Blu-ray VS DVD krigen - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 126 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 2508
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Folk kan se filmer gratis på hulu.com -- og vil også kunne se eksklusive filmer mot betaling der.

Min datter og venninnene hennes sitter nå og ser JUNO i HD, med multikanal lyd. Den kostet USD 14, og lå på hennes AppleTV etter en halv time fra kjøpet.
    Og hun syns ikke det er vanskelig å finne frem filmer og kjøpe dem ... (17 år)

Jeg tror dessverre ikke BR kommer til å få den drahjelpen formatet trenger fra massemarkedet, alternativene er blitt for gode.

Det som kan begrense nettdistribusjon er kapasitet ... allerede er videostreaming og downloads bulken av det som formidles. (65%)
    Men da er ikke kapasiteten fullt utnyttet, det er bare andelen av den trafikken som er -- likevel, skulle det virkelig begynne å gripe om seg så kan det bli flaskehalsen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Nå har alle de store studioene release lister ute, men paramount glimerer med sitt fravær.

Er det avtalen med Toshiba som er problemet?

Paramount har jo til og med ferdigproduserte plater på lager, så hva er det de venter på?
    Jeg har også undret meg over dette.Dersom store selskaper holder tilbake lanseringer så har det med penger å gjøre.Kan de ha blitt overrasket av hvor tungt salget har gått? Jeg tror også at de er nødt til ha høye priser på BD for ikke å tape penger??? Det kan være at de har kommet i en catch 22 situasjon,setter du ned prisen så taper du penger,men selger flere plater og dersom du holder høye priser så selger du færre plater og taper også da penger.Jeg synes at filmprodusentene holder en vente å se holdning som må ha en klar årsak som jeg ikke helt forstår??? Hvorfor setter de ned prisene på DVD og selger mer enn noen gang? Er det fordi de taper på BD produksjonen?
    Jeg er litt forvirret!
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At DVD blir billigere synes jeg er bra.
    At BD blir billigere ser jeg på som en selvfølge.
    At DVD og BD minimum blir utgitt samtidig ser jeg på som en selvfølge.
    At man vil utgi BD først ( slik som Warner har hintet frem ) ser jeg på som bedre.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av soundprof
    Folk kan se filmer gratis på hulu.com -- og vil også kunne se eksklusive filmer mot betaling der.
    Ja, de som bor i USA kan det. Men med en bitrate på 480 - 700Kbps blir det ikke rare kvaliteten på full screen, men for de som gidder å se film på et lite frimerke går det muligens an.
    Min datter og venninnene hennes sitter nå og ser JUNO i HD, med multikanal lyd. Den kostet USD 14, og lå på hennes AppleTV etter en halv time fra kjøpet.
    Og hun syns ikke det er vanskelig å finne frem filmer og kjøpe dem ... (17 år)
    Ja du har fortelt oss om AppleTV’s fortreffelighet et antall ganger nå.
    Muligheten for å laste ned film for eie eller leie har funnets lenge, men jeg har ennå til gode og treffe noen som bruker det.
    Jeg tror dessverre ikke BR kommer til å få den drahjelpen formatet trenger fra massemarkedet, alternativene er blitt for gode.
    Det vil tiden vise, imens ser jeg på Blu-ray, det per i dag eneste fullgode HD alternativet :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva legger du i betegnelsen "..JUNO i HD, med multikanal lyd." ?

Tenker da på oppløsning, bitrate på lyd/bilde, 5.1/7.1 DD pluss osv.
    Kan ikke tenke meg at denne kan samenlignes med de fleste BD utgivelsene...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rolle, det lønner seg noen ganger å løfte blikket og ta en kikk på hva som foregår.

Jeg ser hulu.com på en 50" Pioneer Kuro - det er faktisk sammenlignbart med en god del av det jeg ser av SD sendinger på kringkastet fjernsyn.

Det er ikke kun AppleTV som tilbyr nedlasting av film, dette vokser enormt. Firmaer som Netflix og Blockbuster kan melde om eksponensiell økning i slik kjøp av leiefilm.
    Her handler det om hendighet - convenience - noe forbrukere virkelig verdsetter.

Jeg tror at både BD og DVD vil bli gradvis faset ut. GET har tenkt å tilby kjøp av film over sitt nett til sin PVR; PS3 legger opp til det samme; AppleTV og iTunes Store gjør dette allerede.
    Det er dette som er vekstområdene.

Krigen mellom BD og HD-DVD ødela for begge, og enda en gang fikk vi bevist at elektronikkbransjen er noen forbanna idioter når de skal lansere nye formater. De lærer aldri.

Dersom man var blitt enige om ett format, så ville dette vært innarbeidet nå. I stedet fikk vi krigen, en masse konsumenter som satt på gjerdet, og et idiotutvalg av filmer, som gjorde at kjøpesterke forbrukere valgte å vente.

Om du vil ha et godt bilde på hvor dette ender, så ta en kikk på hva som er skjedd med HMDI 1.3 implementering i komponenter fra mindre premium brand elektronikkprodusenter (Rotel, Primare, Linn, osv.) Utsatt og utsatt og utsatt - hvorfor? Fordi de faktisk lurer på om det vil være noe å kjøre gjennom 1.3 som utnytter spesifikasjonene.

For det er ulempen med nedlasting - ukomprimert multikanal lyd tar altfor stor plass, kompresjon må til.

Løft blikket - se på hva som foregår. Bedre å ha oversikt enn å sitte og late som om ting ikke skjer.
    BD blir et format for virkelig store skjermer og projeksjon. (Og som Musicgiants.com viser, så er det ingen ting i veien for å overføre 1080p over nett - tar bare mer tid.)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Hva legger du i betegnelsen "..JUNO i HD, med multikanal lyd." ?

Tenker da på oppløsning, bitrate på lyd/bilde, 5.1/7.1 DD pluss osv.
    Kan ikke tenke meg at denne kan sammenlignes med de fleste BD utgivelsene...
    Det har du helt rett i. BD er et superformat, og skal du sende noe over nettet så komprimeres det. Gitt BDs potensiale for ekstreme rater i lyd og bilde så ville jeg sagt kvaliteten med AppleTV ligger på godt oppskalert DVD nivå, med utgangspunkt i en god DVD-scan. Om nå bare BD-versjoner av alle filmer ble gjort i topp kvalitet så ville dette vært walkover, men vi har alle opplevd skuffelser over hvordan bransjen skyter seg selv i foten med dårlige overføringer. Så dette er en konkurrent inntil filmdistributørene tar BD alvorlig og virkelig utnytter potensialet i formatet.

Jeg er overrasket over hvor skarpt og stabilt bildet er i AppleTV, til tross for kompresjon.
    Så nylig The Coward Robert Jones, etc, en film med ekstremt detaljert fotoarbeid, og det satt som en spiker, selv når jeg tok på brillene. Spesielt løvverk, barkstruktur i bjørkeskogen i starten - alt potensielle komprimeringsmareritt, ble gjengitt helt utmerket. Hadde en kollega på besøk, som har produsert 20 spillefilmer (!) -- han ble forbløffet.

Så det vi må spørre oss er: kommer folk til å fortsette å kjøpe på gamlemåten, når de kan kjøpe slik?

Rolle mener jeg undergraver for BD, men jeg ønsker jo at formatet skal bestå, likevel bør det være grunnlag for å se på hva som skjer omkring oss og hva det vil medføre fremover.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skjer nå slik jeg ser det , to ting i denne tråden.

For det første så blander en det å kjøpe filmer for å ha dem (et marked hvor dvd og BD er direkte konkurenter) med det å se film via tv, nedlastning eller leie film på plate.

Det andre er trådens tema. Temaet her er BD vs dvd, IKKE nedlastning vs BD. Heller ikke om kvaliteten på nedlastning kan konkurere med BD.

Jeg selv mener at det å eie er en selvstendig foreteelse som ikke kan erstattes uten en fysisk form. Dette har flere vært inne på. Hva den fysiske formen skal være er en diskusjon. Men å tro at lagring på harddisk er et godt alternativ viser vel salget av dvd ganske tydelig , at det er ikke noe massene velger. Vi kjøper film i bøtter og spann enn så lenge. Det er dette markedet BD konkurerer om og klarer de å karre til seg en 1/3 del kanskje opp mot 40% så er det fantastisk bra.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av soundprof
    Rolle, det lønner seg noen ganger å løfte blikket og ta en kikk på hva som foregår.

Jeg ser hulu.com på en 50" Pioneer Kuro - det er faktisk sammenlignbart med en god del av det jeg ser av SD sendinger på kringkastet fjernsyn.
    Jeg sitter faktisk ikke bare her foran PC’n og tror at verden utenfor har stoppet. Jeg følger godt med på hva som skjer.

Kan du forresten fortelle oss hvordan vi får sett på hulu.com når vi har norsk IP adresse?

Har lyst på å sjekke kvaliteten for og se om det kan konkurrere med det vi har nå. Jeg tviler som sagt på at den lave bitraten vil gi like godt bilde som SD over digital kabel, for ikke å snakke om Discovery HD og den slags.

Mulig at jeg til tider høres skeptisk og negativ ut. Men det er nok på grunn av at jeg ser ikke vitsen i å bruke noe som er ”bra nok” eller ”nesten på høyde med” når det finnes bedre alternativer som gir full HD kvalitet på både lyd og bilde.

Den dag jeg gjennom nedlasting kan få full HD kvalitet på både lyd og bilde kan det muligens bli et alternativ, men da forutsetter det at filmen som jeg har kjøpt ikke er bunden til hard disk, PVR, PS3 eller what ever.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Kan du forresten fortelle oss hvordan vi får sett på hulu.com når vi har norsk IP adresse?
    Jeg bruker:

Get Behind the Shield! Hotspot Shield by AnchorFree

Dette oppretter en VPN-forbindelse til en server i USA, noe som gir deg en amerikansk IP-adresse og dermed tilgang til alle nettsider som krever at du befinner deg i USA.

Nedlastingshastigheten din blir noe redusert når du er koblet opp, men jeg har ikke hatt noen problemer med å streame fra f.eks. hulu.com.

Et alternativ er å benytte seg av en amerikansk proxy, men det skal være betydelig tregere. Andre måter å skjule identiteten sin eksisterer også, men det blir mer for spesielt interesserte.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det skjer nå slik jeg ser det , to ting i denne tråden.

For det første så blander en det å kjøpe filmer for å ha dem (et marked hvor dvd og BD er direkte konkurenter) med det å se film via tv, nedlastning eller leie film på plate.

Det andre er trådens tema. Temaet her er BD vs dvd, IKKE nedlastning vs BD. Heller ikke om kvaliteten på nedlastning kan konkurere med BD.

Jeg selv mener at det å eie er en selvstendig foreteelse som ikke kan erstattes uten en fysisk form. Dette har flere vært inne på. Hva den fysiske formen skal være er en diskusjon. Men å tro at lagring på harddisk er et godt alternativ viser vel salget av dvd ganske tydelig , at det er ikke noe massene velger. Vi kjøper film i bøtter og spann enn så lenge. Det er dette markedet BD konkurerer om og klarer de å karre til seg en 1/3 del kanskje opp mot 40% så er det fantastisk bra.
    Jeg er enig i hele ditt innlegg.

Jeg foreslo for en uke siden at soundprof starter en nedlasting VS fysisk distribusjon tråd, siden han virker svært opptatt av det emnet.
    Men når folk mer eller mindre insinuerer at jeg ikke vet hva som foregår rundt oss, så må jeg bare svare :wink:

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt interisert i nytt må man være for å se verdien av å gå over til Blu-Ray.

At mange ikke ser vitsen forstår jeg.

Blu-ray vs DVD Screenshot ... viser forskjell mellom de to ulike formatene.
    Blu-ray Forum - View Single Post - Blu-ray vs. DVD Screenshot comparison thread?
    Blu-Ray har bedre bilde ja men de fleste har en 40 tommer tv eller mindre å ser invisteringen som dyr i forhold til hva man får.

HD Lyd fra Blu Ray er det ikke mange som tar imot å ikke mange som har interesse av heller.
    (de færreste har DD 5.1 og DTS så da blir HD lyd fjernt)

Kanskje folk ikke får interesse for HD før tv'n er full av HD kanaler og de da ikke ønsker kjøpefilmer med lavere kvalitet enn det.......

Da kom vel Blu Ray og annen HD 5 år for tidlig for Europa og store deler av verden.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen

Blu-ray Forum - View Single Post - Blu-ray vs. DVD Screenshot comparison thread?
    Blu-Ray har bedre bilde ja men de fleste har en 40 tommer tv eller mindre å ser invisteringen som dyr i forhold til hva man får.

HD Lyd fra Blu Ray er det ikke mange som tar imot å ikke mange som har interesse av heller.

Kanskje folk ikke får interesse for HD før tv'n er full av HD kanaler og de da ikke ønsker kjøpefilmer med lavere kvalitet enn det.......

Da kom vel Blu Ray og annen HD 5 år for tidlig for Europa og store deler av verden.

Positiv du var da..

Nei Blu-ray er nok ikkenoe for deg ser jeg, ekstra features er no tull. Og den setninga med " 40" " er veldig oppbrukt. Ta å bytt ut Mark/Denver lcd``n til en bedre plasma(en kuro 720p holder lenge)(hvis det var deg du snakka om?).
    For jeg syns folk flest har en posiv oppfatning om blu-ray/hd generelt jeg, btw... du vet at det er stantard lydformater på BD`n også?, skjønner likke problematikken. Nye og bedre formater _skaper_ jo interesse.

DTS var fjernt når de første dvd spillerne rullet avgårde, (hvis jeg husker riktig). Du likte kanskje ikke dts heller, men stor interesse var det

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da ser framtiden slik ut :

DVD blir skviset ut av nedlastningsalternativene, siden DVD er det eneste alternativet nedlastning kan konkurere med på kvalitet.

BD består som eneste alternativ til fysisk disc format man kan ha i hylla, og vil med det ta over dette markedet

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen

Du har helt rett hygen, de som har 42” og sitter 3m fra skjermen ser neppe forskjell.
    Men flytt inn til 1,5 til 2m avstand til en 1080 skjerm, så får du dybde og detaljer.

Canal Digital legger nå inn Discovery HD, Eurosport HD, SVT HD og National Geographic HD i grunnpakken, hvis ikke det får folk inn på HD, så vet ikke eg :shock:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Jeg bruker:

Get Behind the Shield! Hotspot Shield by AnchorFree

Dette oppretter en VPN-forbindelse til en server i USA, noe som gir deg en amerikansk IP-adresse og dermed tilgang til alle nettsider som krever at du befinner deg i USA.

Nedlastingshastigheten din blir noe redusert når du er koblet opp, men jeg har ikke hatt noen problemer med å streame fra f.eks. hulu.com.

Et alternativ er å benytte seg av en amerikansk proxy, men det skal være betydelig tregere. Andre måter å skjule identiteten sin eksisterer også, men det blir mer for spesielt interesserte.
    Takker striky!

Den Hotspot Shield er jo jævlig bra og bruke i masse forskjellige sammenheng, men som du sier, så går det tregt, siden me da ruter via en amerikansk server.
    Hulu ble ganske hakkede, men hvis du lar streamen hakke og gå i X antall minutter, og så starter på ny så går det greit så lenge du har svær buffer i maskinen, og det har vi jo

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg i forrige uke en Yamaha dvd-s2700 for 3600 kroner.
    Jeg kunne også fått en ok Blue Ray spiller for den prisen.
    Jeg har tidligere hatt en HD-dvd spiller i en måneds tid på min 50" Panasonic skjerm så jeg vet hva jeg går glipp av ved å velge dvd spiller.
    Likevel velger jeg denne dvd spilleren. Grunnen er enkelt og greit at dvd spilleren er milevis bedre på å gi gode bilder på min eksisterende dvd samling, og utrolig mye bedre på å gjengi godlyden fra min enorme cd samling.
    Jeg tror jeg har mye å tjene på å vente ett år eller to før jeg hopper over på en HD avspiller. Digital tv derimot har jeg hoppet på allerede, og går aldri tilbake til analogt igjen.
    Likte jeg lyden og bildet på HD-dvd/blueRay bedre enn dagens DVD, ja!
    Den dagen Blue ray spillerene spiller av dagens dvd plater og cd plater like godt som min S2700, ja da skal jeg tenke på det.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lambc
    Jeg kjøpte meg i forrige uke en Yamaha dvd-s2700 for 3600 kroner.
    Jeg kunne også fått en ok Blue Ray spiller for den prisen.
    Jeg har tidligere hatt en HD-dvd spiller i en måneds tid på min 50" Panasonic skjerm så jeg vet hva jeg går glipp av ved å velge dvd spiller.
    Likevel velger jeg denne dvd spilleren. Grunnen er enkelt og greit at dvd spilleren er milevis bedre på å gi gode bilder på min eksisterende dvd samling, og utrolig mye bedre på å gjengi godlyden fra min enorme cd samling.
    Jeg tror jeg har mye å tjene på å vente ett år eller to før jeg hopper over på en HD avspiller. Digital tv derimot har jeg hoppet på allerede, og går aldri tilbake til analogt igjen.
    Likte jeg lyden og bildet på HD-dvd/blueRay bedre enn dagens DVD, ja!
    Den dagen Blue ray spillerene spiller av dagens dvd plater og cd plater like godt som min S2700, ja da skal jeg tenke på det.
    Du har forstått hele greia du ”lambc”

Jeg bruker min Denon DVD-3910 for DVD, helt topp spiller.
    Så bruker jeg PS3 for Blu-ray, i vente på at der kommer ut en fullverdig BD spiller som dekoder alle HD lydformater. Jeg har nemlig en Pioneer VSX-AX5i som jeg er veldig fornøyd med, siden den har et par år på nakken så er der null HDMI inngang, så jeg trenger dermed BD spiller med 5.1 eller 7.1 utgang med ferdig dekodet HD materiale. Jeg kan vente jeg, vet at BD spillerne blir bare bedre og billigere med tiden :lol:

Newcomer auvala sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Jeg har selv investert i en Denon dvd 2930, og regner med at jeg har et godt signal for film i mange år. Har en Samsung 50" Q97HDX plasma som vil gi meg et utmerket bilde en god stund fremover... Blueray eller ikke, regner med at jeg kan se film med et akseptabelt bilde i mange år... ;o))

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HotSpot Shield gir varierende gjennomstrømmingshastigheter. Litt avhengig av tid på døgnet -- veldig mange i Europa som bruker det på sen ettermiddag/kveldene.
    Noen ganger stanger det - andre ganger renner det gjennom.

Side 22 av 126 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •