Blu-ray VS DVD krigen - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 126 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 2508
    Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    I dag var jeg innom spaceworld, free recordshop og elkjøp. Av disse tre var det kun elkjøp som førte bluray filmer, og da ett latterlig dårlig utvalg.

I tillegg var jeg innom 7-11 og en lokal videoutleie. Her hadde ingen av dem blueray, men den lokale utleieren hadde en samling på ca 40 filmer med HD-DVD.

Så om jeg faktisk hadde brydd meg om denne kampen som nå er mellom DVD og Blueray så hadde automatisk dvd blitt mitt valg denne dag.

Mulig blueray vil overta til slutt, men hvor mange i dag har faktisk en blueray spiller i sitt hjem om vi ser bort i fra ps3?

Jeg har faktisk aldri opplevd at noen av mine venner eller familie har benyttet seg av en konsoll som avspiller til dvd, da med unntak av en modifisert xbox som jeg selv hadde i noen år. De fleste har en egen dvd spiller til dette formål, og slik vil det fortsette og være tror jeg.

Jeg husker ihvertfall selv fra mine yngre dager at alt av konsoll, amiga, c64 osv endte på gutterommet med tv jeg hadde der, og min erfaring er at det fortsatt er slik rundt om.

Om dere skal regne med ps3 som avspiller til blueray, så kan dere fort legge på 2-3 dvd spillere i hvert eneste hjem i norge. ps2, ps1, xbox, xbox 360, pc, laptop osv. Så om krigen avgjøres utifra antall spillere som er solgt til de forskjellige formatene så er vel det meste alt avgjort.
    Kan vel ikke heller si at jeg bryr meg så mye om BD og DVD kampen på andre måter enn at jeg ønsker det formatet med best lyd og bilde kvalitet velkommen, og derfor ønsker SD formatet en kort og smertefri død.

I et "historisk" perspektiv, kan man kanskje se litt på hvordan det stod til med DVDavspiller vs VHS og CD salget på slutten av 90 tallet også.
    Har ingen tal på dette desverre, med det har kanskje noen andre)

DVD salget tok vel ikke helt av i begynnelsen det heller. Kjøpte min første DVD spiller i form av et DVDrom drev til PCen i begynnelsen av 98, og den første standalone dvd spilleren (en av de billigste til sony til rindt 5.5kkr) noen måneder etterpå. Det var ikke alle som hoppet i taket over den økte bilde kavliteten og det nye DVD vs VHS formatet heller da, og man kunne jo ikke ta opp fra TV osv med DVD.... Sone inndelingene skapte også en del hodebry, spesiellt pga dårlig utvalg av sone 2 filmer i begynnelsen.

Forskjellen nå er vel som du er inne på, bare at massene har et digital video format som de fleste har vendt seg til og mener er godt nokk. Håper og tror dette snur litt nå som flatskjermene bare blir større og bedre oppløst til mer og mer hyggelige priser.

Er egentlig ikke redd for at PS3 blir brukt som BD spiller i stedet for standalone BD spillere, da den gjør en god jobb med det, og det er vel ofte sånn at folk flest må bli vandt med et nytt format, og bruke litt tid og får se og høre dette fra venner og kjennte om nyere og bedre teknologier før de fatter interesse og er villig til å investere.

Som en liten oppsumering av det du angir som antall DVD avspillere VS BD så har i alle fall jeg pr i dag

7 standalone DVD spillere, hvor 3 oppskalerer til 1080p
    4 pc DVD brennere
    1 dvd og hardisk opptager
    1 PS2
    2 standalone HD DVD spillere
    2 HD DVD rom spillere
    1 standalone BD 1.0 spiller (som får en ny venn når 2.0 spillerene kommer og får hyggelige priser.)

731 DVD filmer
    52 BD
    79 HD DVD

Av disse spillerene er det stort sett bare BD og HD DVD spillerene som brukes nå, og ettersom BD og HD DVD salget i butikk ikke er det helt store når det gjelder utvalg og pris, er det nok 80%-90% av de filmene jeg har til nå, som er kjøpt i forskjellige nettbutikker.

Kort oppsumert, så tror jeg ikke at man kan lese BD sitt fulle potensiale som en arvtager til DVD riktig ennå. Mulig at hardware produsentene mer må slutte å lage rene DVD spillere til fordel for å lage billigere BD spillere med DVD avspilings mulighet før man ser at massene begynne å fatte interesse og BD software blir mer tilgjengelig pga økt salg osv.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte om CD-platen for første gang i 1984 elller 1985. Tre år etter ( i 1988 ) var jeg en av få som hadde skaffet en spiller, og CD-plater kostet nesten 150 kroner, mens kassetter og LP kostet langt under 100 kroner. CD tok ikke ordentlig av før ytterligere et par år senere, på tidlig 90-tall. Tilsvarende var det da DVD ble introdusert.

Vi snakker om at utviklingen går så fort, og det gjør den. Likevel går den ikke så fort som mange ønsker eller tror. Det tar tid fra en teknologi introduseres til den evt. slår gjennom som allemannseie.

Men la meg nå spørre: Hvor vanlig er Internett i dag hjemme hos folk? Hvor lett er det å laste ned musikk fra nettet? Er CD-en død ennå?

Jeg tror ikke nettnedlasting vil ta fullstendig over for fysiske distribusjonsmedier. Man vil få en verden der ulike distribusjonsformer vil eksistere side om side.... lenge...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har venner, som jobber med film, som ikke skjønte at de kunne bruke sin bærbare Mac til å spille av dvd'er til flatskjermen sin ...

"Hva er det du sier? Men da skal vi vel ha noe dyrt ekstrautstyr?"
    "Tja, en dvi-til-hdmi kabel og en toslink optisk ut, tre hundre, tenker jeg."
    "Nå kødder du?"

De hadde receiver med optisk inn ...

Og jeg gjentar, disse jobber med film, på den tekniske siden.

Folk vet ikke at de kan bruke konsoller til å avspille film. (Husk, de færreste skjønte/skjønner seg på å programmere klokken på avspilleren, og det er ikke tull.) Det vi holder på med er for hardbarka entusiaster som i tillegg er litt småsjuke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av soundprof
    Jeg har venner, som jobber med film, som ikke skjønte at de kunne bruke sin bærbare Mac til å spille av dvd'er til flatskjermen sin ...

"Hva er det du sier? Men da skal vi vel ha noe dyrt ekstrautstyr?"
    "Tja, en dvi-til-hdmi kabel og en toslink optisk ut, tre hundre, tenker jeg."
    "Nå kødder du?"

De hadde receiver med optisk inn ...

Og jeg gjentar, disse jobber med film, på den tekniske siden.

Folk vet ikke at de kan bruke konsoller til å avspille film. (Husk, de færreste skjønte/skjønner seg på å programmere klokken på avspilleren, og det er ikke tull.) Det vi holder på med er for hardbarka entusiaster som i tillegg er litt småsjuke.
    Jepp, og det sier det meste om hvor fort utviklingen går... Og at det er i store markeder krigen avgjøres - fremdor alt i US og deretter Japen/Sør Korea... Og er vi heldige så introduserer Sverige oss for fremtidens herligheter - hva nå det måtte være...!

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke lest tråden....

Men jeg vet om flere (faktisk) steder som fortsatt selger VHS.!!
    Og steder som leier ut VHS filmer....

Så Blu-Ray vs. DVD.?
    Nei... Det er ingen kamp, de lever fint side om side...
    En naturlig utfasing av DVD kommer nok, men tar sikkert 10-15år...

Før 10år har gått har Blu-Ray også pensjonert seg med en arvtager i form av flash minne.....
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Newcomer crap sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung BD-P1400 selges rimelig fordi den ikke lenger kan selges som en fullverdig BD spiller (1.1)
    Dette er grunnen til prisnedgangen.
    Og dette er grunnen til økt omsetning på denne spilleren.

Akkuratt som BD-Boys sier at restsalg på HD DVD er grunnen til at det fortsatt omsettes og at BD derfor ikke "ruler" totalt.

Ingen grunn til å ta seg så nær av en edruelig sammenligning stakkars gutter.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel ikke så viktig finne en grunn til hvorfor Samsung BD1400 selges billig. De høres nesten ut som om at lav pris er negativt. Desuten er Samsun en av de store pådriverne. De leverte vel den første BD-spilleren på markedet, og kommer straks med sin fjerde gen. med BDP1500. Dessuten har jo BD1400 bitstream ut, som for meg er langt viktigere enn å se PiP.

For de som lurer på hvor lang tid det tok før DVD begynte å selge bra:
    CEA DVD Player Sales
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke prisen på spillerne vil øke. Rett og slett grunnet PS3 og at den må konkurre med XBOX 360 nå som har gått ned i pris og som fortsatt er den klart beste _spillmaskinen_

Og når PS3 fortsatt er den mest komplette blu-ray spilleren i salg vil den holde prisene på de andre stasjonære spillerne nede.

Når det gjelder salgs av dvd spillere kontra salg av blu-ray spillere i begynnelsen kan man ikke lese noe særlig ut av det. DVD spillere som ble solgt i begynnelsen kunne ikke spille VHS. Blu-Ray spillere kan spille DVD. Det er derfor kun fordelingen for salg av film som virkelig sier noe om hvor stor suksess Blu-Ray blir.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Når det gjelder salgs av dvd spillere kontra salg av blu-ray spillere i begynnelsen kan man ikke lese noe særlig ut av det. DVD spillere som ble solgt i begynnelsen kunne ikke spille VHS. Blu-Ray spillere kan spille DVD. Det er derfor kun fordelingen for salg av film som virkelig sier noe om hvor stor suksess Blu-Ray blir.
    Er langt på vei enig i det du skriver her, men det blir vel litt som en "høna og egget" problemstilling, så jeg tror ikke man bare skal se på antall solgte BD medier, men også antall BD avspillere. Antall BD spillere solgt selv med DVD avspillings mulighet, angir hvel også litt om hvor mange potensielle BD medie kjøpere man etter hvert får der ute, som igjen påvirker hvordan butikker som selger BD medier velger å satse og ta inn medie og spillere.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Nå har jeg ikke lest tråden....

Men jeg vet om flere (faktisk) steder som fortsatt selger VHS.!!
    Og steder som leier ut VHS filmer....
    Problemet med VHS i dag er vel at med den bånd baserte teknologien er det er såpass mye mekanikk og krav til nøyaktigheter med avlesning osv at også nå de eldre godt konstruerte og gode/dyre spillerene etter hvert også snart tar kvelden enten de brukes eller ikke. De få billig spillerene som fremdeles selges i dag, har en ganske lav mekanisk kvalitet pga det lave prisnivået, så disse har ikke har noen serlig lang teknisk levetid. Tror derfor det "avsluttede" VHS kapittelet snart helt naturlig vil avslutter seg selv, selv for de få som fremdeles bruker dette i 2008.

Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Så Blu-Ray vs. DVD.?
    Nei... Det er ingen kamp, de lever fint side om side...
    En naturlig utfasing av DVD kommer nok, men tar sikkert 10-15år...

Før 10år har gått har Blu-Ray også pensjonert seg med en arvtager i form av flash minne.....
    Kan godt tenkes du har rett i at det DVD > BD vil skje over flere år, og håper egentlig også på et full elektronisk avlesnings minne-medie, der man ikke er avhengig av oppspinning av et optisk avlest medie, både pga karav til mekaniske deler, og følsomhet for rene optiske overflater osv. Så var det vel spørsmålet om man trenger å kjøpe inn hele filmsammlingen på nytt igjen da.... :-?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke prisen på spillerne vil øke. Rett og slett grunnet PS3 og at den må konkurre med XBOX 360 nå som har gått ned i pris og som fortsatt er den klart beste _spillmaskinen_
    Tja, det har du selvsagt lov å mene, uten at det nøvendigvis er korrekt.
    Og når PS3 fortsatt er den mest komplette blu-ray spilleren i salg vil den holde prisene på de andre stasjonære spillerne nede.
    Tja, jeg er enig i at PS3 er en god spiller. Men den blir nok slått av Panasonic BD30, som både er en Proile 1.1-spiller med bitstream av TrueHD og DTS-HD Master. Dessuten leverer den bedre bildekvalitet både på DVD og BD ift PS3...

BDP1400 sender også ut alle lydformatene som bitstream, i tillegg til intern dekoding av like mange format som det PS3 klarer. BDP1400 leverer også bedre bilde enn PS3. Hele PiP er over-hypet, og er vel stort sett ikke mer enn audio-commentary med et lite bilde i tillegg. Har i hvertfall ingenting med lyd- og bildeopplevelsen å gjøre, og jeg tror ikke det er veldig viktig for den jevne bruker. At man får den ned mot 2000-tallet i pris, er nok viktigere.

Så PS3 er nok ikke den beste og billigste spilleren på markdet, selv om en er et godt kjøp

Men en skal ikke glemme at man får tross alt med markedets klart beste spillkonsoll på kjøpet, da
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Tja, det har du selvsagt lov å mene, uten at det nøvendigvis er korrekt.
    I familen har vi alle 3 maskinene. Wii: Var gøy en periode, men det er liksom bare Wii sports som fenger. (det nye treningspillet blir sikkert kjøpt inn når det kommer)
    PS3. Den er stillegående men mangler spill. I tilegg er grafikkytelsen bedre på 360. (divs spill som som xbox360 klarer i 60hz klarer bare ps3 i 30Hz)
    Xbox360: De beste kontrollerne, de beste tileggsutstyret (rattet til 360 får ps3 rattet til å virke som billig plastskitt), de beste og størst utvalg av spill.
    I tilegg er nettfunksjonen en millard ganger bedre enn Playstation. Ja, jeg må betale for XBOX360 live funksjonen, men det er det verdt selv om det er gratis på PS3. Blir litt som han guvernøren i USA. Han kunne få seg gratis hjemme, men valgte å gå til innkjøp av skikkelig kvalitetsvarer.

Tja, jeg er enig i at PS3 er en god spiller. Men den blir nok slått av Panasonic BD30, som både er en Proile 1.1-spiller med bitstream av TrueHD og DTS-HD Master. Dessuten leverer den bedre bildekvalitet både på DVD og BD ift PS3...
    Den er såvidt jeg vet fortsatt ikke kommet i salg i Norge?

PS3 er nok ikke lengre den beste og billigste spilleren på markdet, selv om en er et godt kjøp
    Man får tross alt med markedets klart beste spillkonsoll på kjøpet
    Det er en kjempekjøp, men at den er beste spillkonsoll er det bare playstation fanboys som tror. De som har alle maskinene er som regel ikke like sikker i sin sak, og pc folket ler jo uansett ;-)

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crap
    Samsung BD-P1400 selges rimelig fordi den ikke lenger kan selges som en fullverdig BD spiller (1.1)
    Dette er grunnen til prisnedgangen.
    Og dette er grunnen til økt omsetning på denne spilleren.
    Den er vel mer komplett enn hva HD DVD leverte til den prisen mens formatet fortsatt var halv-veis i live? Du for faktisk alle lydformatene som bitstream. Noe som er mye mer viktig enn slike leketøy ting som pip og interaktivitet som gjør at du kan bestille ringetoner ol.

Akkuratt som BD-Boys sier at restsalg på HD DVD er grunnen til at det fortsatt omsettes og at BD derfor ikke "ruler" totalt.
    Forskjellen er at denne spilleren for du faktisk nye filmer til, noe du ikke for om noen uker til en HD DVD spiller.....

Ingen grunn til å ta seg så nær av en edruelig sammenligning stakkars gutter.
    Jeg finner ikke noe edrulig i den sammenlikningen - bare rent oppgulp med bakgrunn i at drømmeformatet ligger dødt.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I familen har vi alle 3 maskinene. Wii: Var gøy en periode, men det er liksom bare Wii sports som fenger. (det nye treningspillet blir sikkert kjøpt inn når det kommer)
    PS3. Den er stillegående men mangler spill. I tilegg er grafikkytelsen bedre på 360. (divs spill som som xbox360 klarer i 60hz klarer bare ps3 i 30Hz)
    Xbox360: De beste kontrollerne, de beste tileggsutstyret (rattet til 360 får ps3 rattet til å virke som billig plastskitt), de beste og størst utvalg av spill.
    I tilegg er nettfunksjonen en millard ganger bedre enn Playstation. Ja, jeg må betale for XBOX360 live funksjonen, men det er det verdt selv om det er gratis på PS3. Blir litt som han guvernøren i USA. Han kunne få seg gratis hjemme, men valgte å gå til innkjøp av skikkelig kvalitetsvarer.
    Igjen skal du få lov til å mene det, ut i fra dine kriterier, uten at det nødvendigvis er korrekt at 360 slår PS3 som spillkonsoll. Selvsagt enig i at det finnes flere spill til 360. Den har jo vært på markedet lengre. Husker at ved 360 sine første 2 år, så var det ganske stusselig med spill til den også. Og PS3-spillutvalget, synes jeg nå er ganske så bra.

Nettfunksjonen er også i en startfase hos PS3, og som du nevner er den gratis. Og som du vet har Sony/ PS3 snart ferdigutviklet Playstation Home, som jeg tror alle er enige i er et HELT ny nettfunksjonIGN Advertisement
    Den er såvidt jeg vet fortsatt ikke kommet i salg i Norge?
    Nå er vel ikke Norge det viktigste landet for BD? Dessuten kommer BD30 til Norge våren/ sommeren 08.
    Det er en kjempekjøp, men at den er beste spillkonsoll er det bare playstation fanboys som tror. De som har alle maskinene er som regel ikke like sikker i sin sak, og pc folket ler jo uansett ;-)
    Jada, "fanboys-fanboys" er alltid din begrunnelse for at folk måtte mene at BD eller PS3 er det beste.

Tipper kanskje du er en Xbox-fanboy (samtidig som du ikke helt har sansen for Sony), og at du uansett vil foretrekke Xbox. Fint for deg, men det betyr ikke at du dermed har rett. Det kommer helt an på hvilke preferanser man har, ikke sant...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Blueray/dvd krigen så blir det for meg å holde meg til dvd en god stund til regner jeg med.

Jeg likte veldig godt at det fantes to stk formater og var egentlig klar for å skaffe meg en av de (eller begge )

Virker kanskje rart, men måten det ene formatet "ordnet seg" overtak nok til å få det andre formatet til å gi opp - vel det gir meg ganske dårlige vibber.

Det må jo ha kostet en anselig sum penger - denne summen skal selvsagt tjenes inn i løpet av ganske kort tid?

Dette gjør at jeg ikke tror stort på Blueray som et format som naturlig arvtager etter dvd.

Jeg kan selvsagt ta feil. Men foreløpig ser jeg ikke at jeg handler inn hverken Blueray spiller eller filmer før det har gått et par år og jeg ser at formatet "setter seg".
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer crap sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Den er vel mer komplett enn hva HD DVD leverte til den prisen mens formatet fortsatt var halv-veis i live? Du for faktisk alle lydformatene som bitstream. Noe som er mye mer viktig enn slike leketøy ting som pip og interaktivitet som gjør at du kan bestille ringetoner ol.

Forskjellen er at denne spilleren for du faktisk nye filmer til, noe du ikke for om noen uker til en HD DVD spiller.....

Jeg finner ikke noe edrulig i den sammenlikningen - bare rent oppgulp med bakgrunn i at drømmeformatet ligger dødt.

Hehe, jeg skrev ingenting for å promotere eller påstå noe om HD DVD, utover en sammenligning som er relevant i forhold til prisnedgang.

Prøver å forklare å sammenligne med noe som du/dere kansje ikke er så hårsåre om: En 1990 astra er billigere en en 2007 astra fordi den er utdatert(og gammel), Man kan jo fortsatt kjøre med en astra 1990!
    akkuratt som BD 1.0 er utdattert,selges det billig!

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg skrev ingenting for å promotere eller påstå noe om HD DVD, utover en sammenligning som er relevant i forhold til prisnedgang.

Prøver å forklare å sammenligne med noe som du/dere kansje ikke er så hårsåre om: En 1990 astra er billigere en en 2007 astra fordi den er utdatert(og gammel), Man kan jo fortsatt kjøre med en astra 1990!
    akkuratt som BD 1.0 er utdattert,selges det billig!
    Vær snill å legg HD-krigen bak deg. Den er over, og HD DVD selges for helt nede i 500 kr spilleren...

Dette er en ny tråd, og de fleste av oss er nå interessert i å diskutere BD vs DVD.

BDP1400 er ikke en utdatert spiller bare fordi den er Profile 1.0. Det er profilen som er utdatert, og ikke spilleren, og folk kan selv avgjøre om profilene er viktigere enn lav pris.

Var ikke det det store argumentet for HD DVD, da??? Hvorfor betale for 1080/24p dersom man ikke har behov for det, når man kan få en like god opplevelse med 1080/60i:???: Og nå er det plutselig feil at man får en meget rimelig BD-spiller med samtlige lydformat i bitstream, og intern dekoding av TrueHD...bare fordi den ikke kan spille av PiP?

Lag deg en ny tråd, Crap, dersom du vil fortsette HD DVD vs BD krigen...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    I Blueray/dvd krigen så blir det for meg å holde meg til dvd en god stund til regner jeg med.
    Da går du glipp av veldig mye god lyd- og bildekvalitet. Og slik jeg tolker deg, er du en entusiast

For øvrig skrives BD som Blu-ray (ikke Blueray)

Jeg likte veldig godt at det fantes to stk formater og var egentlig klar for å skaffe meg en av de (eller begge )
    Det må vel være bedre at du klarer deg med en spiller (BD) som du kan spille av alle filmene på. Billigere og mer praktisk i rakket

Virker kanskje rart, men måten det ene formatet "ordnet seg" overtak nok til å få det andre formatet til å gi opp - vel det gir meg ganske dårlige vibber.
    BD hadde vel stort sett overtaket hele tiden. Begge sidene drev et skittent spill, og Toshiba er også storeslem her. Den sterkeste overlever alltid.

Det må jo ha kostet en anselig sum penger - denne summen skal selvsagt tjenes inn i løpet av ganske kort tid?
    Hvor har du det fra, at pengene skal tjenes inn på kort tid? Uansett kan BDA nå bruke pengene på den egentlige krigen; den mellom SD og HD.

Dette gjør at jeg ikke tror stort på Blueray som et format som naturlig arvtager etter dvd.
    Ingenting er sikkert, men med så mange HD-klare skjermer der ute, er jeg helt sikker på at HD og Blu-ray vil etablere seg i markedet. Så kommer det helt an på hvor mye BDA og selskapene kommer til å fase ut DVD etter hvert. Det er tross alt de samme selskapene som produserer DVD-spillere, som nå produserer Blu-ray spillere

Jeg kan selvsagt ta feil. Men foreløpig ser jeg ikke at jeg handler inn hverken Blueray spiller eller filmer før det har gått et par år og jeg ser at formatet "setter seg".
    Om ett par år får du garantert en mye mye bedre BD-spiller og et langt større filmutvalg enn i dag. I mellomtiden har vi andre storkost oss med BD og flere titalls BD-filmer i full HD med spektakulær lydkvalitet:-D

Etter at jeg nå har blitt vandt til BD, ser jeg svææært sjeldent på DVD. Og nedturen kommer hver gang...Etter å ha sett en DVD, setter jeg som oftest på et lite kutt med Caino Royale på BD før jeg går til sengs. Da smiler jeg meg i søvn, og blir forsikret om at det er slik film skal pesenteres:-D
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge BD koster ca 3 x mer enn en DVD er det så og si uaktuelt for meg å kjøpe ordinære filmer i dette formatet, bortsett fra konserter eller naturprogrammer som man kan se om og om igjen.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Så lenge BD koster ca 3 x mer enn en DVD er det så og si uaktuelt for meg å kjøpe ordinære filmer i dette formatet, bortsett fra konserter eller naturprogrammer som man kan se om og om igjen.
    Please explain...?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 14 av 126 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •