Blu-ray VS DVD krigen - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 126 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 2508
    Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her er en kuriositet:

Dette er bare for å vise hvor fort den tekniske utviklingen går og at 1080p og funksjonaliteten innen HD formatet, som jo faktisk skulle/burde være konstruert for fremtiden, faktisk både har brukt for lang tid i utvikling (BD er snart der hvor HDDVD var i april 2006), og kanskje ikke er en særlig godt gjennomtenkt teknisk platform for et FREMTIDIG format.

Presenterer; RED RAY 4K optisk drev som skal levere 4K film materiale
    på en DVD9 med rød laser
    Ikke beregnet for en kommersiell platform.

Utviklingen gjøres av et uahengig firma som ikke regnes blant CE firmaene i verden.
    SPECIFICATIONS:
    -PLAYS 4K, 2K, 1080P, 720P AND SD FROM RED DISC AND RED EXPRESS.
    -ALSO PLAYS NATIVE RAW R3D FILES FROM COMPACT FLASH.

Hvis RED klarer å levere som de lover (noe de faktisk har klart hittil) så er dette en illustrasjon på at det kanskje faktisk finnes bedre å smartere måter å kode HD materiale på.

Og siden vi er inne på kvaliteter for fremtiden:
    Her er er mitt fremtidige drømme "home video pocket camera".
    Pris ca. $3000.
    SCARLET med 3K oppløsning.

SPECIFICATIONS:
    -NEW 2/3" MYSTERIUM X SENSOR
    -1-120 FPS (180FPS BURST)
    -UP TO 100 MB/SEC REDCODE RAW AND RGB RECORDING TO DUAL COMPACT FLASH
    -4.8" LCD
    -8X T2.8 RED ZOOM LENS
    -FULL AUTO OR FULL MANUAL SHOOTING MODES
    -HDMI and HD-SDI
    -FIREWIRE 800 and USB2
    -STILL MODE
    -COMPATIBLE WITH MANY RED ONE ---ACCESSORIES
    WI-FI CONTROL
    SPECIFICATIONS, DELIVERY DATES AND DESIGN
    ARE SUBJECT TO CHANGE... COUNT ON IT.

RED har som første produsent allerede verdens første 4K profesjonelle elektroniske film kamera i salg.
    ($17000 for kamera kropp som er langt under det som konkurenter som Sony & Panasonic f.eks. selger sine 1080p profesjonelle video kamerar for).

Her er det neste proff kamera fra RED; EPIC m/5K oppløsning.

Favorite quote from Ted Schilowitz, Leader of the Revolution for Red:

“We consider 1080p Blu-ray to be a stopgap solution. The future is way beyond 1080p.”

Red Ray - 2+ Hour 4K playback for under $1000…from a burnable DVD.
    4K from Red cameras or Red Ray DVDs play back at 4K, 2K, 1080p, 720p, or SD resolutions.

Read on below for all the nifty details:
    ProVideo Coalition.com: HD for Indies by Mike Curtis

Her er en fremtids analyse for et nytt optisk format som ikke er det holografisk disk formatet som er vært nevnt tidligere:

Ha en god HD helg!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Hygen

Med hulu.com har du tilgang til tusenvis av timer med film og fjernsyn, via din browser og bredbåndsforbindelse.

Men AppleTV har du tilgang til tusenvis av filmer og fjernynsprogrammer, via din bredbåndsforbindelse.
    Jeg kan begynne å se en LOST episode ti sekunder etter at jeg trykker KJØP; og jeg kan se en spillefilm et par minutter etter at jeg trykker KJØP.

Ja, du kan leie filmene i 24 timer, for små 30 kroner per film; men du kan også kjøpe dem, og da blir de liggende på din harddisk, og kan brennes over på optisk medium eller annet, om du så ønsker. Da koster de 75-100 kroner.

Kvaliteten? Nei, ikke like høy som BD, men folk ser altså ikke den forskjellen i tilstrekkelig grad, og naturligvis vil man etterhvert også få tilgang til skikkelig høyoppløsnings filer.

Ta en kikk på MusicGiants VideoGiants - High Definition Entertainment -- der kan du laste ned i 1080p.

It's coming. It's already here.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Soundproof jeg skjønner hva du mener men alle har ikke internett som du.
    6 Mbps: less than 1 minute
    2 Mbps: about 2 hours
    768 Kbps: about 8 hours

Du kan jo brenne det ja men du kan ikke avspille det på en BD eller DVD spiller

Red Ray har vel ikke utviklet et eget codec så et eksisterende blir brukt.
    Mest sansynlig H.264 med 5.1 surround lyd å da er man der Apple tv tilbyr HD film pr i dag.

Når ikke HD DVD ble format å avspillere men Blu Ray som ennå er på Beta Ray stadiet så kommer neppe andre HD formater til å ta over.
    Dette ene å alene pga filmselskap , lagringsplass og PS3

Beyond Blu Ray.
    Ja den tid kommer men da må alle skifte ut sine tvr først osv om mange mange år.

Land som har hatt HD sendinger på tv i flere år nå har filmkjøpere som ikke er så fortrolig med at tv er HD og kjøpefilm er SD.
    Når priser på spillere er på et akseptabelt nivå for folk vil Blu Ray film salg ta helt av.
    (i USA har enkelte nye filmer bd ca 10 % andel av salg nå og øker hele tiden.)

Selvsagt må Blu Ray passe på så ikke folk leier HD film på nettet istedenfor å kjøpe en sur SD film i butikken pga Blu Ray ikke har nådd kjøpergruppen som venter på lavere BD priser.

At det ikke er noe press på Blu Ray salg her i Norge og andre Europeiske land er ikke så rart men når tv får flere HD kanaler slutter vi å kjøpe SD DVD.

Selv om vi er treige her i Norge sluttet vi da til slutt å kjøpe svart hvitt tv.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart at 1080p ikke er noen teknologisk endestasjon. Husk også på at når man i dag sammenligner DVD og BD, så er det snakk om temmelig avansert oppskalert DVD med optimaliseringsrutiner, mens BD sendes uten noe optimalisering av det som ligger på disken. Anvender man de samme rutinene på BD den dagen man displayer med native-oppløsning med f.eks. 1620p eller 2160p, så vil det bli åpenbart hvor mye bedre BD er i forhold til DVD. DVD ved de oppløsningene vil bare se latterlig ut.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen

Red Ray har vel ikke utviklet et eget codec så et eksisterende blir brukt.
    RED bruker sin egen codec; RedCode, på RED ONE 4K kamera.
    Hva og hvordan de skal gjøre det på RED RAY er det enda ingen andre en RED folkene som vet/forstår.

Mest sansynlig H.264 med 5.1 surround lyd å da er man der Apple tv tilbyr HD film pr i dag.
    Ganske garantert ikke. Red er ikke særlig interessert i å betale lisenspenger til andre, spesielt hvis de kan finne opp noe smartere selv. Hvis ikke hadde de mest sannsynlig ikke lansert et produkt som RedRay.
    Det er fordelen med å være først ute med et faktisk produkt og å være uavhengig av konsument CE gigantene.

Red Cam er et selskap som er startet av Oakley grunderen Jim Jannard, utelukkende for utvikling av elektroniske movie camera produkter.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://jannard.com/images/movies/2kfram2-1k.mov

Red Digital Cinema Camera Company - Wikipedia, the free encyclopedia

Interesant med Red Ray men er vel formatet som jeg ser på som den minste kunkurent til BD de første 10 år

Første HD tv ble vist frem i 1981.
    Mange ulike former for HD film formater er laget.
    (Det er mange år siden HD film kom som kjøpefilm på DVD plate)
    At man får enkelte produkter som kan yte bedre oppløsning osv vil det altid være.
    4k projector og tv er jo laget for lenge siden men HD standard for tv er satt for lenge siden å det er denne standarden vi "normale" brukere vil måtte holde oss til i mange år.
    720p 1080i som tv sendinger og 720p 1080p som HD film.

Når Blu Ray vil ta av med et eksplodererende salg.
    aldri
    men krabbe seg hele tiden oppover i takt med HD på tv sendinger og lavere priser.
    Kanskje ikke 2012 er så feil spådom at Blu Ray vil har større markedsandel enn DVD i USA , Japan , Europa
    Om andre vil ta over for BD ?
    neppe , det skal kjøres en enorm markedføring av et produkt for at produktet vil bli en suksess å med 5 milliarder tapet til Toshiba i minne å at BD har fått en ok start siden PS3 hjalp mye til å fremme BD er vel formatet for fremtiden klart.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I seilskutetiden tok det en stund før man gikk over til maskindrevne skip. Dette skyldtes at man anvendte skovlhjul, og at disse var skjøre konstruksjoner som kunne bli slått i stykker i sjøgang.
    Etter at John Ericsson patenterte propellen var det ingen som så seg tilbake.

BD er et skovlhjul sammenlignet med nedlasting.

Kikk på denne artikkelen i dagens DN:

Dagens it - Gratis nett-tv overalt
    Rettighetsproblematikken er fortsatt en stor utfordring, og det vil ta lang tid før alt innhold vil være tilgjengelig overalt for alle samtidig - slik det bør være i en global medieverden. Det er likevel mye som tyder på at ting begynner å løsne, og at vi snart vil få kvalitetsinnhold på nettet gjennom mange flere distribusjonskanaler enn i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meg bekjent er det vel liten mulighet for å redigere 5k videoer i dag. 1080p i Sony sitt XDCAM-HD er 28 eller 38Mbit/s mens Panasonic sitt DVCPRO-HD er 100Mbit/s. Fremtiden ligger nok i høyere oppløsning og bedre koding enn ukomprimerte system som DVCPRO, men de redigeringssystemene som skal klare redigere komprimert, digital HD-video i realtime står overfor en kollosal utfordring.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av soundprof
    I seilskutetiden tok det en stund før man gikk over til maskindrevne skip. Dette skyldtes at man anvendte skovlhjul, og at disse var skjøre konstruksjoner som kunne bli slått i stykker i sjøgang.

Får du Blu-ray kvalitet (1080P og HD lyd) på disse nett-tv greiene?

Det jeg har sett så langt av streaming over nettet, har ikke engang kommet opp på seilskutenivå :lol: :lol: :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Jeg er enig med deg i din vurdering,og har blitt overbevist om at noe spesielt er på gang som må være nedlastning.Da tosh kastet inn håndklædet og Microsoft følgte med på lasset ventet alle på ihvertfall jeg at nå starter Tosh og MS produksjon og salg av BD,-men det har ikke skjedd??? Hvorfor,det er jo naturlig at da satses det på det vinnende formatet,men nei....Samtidig så holder filmselskapene en lav og forsiktig profil.Som det stod i VG ca 1-2% av antallet av en film som lanseres i Norge er BD.Dette forteller meg at her er det stor usikkerhet om veien fremover.I 2012 er de ungdommene som idag laster ned film blitt voksne og tar med seg nedlastingsvanene sine og er klar for et stort tilbud av muligheter på nettet og HDTV.Beklager jeg er selv eier av 2 stk.PS3 og jeg ser ikke BD som noen fremtidig stor programbærer slik som DVD har vært og er.De som sier at det har vært 330% økning av BD salget og sier at dette er bra så er der slik at dersom du øker salget fra 1000 til 3300 så er det bare blåbær når det selges 100000 av samme film i Norge. Jeg sa i mitt forrige innlegg at det som gjør meg forbanna er at filmselskapene ikke gjør noen ting for å promotere BD og fortsetter å reklamere for DVD.Samtidig som mange av oss entusiaster kjøpte BD og HDDVD for å være med på utviklingen samtidig som formatkrigen raste og det var en masse som skjedde i bransjen, alle var engasjerte i HD.Så- vinner BD krigen og alle sier nå kommer det virkelig til å rulle???? Masse nye titler masse nye spillere og nå går alt bare en vei fremover.Så kommer bransjen inn i form av VG å sier at vi har DVD som satsningsformat nr.1 og iløpet av de neste 4 år (2012) så kommer nok BD opp som plateformat nr.1??? Jeg ser nå klart for meg at det var som f... at BD vant og krigen ikke fortsatte for da var det fart og konkurranse.Nå trenger Sony og Warner å andre ikke mase så mye med disse entusiasterne som bare vil ha det beste.Min spådom er at artikkelen i Dagens Næringsliv forteller meg at Warner og resten av banden står bak utviklingen av nettløsning fordi de ser at det ligger langt større muligheter for fortjeneste der enn BD. Lage discer-trykking av cover-promoting-transport-dette er bare noen av de tingene som koster penger og som vil være helt anderledes over nettet.Jeg er nok en av de aller eldste her på forumet,men selv i mitt 63 årige liv og ca.40 år i salg og markedsføring ser jeg at nettet vinner krigen og det vil filmselskapene at skal skje!! Nettet har hittil vunnet alle "kriger og markeder" de har deltatt i.BD er ikke endestasjonen! Sorry.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Får du Blu-ray kvalitet (1080P og HD lyd) på disse nett-tv greiene?

Det jeg har sett så langt av streaming over nettet, har ikke engang kommet opp på seilskutenivå :lol: :lol: :lol:
    Det er mulig du har sett på feil steder Rolle.
    Stølen

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om bildene stemmer inponerer ikke Apple tv noe.
    Faktisk ligner det på DVD kvalitet å kan vel ikke oppfattes som HD på en tv på 42 tommer eller større (projector)

Apple TV 2.0 vs. Blu-Ray, DVD & HD Cable: The Comparison [updated] | iLounge Article

er det ingen som kan legge ut Screenshot av sin nedlastet (kjøpt / leid HD film over nettet. (eventuelt samme fim på DVD , Blu Ray om noen har)

Etter min mening er ikke HD nedlastet /streamed film i nærheten til å være konkurent til BD pr idag å Blu Ray har god tid til å etablere seg .
    (faktisk ikke kunkurent til DVD engang siden spillere , film og bruk er så etablert)
    Kan noen overbevise meg verdien av nedlastet HD med så lav bitrate så er det fint.

Hastighet på internett står heller ikke i stil til film fra internett.
    (med untak av noen få i verden som sitter på en linje over 3 Mbp/s)
    Om noen år kommer Grid Next-gen Internet som er 10 000 ganger raskere enn bredbånd så da kan man snakke om internett film , tv og bye bye Blu Ray og andre fysiske avspillingsformater.

De som sitter på bra linje i Norge å generelt resten av verden er de som bor i byer og har kort vei til butikk.

De som burde dra mest nytte av nedlastning er de som bor utenfor byer med lang vei til butikk å sitter med elendige linjer.

En linje inn til hus bør være på 15 - 20 Mbps skal man bruke denne til stream / nedlastning.
    Enslige menn er det ikke i alle hus men ofte 2-4 pcr og mange brukere så skal man få plass til nedlastning samtidig som andre driver med online games og andre ting uten at problemer oppstår er dagens internett langt unna.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stølen berører det viktige her: logistikken forbundet med fysisk distribusjon verden over kontra nedlasting direkte til kunde og med identifikasjon av hver enkelt kunde i den nedlastede filen, som vern mot ulovlig kopiering.

Hmmm - undres hva de velger.

Videogiants leverer 1080p og 1080i til sine kunder:

MusicGiants launches VideoGiants, with HD movies from Paramount

by Richard Lawler, posted Jan 9th 2008 at 3:18PM
    The HD digital distribution club just got a little bigger, as lossless audio distributor MusicGiants is launching its VideoGiants service with 250 movies from Paramount, and additional content from HDNet. Available in 1080p or 1080i WMV format, users can purchase the movies in 10-packs for $159 delivered via Seagate hard drives or, in a few months, one at a time via direct download to a home media server. After that, it can be viewed via the media PC or Media Extender (including Xbox 360). MusicGiants has been selling HD audio tracks to high end home theater owners via its network of dealers and installers for about two years, with plans to make this type of service available to the mass market soon. Still think the future of HD content is on shiny discs?

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stølen berører det viktige her: logistikken forbundet med fysisk distribusjon verden over kontra nedlasting direkte til kunde og med identifikasjon av hver enkelt kunde i den nedlastede filen, som vern mot ulovlig kopiering.

Hmmm - undres hva de velger.
    Det er tross alt jeg som er kunden, og som folk flest, velger jeg fysisk distribusjon.

PS. Kanskje på tide at du starter en nedlasting VS fysisk distribusjon tråd, siden denne tråden er ment og diskutere Blu-ray VS DVD :wink:

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mange som kjøper film i SD kvalitet (DVD) på internett pr i dag ?
    Mulighetene har vært tilgjengelig lenge (jeg kjenner ingen som gjør det)

Hvorfor skal HD film ta av med internett nedlastning i forhold til fysisk format ?

Selv som storforbruker av film ønsker jeg at BD plater blir fremtiden på samme måte som DVD har vært i mange år.
    (ingen harddisk krasj eller masselagring på DVD-R for harddiskene er fulle)

Noen krig er det ikke mellom DVD og BD men Blu Ray vil ta større å større andeler fra DVD markedet intil vi om få år kan mimre over "gamle dager " og DVD film i 720x576

Litt utenenom trådstarters emne må vel gå ?
    At oppløsning 720x576 kommer til å forsvinne er garantert.
    At DVD blir noen fiende av BD er det vel ingen som tror men derfor drar vel mange spørsmålet litt lengere med vil BD bestå.
    Emne er dårlig da valget burde være overlever DVD (MPEG2 max oppløsning 720x576 PAL) HD film da svaret garantert må bli
    NEI . . .DVD er ut og snart glemt.
    Som fysisk plate vil den overleve lenge men ikke med filstruktur IFO , BUP , VOB og med MPEG2 720X576 som oppløsning.
    Skal DVD ha verdi til film må nye spillere med bedre codec lages .
    man skal jo kunne filme , kopiere HD film fra tv osv å dette kan ikke avspilles som HD med dagens avspillere.

Når tilogmed NRK har fattet at de må sende i HD så bør vi forbrukere også fatte at DVD snart får en gravstøtte.

Selvsagt tar det litt tid.
    Kiosken borte i gata her har ikke startet med utleie av DVD ennå .
    De har hundrevis av VHS filmer.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Internett og nedlastingsmulighet for SD har vi hatt i årevis. Fortsatt har det ikke gravlagt DVD.

Og for de som mener at nedlasting vil danke ut BD i løpet av få år, glemmer man kanskje at mange tjener penger på diskene som selges. For om BD drepes av HD-nedlasting, vil DVD også avgå ved døden til fordel for nedlasting.

Vil bransjen dette? Neppe. Mange butikker, ja omtrent alt bortsett fra apotek og vinmonopol selger filmer. Det er fortsatt mye penger å tjene på å selge disker.

Og jeg har sagt det mange ganger før:

- Hvorfor har vi fortsatt papirbøker, når flere bøker kan hives inn på en SD-brikke og leses på laptopen?

- Hvorfor har ikke VOD og lignende tatt av hos forbrukeren?

- Hvorfor selges det fortsatt mye musikk på CD?

- Hvorfor fremkaller fler og fler sine digitale bilder på papir, og setter de i fotoalbum?

...og jeg kan ramse opp flere eksempler på at vi mennesker ønsker noe fysisk i hylla når vi kjøper noe. Vi vil ikke bare ha en masse gigabyte på harddisken...

Men at nedlasting vil komme mer og mer, er det ingen tvil om. Men BD vil nok stå igjen som det fysiske formatet for film, etter at DVD prioriteres mindre og mindre fra produsentene...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MusicGiants launches VideoGiants, with HD movies from Paramount

by Richard Lawler, posted Jan 9th 2008 at 3:18PM
    The HD digital distribution club just got a little bigger, as lossless audio distributor MusicGiants is launching its VideoGiants service with 250 movies from Paramount, and additional content from HDNet. Available in 1080p or 1080i WMV format, users can purchase the movies in 10-packs for $159 delivered via Seagate hard drives or, in a few months, one at a time via direct download to a home media server. After that, it can be viewed via the media PC or Media Extender (including Xbox 360). MusicGiants has been selling HD audio tracks to high end home theater owners via its network of dealers and installers for about two years, with plans to make this type of service available to the mass market soon. Still think the future of HD content is on shiny discs?
    Filmer levert på harddisker ? Tvilsomt. Download ? Ja det kommer. Spørsmålet er når og hvordan. De nedlastingstilbudene som finnes i dag er knyttet opp mot høyst låste systemer, enten det er AppleTV eller Windows (WMA). Skal download virkelig erstatte DVD eller noe annet fysisk medium, må det ikke være låst til en boks som det er i dag. Hva som en ønsker å se en film i bilen, båten, hytte, eller ... Skal en måtte ha en boks med seg ? Eller PC ? Og ikke si at PC er enkelt og kan tas med over alt. Ja, men hva hvis løsningen krever Windows vXXX med tillegg YYY. Hvordan har det gått med MS sin oppgradering fra XP til Vista ? Sukkess ? Neppe.

Nedlasting som PPV tjeneste vil komme mer og mer. Det er jeg sikker på. Men om den vil erstatte DVD/BD plater som kjøpt medium ? Det er alltid de som ønsker å ha muligheten til å se noe om og om igjen. Og selv velge både når og hvor. Da tror jeg heller flashrom (eller noe tilsvarende) kan ta over for DVD/BD. Men de koster også penger. Det idelle måtte være et system hvor kunden selv kunne velge om han ønsket bare å laste filmen ned til sin PC/AppleTV boks, eller om han ville kopiere den ut til en minnepenn (f.eks.)

Men først må bransjen bli enig. Og det som kan virke enkelt og lett i USA, er et mareritt i Europa og resten av verden (både med henblikk på lovverk, restriksjoner og oppfølging).

Det rare er at alle sier at fysiske media er ut, og nedlasting er inn. Men hvordan skal en da kunne ta ting med seg ? Wireless over alt ? 1 TB mediaserver i bilen, og hjemme, og på hytta, og ......

Jeg bare undrer.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva forventer folk seg? At så snart HD DVD mistet grepet og la inn årene skal alle mann alle gå mann av huset for å kjøpe BD? Det er ikke slik det fungerer - å bygge opp markeder tar tid. Det er ikke gjort på få måneder. Er det noen av selskapene som har uttalt at BD skal bli markedsdominerende? Ikke som jeg kan huske. De mest optimistiske markedsanalytikerene mener jeg å huske har anslått at BD vil ende opp med en markedsandel på 30-40 %. For vi det, skal vi være fornøyd - da for vi et levedyktig high-end format.

Når det gjelder nedlasting, så vil jeg slippe hardt komprimert bilde og dårlig DD.... Etter å ha levd med BD i 3/4 år er DD en så stor nedtur at det knapt kan forklares. Ikke for å snakke om nedturen man vil oppleve på bildesiden.... I fremtiden med mye større linjekapasitet, ja - da kan vi slippe hardt komprimert bilde og hersen DD.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Hva forventer folk seg? At så snart HD DVD mistet grepet og la inn årene skal alle mann alle gå mann av huset for å kjøpe BD? Det er ikke slik det fungerer - å bygge opp markeder tar tid. Det er ikke gjort på få måneder. Er det noen av selskapene som har uttalt at BD skal bli markedsdominerende? Ikke som jeg kan huske. De mest optimistiske markedsanalytikerene mener jeg å huske har anslått at BD vil ende opp med en markedsandel på 30-40 %. For vi det, skal vi være fornøyd - da for vi et levedyktig high-end format.

Når det gjelder nedlasting, så vil jeg slippe hardt komprimert bilde og dårlig DD.... Etter å ha levd med BD i 3/4 år er DD en så stor nedtur at det knapt kan forklares. Ikke for å snakke om nedturen man vil oppleve på bildesiden.... I fremtiden med mye større linjekapasitet, ja - da kan vi slippe hardt komprimert bilde og hersen DD.
    Amen, to that
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Her er en kuriositet:

Dette er bare for å vise hvor fort den tekniske utviklingen går og at 1080p og funksjonaliteten innen HD formatet, som jo faktisk skulle/burde være konstruert for fremtiden, faktisk både har brukt for lang tid i utvikling (BD er snart der hvor HDDVD var i april 2006), og kanskje ikke er en særlig godt gjennomtenkt teknisk platform for et FREMTIDIG format.

Presenterer; RED RAY 4K optisk drev som skal levere 4K film materiale
    på en DVD9 med rød laser
    Ikke beregnet for en kommersiell platform.

Utviklingen gjøres av et uahengig firma som ikke regnes blant CE firmaene i verden.
    SPECIFICATIONS:
    -PLAYS 4K, 2K, 1080P, 720P AND SD FROM RED DISC AND RED EXPRESS.
    -ALSO PLAYS NATIVE RAW R3D FILES FROM COMPACT FLASH.

Hvis RED klarer å levere som de lover (noe de faktisk har klart hittil) så er dette en illustrasjon på at det kanskje faktisk finnes bedre å smartere måter å kode HD materiale på.

Og siden vi er inne på kvaliteter for fremtiden:
    Her er er mitt fremtidige drømme "home video pocket camera".
    Pris ca. $3000.
    SCARLET med 3K oppløsning.

SPECIFICATIONS:
    -NEW 2/3" MYSTERIUM X SENSOR
    -1-120 FPS (180FPS BURST)
    -UP TO 100 MB/SEC REDCODE RAW AND RGB RECORDING TO DUAL COMPACT FLASH
    -4.8" LCD
    -8X T2.8 RED ZOOM LENS
    -FULL AUTO OR FULL MANUAL SHOOTING MODES
    -HDMI and HD-SDI
    -FIREWIRE 800 and USB2
    -STILL MODE
    -COMPATIBLE WITH MANY RED ONE ---ACCESSORIES
    WI-FI CONTROL
    SPECIFICATIONS, DELIVERY DATES AND DESIGN
    ARE SUBJECT TO CHANGE... COUNT ON IT.

RED har som første produsent allerede verdens første 4K profesjonelle elektroniske film kamera i salg.
    ($17000 for kamera kropp som er langt under det som konkurenter som Sony & Panasonic f.eks. selger sine 1080p profesjonelle video kamerar for).

Her er det neste proff kamera fra RED; EPIC m/5K oppløsning.

Her er en fremtids analyse for et nytt optisk format som ikke er det holografisk disk formatet som er vært nevnt tidligere:

Ha en god HD helg!

Det er ingen kuriositet dette...

Red er allerede er allerede i Norge. Jeg har selv jobbet med det. Til de av dere som går løs på 35mm så har fremdeles 35mm den høyeste oppløsningen, men dette kommer fryktelig nærme. Jeg har sett tester hvor det har blitt overført til 35mm og man må ha trente øyne for i det hele tatt se forskjell...

Det er også et bevis på at 1080P har begrenset levetid. Det vil komme nye filmformater til stuen. Jeg tipper de vi ha meget høy oppløsning og de vil leveres på flashdisker eller kort.

Til neste år kommer det et lite handycam kamera fra Red som kan levere 2K oppløsning. Kameraet er litt større enn hånden din!

Red bruker flashkort på størelse med et frimerke. Disse kortene kan ta opp til 10 min med 4K råmateriale. THE FUTURE IS BRIGHT and small!

Side 19 av 126 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •