også begynner jo James Bond og komme i høst, men jeg venter fortsatt spent på spielberg utgivelser...

Uansett så kommer det jo så og si flere nye utgivelser hver uke nå

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos min faste DVD-pusher, Videonova på Majorstuen har de meget godt Blu-Ray utvalg, og sist jeg var der var det en kar som handlet seg 8 stk! De kan også rapportere om bra Blu-Ray salg, så at det går BR disker er det ikke tvil om.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, Herminator. Kikket litt på DVD Strax nettopp, og hele førstesiden forteller en del om utviklingen. For bare noen måneder siden så måtte man lete på denne nettsiden etter BD. Nå er det noe helt annet...Deilig er det også å slippe å tenke på 200-kroners-grensa

Jeg tror faktisk jeg tar å bestiller meg ett par filmer med det samme
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    De kan også rapportere om bra Blu-Ray salg, så at det går BR disker er det ikke tvil om.
    Problemet er nok at få har satset noe særlig på BD.

Var forresten innom BRL i Charlottenberg når jeg var på "Harry-shopping" i går, de hadde faktisk tre forskjellige BD spillere til salgs - hvor av 2 stk var utstilt i lokalet og rullet film ut av dem.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror også flere hadde valgt blu-ray over dvd hvis filmene hadde hatt releas på bd noen uker før dvd. Jeg tror det ville økt salget av både bd-spillere og bd-filmer. De som ikke vil betale litt mer for bedre kvalitet, vil da kanskje betale litt mer for å få en utgivelse litt tidligere enn på dvd.

Men når skal spielberg få ut fingeren? Jeg vil ha filmene hans i hd!

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samtidig skjønner jeg godt at butikkene ikke tar inn BD-spillere når de til nå har kostet fra 4-5k og oppover. Jeg tror de fleste butikkene venter på spillere som koster under 3k, og som samtidig har BD-Live. Da slipper selgeren å forklare at:

"denne har PiP, mens denne har BD-Live. Denne har DTS-HDMA dekoding, mens denne kun dekoder TrueHD. Mulig det kommer en firmware via nettet med DTS-HDMA update. Denne spilleren sender de nye formatene kun som bitstream, så da må du ha en receiver med HDMI som kan pakke ut signalet til PCM. Har du en Full-HD eller kun HD-Ready skjerm? Vel, BD sender 1080/24p native, men dersom din flatskjerm er.....":???:

Er det noe rart at folk rygger tre skritt tilbake, og sier at de tar en rimelig DVD-spiller i steden.

Det er heller ikke for ingenting BDA nå utdanner butikkpersonalet for mer kunnskap om BD.

Nei, når Sony og andre nå kommer med BD-spillere som har alt, trenger selgeren ikke nevne noe annet enn at:

"denne Blu-ray spilleren er komplett, den har alt og koster 2999,-. Og kjøper du spiller i dag, så får du med 3 valgfrie BD-filmer på kjøpet"

Det er slik det må bli; både for selger og kunde.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om dere har aksjer i "The Blueray Company" eller hva det er?

Men de nettsidene jeg pleier å frekventere for eksempel Platekompaniet, Play, cdon osv... så står det ikke noe om Blueray. Du må lete det opp akkurat som med sacd.

Har til gode å se noe mer en noen få % BD i forhold til dvd utstilt noe sted.

Ikke er det stort å lese om det i media heller.

Men det er kanskje slik som med Playstation 3 - konsollen har helt klart minst andel av salget men eiere av disse mener allikevel at PS3 har vunnet konsollkrigen?

Bare spør jeg

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før jeg kjøper en BD-film må jeg ha spiller. Den koster fort 3 - 5 tusen. Så må jo PJ`en skiftes ut for 15 - 20 tusen. Og for å utnytte potensiale på lydsiden må jeg ha ny receiver. Alt dette koster såpass at det å sutre for et par tiere i prisforskjell på DVD vs. BD er en problemstilling jeg ennå ikke har kommet til. Jeg kan ikke se for meg at vi skal klage på BD uten å ha utstyr til å utnytte potensialet. Tenke seg til å kjøpe en BD-spiller med mulighet til å kun spille av på HD-ready skjerm med stereolyd i mp3 kvalitet?

Jeg håper dere som klager på BD-filmprisen ikke har råd til utstyr for avspilling.:wink:

Nei folkens, det jeg synes er dyrt er stadig nye investeringer i nytt utstyr for stadig nye format. Flmer er ikke dyrt i det hele tatt. Synes å huske jeg betalte flere hundre kroner for "Life After Death", (Maiden), i det kjente formatet VHS på 80-tallet en gang. Jeg og gitaristen spleiset til og med. Det var dyrt det! I dag koster jo den helt sikkert mindre enn den gang når den kommer på BD. Og jeg tror jeg tjener bedre i dag òg.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel jeg har både receiver som er klar for hd lyd og full hd tv. Projen er bare 720p - men den liker jo godt hd-signaler den også. Jeg har jo testet.

Men siden jeg bruker htpc så trenger jeg vel kun et BD drev? Får vel det for under 1k?

ops:

Men jeg ser det som mest aktuelt å bruke proj til BD. Og da er det en 1080p proj som gjelder.

Dette kan gi meg bedre bilde - men kanskje viktigst - jeg kan øke lerretstørrelsen betydelig. Nå har jeg rundt 85" - kan jo lett øke dette til kanskje 110" og samtidig får skarpere bilde. Så jeg havner jo litt på det samme som foregående skrev - det blir lett 20k :-?

Så for meg så må enten BDene koste i prinsipp det samme som en dvd eller også må pæra i projen gå - for da må jeg skaffe nye proj allikevel

PS - jeg har en Hifi Stereo Videokassett med The Cars "Heartbeat City" fra 1984 - den var ikke billig den heller!

Side 31 av 126 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 101 111 121 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •