Blu-ray VS DVD krigen - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 126 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 86 96 106 116 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 2508
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Scanbox har jo kjørt ut markedets verste utgivelser på DVD siden starten, så hvorfor skulle det bli annerledes med Blu-ray? Beste man kan gjøre er å styre langt unna alt fra den kanten, og heller eventuelt kjøpe filmene fra utlandet.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at det kom en masse dårlige utgivelser fra Scanboks på DVD, men jeg vil nå vente å se hva de klarer å prestere med BD. Hva har Scanboks kommet med så langt av spillefilmer...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt litt tid nå på å sammenligne Mrs. & Mr. Smith på henholdsvis BD og SD. Så først filmen på SD på med 720P fra en Pioneer DVD spiller 868 og så satte jeg på BD versjon på en Sony S500 BD spiller. Den gir 1080p med støtte for 24 bilder ps men projectoren, en Sony AW15 nedskaler til 720.

Synes at SD var helt greit. Når jeg så BD så jeg jo at det var et skarpere bilde og når jeg satte begge spillerene i pause samtidig og vekslet mellom samme scene. f.eks oversiktsbildet av New York i begynnelsen av filmen hadde BD et mye større detalj nivå.

Når jeg gjør det samme mot Pioneer 50" plasma synes jeg at forskjellene ikke kommer så klart til syne men det er jo naturlig følge av at projectoren har et 80" bilde. Men selvfølgelig er det også her forskjeller.

Ja da er jeg tilbake der jeg var egentlig, jeg venter fremdeles på rimligere BD filmer. Bestilte AVP 2 på BD fra play.com til ca kr 180,- og bestilte samtidig 6 andre SD filmer til under kr 50,- så hovedtyngden blir nok SD også i lang tid fremover desverre.

Det blir jo som høna og egget. BD blir vel ikke billigere før volumet tar seg opp og volumet kommer når prisene er riktige.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På nye filmer er prisdifferansen mellom Blu-ray og DVD ca 100 kr og det litt i overkant, men likevel ikke mer enn at jeg kjøper Blu-ray.

Jeg velger å se mer på underholdningsverdien enn prisen når jeg kjøper film.

Hvis det er en ny film som jeg antar er bra, så er ikke 200 kroner mye penger. Det koster mer for 2 personer å gå på kino og man kan se filmen så mange ganger man vil.

Hvis man synes at 200 er for mye for en ny film har man valgt feil hobby.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    På nye filmer er prisdifferansen mellom Blu-ray og DVD ca 100 kr og det litt i overkant, men likevel ikke mer enn at jeg kjøper Blu-ray.

Hvis det er en ny film som jeg antar er bra, så er ikke 200 kroner mye penger. Det koster mer for 2 personer å gå på kino og man kan se filmen så mange ganger man vil.

Helt enig med deg Arendal.

Og hvis man kjøper fra for eksempel Play eller Axelmusic er ikke forskjellen mer enn 50-60 Kroner for en ny film, da velger man selvfølgelig Blu-ray.

Nye Blu-ray filmer koster sjelden mer enn 180 Kroner, inkludert frakt fra oven nevnte nettbutikker. Det er vel ikke særlig mer enn en ny film på DVD koster i Norge.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

200 kr for en film er jo greit men jeg kjøper et sted mellom 100 og 200 filmer hvert år så det blir mye penger av det. har prøvd å holde meg under kr 100,- pr film men det er jo selvfølgelig untak.

Påstanden om at jeg, fordi jeg prioriter slik, skal ha valgt feil hobby synes jeg du kunne ha spart deg.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, den uttalelsen står jeg inne for av hele mitt hjerte.

100 filmer á 200 kr er 20000 og det er ikke mye med tanke på at de fleste har hjemmekino som koster mye mye mer enn det.

Hvis 200 kroner er for mye og man velger å spare penger på å kjøpe ett mindreverdig produkt fordi det er noe billigere har man valgt feil hobby.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her på El-Giganten (Elkjöp) ser det ut til at de går inn for å sabotere Blu-ray-salget. Filmene står bortgjemt på underste hylle halveis og for seg selv, et godt stykke unna DVD-filmene. De "demonstrerer" Blu-rays' bildekvalitet på en helt elendig Sony LCD og bildet er ca 10 hakk dårligere enn TV-sendingene jeg får inn hjemme. Ikke rart at salget ikke tar av når det er slik.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Lefdal er - ihvertfall om ikke helt i mål - et godt stykke på vei. De selger nemlig The Golden Compass på BD til 149, noe som er kun 20 over nyprisen på samme film på DVD. Nå regner jeg med at dette er et lokketilbud (de har 10-15 filmer til 149-169), men det hadde vært fint om flere kunne ha følgt denne trenden. Jeg synes faktisk denne prisforskjellen ble litt lav jeg, nesten kunstig, men den fikk ihvertfall meg til å kjøre til Alna kun for å kjøpe én film.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lefdal kommer med flere BD titler til en god pris om kort tid! Etter det jeg har hørt fra selgere hvertfall...

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kunne ikke vert mere uenig. Blir en dårlig film bedre av hi-def bilde og lyd?
    Hvis det er faktum burde jo en film som Dis selge i bøtter og spann hvis den kom ut som en HD utgivelse.
    Når alt kommer til alt så er det historien, skuespillerene og regissøren som dikterer om en film blir bra eller dårlig. Hi-def lyd og bilde kan gjøre en god film enda litt bedre, men en dårlig film er og blir en dårlig film.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Kunne ikke vert mere uenig. Blir en dårlig film bedre av hi-def bilde og lyd?
    Hvis det er faktum burde jo en film som Dis selge i bøtter og spann hvis den kom ut som en HD utgivelse.
    Når alt kommer til alt så er det historien, skuespillerene og regissøren som dikterer om en film blir bra eller dårlig. Hi-def lyd og bilde kan gjøre en god film enda litt bedre, men en dårlig film er og blir en dårlig film.
    Helt uenig. For hva er en "dårlig film"? Selve handlingen blir ikke bedre om den har HD lyd og bilde. Men de som laget filmen har hatt en formening om seerens totalopplevelse. Altså at handlingen i tillegg til lyd og bildekvalitet er optimal. Hvorfor deles det ut Oscar-priser for beste lydspor og beste filming. Jo, fordi det er mer en bare handlingen i filmen som er viktig.

Dersom bildet i tillegg har dårlig oppløsning, og lyden kommer fra et platt lydanlegg, så mister man totalopplevelsen av det filmskaperen ønsket å formidle. Filmen Gladiator på en 15" laptop med medfølgende høyttalere, gjør at hele filmen "forsvinner". Det blir litt som å spise Peppes Pizza med tett nese...maten ser utrolig god ut, men den smaker ingenting...

For min del kjøper jeg heller få BD-filmer jeg virkelig ønsker å eie, fremfor en hel haug med DVDer som ikke har optimal lyd- og bildekvalitet. Nå som jeg begynner å bli bortskjemt med DTS HD Master og 1080p-bilder ala Apocalypto; er det nå vanskeligere å nyte en DVD fullt ut
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det blir litt som å spise Peppes Pizza med tett nese...maten ser utrolig god ut, men den smaker ingenting...
    Det sier kanskje litt om hvor forskjellige vi er. peppes pizza smake nemelig dritt! tett nese eller ei.
    Det du sier er altså at en møkkafilm kan reddes av godt bilde og god lyd. Merkelig at de filmene som er virkelige klassikere ofte er i sort/hvitt og har mono lydspor.
    Hadde f.eks diktatoren av Charlie Chaplin blitt så himla mye bedre i full HD?
    Jeg har vel ymtet innpå dette med kvalitetskriterier førn uten at det var noen særlig suksess, men velger å holde fast ved at det er historie, skuespillere og regissør som gjør en film bra. At det deles ut oscar for lyd, bilde og kostymer er greit nok, også de tingene er endel av filmopplevelsen, men jeg er ikke så grunn at jeg lar meg begeistre til å tro at en film er knallbra pga. puppene til Jessica Alba, dypbassen når ett eller annet romskip letter eller fordi det glittrer litt ekstra i et smykke.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når sa jeg at en film blir bedre i HD?

Hvis man har valget mellom samme film på Blu-ray og DVD er DVD ett mindreverdig produkt i mine øyne.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viser vel bare at hva som oppfattes som en god film(story messig sett) er utrolig variabelt fra person til person.
    Derimot kvalitet på lyd og bilde er utrolig viktig for total opplevelsen. Blu-ray er bedre enn vanlig dvd uansett, hvis du utelukkende ser på bilde og lyd kvalitet.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når sa jeg at en film blir bedre i HD?

Hvis man har valget mellom samme film på Blu-ray og DVD er DVD ett mindreverdig produkt i mine øyne.
    Vel du sier jo det nå og så det implisitt med ditt forrige innlegg.
    Noe som forteller meg at vi prioriterer svært forskjellig.
    Jeg kjøper 9 av 10 ganger dvd utgaven fremfor BD utgaven da jeg ikke synes at den høyere prisen på BD kan forsvares. Det er tross alt filmen (historien, for det er det som gjør en film en film, såfremt det ikke er en dokumentar da.)
    jeg kjøper. Jeg synes ofte det er for mye effekter og styr og ender ofte med å slå ned lyden foir at jeg skal orke å se en hel film... Kanskje det er utsyret mitt det er noe galt med, men jeg synes ikke det er så festelig å totalt voldtatt av lyd og den enorme bruken av LFE som det er i mange filmer idag gjør at min veldimensjonerte DD18 står på meget lavt volum da jeg synes dotter i øra forstyrrer for selve historien.
    Jeg tror dette er nok et eksempel på at geografisk beliggenhet har noe å si for preferanser uten at jeg skal rippe mer opp i det...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Hva som er verdt hva. Og hvor mye man er villig til å betale ekstra for å oppnå resultatet man er ute etter, er nok høyst subjektivt i denne hobbyen.

Akkurat slik det er med de andre prioriteringene man velger å gjøre på andre felt ellers i livet. Så her finnes ingen fasit. Kun egene meninger.

En ting vi alle ønsker er nok å få mest mulig for de pengene vi investerer.
    For noen betyr det flest mulig filmer. For andre ; filmer med bedre lyd og bildekvalitet.

Drømmesituasjonen er nok for de fleste av oss :
    Ja takk. Begge deler Men for at det skal skje, må prisene på BD og DVD bli like billig.

En positiv ting er jo at BD filmene vi kan kjøpe idag, faktisk ikke koster mer enn det DVD filmene gjorde for en del år tilbake
    Vi er nok ganske bortskjemte, uten at vi vil innrømme det :wink:

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøper 9 av 10 ganger dvd utgaven fremfor BD utgaven da jeg ikke synes at den høyere prisen på BD kan forsvares. Det er tross alt filmen (historien, for det er det som gjør en film en film, såfremt det ikke er en dokumentar da.)
    jeg kjøper. Jeg synes ofte det er for mye effekter og styr og ender ofte med å slå ned lyden foir at jeg skal orke å se en hel film... Kanskje det er utsyret mitt det er noe galt med, men jeg synes ikke det er så festelig å totalt voldtatt av lyd og den enorme bruken av LFE som det er i mange filmer idag gjør at min veldimensjonerte DD18 står på meget lavt volum da jeg synes dotter i øra forstyrrer for selve historien.
    Jeg tror dette er nok et eksempel på at geografisk beliggenhet har noe å si for preferanser uten at jeg skal rippe mer opp i det...
    Hvis vi ser totalt bort i fra selve historien i filmen, så vil stadig vekk Blu-Ray gi den beste lyd og bilde kvaliteten, rent objektivt sett.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er tydelig at vi prioriterer svært forskjellig ja og det er jo greit nok det, hvis ikke hadde forumet og verden forøvrig vært ett kjedelig sted:-D .

Nå skal det sies at jeg også ser en del på DVD og mye av dette er DVD5
    Men, da er det snakk om mer tvilsomme serier eller filmer som av forskjellige grunner ikke "når helt opp".
    Dette er ting jeg ikke hadde kjøpt på noe format og i hverfall ikke på Blu-ray.
    Det jeg mener er at hvis man konsekvent velger å kjøpe antatt nye og bra filmer på DVD fremfor Blu-ray utelukkende basert på pris er der noe merkelig med prioriteringene i mine øyne.

Du har jo etter hva jeg forstår mye bra og dyrt utstyr og da ønsker du vel best mulig kvalitet inn?
    Hvis ikke kunne man jo ha spart en lien formue på å kjøpe billigere utstyr og heller mye mer film?

Det må forresten være noe fullstendig galt med receiveren din hvis du føler deg voldtatt av lyd når du ser på film, eller så er du en sart sjel:-D
    Man må ikke se film på referanse nivå, men -15dB er vel greit?

Jeg skjønner ikke kommentaren om geografisk beliggenhet?
    Må ha gått glipp av noe her hvis det å bo på Sørlandet betinger kjøp av Blu-ray.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, den uttalelsen står jeg inne for av hele mitt hjerte.

100 filmer á 200 kr er 20000 og det er ikke mye med tanke på at de fleste har hjemmekino som koster mye mye mer enn det.

Hvis 200 kroner er for mye og man velger å spare penger på å kjøpe ett mindreverdig produkt fordi det er noe billigere har man valgt feil hobby.
    heldigvis er flere her som prioriterer slik jeg gjør. At du kan påstå at alle som prioritere anderledes enn deg har valgt feil hobby blir for dumt. Nå sier du riktignok i siste innlegg at det er greit at man prioriter forskjellig så da regner jeg med at du kan innrømme at også vi som har prioritert anderledes kan "få lov" til å ha denne hobbyen.

Det er faktisk noen som har denne hobbyen fordi man er glad i å se film og vil se mest mulig fremfor alt i optimal kvaliet. Eller mener du kansje at man må ha ubegrensede midler tilgjengelig for å kunne ha denne hobbyen slik at man kan velge begge deler?

Side 26 av 126 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 86 96 106 116 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •