Blu-ray VS DVD krigen - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 126 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 2508
    Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Edit: slettet innlegg, da jeg skreiv før jeg tenkte.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    *
    Og det skulle bety??

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Og det skulle bety??
    Ingen ting, rettet det opp nå.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Dette er definitivt et steg i rett retning.

Blu-ray.com - Warner to Release Be Kind Rewind on Blu-ray a Week Before DVD

Bluray en uke før dvd.
    Dette tror jeg vi får se mer av. Filmstudioene vil selvfølgelig ha oss alle over på BD. Men samtidig vil de ikke miste det enorme markedet som eksisterer for DVD i dag. Tidligere release for BD enn DVD vil være med å bidra til at stadig "konverterer" til BD. DVD starter å fremstå som et annenrangsprodukt.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg mente med at Blu-ray er det siste 12cm platesystemet vi får er at jeg tror en form for flashminne eller andre platetyper vil komme neste gang.

Litt avhengig av hvordan man regner så er jo Blu-ray den 3. 12cm typen,
    Først CD, så DVD og til slutt Blu-ray.
    Jeg tror ikke vi får en 4.

Man får 16 gigs USB sticks for noen hundrelapper i dag.
    + mange andre flashbaserte minnetyper raser i pris.

Man putter selvsagt dette minnet inn i ett cover av noe slag sånn at samleverdien blir den samme.
    Og det er ikke noe poeng å lege det mindre enn ett Compac Flash kort.
    Da er det forsatt lite nok til videokamera osv.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja. Selv det billigste flash-kort koster jo betydelig mer enn en plastplate, det er tross alt avansert elektronikk, dette. Tipper heller vi sitter på optiske greier til nettbasert distribusjon har tatt helt over.Mulig 8 cm Blu-ray dukker opp etterhvert?

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Det jeg mente med at Blu-ray er det siste 12cm platesystemet vi får er at jeg tror en form for flashminne eller andre platetyper vil komme neste gang.

Litt avhengig av hvordan man regner så er jo Blu-ray den 3. 12cm typen,
    Først CD, så DVD og til slutt Blu-ray.
    Jeg tror ikke vi får en 4.

Man får 16 gigs USB sticks for noen hundrelapper i dag.
    + mange andre flashbaserte minnetyper raser i pris.

Man putter selvsagt dette minnet inn i ett cover av noe slag sånn at samleverdien blir den samme.
    Og det er ikke noe poeng å lege det mindre enn ett Compac Flash kort.
    Da er det forsatt lite nok til videokamera osv.
    Informasjon på en spinnende en disc kommer til å være helt avlegs om få år og i det dragsuget kommer Blu-Ray også til å bli borte.

HD formatene er bare i sin barndom og jeg tror 1080P kommer til å bli danket ut av både 2K - 3K og ikke minst 4K + + + + +. Noen har reklamert for Red her og det er iferd med ta filmbransjen med storm. I norge er det allerede gjort flere reklamefilmer, kortfilmer og sikkert mer på dette formatet. Til neste år kommer det et lite handycam kamera som skyter 2K. Det er litt større enn en middels stor hånd.

Hvis dere ser på utviklingen av slike formater bare de 5 siste årene så er det rimelig naivt å tro at dagens tekonologi er noe annet en "rask" i morgen.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=dudeeven]Informasjon på en spinnende en disc kommer til å være helt avlegs om få år og i det dragsuget kommer Blu-Ray også til å bli borte.

HD formatene er bare i sin barndom og jeg tror 1080P kommer til å bli danket ut av både 2K - 3K og ikke minst 4K + + + + +. Noen har reklamert for Red her og det er iferd med ta filmbransjen med storm. I norge er det allerede gjort flere reklamefilmer, kortfilmer og sikkert mer på dette formatet. Til neste år kommer det et lite handycam kamera som skyter 2K. Det er litt større enn en middels stor hånd.

Hvis dere ser på utviklingen av slike formater bare de 5 siste årene så er det rimelig naivt å tro at dagens tekonologi er noe annet en "rask" i morgen...

Det er en del mennesker her inne som allerede har måtte gi tapt for HD-DVD. Den krigen ble rimelig fort avgjort...

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke flash og nettbasert kommer til å ta over markedet til dvd eller blu-ray med det første. Ola dunk synes det er vanskelig nok å sette i en dvd, enda værre blir det om han må lære en ny boks som må kobles på nettet. VOD gjennom kabeldekoderen er nok lettere da. Flashbasert kan vel heller ikke konkurrere med optiske plater i pris, i allefall ikke på lenge(eller aldri?).

2k og 4k formater tror jeg heller ikke kommer til å ta av, problemet til blu-ray er jo at dvd holder for ola dunk, hvorfor tror dere da at 4k skal kunne ta av?

Nei, jeg tror det er mye ønsketenkning i denne tråden. Først og fremst bør vi håpe på at blu-ray tar store markedsandeler fra dvd...

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Informasjon på en spinnende en disc kommer til å være helt avlegs om få år og i det dragsuget kommer Blu-Ray også til å bli borte.
    Få år, mener du da 2 år, 5 år, 10 år eller kanskje 20 år?

HD formatene er bare i sin barndom og jeg tror 1080P kommer til å bli danket ut av både 2K - 3K og ikke minst 4K + + + + +. Noen har reklamert for Red her og det er iferd med ta filmbransjen med storm.
    På produksjonssiden ja. Konsumentsiden er noe helt annet. Først skal det utvikles 2K, 3K eller 4K skjermer, så skal folk overtales til at bytte ut sine HD Ready eller 1080 full HD skjermer, dette er nok ikke gjort på, som du sier "noen få år"

Det er en del mennesker her inne som allerede har måtte gi tapt for HD-DVD. Den krigen ble rimelig fort avgjort...
    Hva mener du med at en del mennesker her inne har måtte gi tapt for HD-DVD?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner med at Blu-ray har en levetid på max 10 år og jeg blir SVÆRT overrasket hvis det neste formatet kommer på en 12 cm plastskive.

Av konkurerende teknologier er det flashminne som stikker seg ut som det aller mest intressante.

Om 10år koster ikke en 100 gigs flash dings mange kronene.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Formater kommer og går over tid. Blu-ray og HD-DVD kom jo for flere år siden, og om det skulle komme nye formater nå, så er det flere år til disse blir kommersielt tilgjengelige for konsumentbruk. Jeg vil vel tro at dagens HD (1080p) vil vare omtrent like lenge som DVD har gjort til nå som distribusjonsformat. Flaskehalsen for å produsere filmer med enda høyere oppløsninger ligger ikke minst i den tilgjengelige båndbredden for andre distribusjonsformer enn de fysiske mediene.

Som en av mine bedre sjefer sa en gang: "Utviklingen går raskt, men den går ikke SÅ raskt".

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Få år, mener du da 2 år, 5 år, 10 år eller kanskje 20 år?

På produksjonssiden ja. Konsumentsiden er noe helt annet. Først skal det utvikles 2K, 3K eller 4K skjermer, så skal folk overtales til at bytte ut sine HD Ready eller 1080 full HD skjermer, dette er nok ikke gjort på, som du sier "noen få år"

Hva mener du med at en del mennesker her inne har måtte gi tapt for HD-DVD?
    Jeg snakker 5-10 år.

Noen har gitt tapt for HD dvd? Det er da innlysende! En av de mest krigerske trådene her inne var jo nettopp "HD VS Blue" krigen. Jeg tror flere hadde trodd at denne feiden ville vare lenger enn den gjorde. Nå kan man kjøpe HD-DVD til spottpris, eller til normal dvd pris.

Når det gjelder hva folk velger så kan dette gå fort. For noen år tilbake kom mini disc. Noen skaffet seg også en slik, men da Ipod og slike ting kom så døde mini discen rimelig fort. Den fikk ikke en gang noen begravelse...

Hvis noen presenterer et visningsformat som er genuint enkelt for forbrukeren så kaster de seg på. Problemet med Blu-Ray er at forskjellen ikke er stor nok. Produsenter pusher det heller ikke hardt nok. De ser på det som et "for de kresne" format.

Hvis man skal fange blikket til forbrukeren så må produsentene hyle. Noe de så til de grader har gjort med flatskjermen. Du ser jo hvordan det tar av og folk tar til takke med bedritne tv bilder og sd dvd-er fulle av digital støy og lyd som skurrer... Med andre ord så handler det ikke så mye om kvalitet... Det handler om hvilket "for" man kaster til sauene.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sklir ut denne tråden også ser jeg. :-?

Nå diskuteres plutselig BR vs "NextGenMedie", kan vi ikke heller ta det i en annen tråd før stemningen igjen blir HD-amper?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Sklir ut denne tråden også ser jeg. :-?

Nå diskuteres plutselig BR vs "NextGenMedie", kan vi ikke heller ta det i en annen tråd før stemningen igjen blir HD-amper?
    Synes vel det er en naturlig del av det denne tråden handler om, og se litt fremover og se hvilke utfordringer BD og DVD står overfor der også.

Håper også som mange andre her på en lagrings teknologi uten bevegelige deler som "NextGenMedie", men foreløpig er det vel BD det går i for egen del i alle fall

Håper også på en utvikling der man får en jevnere og mer optimalisert kvalitet på BD utgivelsene samt et like godt utvalg av filmer som DVD.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For og komme tilbake til tråden.

Når man går inn på Play.com i dag, så virker det nesten som opphørssalget på DVD alt har begynt :-D

http://www.play.com/DVD/DVD/3-/110800/2-/Promo.html

http://www.play.com/DVD/DVD/3-/14762...tml?dpr=147628

Mye bra her for £2.99 - £5

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er merkelig at selskapene priser nyheter på DVD så lavt som de gjør.

Det er nå en gang slik at de lever av å selge film, og filmene har jo ikke blitt noe billigere å lage nå enn for 5 år siden, snarere tvert i mot.

Det er jo ikke en plastskive de selger, men en film eller opplevelse.

Hvorfor skal da nødvendigvis prisene falle?

Filmselskapene ser jo på Blu-ray som redningen på grunn av den høyere prisen i forhold til DVD, men de har jo selv satt prisen på DVD.

Greit nok at nedlasting og Tv er konkurrenter, men de er da ikke SÅ store konkurrenter?

Det er vel ikke nødvendig å nærmest gi bort filmene?

Dette er jo ris til egen bak også, da man naturligvis får problemer med å få kundene til å betale MYE mer for Blu-ray. Det er jo DVD alle sammenlikner pris med.

Nå ser man at prisene på Blu-ray faller og at release listene blir lenger og lenger samt at prisene også faller. Vi er på riktig vei, men det kunne gått fortere.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor blir det av Paramount?

Nå har alle de store studioene release lister ute, men paramount glimerer med sitt fravær.

Er det avtalen med Toshiba som er problemet?

Paramount har jo til og med ferdigproduserte plater på lager, så hva er det de venter på?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ----
    Selskapene tjener nok fremdeles mye på sine dvd filmer. Det koster ikke så mye å lage dem, men det er rart at de har stupt slik de har gjort. I forhold til musikk cd-er så er det enormt...

Film har blitt forbruksvare. Folk slenger et par dvd-er sammen med pølsene når de handler på Rimi. Markedet har forandret seg stort fra den perioden det å kjøpe film var en liten begivenhet. Jeg husker en kompis kjøpte Return Of The Living Dead på vhs for mange mange mange år siden. Den kostet da rundt 600 kroner.

Hva de store selskapene kommer til å gjøre kan man bare spekulere i, men mulighetene er mange. Mest sansynlig vil de sitte på gjerdet en liten stund til. Om folket kaster seg på Blu-Ray uten heftig og tung markedsføring er vanskelig å si. En ting er sikkert og det er at de fleste store kjedene kjører Blu-Ray for å selge flat tv-er. Faktisk blir selgere ofte litt rare i blikket hvis man høflig spør om de kan sette på en SD-DVD.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Nå har alle de store studioene release lister ute, men paramount glimerer med sitt fravær.

Er det avtalen med Toshiba som er problemet?

Paramount har jo til og med ferdigproduserte plater på lager, så hva er det de venter på?
    Tja. Si det. Nå er det jo Toshiba selv som har opphevet sine fremtidsplaner, så at det skal gå utover Paramount vil jo være litt rart. Det er jo ikke dem som da har brutt sine avtaler ?

Side 21 av 126 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •