Blu-ray VS DVD krigen - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 126 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 2508
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Nå har det så smått begynt å dukke opp Blu-ray filmer til utleie her i Arendal, og noen av butikkene i distriktet har tilbud på filmer.

Det er flere ting som tyder på at Blu-ray er på vei inn i butikkeierenes tanker, og det er bra.

Flere sone B nettbutikker har 3 for 2 salg også.
    Hvis det er slik som nevnt tidligere i tråden at prisen på dvd og BD er lik og det er bare returmuligheten som er ulik så burde dette kunne endres av distributøren slik at det ble like vilkår.
    Burde jo være enkelt å gjøre om på. Det trengs jo mange insentiver for at markedsandelen skal bli stor nok.
    Irriterte meg at når sønnen min ville kjøpe seg "Surfs Up" så måtte han få dvd til 149 kr hadde gladelig betalt mer for en BD.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det ser ut til at BD begynner så smått å ta av litt mer; nå som HD DVD er dødt.

Når en leser denne artikkelen, sier det meg at Blu-ray begynner å få fotfeste:

Report: Blu-ray Disc Sales Impacting DVD | High-Def Digest
    Oi, dette var positivt! Tøft.
    Kjøpte forresten en BD-film på Statoil her om dagen.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leide min første BD-tittel i går her i Fredrikstad. Tydelig at de hadde fått med seg at HD DVD var dødt, og at satsingen på BD bare skulle øke utover våren/ sommeren.
    Regner med at dette var på american? Hvor mye tar de i leie?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Hva med og gi ut filmene på Blu-ray en eller to uker för DVD?
    Det hadde nok fått ekstra god gang i salget
    Dette hadde helt klart hatt stor effekt, men det spørs om de har guts nok til det før andelen spillere stiger.
    Men, man selger ikke flere spillere hvis ikke man har software som drar lasset, høna og egget:-D

Det minste de kan gjøre er å gi dem ut samtidig.

Newcomer Composite sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slutt og produsere DVD spillere,det vil få fart på blu-ray salget.
    Når folk ser de har en blu-ray spiller,er det lettere og kjøpe plater.Og det går mer opp for folk flest hva blu-ray er!!
    Man kan jo spørre seg,hva er vitsen med en DVD spiller.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Composite
    Slutt og produsere DVD spillere,det vil få fart på blu-ray salget.
    Når folk ser de har en blu-ray spiller,er det lettere og kjøpe plater.Og det går mer opp for folk flest hva blu-ray er!!
    Man kan jo spørre seg,hva er vitsen med en DVD spiller.
    Det er nok ikke så lenge til dette skjer.

Når prisene på Blu-ray spillere har falt under 2K er det ikke så mye poeng for produsentene å forsette å lage "mid range" DVD spillere lenger.

Det vil selvsagt finnes produsenter som kommer til å lage grisebillige jallaspillere i lang tid fremover, men når det gjelder de største produsentene er ikke veien så lang.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut til at BD begynner så smått å ta av litt mer; nå som HD DVD er dødt.

Når en leser denne artikkelen, sier det meg at Blu-ray begynner å få fotfeste:

Report: Blu-ray Disc Sales Impacting DVD | High-Def Digest
    Jepp, SVS! Man, tenkte jeg skulle ”boosta” prosenten litt ekstra, så jeg logga inn på axelmusic.com og bestilte No Country for Old Men.
    Siden der var så greie priser, så bestilte jeg samtidig, I am Legend, Rambo First Blood og Lethal Weapon 2.

http://www.axelmusic.com/list?advsearch=1&hitsprpage=20&format=38&orderby=p oint&showletter=1&region=5&nodel=1&showentity=1&p_ title=Blu-Ray%3A+Region+Free&order_dir=desc

Har bra priser, alt fra 120 til 180 kr + en tier for frakt, bare pass på så dere ikke kommer over 200 kr

Bare en liten varning, ikke kjøp Ultimate Force, koster riktignok bare £10 men er sannsynligvis tidenes dårligste Blu-ray utgivelse.
    Bare les denne ”review” fra Highdef digest.

Blu-ray Review: Ultimate Force | High-Def Digest

Meldingen er så god at jeg lo så tårene rant

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Toshiba gir seg aldri...

Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du med deg datoen?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.:-D
    Bra tidspunkt å lansere dette på ...
    Hva er det som står skrevet i rødt overst på siden?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He-he. Joda jeg så det var aprilspøk, men syntes den var såpass god at den godt kunne limes inn her
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det ikke vært for DVD ville vi ikke hatt godbitfilmer som følgende (Tipper ingen disse ikke noen gang vil komme ut på blu):

Shaka Zulu:

Amazon.com: Shaka Zulu - The Complete 10 Part Television Epic: Edward Fox,Robert Powell,Trevor Howard,Fiona Fullerton,Christopher Lee,Henry Cele,Dudu Mkhize,Roy Dotrice,Gordon Jackson,Kenneth Griffith,Conrad Magwaza,Patrick Ndlovu,Roland Mqwebu,Gugu

Major Dundee:

Amazon.com: Major Dundee (The Extended Version): Charlton Heston,Richard Harris,Jim Hutton,James Coburn,Michael Anderson Jr.,Senta Berger,Mario Adorf,Brock Peters,Warren Oates,Ben Johnson,R.G. Armstrong,L.Q. Jones,Slim Pickens,Karl Swenson,Michael Pa

Zulu Dawn:

Amazon.com: Zulu Dawn: Burt Lancaster,Simon Ward,Denholm Elliott,Peter Vaughan,James Faulkner,Christopher Cazenove,Bob Hoskins,David Bradley (II),Paul Copley,Donald Pickering,Nicholas Clay,Phil Daniels,Ian Yule,Peter J. Elliott,Brian O'Shaughnessy,Ja

The Last Valley:

Amazon.com: The Last Valley: Michael Caine,Omar Sharif,Florinda Bolkan,Nigel Davenport,Per Oscarsson,Arthur O'Connell,Madeleine Hinde,Yorgo Voyagis,Miguel Alejandro,Christian Roberts,Brian Blessed,Ian Hogg,Michael Gothard,George Innes,Frazer Hines,Jo

The Missiles of October:

Amazon.com: The Missiles of October: William Devane,Ralph Bellamy,Howard Da Silva,James Hong,Martin Sheen,Bern Hoffman,Richard Karlan,Ron Feinberg,Dana Elcar,Wright King,Michael Fox,Francis De Sales,Stacy Keach Sr.,Jay Vallera,Charles Cyphers,John De

Quo Vadis:

Amazon.com: Quo Vadis: Mervyn LeRoy,Robert Taylor,Deborah Kerr,Leo Genn,Peter Ustinov,Patricia Laffan,Finlay Currie,Abraham Sofaer,Marina Berti,Buddy Baer,Felix Aylmer,Nora Swinburne,Ralph Truman,Norman Wooland,Peter Miles,Geoffrey Dunn: Movies & TV

Julius Caesar:

Amazon.com: Julius Caesar: Marlon Brando,James Mason,John Gielgud,Louis Calhern,Edmond O'Brien,Greer Garson,Deborah Kerr,George Macready,Michael Pate,Richard Hale (II),Alan Napier,John Hoyt,Tom Powers,William Cottrell (II),Jack Raine,Ian Wolfe,Morgan

Hannibal:

Amazon.com: Hannibal: Victor Mature,Gabriele Ferzetti,Rita Gam,Milly Vitale,Rik Battaglia,Franco Silva,Terence Hill,Mirko Ellis,Andrea Aureli,Andrea Fantasia,Renzo Cesana,Bud Spencer,Pina Bottin,Remo De Angelis,Piero Mitri,Mario Pisu,Franco Dominici,

The Egyptian:

Amazon.com: The Egyptian: Movies & TV

Taras Bulba:

Amazon.com: Taras Bulba: Yul Brynner,Brad Dexter,Mickey Finn,Chuck Hayward,Vladimir Irman,Christine Kaufmann,Syl Lamont,Perry Lopez,George Macready,Daniel Ocko,Jack Raine,Guy Rolfe,Richard Rust,Abraham Sofaer,Vladimir Sokoloff,Ron Weyand,Ilka Windish

Masada (Mange ganger bedre enn TV-serien Rome):

Amazon.com: Masada - The Complete Epic Mini-Series: Peter O'Toole,Peter Strauss,Barbara Carrera,Anthony Quayle,David Warner,Giulia Pagano,Ken Hutchison,Anthony Valentine,Nick Brimble,Richard Pierson,Denis Quilley,Michael Elphick,David A. Block,John P

Northwest Passage:

Amazon.com: Northwest Passage: Northwest Passage: Movies & TV

Kings of the Sun:

Amazon.com: Kings of the Sun: Richard Basehart,Yul Brynner,George Chakiris,Brad Dexter,Angel di Steffano,Shirley Ann Field,Leo Gordon,José Moreno,Ford Rainey,Rudy Solari,Barry Morse,Armando Sylvestre,Victoria Vetri,Joe MacDonald,Elmer Bernstein: Movi

The Colossus of Rhodes:

Amazon.com: The Colossus of Rhodes: Rory Calhoun,Lea Massari,Georges Marchal,Conrado San Martín,Ángel Aranda,Mabel Karr,George Rigaud,Roberto Camardiel,Mimmo Palmara,Félix Fernández,Carlo Tamberlani,Alfio Caltabiano,José María Vilches,Antonio Casas,Y

Etc.

Sånne gode gamle svisker vil jeg ha i HD. HD gjør jo klassikerne helt nydelige å se igjen, men tror jeg venter forgjeves.

Konklusjon: Jeg trenger DVD-spiller lenge enda!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He-he. Joda jeg så det var aprilspøk, men syntes den var såpass god at den godt kunne limes inn her
    Jjjaaaaa.... Den tror jeg ikke på Nå gikk du fem på SVS! -man

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Jjjaaaaa.... Den tror jeg ikke på Nå gikk du fem på SVS! -man
    He-he, nei jeg gjorde ikke det, Msport. Jeg fikk linken via ITAvisen i dag (newsletter), som ramset opp en rekke aprilspøker innen elektronikk markedet
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gidder ikke å sitere hele Andy-innlegget:

Andy: det er jo ikke pga DVD at disse såkalte godbitene finnes. Og hvorfor skal ikke disse komme på Blu-ray?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gidder ikke å sitere hele Andy-innlegget:

Andy: det er jo ikke pga DVD at disse såkalte godbitene finnes. Og hvorfor skal ikke disse komme på Blu-ray?
    Håper jo de kommer på Blu-Ray (alle hadde vært sikre kjøp fra meg i alle fall), men det tok lang tid før de kom på DVD, antar Blu-Ray må leve lenge før vi ser disse. Ergo så har DVD livets rett en god stund enda. Skulle Blu-Ray bli mer kortlivet enn DVD så vil jeg også tro at sjansen er stor for at titler som dette aldri vil få noen Blu-Ray release i det hele tatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok en herlig Blu-ray kveld i går! Så "Alien vs Predator 2 - Requiem - Extreme unrated edition" :-D Herlig voldssmørje med masse god lyd og glitrende bilde.

Syntes den var mye bedre enn den første AvP filmen.

Håper Universal og Paramount får ut Blu-ray fingeren snart. Handlet meg American Gangster på vanlig DVD på lørdag. Første vanlige DVD på mange måneder. Men skulle gjerne hatt den på Blu :-/

Newcomer Skyline GT-R sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå får vi også DTS-HD Master på PS3 også!!!

PlayStation.Blog » Firmware (v.2.30) Details and Store Walkthrough

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R
    HD DVD:BETTER DEAD THAN RED!
    Du synes ikke det er på tide å fjerne det tåpelige utsagnet i signaturen din?HD DVD har i alle praktiske henseende vært død en god stund nå.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Du synes ikke det er på tide å fjerne det tåpelige utsagnet i signaturen din?HD DVD har i alle praktiske henseende vært død en god stund nå.
    La det stå - det viser seriøsteten hans....

Side 17 av 126 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •