Blu-ray VS DVD krigen - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 126 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 2508
    Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Artikkelen forteller meg nok engang at bransjen ikke regner med at BD skal dekke opp for nedgangen i DVD og at man håper at det vil ta seg opp til høsten.Det som sies er at det ikke er nok BD-spillere ute til at dette skal ta av.La oss slutte å bruke 350% stigning fremover for det er bare tulletall. Sannheten er at ca.3% av totalt solgte discer er BD???? Jeg synes det er greit at bransjen forholder seg til fakta og korrekte tall.Grunnen til at det ikke går fort nok er at det ikke er solgt nok BD-spillere.Den grunnen aksepterer ihvertfall jeg.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Salgsstatistikker...

Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Artikkelen forteller meg nok engang at bransjen ikke regner med at BD skal dekke opp for nedgangen i DVD og at man håper at det vil ta seg opp til høsten.Det som sies er at det ikke er nok BD-spillere ute til at dette skal ta av.La oss slutte å bruke 350% stigning fremover for det er bare tulletall. Sannheten er at ca.3% av totalt solgte discer er BD???? Jeg synes det er greit at bransjen forholder seg til fakta og korrekte tall.Grunnen til at det ikke går fort nok er at det ikke er solgt nok BD-spillere.Den grunnen aksepterer ihvertfall jeg.
    Stølen
    Og hvor har du dine 3% fra? Mente selv at det var minst 5%, og det er faktisk en veldig stor forskjell! Søkte og fant dette:

Vedlegg 32773

Nielsen VideoScan High-Def market share for week ending April 20th, 2008 - Engadget HD

Det ER faktisk viktig å ikke "bare tro". Forsøker selv å ikke bruke tall uten å kunne ha noe å henvise til...

Om Nielsen VideoScan har feile data, så har også jeg tatt feil...

blu-ray-only

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blu-ray-only
    Og hvor har du dine 3% fra? Mente selv at det var minst 5%, og det er faktisk en veldig stor forskjell! Søkte og fant dette:

Vedlegg 32773

Nielsen VideoScan High-Def market share for week ending April 20th, 2008 - Engadget HD

Det ER faktisk viktig å ikke "bare tro". Forsøker selv å ikke bruke tall uten å kunne ha noe å henvise til...

Om Nielsen VideoScan har feile data, så har også jeg tatt feil...

blu-ray-only
    Du bør tenke litt mer over hva du kritiserer før du går ut slik. Det var veldig bra du hadde med kilden, for da ser en at Stølen snakker om TOTALSALG mens Nielsen viser til fordeling av TOP 20. Det er de berømte Epler vs pærer som slår til her. Finn et tall som viser totalsalg så kan du gjenta kritikken.
    3% stammer fra Release.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Salget vil påvirkes av flere faktorer:

- Konkurrerende teknologier (HD/nedlastning/streaming)
    - Piratkopiering
    - Output fra Hollywood (den største forklaringen i mange tilfeller)
    - Generelle økonomiske tider (dårlige tider - mindre kjøp)
    Osv

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glem ikke konkurranse fra spill! Wii selger som hakka møkk til folk som aldri har spilt noe særlig tidligere, PlayStation har fått et vanvittig oppsving hos samme publikum med SingStar, Buzz og lignende, og både PS3 og Xbox holder hardcore-spillerne klistret med mengder av knalltitler. Det er bare et gitt antall timer i døgnet, og spill blir bare mer populært.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Du bør tenke litt mer over hva du kritiserer før du går ut slik. Det var veldig bra du hadde med kilden, for da ser en at Stølen snakker om TOTALSALG mens Nielsen viser til fordeling av TOP 20. Det er de berømte Epler vs pærer som slår til her. Finn et tall som viser totalsalg så kan du gjenta kritikken.
    3% stammer fra Release.
    Det selvsagt totalsalget jeg referer til.Bransjen fortalte jo dette i artikkel i VG for ett par uker siden.Jeg regner med at bransjen selv forteller fakta??
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD salget faller som følge av at ungdommer laster ned filmer over nett, uten å betale for dem.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Stølen
    Er det? Hvis omsetningen går fra feks 100 til 450 solgte BD-titler på en måned, er det faktisk 350% stigning. Det er ikke usannsynlig at man kan få slike enorme økninger i begynnelsen, spesielt når BlueRay tar over markedsandeler, plutselig prisfall på spillere og evt. eksklusive titler.

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man snakker om trender:
    Streaming øker. Software (filmer, musikk, bilder, etc) blir enklere, raskere og rimeligere tilgjengelig.
    Lagringskapasiteten på flashminne øker enormt og prisene synker nærmest daglig. Minnekort (SD, CF, MD, USB-pinner etc) koster snart, om ikke allerede, på linje med en BD-disk.
    Vanlige harddisker blir erstattet av flashminne/flashdisker. Om en liten stund.
    Prisene faller generelt på lagringsmedia. Ingen kommer lenger til å bruke "plater". BD, DVD og CD er uansett om relativt kort tid utrangert. Om fem år har du filmen "i lomma" på et lite kort eller en pinne. Med dagens/fremtidens kjente teknologi så er det vel ingen grunn til å tro at plastplater på 15cm i diameter er spesielt high-tec uansett?
    Men; I mangel på noe annet så; Nytter jo uansett ikke å vente på den siste teknologien. Da får man jo aldri glede av hverdagen.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av randall
    Med dagens/fremtidens kjente teknologi så er det vel ingen grunn til å tro at plastplater på 15cm i diameter er spesielt high-tec uansett?
    Nei, men BD plater på 12cm er det.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lenge har vi hatt muligheten til laste ned filmer fra internett? I hvor mange år har vi ikke hatt tilang til filmleie via paraboltuneren? Hvor lenge har vi hatt ikke kunnet leie film med DVD-kalitet over fibernett ala Lyse?

Alikevel er det diskbaserte filmer som gjelder. At DVD-utleie faller, tror jeg har mer med prisen på utleiefilm å gjøre. Hadde de satt DVD-utleie til 25 kr, er jeg sikker på at tallene hadde sett anderledes ut.

Nei, folk flest er ikke klare for å bytte ut diskmediet enda, og BD vil komme mer og mer inn i folks hjem.

Men det er selvsagt avhengig av at produsentene prioriterer BD-spillere med lavere pris. Og filmselskapene bør oftere slippe BD-utgaven før DVD-utgaven kommer.

Det må synliggjøres av film- og CE bransjen at DE er villig til å satse på BD, før de forventer at vanlige folk skal satse på et nytt format...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Er det? Hvis omsetningen går fra feks 100 til 450 solgte BD-titler på en måned, er det faktisk 350% stigning. Det er ikke usannsynlig at man kan få slike enorme økninger i begynnelsen, spesielt når BlueRay tar over markedsandeler, plutselig prisfall på spillere og evt. eksklusive titler.
    Fra 100 til 450????? De mest solgte filmene i Norge legges ut i ca 100.000 ex.,og ifølge bransjen selv er det ca 97000 DVD og 3000 BD. Jeg tror du bør se tallene i en litt større sammenheng. 450???? "enorme økninger i begynnelsen" Jeg håper at du spøker med oss?? Plutselige prisfall på spillere??
    Stølen

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stølen-

Poenget hans er at det er veldig enkelt å få skyhøy vekst i starten av en livssyklus si forhold til på slutten på grunn av de store talls tyngdekraft. Det er mye vanskeligere å gå fra 1 milliard solgte til 2 enn fra 1000 til 2000. Det samme gjelder også vekstselskaper. Etter hvert vil veksten avta.

/S

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Stølen-

Poenget hans er at det er veldig enkelt å få skyhøy vekst i starten av en livssyklus si forhold til på slutten på grunn av de store talls tyngdekraft. Det er mye vanskeligere å gå fra 1 milliard solgte til 2 enn fra 1000 til 2000. Det samme gjelder også vekstselskaper. Etter hvert vil veksten avta.

/S
    Jeg ser det poenget.Jeg prøver bare å sette tallenes størrelse inn i riktige proposjoner.
    Stølen

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper det blir en oppsving i salget nå som Paramount, og sikkert Dreamworks, nå kommer med en del titler utover. Det virker også som om Paramount satser på Dolby TrueHD på sine fremtidige BD-utgivelser, og ikke den dårligere Dolby Digital Plus som de brukte på HD DVD

Blu-ray.com - Spiderwick Chronicles Blu-ray Gets Detailed
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så en dag et sted at DVD taper tereng i forhold til Blu Ray nå.

Men nå finner jeg ikke igjen hvor det var :-/

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsetter med litt apropos ift Paramount:

- Bee Movie får TrueHD på Blu-ray.
    Blu-ray Disc Details: Bee Movie | High-Def Digest

Så det er gode nyheter at vi i fremtiden trolig får nyte det beste lydsporet på Paramounts/ Dreamworks sine BD-utgivelser
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra ledelsen i Showtime:

Synes Blu-ray er kjempebra
    – Personlig har jeg hatt et problem når noen spurte om de to HD-formatene, og hva skulle jeg gjøre selv. Nå er dette forenklet, da er det en ting å forholde seg til og full trøkk. Vi skal være der og ha BD så det holder, sier Stig Worren, som synes det er en fenomenal kvalitet fra formatet.
    – Du tror det ikke før du ser det. Jeg tror ikke man kan selge like stort volum av gamle filmer på BD, men at det kommer titler som samlerne vil ha, det er det ikke tvil om. Jeg tror mange har vært på gjerdet på grunn av krigen.

RELEASE.no – 1997-2008 - videobransjens fagblad!
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Salgstall første kvartal for Blu Ray filmer world wide er vel basert på samme periode (første kvartal 2007) så derfor økning på flere 100%.

Fysiske solgte Blu Ray plater første kvartal 2008 leste jeg et sted men dreier seg om noen få millioner.(3,5 - 4 millioner tror jeg)

Hva DVD første kvartal 2008 har solgt i fohold til første kvartal 2007 vet jeg ikke men Blu Ray og DVD til sammen har solgt for 1 % mere første kvartal 2008 mot samme periode 2007.

At DVD taper terreng pga Blu Ray er det ingen dokumentasjon eller grunnlag for å si for Blu ray med sine få solgte filmer i 2008 utgjør promille i forhold til økning av salg BD , DVD til sammen.

Største problemet som må gå i orden med Blu Ray er at det finnes knapt avspillere å da kan heller ikke et platesalg få fart.
    Ingen hadde vel regnet med at HD DVD ville stanse da de gjode det å produsenter sto ikke klar til å levere større mengder avspillere osv (de første 100% fult utviklede spillerene kommer ikke før til høsten)
    Mange produsenter ville også vente på en avklaring på format før de startet produksjon som da gjør at de ikke er klare med avspillere før til høsten / vinteren

Avertering av Blu Ray har første kvartal 2008 har vært på det laveste siden Blu Ray kom.
    Hovedårsak er årstid som ikke er høysesong + man må faktisk ha noe å selge skal man kunne avertere.
    (de få som har BD avspillere kjørte intensiv kampanje frem til overgangen 2007 / 2008 men har tatt det rolig etterpå)

Etter "krigen" tar det litt tid før intereserte produsenter kommer med avspillere men fra sommeren og utover vil mange fabrikanter og modeller komme .

Husk Blu Ray eller DVD er world wide å ikke lille Norge.
    Er vel ikke lenge siden feks Elkjøp fikk sin første rene Blu Ray spiller i hylla.
    De som sitter med analyse ser en dobbling av Blu Ray i 2008 i forhold til 2007.
    % av markeded som kanskje ikke blir så feil om resten av året går i samme utvikling som første kvartal.

De har en spådom at i 2012 vil ca 140 000 000 ha Blu Ray spiller.

For å sammenligne 140 000 000 tilsvarer det ca like mange DVD spillere som ble solgt i 2007 alene.

En fakta er at det blir solgt lite Blu Ray filmer i forhold til drev.
    Enten kjøper folk lite filmer eller så er det mange PS3 eiere som ikke bruker BD avspilleren sin men har kjøpt den som spillmaskin.
    (i USA ble det spådd at 80% som kjøpte PS3 ville kjøpe BD film - Nå har det blitt solgt 9 millioner filmer på 1 1/2 år men det finnes flere solgte drev enn filmer ? + utrolig mange filmer er solgt på nettet til Europa)

Hva er solgte BD filmer ?
    Er alle de filmene som er levert sammen med spillere også solgte plater.

På en måte er utvikling i verden viktig men viktigst for oss er når vi skal kjøpe avspillere , filmer eller leie.
    Hvordan er utvalget , Norske filmer på Blu Ray osv.
    Ta en tur i butikker , utleie osv så finner man fort ut at Blu Ray er så og si ikke eksisterende vare her i Norge..............
    Skal man sammenligne Blu Ray og DVD på sin spasertur i Norske butikker /utleie blir vel forhodet DVD -BD ca 99,9 til 0,01
    Da hjelper % og tall fra USA lite

2007 fikk norske hjem 586 000 flere, nye DVD-spillere
    2007 ble det solgt 73.500 BD-spillere standalone + PS3 til sammen
    Det vil si at her i Norge har vi ca 3 000 000 flere DVD spillere en Blu Ray så skal vi nå 50 % andel BD spillere i 2012 må det selges ca 1,5 millioner avspillere på 4 år.......???? mener jeg da PS3 bølgen er over.

Globalt pr i dag er det kanskje 15 millioner BD spillere.
    (målet innen 2008 er 30 millioner)

Når det ikke er solgt mere en 2 millioner BD filmer i Europa og 9 millioner i USA pr i dag (på 1 1/2 år) da ser jeg enkeltes utsagn om at BD skal være markedsledende innen 2009 som årets vits.

Når solgte DVD plater world wide er billioner så sier det seg selv at BD tall er mikroskopiske

Side 24 av 126 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •