Blu-ray VS DVD krigen - Side 125

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 125 av 126 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 121 122 123 124 125 126 SisteSiste
Viser resultater 2,481 til 2,500 av 2508
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    OK, OK, jeg får vel innrømme det når jeg tar feil...
    Selvfølgelig tok du feil, grundig feil...
    Spør du meg, har dette vært åpenbar strategi fra dag én.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Prisen er forresten $40 for BD+DVD og $30 for den rene DVD-utgaven. DVD-utgaven har to disker, og det er bare disk1 fra dette settet som inkluderes i BD+DVD-utgivelsen.
    Flesteparten av dem som bryr seg om special features er vel allerede på vei over til Bluray, og de får alle de features på bd'en.
    Bare jeg slipper å betale mer for BD utgaven pga DVD'en så er jeg fornøyd.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lagt merke til at her i byen så har Free record shop og Spaceworld begynt å ta Blu-ray på alvor.
    De har begynt å sette DVD og Blu-ray side om side i nyhets hyllene i steden for å "gjemme bort" blu-ray i egne stativer.

Prisene på Blu-ray er forstatt høyere enn DVD, men ikke mer enn max 50 kr.

Dessuten begynner Blu-ray for alvor å dukke opp på bensinstasjoner og kiosker.

Det går med andre ord fremover:-D

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utvalget på BD her jeg bor er ihvertfall skikkelig råttent. Og halvparten av filmene er uinteressante.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen måneder siden jeg sist var med i denne tråden. Jeg merker meg at butikkene i oslo sentrum har omtrent samme dårlige utvalget og samme stive prisene som for tre måneder siden - Blu-ray er fortsatt ikke allemannseie.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Noen måneder siden jeg sist var med i denne tråden. Jeg merker meg at butikkene i oslo sentrum har omtrent samme dårlige utvalget og samme stive prisene som for tre måneder siden - Blu-ray er fortsatt ikke allemannseie.
    Nei, men alle nye filmer kommer nå ut på Blu-ray (inkludert norske) og kjøpes med fordel i nettbutikkene til omtrent samme pris som DVD, så hvem bryr seg.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettsalg øker hele tiden enten det er bøker , hifi , data , musikk , film osv som gjør at det blir mindre antall butikker og også utvalg i hver butikk.
    Er vel helt normalt at BD ikke vil overfylle butikkhyller eller vil kunne bli som DVD som hyllevare.
    De som selger BD har det nyeste (er jo i hovedsak det de fleste kjøper også)
    Mye av det som har vært godt selgende DVD blir også laget som BD men det er helt logisk at man ikke fyller butikker med BD plater som knapt noen vil kjøpe.

Kjøper mange på nettet ødelegger det for butikker
    Mange butikker overpriser BD ennå som ødelegger salg

Jeg kjøper mye billig BD på Coop , brukt butikker og nett så får de overprisende butikkene (Platekompaniet , mix osv) med sitt lille utvalg sitte uten utvikling for min del å håper mange andre gjør dette også for at mange BD disc selgere skal legge seg på et akseptabelt nivå og ikke opptre som haier.

Når man kan velge samme film for 100,- kr mindre på Coop en på feks Mix så sier det også at Coop ønsker BD og øker utvalg i takt med salg.
    Da får blodsuger butikker sitte uten utvikling av utvalg/salg for min del.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Når man kan velge samme film for 100,- kr mindre på Coop en på feks Mix så sier det også at Coop ønsker BD og øker utvalg i takt med salg.
    Da får blodsuger butikker sitte uten utvikling av utvalg/salg for min del.
    Det er også viden kjent at Coop selger noen filmer med tap (da de holdt på med 129,- for helt nye titler, så tapte de penger. Rett og slett et lokketilbud). I tillegg får de nok større rabatter fra leverandørene. I tillegg har Coop er såpass stort vareutvalg av alt mulig, at de trenger kun å tjene minimalt på hver ting de selger.

Jeg kan si såpass, at skulle mindre butikker solgt titlene til samme pris som Coop, hadde de gått konkurs i løpet av noen uker. Helt greit å kjøpe tingene der det er billigst, men blodsugere er ikke disse mindre butikkene akkurat. Tror du finner veldig få eiere av slike butikker som blir rike på jobben sin.

Derfor tror jeg at (slik som vi har sett allerede) det vil forsvinne enda flere småbutikker, og til slutt sitter vi kun igjen med gigantiske varehus som selger alt mulig. Om det er positivt eller ikke, kan jeg ikke si. Det kan slå ut begge veier, men slik blir nok fremtiden. (Samt mer nettbutikker som sitter uten noe form for lager, men kun er en slags "front-end" for leverandører).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Det er også viden kjent at Coop selger noen filmer med tap (da de holdt på med 129,- for helt nye titler, så tapte de penger. Rett og slett et lokketilbud). I tillegg får de nok større rabatter fra leverandørene. I tillegg har Coop er såpass stort vareutvalg av alt mulig, at de trenger kun å tjene minimalt på hver ting de selger.

Jeg kan si såpass, at skulle mindre butikker solgt titlene til samme pris som Coop, hadde de gått konkurs i løpet av noen uker. Helt greit å kjøpe tingene der det er billigst, men blodsugere er ikke disse mindre butikkene akkurat. Tror du finner veldig få eiere av slike butikker som blir rike på jobben sin.

Derfor tror jeg at (slik som vi har sett allerede) det vil forsvinne enda flere småbutikker, og til slutt sitter vi kun igjen med gigantiske varehus som selger alt mulig. Om det er positivt eller ikke, kan jeg ikke si. Det kan slå ut begge veier, men slik blir nok fremtiden. (Samt mer nettbutikker som sitter uten noe form for lager, men kun er en slags "front-end" for leverandører).
    +1

Jeg synes også det å bruke ordne blodsugere, haier og overprising i denne sammenheng blir å ta det helt ut av virkeligheten.....

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Det er også viden kjent at Coop selger noen filmer med tap (da de holdt på med 129,- for helt nye titler, så tapte de penger. Rett og slett et lokketilbud).
    "Viden kjent", sier du. Kan du dokumentere dette? Eller er det noe du har hørt av kompisen?..
    ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    "Viden kjent", sier du. Kan du dokumentere dette? Eller er det noe du har hørt av kompisen?..
    ;-)
    Skal du ha dokumentasjon på om det er "viden kjent"?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Skal du ha dokumentasjon på om det er "viden kjent"?
    Morromann!! Men hvis det er "viden kjent" at Coop solgte med tap burde han kunne underbygge at det faktisk var slik og ikke bare løse rykter...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morromann!! Men hvis det er "viden kjent" at Coop solgte med tap burde han kunne underbygge at det faktisk var slik og ikke bare løse rykter...
    "Viden kjent" eller ikke, nå er det ikke uvanlig at store kjeder selger spesifikke produkter til innkjøpspris og noen ganger med tap bare for å lokke til seg kunder. Å dokumentere dette blir vanskelig, og det er høyst sannsynlig at også Coop selger med liten eller ingen inntekt, jeg ser defor ikke noe poeng for han å dokumentere dette. Poenget i diskusjoenen var ikke om dem selger med tap eller ikke, men om enkelte har for høy fortjeneste(eller for lav fortjeneste). Dette er da ett av mange faktorer som kommer inn, og det betyr ikke at man er blodsuger og hai hvis man selger at produkter til noe høyere pris et annet sted.

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men så er det jo også et klart signal - både fra Coop og Elkjøp - når de selger Blu-Ray til under hundringsen. Blu-Ray skal være allemannseie - ikke bare for en eksklusiv klubb som har så mye gryn at de ikke vet hva de skal bruke dem på.

Jeg vil tro at det går i null for Elkjøp når de f.eks selger "Quantum of Solace" til 99,- på både Blu-Ray og DVD, isolert sett. Men da jeg var innom og fikk sikret meg mitt eksemplar så ble det jo fort noen andre filmer også. Så da tjente de vel på det. Og det er en helt akseptabel måte å drive forretning på, uten å bli beskyldt for å være umoralske.

Mix og Platekompaniet bryr seg ikke en drit om å møte mitt Blu-Ray "behov", skjønner jeg etterhvert. Det blir netthandel - fortrinnvsvis elkjop.no på meg fremover.
    "If you can't be right, be wrong at the top of your voice!"

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal se om jeg finner artikkelen. Var enten i avis eller et bransjemagasin for en del år tilbake, der Coop Obs kjørte helt nye filmer til rundt hundrelappen. Innkjøpspriser er jo uten moms, mens utsalgsprisene er inklusiv moms. Basert på det (samt priser fra leverandører og butikker) så ble det sagt at Obs! tapte penger på hver solgte artikkel (noe som jeg mener de bekreftet selv også). Er jo ikke noe galt i det.

Andre kjeder gjør akkurat det samme. De fleste tilbudsvarer som reklameres mye for, tjener butikkene mer eller mindre ingenting på. Men det fungerer ypperlig som lokketilbud, samt de vil gjør at en del kunder også velger den butikken neste gang.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    "Viden kjent" eller ikke, nå er det ikke uvanlig at store kjeder selger spesifikke produkter til innkjøpspris og noen ganger med tap bare for å lokke til seg kunder.
    Hvis det ikke er kjent på Kongsberg, så er det ikke "viden kjent"

Jeg mener, som deg, at dette er vanlig kunnskap hvis en har litt innsikt i varehandel.
    Har selv levert varer til OBS (Diplom Is) som de solgte med tap. Det gikk flere paller med 2 litere, dette er bevist politikk for å lokke kunder til butikken. For det første skviser de leverandør maks slik at tapet blir så lite som mulig, for det andre tjener de inn dette på totalsalget fra butikken med høyere avanse på andre varer.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Øyy... ikke mobb oss i Kongsberg

Ser det er mye "uenighet" blandt folk her. Men, noe må det være i det at noen tar blodpris et eller annet sted i distrubusjon av filmene.

Ta f.eks de engelske nettbutikkene. Play, dvd.co.uk, hmv, curry m.fler. De har hauger av BD til under 100,- (ikke direkte nyheter, men ikke gamle heller). Det er ok priser. Da burde jo Coop og de der kunne klare det samme på tilsv. filmer.

Når jeg en gang iblandt tar meg en tur innom en butikk, Elkjøp, spaceworld osv så reagerer jeg på prisene de opererer med. Greit nok at de kan koste noe mer enn en nettbutikk, men ikke såpass som de gjør i enkelte butikker.
    Personlig så har jeg handlet en BD i butikk, og det var da Elkjøp hadde 50% på alt av film/spill m.m her en lørdag.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mtm
    Men, noe må det være i det at noen tar blodpris et eller annet sted i distrubusjon av filmene.
    Markedet bestemmer prisen, så lenge selger tjener penger (til livets opphold) så er det ingen blodpris, og han kan heller ikke kalles hai. Det blir heller en stategi for å tjene penger, noen ganger lønner det seg å selge billig andre ganger lønner det seg å selg dyrt. Du får kjøpt BD filmer "over alt" og det er på ingen måte monopol, så kjøp der du er fornøyd med prisen.......

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disney er først ute igjen. Denne gang med Snøhvit Bluray/DVD:

The first version is the obvious choice with two-discs of Snow White on Blu-ray packaged with a third disc of the film in standard definition DVD in Blu-ray packaging. This one retails for $39.99.

The next version is essentially identical *except* it will be packaged in DVD packaging and marketed to DVD buyers. This format is an industry first and new attempt to penetrate the DVD ownership base with Blu-ray Discs.

Kjøp DVD få med Bluray disc på kjøpet
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mtm
    Øyy... ikke mobb oss i Kongsberg
    Ikke et vondt ord om Kongsberg, flott sted

Side 125 av 126 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 121 122 123 124 125 126 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •