Blu-ray VS DVD krigen - Side 124

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 124 av 126 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 120 121 122 123 124 125 126 SisteSiste
Viser resultater 2,461 til 2,480 av 2508
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    men men men men men - statistikken som BD-folkene henviser til (Nilsen??), salgstallene, er vel basert på amerikansk salg? hmmm, dette var litt merkelig...

Er Texas lite representativt for resten av USA?
    Du mener den statistikken som viste at andelden var ca 4% i 2008 og ligger rundt 7% til nå i 2009? Ikke overraskende at DVD er dominerende da når det er det som selges.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hehe.. Kan du ikke finne fram en statistikk for Texas da?
    Sørstatsfolket er vel kjent for å være konservative?

Texas er stort. I Texas ligger store byer som Dallas og Houston. Men også en hel rekke mindre steder og mye landsbygd. Vet du overhodet noe om hvor han har erfaringene sine fra? Vet du om det i det hele tatt er hold i dem? Vet du noe om hans erfaringer er representativt for resten av Texas?...

San Antonio , 8. største by i usa , bare til info:-D

jeg gir bare utrykk for hva jeg ser her om dagen ,villle trodd at bd ble like my fremhevet som dvd ved lanseringer .
    Se også at netflix ol. reklamerer med filmer i hd on demand samme dag som dvd lansering.
    Er selv sterkt for bd bare så det er sagt .

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Med hvilken bitrate av lyd og bilde? 720p sier du? DTS-lyd? Hvorfor er dette Blu-ray?? Så det er identisk kvalitet? Hm...og de har knekt BD+ for godt? Hvilke filmer er det i såfall snakk om og hvor store er filene...jeg bare spør...for jeg har sett det er skrevet Star Wars Blu-ray download også inne på noen sider...
    det ligger starwars bluray "rare bootleg" ute på ebay , det spekuleres i om dette er opptak fra kanalen "spike hd " som sendte starwars før jul .
    De hevder full 1080p og true hd lyd , men synes dette høres meget rart ut

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg tror det er en del opptak fra diverse HD-kanaler som legges ut som BD. Jeg påstår ikke at de ikke har klart å knekke en eneste BD, men BD+ tror jeg ikke de har klart. Da må det fremlegges bevis og kilde.

Men so what. Jeg hadde aldri giddet å ventet mellom 30t og 10 dager for å laste ned noe som uansett ikke har bedre kvalitet eller like bra som en ekte BD-plate.

Men det må fremkomme litt mer enn at en eller annen "løk" skriver Transformers Blu-ray på en Torrent-side. Tror ikke på det
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Ja, jeg tror det er en del opptak fra diverse HD-kanaler som legges ut som BD. Jeg påstår ikke at de ikke har klart å knekke en eneste BD, men BD+ tror jeg ikke de har klart. Da må det fremlegges bevis og kilde.

Men so what. Jeg hadde aldri giddet å ventet mellom 30t og 10 dager for å laste ned noe som uansett ikke har bedre kvalitet eller like bra som en ekte BD-plate.

Men det må fremkomme litt mer enn at en eller annen "løk" skriver Transformers Blu-ray på en Torrent-side. Tror ikke på det
    helt enig hele pointet for meg i allefall er å få den beste kvaliteten som er tilgjengelig , ikke å spare en hundrelapp og få noe som er "ganske" bra, og kanskje bluray kvalitet

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kappel
    San Antonio , 8. største by i usa , bare til info:-D
    Folk trenger jo ikke HD der, De kan jo gå på River Walk å få storslåtte opplevelser. :-)

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FFWD
    Folk trenger jo ikke HD der, De kan jo gå på River Walk å få storslåtte opplevelser. :-)
    blir fort lei etter noen kvelder 8)
    men nå er det jo rodeo i byen så det holder noen dager , men neste uke vet jeg ikke , da kan det være behov for bd:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal ikke jeg hverken oppfordre eller noe til pirat virksomhet, men å "ikke tro" på at BD/BD+ er knekt og distribuert på nett i full kvalitet blir nok litt naivt...

Et kjapt søk på en lukket torrent side;

The Day After Tomorrow 2004 1080p Blu-ray AVC DTS-HD-CtrlHD (34.95 GB)
    Live Free or Die Hard Blu-ray 1080p H.264 DTS-HD MA-CtrlHD (42.59 GB)

Er da tilsynelatende full 1080p fra BD plata - og det er vel FOX film med BD+?

Det som er litt kjipt er at filmene oftest ligger på nettet inntil 2 uker FØR release i statene, som gjør at iallefall med min nedlastingshastighet (et par timer for en re-encode) vil jeg kunne "stjele" filmen opptil flere uker før Amazon kunne ha greid å levere den til meg... :-/

Foreløpig er vel ikke internett godt nok utbygd til at dette utgjøre en direkte trussel mot filmstudioene ... men siden en "god" re-encode i 720p omtrent får plass på en DVD er det nok mange som vil laste ned slikt. (For mitt vedkommende har jeg for liten TV til å se forskjell på 720p og 1080p i annet enn stills, og hjemmekinoen er ikke oppgradert til 1080p enda)...

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha sjekket litt rundt om kring ser det ut til at "alle" Blu-ray filmer er tilgjengelig, i den kvaliteten man selv ønsker fra "orginal" og ned til 720p.

Det som da er merkelig er at man ikke har hørt om noen reaksjoner eller klaging fra filmselskapene?

Det ble sagt en gang i tiden at om dette skjedde i stor skala så ville filmselskapene gi opp Blu-ray. Det betyr vel at enten så er ikke dette stor nok skala, eller så har Blu-ray toget begynt å rulle for fort til at det lar seg stoppe nå.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Det som da er merkelig er at man ikke har hørt om noen reaksjoner eller klaging fra filmselskapene?
    Kan de ha en sammenheng med BD omsetningen i % vis forhold til den totalt filmomsetningen (DVD+BD)?
    Fallhøyden er liten, men den vokser.

Det tror jeg.
    Og et annet punkt er vel at man "tror" at folk ikke gidder laste ned 20-30gB filer. Det er vel ikke allemannseie med høy båndbredde ennå.......

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Etter å ha sjekket litt rundt om kring ser det ut til at "alle" Blu-ray filmer er tilgjengelig, i den kvaliteten man selv ønsker fra "orginal" og ned til 720p.

Det ble sagt en gang i tiden at om dette skjedde i stor skala så ville filmselskapene gi opp Blu-ray. Det betyr vel at enten så er ikke dette stor nok skala, eller så har Blu-ray toget begynt å rulle for fort til at det lar seg stoppe nå.
    Joda,filmselskapene har prøvd seg flere ganger,men hvor er servere? Hvem legger ut? Det er en klar mistanke til at mye gjøres fra Russland? Det ser ut til å bli en langvarig kamp.Du har rett i at alle BD filmene ligger ute.Jeg har i evigheter hevdet at filmselskapene må selv ut å gi tilbud på nedlasting eller streaming til en rimelig penge,og det vil de gjøre.Hva som da skjer med BD gjennstår å se.
    Stølen

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nesten en måned siden siste post...

Blu-ray.com - Bolt Becomes First Blu-ray to Come Out Before DVD

Håper flere selskap tar sjansen på dette.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje fordi det ikke er noen DVD vs BD krig lengre, men at de nå lever side om side
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Inntill BD er enehersker i hele universet vil det foregå en stille krig!!
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jo vært en revolusjon på pris på BD i det "siste" nå er det jo blitt nærmest vanlig å finne mange filmer til 99 kr. Til og med Nyheter som Quantum of solace får en jo til 99

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Til og med Nyheter som Quantum of solace får en jo til 99
    Men som Bond film betraktet er den ikke verdt 99 kroner heller spør du meg. :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det mest spennende nå er hvem som blir først til å lansere en tittel på Blu-ray før DVD. Jeg tipper Warner eller Paramount og at det skjer i 2009.
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jeg tror ikke det kommer til å skje. Jeg kan ikke huske en eneste film som ble lansert på DVD før VHS.
    OK, OK, jeg får vel innrømme det når jeg tar feil... Jeg vet det ble annonsert allerede i januar at Disney slipper Bolt på BD to dager tidligere enn DVD-utgaven. Akkurat her var releasedatoene såpass nære at jeg kunne grynte noe om at det egentlig ikke teller, men når det gjelder neste utgivelse, så blir det litt verre.

AWN Headline News

Snehvit kommer på BD og DVD til høsten, og da slippes BD-utgaven 6 oktober, mens DVD må vente helt til 24. november. BD slippes 7 uker før DVD med andre ord.

Riktignok er Disney litt "sleipe" her. BD-utgaven inneholder nemlig også DVD-utgaven, akkurat som Pinocchio gjorde. Dermed kan det godt tenkes at veldig mange som ikke har BD-spiller kjøper BD-utgaven fordi de ikke vil vente på DVD-utgaven.

Hvor "sleipt" det er kan sikkert diskuteres. Det er i hvert fall en god måte å få folk til å bygge opp en BD-samling på, uten at de i utgangspunktet er interessert i formatet. Dermed blir terskelen for å kjøpe en BD-spiller, slik at man kan se filmene man har kjøpt i best mulig kvalitet, ytterligere senket.

Vel, vel. Hvis jeg vil være skikkelig vrang av meg, så kan jeg sikkert insistere på at jeg egentlig ikke har tatt feil, ettersom både Bolt og Snehvit også inneholder en DVD-utgave av filmen. Man trenger dermed ikke ha BD-spiller for å kjøpe BD-utgaven. Men, jeg kan ikke huske at jeg tok høyde for BD-utgaver som også inneholder DVD, så jeg får nok heller bare bite det i meg

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snehvit kommer på BD og DVD til høsten, og da slippes BD-utgaven 6 oktober, mens DVD må vente helt til 24. november. BD slippes 7 uker før DVD med andre ord.

Riktignok er Disney litt "sleipe" her. BD-utgaven inneholder nemlig også DVD-utgaven, akkurat som Pinocchio gjorde. Dermed kan det godt tenkes at veldig mange som ikke har BD-spiller kjøper BD-utgaven fordi de ikke vil vente på DVD-utgaven.
    Prisen er forresten $40 for BD+DVD og $30 for den rene DVD-utgaven. DVD-utgaven har to disker, og det er bare disk1 fra dette settet som inkluderes i BD+DVD-utgivelsen.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kryss i taket - for min egen del har jeg for første gang observert en BD spiller til under kr 1 000,-. Det var i en annonse fra Elnor i en riksdekkende avis (enten Dagbladet eller Aftenposten). Merke sto det ikke, men det er nok snakk om noe ala Coop spilleren.

Dette synes jeg er en liten milpæle i prissetting.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, OK, jeg får vel innrømme det når jeg tar feil... Jeg vet det ble annonsert allerede i januar at Disney slipper Bolt på BD to dager tidligere enn DVD-utgaven. Akkurat her var releasedatoene såpass nære at jeg kunne grynte noe om at det egentlig ikke teller, men når det gjelder neste utgivelse, så blir det litt verre.

AWN Headline News

Hvor "sleipt" det er kan sikkert diskuteres. Det er i hvert fall en god måte å få folk til å bygge opp en BD-samling på, uten at de i utgangspunktet er interessert i formatet. Dermed blir terskelen for å kjøpe en BD-spiller, slik at man kan se filmene man har kjøpt i best mulig kvalitet, ytterligere senket.

Vel, vel. Hvis jeg vil være skikkelig vrang av meg, så kan jeg sikkert insistere på at jeg egentlig ikke har tatt feil, ettersom både Bolt og Snehvit også inneholder en DVD-utgave av filmen. Man trenger dermed ikke ha BD-spiller for å kjøpe BD-utgaven. Men, jeg kan ikke huske at jeg tok høyde for BD-utgaver som også inneholder DVD, så jeg får nok heller bare bite det i meg
    Synes det er greit at folk blir "lurt" til å kjøpe BD. Det er først når det blir stort volum på salget at prisen går ned. Og hvis prisen på en BD blir den samme som for DVD så er det ingen grunn til å lage DVD'er lengre. For hvem kjøper DVD hvis BD koster det samme? Både når det gjelder filmer og spillere.

Side 124 av 126 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 120 121 122 123 124 125 126 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •