Blu-ray VS DVD krigen - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 126 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 2508
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Etter mitt syn bør en nok ta med ca 30% av PS3 spillerne som er solgt. Det gjør nok ikke at en kan konkurere med 15K dvd spillere men hadde blitt mer realistisk.
    Enig!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hestehest
    Enig!
    knegg ....

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tømmingen av HD DVD-lageret er i full gang her i Australia. I en video utleiesjappe hadde de forrige uke ca 70 titler med HD DVD utleie. I går solgte de samtlige ut for 75 kr stk. Jeg kjøpte 6 stk, deriblant Transformers.

Igjen av HDM sto en diger Blu-ray hylle med ca 70-80 utleie titler ved siden av DVD:-D

Også i en av de største el-kjedene her nede var det overraskende bra utvalg av BD-spillere. Samtlige merker sto oppstilt, med unntak av Pioneer sin modell, og prisen for en Sony S500 lå på ca 4500 kr. De beste flatskjermene viste BD-filmer, og prisen pr film var ca 199 kr tittelen.

En Toshiba HD-E1 sto også til salgs: Opphørssalg 99 australske dollar, ca. 500 kr...

Tror BD vil ta av Q3-Q4 2008, og vi får håpe at bransjen ønsker å fase ut en del DVD-produkter, samtidig som BD-prisene synker
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS! -man: Nå har også Amercian Way i fredrikstad en del BD-filmer til 199kr, ikke dårlig det og i allefall ikke med tanke på at det er snakk om en døgnåpen utleiesjappe. De selger vel nye dvd til nesten samme pris også. Ang utleie så er jeg ikke sikker på hva de tar men mener å huske at jeg så ett skilt uten for der det stod at de leide ut BD.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blu-ray-kampanje hos Coop Obs!

BD kampanjen hos Coop Obs er et skritt i riktig retning for og få litt fart på BD omsetningen.

RELEASE.no – 1997-2008 - videobransjens fagblad!

Håper flere kjeder følger etter.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje vi som har vært optimistiske her, og tror på BD gjennombrudd, ikke er helt på jordet allikevel?... :-)

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    SVS! -man: Nå har også Amercian Way i fredrikstad en del BD-filmer til 199kr, ikke dårlig det og i allefall ikke med tanke på at det er snakk om en døgnåpen utleiesjappe. De selger vel nye dvd til nesten samme pris også. Ang utleie så er jeg ikke sikker på hva de tar men mener å huske at jeg så ett skilt uten for der det stod at de leide ut BD.
    Glimrende, og takk for tipset Lenge siden jeg var der sist, og skjønner jeg snart bør ta meg en tur...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på coop obs og der hadde de ca 30 bd-titler til 169kr, da snakker vi konkurranse dyktige priser mot dvd. Nå så jeg ikke hva de tok for nye dvd'er men er vel ikke langt unna, så håper det er flere som følger coop obs. Det frister antakeligvis også flere til å kjøpe bd med slike priser. 10-20kr mer for bd enn dvd burde være greit for de fleste? Men for all del, gjør ikke noe om "eldre" titler kommer til 99kr for å konkurrere mot dvd'er til 79kr hos bla kiwi.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Var på coop obs og der hadde de ca 30 bd-titler til 169kr, da snakker vi konkurranse dyktige priser mot dvd. Nå så jeg ikke hva de tok for nye dvd'er men er vel ikke langt unna, så håper det er flere som følger coop obs. Det frister antakeligvis også flere til å kjøpe bd med slike priser. 10-20kr mer for bd enn dvd burde være greit for de fleste? Men for all del, gjør ikke noe om "eldre" titler kommer til 99kr for å konkurrere mot dvd'er til 79kr hos bla kiwi.
    Hvis jeg husker riktig fra Release sin artikkel om dette, så skulle de ha 5 stk til 700 som pakke også (fritt valg) dvs 140 pr film og da er prisen hvertfall helt grei. Da er spørsmålet hvilke filmer, er det interesante nyheter?
    (du kan ikke bare liste raskt opp de 30 Herminator? )

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg husker nok ikke alle 30 nei, men bemerket meg at det ikke var så mange nyheter...

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hvis jeg husker riktig fra Release sin artikkel om dette, så skulle de ha 5 stk til 700 som pakke også (fritt valg) dvs 140 pr film og da er prisen hvertfall helt grei. Da er spørsmålet hvilke filmer, er det interesante nyheter?
    (du kan ikke bare liste raskt opp de 30 Herminator? )
    Jeg tok et bilde med mobilkamera og la det ut, da får du et visst inntrykk i hvertfall:
    http://avforum.no/forum/produkt-pris...tml#post866875

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectre
    Jeg tok et bilde med mobilkamera og la det ut, da får du et visst inntrykk i hvertfall:
    http://avforum.no/forum/produkt-pris...tml#post866875
    Takk :-D

Som antatt var det ikke mye jeg ikke har sett allerede. Muligens er "Invasjonen" verd en titt og muligens er "Departed" verd å se en gang til.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Konkurranse

Nå ser vi hva som skjer nå når HD DVD ikke er på markedet lenger:

- Prisen på Blu-ray-spillere går opp - film - Dagbladet.no

Hva er egentlig verst - to konkurrerende HD-formater som presser hverandre på pris (til forbrukernes fordel), eller ett HD-format som ikke har interesse av å konkurrere ut standard DVD?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Teebee
    Nå ser vi hva som skjer nå når HD DVD ikke er på markedet lenger:

- Prisen på Blu-ray-spillere går opp - film - Dagbladet.no

Hva er egentlig verst - to konkurrerende HD-formater som presser hverandre på pris (til forbrukernes fordel), eller ett HD-format som ikke har interesse av å konkurrere ut standard DVD?
    Det er jo selvsagt at det avisene skriver er korrekt!

Du har ikke lagt merke til at prisen har sunket i det siste? Hva koster en av den BD spilleren som mest sannsynlig selger mest om dagen, Samsung BD-P1400? Den for du fra rundt kr 2 700,-. Når jeg kjøpte den for 2 mnd siden var billigste pris her hjemme kr 3 500,-. Sony sine modeller har så vidt jeg sett gått ned i pris også.

På film siden ser jeg heller ikke noen pris oppgang. Det er ganske stabilt, men med ganske gode kampajener inn i mellom. Feks OBS! sin kampanje - 169,- pr film eller ta 5 for 700,-. Kaller du det en prisoppgang?

Tror du skal lese litt hva som ligger bak den artikkelen før du gråter dine tårer over HD DVD's bortgang. Grunnlaget til artikelen er nemlig en annen artikkel, og den er utenlandsk. Det har ikke noe innvirkning på oss her hjemme.

Newcomer crap sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Det er jo selvsagt at det avisene skriver er korrekt!

Du har ikke lagt merke til at prisen har sunket i det siste? Hva koster en av den BD spilleren som mest sannsynlig selger mest om dagen, Samsung BD-P1400? Den for du fra rundt kr 2 700,-. Når jeg kjøpte den for 2 mnd siden var billigste pris her hjemme kr 3 500,-. Sony sine modeller har så vidt jeg sett gått ned i pris også.

På film siden ser jeg heller ikke noen pris oppgang. Det er ganske stabilt, men med ganske gode kampajener inn i mellom. Feks OBS! sin kampanje - 169,- pr film eller ta 5 for 700,-. Kaller du det en prisoppgang?

Tror du skal lese litt hva som ligger bak den artikkelen før du gråter dine tårer over HD DVD's bortgang. Grunnlaget til artikelen er nemlig en annen artikkel, og den er utenlandsk. Det har ikke noe innvirkning på oss her hjemme.
    Samsung BD-P1400 er v 1.0 og vil havne under restsalg akkuratt som HD DVD

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crap
    Du sammenligner en enkelt spiller med et format, litt absurd, spør du meg.

Det er faktisk utrolig få spillere i salg i Europa som har noe høyere profil enn 1.0, selv den relativt dyre Pioneer BDP-LX70A er profil 1.0. Mens vi venter på at profile 1.1 og 2.0-spillere skal ta av så er Samsung BD-P1400 et relativt rimelig alternativ for å nyte HD nå. Selvfølgelig vil prisen falle, men for min del nyter jeg full HD nå, og jeg trenger ikke selge den med mindre jeg TRENGER profil 1.1 eller høyere, men BD-film kan jeg uansett nyte, selv om man går glipp av enkelte features.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crap
    I motsettning til HD DVD for du nye filmer til Samsung BD-P1400 :-D Det gjør det vel ikke på HD DVD med unntak av noen få titler til?

(Jeg bryr meg ikke en dritt om PIP, bestille ringetoner ved hjelp av dvd spilleren osv. Ergo holder profil 1.0 for meg, og mange andre - som faktisk bryr seg om film. Så lenge tilgangen til ny film ikke er noe problem, fungerer profil 1.0 utmerket.)

Newcomer Bjellesauen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation DVD-afløser lever på lånt tid

DVD-afløser lever på lånt tid - It & tele
    Da får neste kamp begynne
    Er ikke sikkert at blu-ray har vunnet HD kampen ennå

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessante prspektiv, og begynnelsen på dette endelikt for BlueRay ser vi i USA - hvor nedlasting av HD kvalitetsfilmer blir mer og mer tilgjengelig for et stadig større marked. Om kurven skal følge sin sedvanlige utvikling så er det vel Sør Korea, Japan, Sverige som skal fortsette trenden og tilgjengeliggjøre HD matriale til massene uten at det koster skjorten..

Jeg tror, som den danske spåmann, at vi går i den retning. Fem år sier han. Vel, snakk om å kjøre safe...! Fem år er en evighet innenfor den digitale utvikling - hvor både lagrings og visningsteknologi og tilførselslinjer og medier utvikler seg i uhyggelig hastighet...

ISDN linjer var hippe saker i Norge for fem år siden....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag var jeg innom spaceworld, free recordshop og elkjøp. Av disse tre var det kun elkjøp som førte bluray filmer, og da ett latterlig dårlig utvalg.

I tillegg var jeg innom 7-11 og en lokal videoutleie. Her hadde ingen av dem blueray, men den lokale utleieren hadde en samling på ca 40 filmer med HD-DVD.

Så om jeg faktisk hadde brydd meg om denne kampen som nå er mellom DVD og Blueray så hadde automatisk dvd blitt mitt valg denne dag.

Mulig blueray vil overta til slutt, men hvor mange i dag har faktisk en blueray spiller i sitt hjem om vi ser bort i fra ps3?

Jeg har faktisk aldri opplevd at noen av mine venner eller familie har benyttet seg av en konsoll som avspiller til dvd, da med unntak av en modifisert xbox som jeg selv hadde i noen år. De fleste har en egen dvd spiller til dette formål, og slik vil det fortsette og være tror jeg.

Jeg husker ihvertfall selv fra mine yngre dager at alt av konsoll, amiga, c64 osv endte på gutterommet med tv jeg hadde der, og min erfaring er at det fortsatt er slik rundt om.

Om dere skal regne med ps3 som avspiller til blueray, så kan dere fort legge på 2-3 dvd spillere i hvert eneste hjem i norge. ps2, ps1, xbox, xbox 360, pc, laptop osv. Så om krigen avgjøres utifra antall spillere som er solgt til de forskjellige formatene så er vel det meste alt avgjort.

Side 13 av 126 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •