Blu-ray VS DVD krigen - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 126 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 2508
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Igjen slår det meg som pussig at Blu-ray skal være for de spesielt interesserte og teknisk begavede, mens Ola Dunk tydeligvis har null problemer laste ned og vise filmer via PC.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt poeng pogwaq! Noen har problemer nok med å sette på en dvd, så nedlastning blir nok noen hakk værre for dem...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes ikke en ungdom i landet som ikke laster ned musikk, filmer og tv-serier - og som kvier seg for å vise fatter'n hvordan man skal gjøre det.

Har du Apple-TV så er det slik: Trykk på en knapp, vent 30 sekunder, begynn å se filmen. How hard is that?

Og seriøst, det er akkurat så lang tid det tok før jeg kunne begynne å se den seneste HD-filmen jeg kjøpte over Apple-TV. Jeg ser Lost, New Amsterdam o.a. dagen etter USA-visningen, koster en tier. Spillefilmer i HD koster maks USD 5.
    Superbad er ute nå i DVD, koster 179. Samme film i HD (1080i) med 5.1 lyd koster $4.99.

Og for å få den ned på harddisk trykket jeg på en knapp på min Apple remote.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg svært vanskelig å se form meg feks foreldrene mine med apple tv, det samme gjelder vel en del andre også tenker jeg...

Apple tv er ikke noe for massene...

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av soundprof
    Finnes ikke en ungdom i landet som ikke laster ned musikk, filmer og tv-serier - og som kvier seg for å vise fatter'n hvordan man skal gjøre det.

Har du Apple-TV så er det slik: Trykk på en knapp, vent 30 sekunder, begynn å se filmen. How hard is that?

Og seriøst, det er akkurat så lang tid det tok før jeg kunne begynne å se den seneste HD-filmen jeg kjøpte over Apple-TV. Jeg ser Lost, New Amsterdam o.a. dagen etter USA-visningen, koster en tier. Spillefilmer i HD koster maks USD 5.
    Superbad er ute nå i DVD, koster 179. Samme film i HD (1080i) med 5.1 lyd koster $4.99.

Og for å få den ned på harddisk trykket jeg på en knapp på min Apple remote.
    Dette hørtes spennende ut. Hvis jeg forstår deg riktig er dette lovlig nedlastning og boksen koster ca $ 300 USD , den er kansje å få kjøpt her i Norge også ? Men dette tema passer vel bedre for denne tråden vedr Apple-TV. http://avforum.no/forum/generell-htp...rer-itv-2.html Kansje kan du svare meg der.

Ellers så var jeg en tur på Platekompaniet i går og traff en bekjent som også var ute å så etter en DVD film. Sist jeg snakket med ham var han i kjøpemodus for en rådyr B&O LCD TV. Så spurte han: "Er sant at det har kommet et nytt format istendfor DVD ? jeg er egnetlig fornøyd med kvaliteten på VHS"

Det er det faktisk første gangen jeg kan huske at noen har sagt men det sier jo litt om hvilke utfordringer man har når man skal få det "gjennomsnitts" kjøperen av film til å intresere seg for BD.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Nå har jeg svært vanskelig å se form meg feks foreldrene mine med apple tv, det samme gjelder vel en del andre også tenker jeg...

Apple tv er ikke noe for massene...
    Og dette uttaler du på grunnlag av? Som jeg tidligere har nevnt i tråden ble det solgt 132 HD-DVD og BD avspillere i januar måned, mens det ble solgt 15.000 DVD spillere.
    Humac alene solgte langt flere Apple-TV i Norge enn det ble solgt HD avspillere i samme måned, og det selv før man har tilgang til tv-serier og filmer her ...

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av soundprof
    Og de betaler selvfølgelig full pris for produktet

Superbad er ute nå i DVD, koster 179. Samme film i HD (1080i) med 5.1 lyd koster $4.99
    Blir nok en del dyrere i Europa og særlig Norge. Som sagt i en annen tråd, så blir nok dette en konkurent til utleiesjappene, men ikke no særlig mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om jeg tidligere har nevnt i tråden ble det solgt 132 HD-DVD og BD avspillere i januar måned, mens det ble solgt 15.000 DVD spillere.
    Og det ble solgt hvor mange PS3 maskiner? Hele kompisgjengen min har enten kjøpt seg eller vurderer å kjøpe en PS3 på grunn av at det er en billig og allsidig Blu-ray spiller.

Nedlasting av film kommer til å forbli en nisje i lang tid framover det også. Samt at personer som velger nedlasting ofte ikke er en del av markedssegmentet DVD/Blu-ray retter seg mot uansett.

De aller fleste ønsker å ha en håndfast film i hendene og ikke noen gigabytes på en harddisk.

Blu-ray film kommer nok til å bruke 1-2 år på å jobbe seg inn i markedet, det må man bare regne med. Og med tanke på salget av HD skjermer for tiden så tror jeg nok det kommer til å bli en suksess. Om den klarer å velte SD DVD av salgs-tronen tror jeg nok blir en tøff oppgave, men at den vil være der som et stort alternativ er jeg overbevist om.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte nettopp en PS3 i ventan på en ren BD spiller som har så og si alt. Og som du sier så er jeg langt fra alene om den strategien

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte også PS3 pga BD-muligheten og at den hele veien blir oppgradert til siste profil (selv om det i utgangpunktet ikke er så viktig). Med på kjøpet fikk jeg en spill-maskin, mediesenter osv.

/S

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tvil om det. PS3 er den beste enheten, også fordi den er åpen for nedlasting av innhold, akkurat som AppleTV, og fordi Sony har planer om dette. Så med en PS3 har du hele pakken, inkl. BD.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile BD tittel selger over 12% av DVD...

Det ser ut til at BD begynner så smått å ta av litt mer; nå som HD DVD er dødt.

Når en leser denne artikkelen, sier det meg at Blu-ray begynner å få fotfeste:

Report: Blu-ray Disc Sales Impacting DVD | High-Def Digest
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er EN tittel som selger 12% og det er en film som er basert på et spill(som sikkert selger ekstra godt hos PS3Eierne), ikke tittlER.

Men det er jo både hyggelig og oppløftende at BD begynnner å selge litt. Forøvrig skulle det jo bare mangle med den massive oppmerksomheten formatet har fått i det siste. Spørsmålet er jo hva BD klarer å ta av totalmarkedet, ikke enkelttittler.

Sånn litt på siden. Jeg har handlet en del HD DVD filmer nå, siden det er like billig (og billigere) enn dvd. Tror nok det er en ganske stor andel av entusiastene som holder på med dette akkurat nå. Det er jo nødvendigvis en forbigående sak 8) Når dette er over så vil disse kjøperne antageligvis begynne å kjøpe BD også, så det burde bli enda et oppsving for HDM om ikke lenge.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var det derfor jeg klistret ved linken; en tittel selger 10% ift SD, og en annen nesten 13%. Og hos meg blir det to titler...derfor titlER

Sett ift hva f.eks Transformers hadde av andel, synes nå jeg dette er oppsiktsvekkende.

Og Counterpointer; Country for Old Men er en spillefilm som IKKE er basert på et spill...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Headingen på innlegget ditt er feil uansett

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det så smått begynt å dukke opp Blu-ray filmer til utleie her i Arendal, og noen av butikkene i distriktet har tilbud på filmer.

Det er flere ting som tyder på at Blu-ray er på vei inn i butikkeierenes tanker, og det er bra.

Flere sone B nettbutikker har 3 for 2 salg også.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Headingen på innlegget ditt er feil uansett
    Heading endret
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Nå har det så smått begynt å dukke opp Blu-ray filmer til utleie her i Arendal, og noen av butikkene i distriktet har tilbud på filmer.

Det er flere ting som tyder på at Blu-ray er på vei inn i butikkeierenes tanker, og det er bra.

Flere sone B nettbutikker har 3 for 2 salg også.
    Jeg leide min første BD-tittel i går her i Fredrikstad. Tydelig at de hadde fått med seg at HD DVD var dødt, og at satsingen på BD bare skulle øke utover våren/ sommeren.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gi ut filmene på Blu-ray för DVD

Hva med og gi ut filmene på Blu-ray en eller to uker för DVD?
    Det hadde nok fått ekstra god gang i salget

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Heading endret
    Flink gutt :-D

Side 16 av 126 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •