Blu-ray VS DVD krigen - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 126 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 87 97 107 117 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 2508
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    På samme måte som jeg ikke lenger kjøper vhs, kjøper jeg heller ikke lenger DVD. Det er passé.. Det siste halvannet året har jeg kun kjøpt BD.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pmo
    heldigvis er flere her som prioriterer slik jeg gjør. At du kan påstå at alle som prioritere anderledes enn deg har valgt feil hobby blir for dumt. Nå sier du riktignok i siste innlegg at det er greit at man prioriter forskjellig så da regner jeg med at du kan innrømme at også vi som har prioritert anderledes kan "få lov" til å ha denne hobbyen.

Det er faktisk noen som har denne hobbyen fordi man er glad i å se film og vil se mest mulig fremfor alt i optimal kvaliet. Eller mener du kansje at man må ha ubegrensede midler tilgjengelig for å kunne ha denne hobbyen slik at man kan velge begge deler?
    Du kan få lov til å gjøre hva du vil, på samme måte som jeg kan mene hva jeg vil.

Hvis man kjøper en nyhet på DVD til 150 i steden for Blu-ray til 200 kan man ikke kalle hjemmekino for hobby forutsatt at man faktisk liker filmen, men hvorfor kjøpe den i det hele tatt hvis man ikke liker den?

Jeg kjøper alle nye, antatt gode filmer på Blu-ray fremfor DVD.
    Antatt dårlige filmer kjøper jeg ikke i det hele tatt, jeg vil ikke belønne noen for å lage noe dårlig.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Hvis man kjøper en nyhet på DVD til 150 i steden for Blu-ray til 200 kan man ikke kalle hjemmekino for hobby forutsatt at man faktisk liker filmen, men hvorfor kjøpe den i det hele tatt hvis man ikke liker den?
    Isolert sett er dette noe av det underligste jeg har lest på lenge :???:

Det er godt det ikke er du som definerer hva en entusiast er! Eller hva som er hobby.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her tolkes vel Arendal i værste mening, kanskje. Jeg deler Arendal sitt syn. Dersom filmen Gladiator nå kommer på BD til 200 kr, vil jeg kjøpe den selv om jeg allerede har den på DVD. En annen film som nå kommer på BD er The Longest Day. Jeg har denne også på DVD, men ved å kjøpe den på BD vil kvaliteten på bildet bli optimalt. Les også Blu-ray omtalen av filmen Patton (som jeg ogå har på DVD) på blu-ray.com:

Patton debuts in high definition with an image quality that's simply stunning, far superior to any and all expectations I had for the transfer. The film's 1080p, 2:20:1 framed imagery looks like it was filmed yesterday. The movie screams to be witnessed on a large screen, and I felt my 65" television didn't do the scope of the movie justice. This Blu-ray disc is simply a revelation, and any and all fans of Patton are going to be ecstatic. The transfer is crisp, absolutely pristine, beautiful, and features exquisite detail, this Blu-ray edition far surpasing the quality of the two-disc DVD version of the film I own that came out in late 1999. It's not even close, really, the difference night and day, the DVD appearing soft, far less vibrant, and showcasing painfully less detail than is evident on this incredible Blu-ray disc.

Det er nok slike omtaler som gjør at Arendal og jeg synes det er verdt å invistere den ekstra 50-lappen på en BD. Man kan gjerne ha en hobby hvor man kjøper flest mulig DVD-filmer. Men har man påkostet anlegg til 100-200k kroner, synes jeg det blir rart å ikke kjøpe filmen med best kvalitet. Og da blir Blu-ray det naturlige valget for meg
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg veldig enig med Arendal sine prioriteringer med valg av BD fremfor DVD osv, og har ikke kjøpt en DVD siden BD spilleren kom i hus.

For mitt vedkommende har det litt med prioritering av bildekvalitet og for å få utnyttet projektoren med tilgjengelig oppløsning og høyest mulig virkningsgrad pr. lampetimer og timene med fritid til å være i kino modus.

Bedre blir det ikke av at jeg benytter en ganske kort sitte avstand i, så bildekvaliteten til DVD faller helt i gjennom, så det føles ganske så bortkastet å bruke penger på SD formatet videre.

Har etter en del år med hjemmekino interesse en del TVserier og filmer på DVD, og disse blir fremdeles sett og lånt ut osv, men de er her hjemme"forvist" til TV stua der det intil videre ikke er noen FullHD skjerm som kan utnytte BD eller HD-DVD.

Noen av dere i denne tråden antyder at det med prioritering av lyd og bilde er litt geografisk betinget, men sist jeg var på østlandet så var vel det jeg fikk høre og se der like høyt og veloppløst som byene lenger sør, så jeg skjønner ikke helt dette.....

Synes forsåvidt det å spille på slike geografiske fordommer som enkelte kanskje gjør i denne tråden, fort sier mer om avsender, og det er kanskje et symtom på ett eller annet.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer svendbjarne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Engadget kommer med forhåpninger om billigere blu-rayspillere til neste år:

BDA granting 11 China-based manufacturers with Blu-ray licenses? - Engadget HD

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blu-ray salg opp fra 5 til 7%

For bare en måned siden hadde Blu-ray 5% (i forhold til DVD). Veldig god utvikling nå det 25. mai hadde økt til 7%!!! :-D :-D :-D

For øvrig er jeg enig med Arendal og andre ang film som hobby. Hvilken betydning har det om en betaler 200 for en Blu-ray fil i forhold til 150 for standard DVD? Jeg kjøper ikke vanlig DVD lengre.

Se forøvrig link jeg nevner:

Blu-ray Disc Statistics - Home Page

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må virkelig si at det forundrer meg at det blandes inn om en virkelig har interesse for sin hobby i forhold til om en kjøper HD til 50 kr mer enn SD.

Jeg vil forbeholde meg retten til selv å definere om jeg er entusiast eller ikke.

Hvis jeg foretrekker å kjøpe alle mine filmer på HD uansett pris eller om jeg vil kjøpe alt på VHS er vel knekkende likegyldig.

"Meningspolitiet" som nå er ute etter de som vurderer prisen på filmer de kjøper, har jeg personlig ikke sansen for. :evil:

For min egen del så kjøper jeg ikke lenger "samlefimer" på SD, leier helst BD eller HD DVD. Tv serie bokser kjøper jeg gjerne på SD. Jeg synes ikke 200 kr er en akseptabel pris for en film med mindre den har en høy stjerne hos meg, kunne heller aldri tenkt meg å kjøpe en SD film nå til 150. Alikevel vil jeg helt klart definere meg som entusiast med hjemmekino som hobby. Har faktisk brukt mange 100K på film og utstyr og ikke minst sett tusenvis av filmer som har gitt meg stor glede.

Synes virkelig at denne typen innspill er ganske umodent og egentlig er mer av typen "faren min er sterkere enn faren din". Eller "jeg er mer entusiast fordi jeg gir heller 50 kr mer for en film".

For meg så er det helt greit om en bare vil ha 65mm kinofilmer med tilhørende fremviser eller om en kun vil se VHS fra Scanbox på 21 tommer sort hvitt tv.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Jeg må virkelig si at det forundrer meg at det blandes inn om en virkelig har interesse for sin hobby i forhold til om en kjøper HD til 50 kr mer enn SD.

Jeg vil forbeholde meg retten til selv å definere om jeg er entusiast eller ikke.

Hvis jeg foretrekker å kjøpe alle mine filmer på HD uansett pris eller om jeg vil kjøpe alt på VHS er vel knekkende likegyldig.

"Meningspolitiet" som nå er ute etter de som vurderer prisen på filmer de kjøper, har jeg personlig ikke sansen for. :evil:

For min egen del så kjøper jeg ikke lenger "samlefimer" på SD, leier helst BD eller HD DVD. Tv serie bokser kjøper jeg gjerne på SD. Jeg synes ikke 200 kr er en akseptabel pris for en film med mindre den har en høy stjerne hos meg, kunne heller aldri tenkt meg å kjøpe en SD film nå til 150. Alikevel vil jeg helt klart definere meg som entusiast med hjemmekino som hobby. Har faktisk brukt mange 100K på film og utstyr og ikke minst sett tusenvis av filmer som har gitt meg stor glede.

Synes virkelig at denne typen innspill er ganske umodent og egentlig er mer av typen "faren min er sterkere enn faren din". Eller "jeg er mer entusiast fordi jeg gir heller 50 kr mer for en film".

For meg så er det helt greit om en bare vil ha 65mm kinofilmer med tilhørende fremviser eller om en kun vil se VHS fra Scanbox på 21 tommer sort hvitt tv.
    Godt sagt Counterpointer. Det her blitt veldig mange "experter" her inne.
    Forumet preges jo av endel unge gutter med stor og tilnærmet fanatisk holdning til denne hobbyen.
    Fokuset kan virke veldig teknologi drevet, men det i min oppfattning burde være mere trivsels og opplevelses orientert.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tror kanskje at du blandre kortene litt her Counterpointer, da det vel egentlig er en BD vs DVD tråd dette, og "entusiasmen" handler mer hvor begeistret man er for BD og om hvordan man prioritere HD bilde og lyd kvalitet fremfor tilsvarende egenskaper fra DVD. (En Entusiast=en som er svært ivrig, begeistret for noe)

Det med entusiasme/pris man vil betale for hobbyen sin, det er vel en ting, det handler kanskje like mye eller mer om hvor mye tid man totalt bruker av livet sitt på disse tingene, både det å nyte filmer, sette seg inn i alt rundt filmene, jobbe for å tjene penger som går med til hobbyen, tid til bygginga av hjemmekino osv.

Du kan selfølgelg selv velge din egen "grad" av hjemmekino entusiasme Counterpointer, skulle bare mangle, men med en gang du treffer andre entusiaster som kanskje fremstår er enda "galere" enn deg selv, da kan det kanskje være lurt å revurdere denne graden noe. Det har i alle fall jeg gjort, i møte med andre hjemmekino entusiaster. :-D

Må si jeg stusser litt på denne uttalelsen, da med tanke på alle de gigantiske forskjellene og faktorene for utstyret du angir her, og hva det egentlig vil bety i praksis.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blu-ray-only
    For øvrig er jeg enig med Arendal og andre ang film som hobby. Hvilken betydning har det om en betaler 200 for en Blu-ray fil i forhold til 150 for standard DVD? Jeg kjøper ikke vanlig DVD lengre.
    Jeg kjøper fortsatt enkelte DVDer hvis jeg kan verifisere gjennom tester at kvaliteten på lyd og bilde på Blu-ray ikke er av vesentlig høyere standard enn DVD-utgivelsen. Dette gjelder gjerne katalogtitler.

Når det gjelder pris, så kan jeg ikke huske sist jeg ga over 100 kr for en DVD. Nye utgivelser kjøper jeg på Blu-ray, men for katalogtitler betaler jeg gjerne mellom 40 og 80 kroner for en plate, og da synes jeg faktisk at Blu-ray til 150-200 kroner er betydelig mer.

Men dreier det seg om 150 vs 200 kroner så synes jeg regnestykket blir et annet, ja.

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt poeng Roffe, de siste 4 DVDene jeg kjøpte hos Play.com kostet GBP 4,99 stykket. Kjøpte samtidig en BD til GBP 17,99

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Tror kanskje at du blandre kortene litt her Counterpointer
    Nei det er faktisk du som ikke følger med
    Dette refererer seg til et utspill tidligere i tråden fra Arendal. Les det og de påfølgende postene først

Du kan selfølgelg selv velge din egen "grad" av hjemmekino entusiasme Counterpointer, skulle bare mangle
    Det er det du skriver som er poenget!

Må si jeg stusser litt på denne uttalelsen, da med tanke på alle de gigantiske forskjellene og faktorene for utstyret du angir her, og hva det egentlig vil bety i praksis.
    Det er nøyaktig det jeg ønsket å få frem. Selv om det er gigantiske forskjeller så kan alle få lov til å si at hjemmekino er sin hobby helt uavhengig av økonomisk situasjon eller utstyrsnivå.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blu-ray-only
    For bare en måned siden hadde Blu-ray 5% (i forhold til DVD). Veldig god utvikling nå det 25. mai hadde økt til 7%!!! :-D :-D :-D

Se forøvrig link jeg nevner:

Blu-ray Disc Statistics - Home Page
    Jepp, det går rette veien, jeg dro mitt strå til stakken, kjøpte over 20 Blu-ray sist måned, har helt slutta med å kjøpe DVD.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt poeng var ikke å stadfeste hvem som er mer entusiast enn andre, Counterpointer. Du er en intelligent person, og jeg tror egentlig du selv heller ikke tror det var slikt ment (hverken fra meg eller Arendal).

Mitt poeng er at de fleste helt nye filmene på DVD koster rund 150 kr i butikken. I hvertfall her jeg bor (Fredrikstad). Dersom jeg da står med den samme filmen og kan velge mellom SD og BD; ja så er valget klart for meg. Hvorfor? Jo, fordi det utstyret jeg har investert i, med FullHD-pj og HDMI 1.3-receiver, så blir det bare underlig at jeg skal ta til takke med oppskalerte SD bilder og komprimert DD-lyd

For 50-lappen ekstra får jeg 1080p-bilde og ukomprimert lyd. For jeg er ikke kun en filmentusiast, Counterpointer, men også en lyd- og bildeentusiast.

Og det er akkurat her du blander kortene dine litt...hva slags entusiast er det du mener? Man kan godt vær filmentusiast, uten å interessere seg for lyd og bilde. Man kan også være en ren lyd og bilde entusiast.

For å si det på en annen måte. Dersom den italienske filmen "Jeg er ikke Redd" ankommer Blu-ray, ja så kjøper jeg selvsagt den. En fantastisk film som er fantastisk filmet. Og alt det regissøren ville jeg skulle se og oppleve med filmen, er kun mulig dersom den overføres til BD
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Mitt poeng var ikke å stadfeste hvem som er mer entusiast enn andre, Counterpointer. Du er en intelligent person, og jeg tror egentlig du selv heller ikke tror det var slikt ment (hverken fra meg eller Arendal).
    Fint å høre at du ikke vil bedømme om folk er entusiaster eller ikke, det klarer de fint selv.
    Det Arendal sa var at hvis en ikke kjøper en BD når en har valget mellom dvd og BD og prisen er 50 i differanse, så har en ikke "retten" til å kalle hjemmekino en hobby. Det er dette jeg har oversatt til entusiast.
    Skjønner meget godt at både Arendal og du helst vil kjøpe BD. Er også helt greit at dere synes prisforskjellen er fullt forsvarlig.

Men la oss ikke trekke dette alt for langt. Jeg tror begge synspunkter er belyst.

Peace and love :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking blue roth

var det ikke en periode at bd sleit med at platene mugnet?

aka blu roth :lol:

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samco

Troll...

-----------

Jeg for min del har bestemt meg for å leie mer filmer siden hoveddelen av de jeg kjøper kun blir sett en gang. Problemet her er litt begrenset utvalg på HD. Jeg har leid noen filmer for å støtte opp om BD i utleiesjappa, men leier ikke noe som jeg garantert hadde slått av selv om det hadde gått på TV.

Er det en film jeg vil se, men ikke er tilgjengelig i HD, så nøyer jeg meg med DVD. Jeg ser frem til større utvalg av HD i hyllene!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samco

Jepp!, det gikk jo rykter på internett-motorveien, da er det nok fakta!.. lurer på om det er de samme folka som påstod at BD avspillere ikke hadde oppskalerings-muligheter. for denne teknologien var kun hos HD DVD.

"cd rot" ble vel klengenavnet , da det dukket opp tilfeller her & der på midten av 90 tallet. Og skyldtes dårlig produksjon.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Statisikk og annen løgn

I ny og ne kikker jeg innom denne linken for å se om det er noen store endringer i salgstatistikken til Amazom på Bluray vs DVD:
    The Product Wars fought on Amazon.com

I dag stusset jeg litt på denne jeg har tatt printscreen av:
    Blu-ray VS DVD krigen-123av100-jpg
    "Num in top 100" tolker jeg som antall plasseringer innenfor de 100 best solgte tittler.

Da er det rart om det er 123 plasseringer på DVD blant de 100 mest solgte

Er det jeg som tolker feil eller er statistikken på bærtur?

Side 27 av 126 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 87 97 107 117 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •