Blu-ray VS DVD krigen - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 126 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 88 98 108 118 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 2508
    Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av blu-ray-only
    For bare en måned siden hadde Blu-ray 5% (i forhold til DVD). Veldig god utvikling nå det 25. mai hadde økt til 7%!!! :-D :-D :-D

For øvrig er jeg enig med Arendal og andre ang film som hobby. Hvilken betydning har det om en betaler 200 for en Blu-ray fil i forhold til 150 for standard DVD? Jeg kjøper ikke vanlig DVD lengre.

Se forøvrig link jeg nevner:

Blu-ray Disc Statistics - Home Page
    Nå skjer det ting på blu-raymarkedet. I allefall over dammen. Og da følger vi treginger på =)

Batman Begins Blu-ray is the Top Selling DVD at Amazon | Blu-ray Stats News Log

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amazon1969
    Nå skjer det ting på blu-raymarkedet. I allefall over dammen. Og da følger vi treginger på =)

Batman Begins Blu-ray is the Top Selling DVD at Amazon | Blu-ray Stats News Log
    Ja, der skjer absolutt ting på Blu-ray markedet. Jeg fikk nettopp ”There will be blood” i postkassen. Kjøpte den fra Blahdvd.com for £18 inkludert frakt og det er bare £3 mer enn DVD utgaven koster. Har ikke sett den ennå, men i følge cover så ligger der både 16x9 og 2.40:1 format, bare det viser jo hvor overlegen kapasitet Blu-ray platene har. Der er i tillegg text på både engelsk, fransk, spansk og alle skandinaviske språk, helt topp :grin:

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Har ikke sett den ennå, men i følge cover så ligger der både 16x9 og 2.40:1 format, bare det viser jo hvor overlegen kapasitet Blu-ray platene har.
    Før noen av bluray motstanderene 'slakter deg' (ikke ta dette bokstavelig da ) så er filmen kun i 2.40:1. Det at det står 16x9 betyr det samme som anamorphic/enhanced for widescreen på dvd, men siden fullscreen/letterbox er saga blott med bluray vet jeg ikke hvorfor de nevner dette lenger.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Før noen av bluray motstanderene 'slakter deg' (ikke ta dette bokstavelig da ) så er filmen kun i 2.40:1. Det at det står 16x9 betyr det samme som anamorphic/enhanced for widescreen på dvd, men siden fullscreen/letterbox er saga blott med bluray vet jeg ikke hvorfor de nevner dette lenger.
    Fullscreen/letterbox er ikke en saga blott med Bluray. Men 4:3 og anamorphic er en saga blått. Så fullscreen på en bluray er 16:9 materiale.
    Når så filmformatet er bredere enn 16:9, får vi fortsatt letterbox.
    I det nevnte tilfelle er det altså en 2.40:1 letterbox i den tekniske 16:9 rammen.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Warner annonserer lavere priser til høsten, ned mot $11 til forhandlere:

Warner to Offer Discounted Blu-rays Beginning this Fall | High-Def Digest og ITavisen | Billig HD-høst

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe det skjer noe snart. Synes BD prisene (spesielt i butikk) er sinnsyke. Bare ler og humrer når jeg står der. De er endel rimeligere på nett dog.

Men synes det er synd gamle filmer går for langt over 100lappen. For nyheter er det ok at de ligger såvidt over, DVDprisen selv om de burde ha vært priset likt.
    Skal HD ta av så må det sterkere krutt til...

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte med Platekompaniet her i Fredrikstad, og de tar sikte på at alle nye BD-filmer ikke skal koste mer enn 199 kr, og filmer som ikke er helt nye skal koste rundt 179 kr. Dersom dette blir veiledende pris utover høsten, ser det bra ut.

For butikkene blir det jo bare en ond sirkel...Prisene er nå for høye for kunden, og butikkene selger derfor ganske lite BD. Og butikken gidder ikke ta inn flere BD-filmer, fordi de selger så lite...Hva med å senke prisen...?!
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smalt utvalg

Det skjer nok ikke så fryktelig mye før man får et bredere utvalg av filmer. For tiden er det FRYKTELIG smalt. Stort sett kun amerikansk action/fanatsy/thriller/etc. med en og annen engelsk slenger. Liker man europeisk film eller til nød amerikansk drama er det fint lite å velge i. Bladde igjennom alle BD-filmene i en butikk i Oslo med ganske bra utvalg, og fant EN film jeg ville vurdert å se, nemlig Sweeney Todd. Skandinavisk eller fransk film er helt fraværende.

Jeg gidder ikke kjøpe BD-spiller så lenge utvalget er såpass smalt og uinteressant ihvertfall.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At norske filmer kommer ut på BD vil kanskje gi ett signal til det norske folk om at BD er kommet for å bli?

Nå har ikke jeg BD enda, men hadde jeg hatt det så hadde jeg nok utvilsomt kjøpt noen norske filmerp å BD, selv om det ikke er de beste filmene, men for å støtte norsk filmindustri og BD.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er to ting som som hindrer meg i kjøpe BD filmer. Pris og releasedato.
    Det er mulig å finne filmer til under 200,- men det er som regel gamle eller filmer jeg ikke vil ha.
    Et skrekkeksempel er Platekompaniet som skal 279 spenn for en BD film, det er totalt uaktuelt for meg.

Er litt synd at release på BD ofte er lenge etter DVD release, det gjør at jeg ikke gidder å vente på BD versjonen så jeg kjøper DVD istedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det viktigere å ha filmen NÅ enn å ha den i god kvalitet?! Da kan du jo laste ned kamera opptak fra en kinosal i Russland "leenge" før filmen kommer til Norge...

Må være enig i at jeg finner de norske prisene litt uspiselig dog... Men det ER norsk film på BD... "Mannen som elsket Yngve" og "Rovdyr" eksempelvis... og svenskene har "Arn" ute...

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    Er det viktigere å ha filmen NÅ enn å ha den i god kvalitet?! Da kan du jo laste ned kamera opptak fra en kinosal i Russland "leenge" før filmen kommer til Norge...

Må være enig i at jeg finner de norske prisene litt uspiselig dog... Men det ER norsk film på BD... "Mannen som elsket Yngve" og "Rovdyr" eksempelvis... og svenskene har "Arn" ute...
    Hm, en ting er at sd-dvd har fått et skikkelig hopp med årets flatskjermer. I fjor hadde jeg en Sony KDL-D3000 og den måtte mates med svært gode dvd-er hvis det skulle se bra ut. En eldre dvd så rett og slett helt grusom ut. Det ble støy, gule sirkler og svært uskarpt. Jeg leverte da tv-en tilbake fordi jeg ønsker å ha glede av mine eldre dvd-er en stund til. Jeg har nemlig et lass av dem.

Bedre flatskjermer og ikke minst nye spillere med bedre oppskalering gjør at SD nå ser meget bra ut og i de fleste tilfeller holder det i lange baner, selv de gamle slurre dvd-ene ser fine ut. I alle fall for meg. Blu-Ray er utrolig fett og jeg har selvfølgelig filmer som Sunshine på BD. Andre og mindre visuelle filmer handler jeg like gjerne på vanlig SD til 99 kroner eller mindre. Det ser rett og slett veldig bra ut og BD ser fantastisk ut, hvis det er gjort på en skikkelig måte! Det er ikke alltid tilfelle...

Er det noen som har sett Rovdyr? Det er spennende å høre hvordan de norske BD discene blir?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så at Elkjøp hadde en ganske stor BD annonse (filmer ) i siste blad. Noen som vet hvordan det går med salget her i landet og i utlandet? Det hele virker veldig dødt etter "krigen" ble avgjordt..

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    Jeg så at Elkjøp hadde en ganske stor BD annonse (filmer ) i siste blad. Noen som vet hvordan det går med salget her i landet og i utlandet? Det hele virker veldig dødt etter "krigen" ble avgjordt..
    Det ser ut til at Elkjøp satser litt friskere nå. Da jeg var i Lyngdal var det én eller to BD-filmer i hyllene. Kom tilbake noen dager senere og de hadde tatt inn over 20, tipper jeg. Lovende!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I USA er i hverfall salget jevn stigende.

Nå har Blu-ray andelen av topp 20 lagt rundt 10% en stund og det er ikke så verst.

I England går det visstnok også bra etter hva jeg har lest i engelske blader.

I norge vet jeg ikke, da det tydeligvis ikke er intressat stoff etter at krigen er over.

Newcomer Ammatør sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Priser og kvalitet

Jeg fant meg en nett butikk som heter zailor.no og der har de meget bra priser, og jeg håper inderlig ikke BD blir noe som forsvinner for kvaliteten er jo helt utrolig bra og da er jeg villig til og betale litt ekstra for opplevelsen i hjemmekinoen

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det begynner heldigvis å skje ting...

Gamle rocketroll omfavner Blu-ray
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Salget hittil i år

Worldwide - her kan man sammenligne 2007 totalt, og 2008 hittil.

RELEASE.no – 1997-2008 - videobransjens fagblad!

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av soundprof
    Worldwide - her kan man sammenligne 2007 totalt, og 2008 hittil.

RELEASE.no – 1997-2008 - videobransjens fagblad!
    Jeg tillater meg i denne sammenhengen å presisere at det her dreier seg om omsetning i kroner og øre, ikke antall solgte filmer.

I og med at en Blu-Ray plate har en vesentlig høyere gjennomsnittspris enn DVD så vil jeg anta at i antall filmer så har ikke Blu-Ray mer enn 2-3 prosent av totalen.

Men denne statistikken viser vel heller ikke det som kjøpes av utenlandske nettbutikker som Amazon og play.com, så dette er vel en ganske løs indikasjon, ikke noe mer.
    "If you can't be right, be wrong at the top of your voice!"

Side 28 av 126 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 88 98 108 118 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •