Blu-ray VS DVD krigen - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 126 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 2508
    Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av cliffy
    Positiv du var da..

Nei Blu-ray er nok ikkenoe for deg ser jeg, ekstra features er no tull. Og den setninga med " 40" " er veldig oppbrukt. Ta å bytt ut Mark/Denver lcd``n til en bedre plasma(en kuro 720p holder lenge)(hvis det var deg du snakka om?).
    For jeg syns folk flest har en posiv oppfatning om blu-ray/hd generelt jeg, btw... du vet at det er stantard lydformater på BD`n også?, skjønner likke problematikken. Nye og bedre formater _skaper_ jo interesse.

DTS var fjernt når de første dvd spillerne rullet avgårde, (hvis jeg husker riktig). Du likte kanskje ikke dts heller, men stor interesse var det
    Har selv Pioneer PDP 427 XA og HD DVD over lengere tid.
    Har også stor lidenskap for DTS i mange år da hele CD samlingen min er mixet og encodet til DTS (DTS CD) og alle DVD video konserter jeg har med DTS er lagt over som DTS CD.
    Ja jeg ser og hører god forskjell på HD å SD men dette er mye pga lidenskap.
    (som de fleste som har logget seg inn på AV.
    Ja jeg skal ha Blu Ray når Sony BDP-S550 kommer til høsten.
    Hjemmekino.no - Produktdatabase - Sony BDP-S550

men

Forstår også hvorfor Blu Ray ikke tar helt av.
    Vi brukere her på AV og andre som har en stor interesse for bilde og lyd representerer bare en liten gruppe som forbrukere.

Jeg tror folk må oppleve HD med tv sendinger før de bestemmer seg for å slutte med SD DVD.
    Nå er det flere år til de fleste "vanlige" kanaler sender i HD så derfor tror jeg ikke HD tar av i Europa på lang tid.

Canal Digital legger nå inn Discovery HD, Eurosport HD, SVT HD og National Geographic HD i grunnpakken, hvis ikke det får folk inn på HD, så vet ikke eg.

Det kan vel være hjelp til en start.
    Til nå er det ingen jeg kjenner som har sett bytte av decoder til noen kroner som interesant.

Færreste er interesert i å betele mere enn de gjør i dag for TV bilder , DVD så de venter å klarer seg fint uten HD

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er det så mange som snakker om at "Blu-ray ikke tar av"!? Er det noen som tror at et nytt format ville ta av over natten!? Faktum er vel at BD ha solgt mer enn SD DVD gjorde i sin spede begynnelse. Det er også først nå fra 1. juni at BD vil konkurere med DVD alene som diskformat.

Introduksjon av et nytt format vil ta tid. Det vil ta tid å få forbrukeren til å se verdien i HD på sin flatskjerm. Når også prisforskjellen ift. SD DVD viskes bort, kommer BD til å bli mer eller mindre allemannseie.

Derfor blir det tull å si at BD ikke blir noen success, fordi det enda ikke har tatt av. Det har jo nettopp begynt...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Derfor blir det tull å si at BD ikke blir noen success, fordi det enda ikke har tatt av. Det har jo nettopp begynt...
    En av trådstarters spørsmål var
    >> Hvor lang tid vil det ta før det selges mer Blu-ray enn DVD?<<

Siden Blu-Ray har eksistert i 1 1/2 år nå og ca 3 % av filmer som selges er Blu Ray vil det vel være normalt at folk ikke mener dette er å ta av.
    At de også mener at 2012 - 2015 kanskje er realistisk å mene at Blu ray kanskje har 30 - 50 % andel.
    At SD DVD vil være formatet de fleste kjøper i mange mange år.

Ta av er et stort spørsmål mange stiller seg serlig etter "krigen" var over.
    Mye ble gjort for å påtvinge BD som format men hvorfor markedsfører de ikke produktet bedre så vi kjøpere blir mere tjent med billigere avspillere , filmer , utvalg av spillere og mange filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Hvorfor er det så mange som snakker om at "Blu-ray ikke tar av"!? Er det noen som tror at et nytt format ville ta av over natten!? Faktum er vel at BD ha solgt mer enn SD DVD gjorde i sin spede begynnelse. Det er også først nå fra 1. juni at BD vil konkurere med DVD alene som diskformat.

Introduksjon av et nytt format vil ta tid. Det vil ta tid å få forbrukeren til å se verdien i HD på sin flatskjerm. Når også prisforskjellen ift. SD DVD viskes bort, kommer BD til å bli mer eller mindre allemannseie.

Bransjens egne folk er adskillig mer forsiktig enn du er.3% pr.dato og med utalelser som først i 2012 vil 40% av solgte filmer på disc vil være BD?? Det forteller meg at bransjen ikke satser for fullt.Har de noen baktanker kansje?
    Stølen

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Bransjens egne folk er adskillig mer forsiktig enn du er.3% pr.dato og med utalelser som først i 2012 vil 40% av solgte filmer på disc vil være BD?? Det forteller meg at bransjen ikke satser for fullt.Har de noen baktanker kansje?
    Stølen
    Fordi man neppe kommer til å få alle som skal ha seg en film over på BD - de ser ikke behovet. For vi 2/3 deling av markedet i favør DVD skal vi være fornøyde - da har vi et levedyktig "High-end" format!

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke hvor dere tar tallene deres fra men salget av Blu-ray økte med 351% i første kvatal 2008 mot samme tid i 2007 og bransjen er meget fornøyd.

http://www.homemediamagazine.com/ind...2&newsid=12550

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...ikke sant. Jeg vil kalle det en ganske så god økning.

Å si at BD har eksistert i 1,5 år er greit nok, men det er egentlig nå som formatkrigen er over at det starter. Når Warner den 31.mai skrinlegger all HD DVD produksjon, kan man en gang for alle erklære det som dødt.

Fikk Spaceworld avisa i dag. En ganske stor annonse om Blu-ray på siste siden. Stort sett i samtlige el-butikker og videosjapper jeg besøker, har Blu-ray, og det til en stadig lavere pris.

DVD tok heller ikke av før det hadde gått en god stund...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den gang denne tråden ble startet, kom jeg med en nokså radikal påstand om at BD antageligvis vil bli dominerende i løpet av 2009. Dette står jeg fast ved. Enkelte her har hevdet at BD vil ha en markedsandel på 30-40% i 2012. Mao sier de at SD DVD da vil ha 70%. Det er for meg helt utenkelig. Faktisk skulle det overraske meg om SD DVD idet hele tatt er et levende format så sent som i 2012. Nei, jeg tror som sagt at BD vil bli dominerende langt tidligere enn det.

Nøkkelen til rask suksess for BD er leiemarkedet. For den vanlige forbrukeren er leiebutikken fortsatt den viktigste kilden til film. Og det er jo denne forbrukeren som må være målet, ikke sant? De som kjøper er som regel over middels interessert i film. Da er det viktig at det kommer flere titler på leiemarkedet. På min lokale videoutleiebutikk er det et stadig økende utvalg av BD filmer, og stadig flere kunder henger foran disse hyllene. Det ser jeg på som et godt tegn!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange gode poenger, men jeg lurer på hvor du tar

Sitat Opprinnelig postet av wasimza
    For den vanlige forbrukeren er leiebutikken fortsatt den viktigste kilden til film.
    fra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wasimza

Nøkkelen til rask suksess for BD er leiemarkedet. For den vanlige forbrukeren er leiebutikken fortsatt den viktigste kilden til film.
    Akkurat det stemte vel kanskje for 5 år siden eller noe. Nå som det koster like mye å kjøpe en film i matbutikken som det gjør å leie den kan jeg ikke skjønne at det stemmer i det hele tatt. Jeg har kanskje leid film 2 ganger i 2007...ser en del film, så det er langt fra min viktigste kilde til film for å si det sånn. Her blir de "sikre" filmene kjøpt i butikk, og de jeg er litt mer usikker på "testet" gjennom andre metoder enn leie før jeg eventuelt kjøper.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sluttet å kjøpe film, bortsett fra noen musikkvideoer.
    Det jeg vil se leier jeg. Har ikke noe behov for å eie lengre, da jeg stort sett ser filmene en gang. Leier en 1-3 filmer i uka.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lambc
    Jeg har sluttet å kjøpe film, bortsett fra noen musikkvideoer.
    Det jeg vil se leier jeg. Har ikke noe behov for å eie lengre, da jeg stort sett ser filmene en gang. Leier en 1-3 filmer i uka.
    hmm.. Jeg har ikke vært i videoutleiesjappa på mange år. Jeg kjøper de fleste filmene jeg har lyst til å se. I tillegg forsøker jeg å se noen filmer på C+ Film HD.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her i distriktet har antall utleiesjapper sunket med minst 75% de siste 5 årene og det kan da umulig være fordi det går så bra

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svar til Carly og Pogwaq:

Jeg har selvfølgelig ikke noen dokumentasjon på påstanden om filmleie, men det er bare den følelsen jeg har at når vanlige forbrukere (folk flest) skal se film, pleier de gjerne å leie den. Det er i hvert det jeg hører fra folk og venner rundt meg. Også jeg (som føler at jeg er en aldri så liten entusiast) baserer meg hovedsakelig på leie. Jeg ser 2-3 filmer i uken, og da blir det for dumt og for dyrt å kjøpe alle filmene. De aller fleste filmer vil man jo bare se én gang. De få som er verdt å se igjen eller spare på kan man selvsagt kjøpe.

Ja, jeg vet at DVD'er selges billig på matvarebutikker (noe jeg egentlig synes er bra), men dette gjelder stort sett litt eldre titler, og heller ikke alltid de største og beste filmene. Vil man se en ny film raskt, er leie det beste alternativet. Man betaler 50 kroner og er ferdig med filmen.

Dette er nå min mening da...

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Her i distriktet har antall utleiesjapper sunket med minst 75% de siste 5 årene og det kan da umulig være fordi det går så bra
    75% hørtes mye ut. Jeg har brukt det samme stedet (Bærum videoutleie) de siste 4 årene og stedet virker like befolket hver gang jeg er der...

Og gledelig nok øker de sitt BD assortissement hver onsdag med 2-3 filmer.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    75 % - - Er det egenlig så rart om DVD utleie blir mindre.
    At 75 prosent av sjapper er borte betyr ikke at utleiemengde i din by har sunket med 75% for de resterende 25% vil sikkert økt sin omsettning.
    Slik var det faktisk også med VHS (også før DVD kom)

2007 - Europeiske videomarkedet sett under ett.
    Økonomisk stagnasjon, piratvirksomhet, priskrig og tung konkurranse fra andre deler av underholdningssegmentet, inkludert en oppsving i spillsektoren.
    (Xbox og PS3 osv + online spill tok beslag av mange timer forran en skjerm så mange fikk mindre tid til DVD)

Døgnet har jo bare 24 timer...............

Flere ser kino en før.
    Flere har kabeltv / parabol med betal film kanaler.
    Over år har antall tv kanaler vokst så interessen til DVD er ikke som før da man hadde få kanaler + tiden fra kinovisning til kabel / parabol film visning har de siste årene blitt kortere en før.
    Veldig mange unge vier sin tid til spill og DVD blir Nedprioritert.
    Fildeling tar noen få % av de som hadde måtte kjøpe om man ikke fikk dem gratis på internett.
    Internett har flere brukere en før å de bruker lengere tid tilkoplet en før.

Folk har generelt mindre tid til DVD på samme måte som de har mindre tid til mange andre ting.
    Det betyr ikke man ikke ser på DVD , bruker internett , spiller , går på ski , leser bøker eller hva det nå er men utvalget av muligheter til fritid og utvikling gjør at DVD har ikke den betydningen den en gang hadde.

At færre leier DVD å flere må legge ned ser jeg som helt naturlig.
    Om BD skulle få 100 % av markedet vil aldri leie / kjøpefilm bli som det var når DVD var på topp.

Tiden endrer seg....
    Fleste klager over mindre tid til alt.
    Hvorfor skal de ikke ha mindre tid til DVD da ?

Det var noen grunner til DVD utleie / salg går nedover.
    Om 5 nye år vil utleie og salg av film på plate være enda lavere å flere utleie steder har lagt ned.
    10 - 15 år så er kanskje fysisk utleie noe man omtaler som "gamle dager"

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det fortsatt koster 50-55 kr å leie en DVD/ BD, er det ikke rart at utleiesjappene går dårlig. I min by har vel prisen holdt seg på ca. 50-55 kr helt siden DVD kom i 97/98. Så mye har skjedd med pris på kjøpefilm, men leiefilmprisen har knapt flyttet seg på 10 år.

Er det for øvrig noen som har hørt noe nytt fra Paramount og deres planer om BD releaser? Merkelig stille fra den fronten, må jeg si...Eller venter de til 31.5.08, når Warner trekker HD DVD-støtten til å annonsere noe som helst...?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det for øvrig noen som har hørt noe nytt fra Paramount og deres planer om BD releaser? Merkelig stille fra den fronten, må jeg si...Eller venter de til 31.5.08, når Warner trekker HD DVD-støtten til å annonsere noe som helst...?
    Når man snakker om sola...
    Breaking: Paramount Unveils Blu-ray Launch Plans | High-Def Digest

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det fortsatt koster 50-55 kr å leie en DVD/ BD, er det ikke rart at utleiesjappene går dårlig. I min by har vel prisen holdt seg på ca. 50-55 kr helt siden DVD kom i 97/98. Så mye har skjedd med pris på kjøpefilm, men leiefilmprisen har knapt flyttet seg på 10 år.
    Er enig i dette. Leiepris er unaturlig høy mange steder. Det finnes en god del butikker som kjører lavere priser men det er stort sett i de store byene.

Selv bruker jeg brafilm.no og ligger da på en leiepris på ca 20 kr pr film. Nå begynner det å komme stadig mer HD også og akkurat nå er det to BD på vei. Leieprisen er forøvrig den samme på BD og dvd.:-D

Det er mulig at hardcoatingen på BD vil føre til lavere kostnader for de store utleierne. Dvd må jo skiftes ut etter kort tids utleie, vil jeg tro.

"Problemet" er at det vil ta laaaaang tid før massemarkedet skifter ut dvd spillerne med BD. Jeg tror vi er heldige om vi når opp i 30% andel i løpet av noen år. Det er blitt nevnt at BD har gått opp 350%, men det er fra 1% til 3,5% av totalen :roll: Fortsetter denne stigningen så vil det ta 10 år for å nå 30% totalandel.

Jeg har null problem med at dvd er masseformatet så lenge alle filmer er tilgjengelig på BD og prisen jevner seg ut. Hvilket er det mest sansynlige.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Dette er gode nyheter:-)

Side 23 av 126 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •