Blu-ray VS DVD krigen - Side 112

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 112 av 126 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 108 109 110 111 112 113 114 115 116 122 ... SisteSiste
Viser resultater 2,221 til 2,240 av 2508
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Ideen er jo ikke dum, men pris kommer vel å bestemme hvor populært det blir.
    Helt klart et viktig spørsmålstegn. D-copy, dvd og BD på samme disk er etter min mening helt topp - bare prisen er rett.....

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Et lite eksperiment:

Dere som bruker DVD: Sett i 'The Dark Knight'. Et stykke uti er Joker i et forhørsrom, og man får et ganske godt bilde av skjorta hans. Kan dere fortelle meg hvor mange forskjellige mønstre den har?

Slike ting som for meg underbygger godt filmhåndverk, og understreker dybden i Jokers sinnsykdom og genialitet. Man får det bare ikke fram med DVD. Sårri folkens....
    Veldig bra, godt argument!
    Folk flest bryr seg desverre ikke, synd for dem...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt skeptisk til å ha BD og DVD på samme disc.
    For spørsmålet vi må stille oss er.....
    Vil dette føre til at vi som faktisk har invistert i BD spillere får mindre HD når vi kjøper en disc, siden et lag av platen er satt av til DVD kvalitet istedet for å stappe den full med ekstramateriell i HD kvalitet?

Tror dette ER tillfellet, og dermed mindre ekstramateriell på BD, fra discene som støtter denne teknologien.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kaarea
    Er litt skeptisk til å ha BD og DVD på samme disc.
    For spørsmålet vi må stille oss er.....
    Vil dette føre til at vi som faktisk har invistert i BD spillere får mindre HD når vi kjøper en disc, siden et lag av platen er satt av til DVD kvalitet istedet for å stappe den full med ekstramateriell i HD kvalitet?

Tror dette ER tillfellet, og dermed mindre ekstramateriell på BD, fra discene som støtter denne teknologien.
    Enig her, da er det bedre å bare stappe en dvd inn i coveret sammen med bluray disc'en.
    Tror ikke et slikt combo format vil gjøre seg noe særlig, virket ikke som det hadde noe for seg på hd-dvd heller. Der begynnte de tilogmed på slutten å lansere/annonsere hd-only utgaver av de fleste combo utgivelsene..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FFWD
    For å være litt mer konkret foreslår jeg at vi sier hva vi forventer fremover i salgsandel.

Mine ansla.g
    For Norge 2008: ca 4-5%
    2009: 12%
    2010: 19%
    2011: 26%

Interessant å høre hva dere tror og hvor stor forskjell på de som har virkelig troa på BD og de som er mer aventende.
    Jeg tror at Nielsen-tallene for USA vil ligge rundt 12-13% for 2009 samlet. i 2010 kan andelen være i underkant av 20%, og 2011 regner jeg med det vil være oppunder 25%

Men, jeg vil presisere at disse anslagene gjelder andelen av det totale filmsalget - inkludert nedlasting. Jeg tror nedlasting vil kunne spise store andeler av DVD-salget i løpet av 2010/2011, så salgstall som kun sammenligner BD vs. DVD vil (sannsynligvis) gi BD betydelig større andeler enn dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    DVD og Blu-ray på samme disk - VG Nett om Lyd og bilde
    Dette kan kanskje være veien å gå i forhold til "introduksjon" av BD til massene?
    Jeg tror dette er fullstendig nødvendig for å nå "halen" av filmmarkedet. HD DVDs mulighet for hybriddisker var også en av grunnene til at jeg likte det formatet best.

Men, det som er et aldri så lite problem, er at markedet sannsynligvis vil reagere negativt hvis man kutter ut DVD-utgivelsen på en film, og kun gir ut en BD/DVD-hybrid, som er priset som en BD-film. Men, det vil løse problemet med BD-plater som ikke lar seg spille på soverommet/hytta/bilen etc., og hybriden kan absolutt hjelpe nye BD-eiere med å velge BD på alle nye filmer. Det å stanse DVD-utgivelser til fordel for BD/DVD-hybrid bør man nok vente med til BD har over 70% markedsandel, tenker jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jeg tror at Nielsen-tallene for USA vil ligge rundt 12-13% for 2009 samlet. i 2010 kan andelen være i underkant av 20%, og 2011 regner jeg med det vil være oppunder 25%
    Nei vent litt. Nå surrer jeg.

Jeg tror vi sier 17% samlet for 2009, 25% i 2010 og 30% i 2011

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Det bør vel dukke opp noen tall på salg av BD vs dvd rett på nyåret som kan være grunnlag å diskutere?
    Har noen her:

Totalt i år er det solgt BD for $540 millioner og DVD for $7,5 milliarder

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og med det tror jeg at jeg takker for meg.

Newcomer petterab sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD og Blu-ray på samme disk - VG Nett om Lyd og bilde
    Dette kan kanskje være veien å gå i forhold til "introduksjon" av BD til massene?
    Se diskusjonen her: Blu-ray.com - First Hybrid Blu-ray Planned for Release.
    Det er ganske mye skepsis til kombi-plater. Men, dette er vel hardcore BD fansen. Likevel synes jeg de har noen legitime argumenter mot kombi plater som misbruk av plass og bedre å legge innsatsen i gode BD plater enn å støtte et "døende" format.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er snakk om en plate med DVD på en side og BD på andre siden er jeg ikke helt med på argumentet med misbruk av plass.

Jeg synes atgumentet med at man slipper med å kjøpe en disk, og så kan man spille denne flere plasser, selv om en bare har DVD spiller på f.eks. barenrom/kjellerstue el.l.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,800
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke helt dette med missbruk av plass på slike hybrid BD/DVD plater, rød laser DVD leser vel vanligvis på lag som ligger mye dypere inn i platen enn det BD gjør, så jeg har ikke forstått dette som at man mister det ene BD laget til "fordel" for et DVD lag, heller at man får et tredje dvd lag dypere inn i BD platen. (mulig jeg tar feil...)

En annen mulig effekt av slike hybrid plater vil vel være at hele BD/DVD krigen og litt opphetede og trøttene diskusjoner og salgstall ville kunne bli om mulig enda mer meningsløse.....

Har ellers litt problemer med å se hvordan film industrien vil tjene penger på slike hybrid plater eller f.eks legger BD og DVD medier av samme film sammen i samme cover osv, utifra slik foholdene er nå.

En hybrid BD/DVD plate utgivelse er vel noe som for oss forbrukere vil forenkle det å kunne bruke ett og samme medie mere fritt i både DVD og BD spillere slik at vi ikke kommer til å kjøpe filmen inn flere ganger.

Kanskje dette etter vært mere må gå i retning av at man som forbruker heller kjøper rettighetene til å se filmen slik man gjerne gjør med lisenser og data programmer.

Da kunne man jo enten lastet filmen ned, kjøpe fysiske medier, og ikke bare binder dette opp i et fysisk medium som må kjøpes på nytt til full pris hvis det blir skadet eller man trenger en DVD versjon av BD plata...
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer petterab sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes atgumentet med at man slipper med å kjøpe en disk, og så kan man spille denne flere plasser, selv om en bare har DVD spiller på f.eks. barenrom/kjellerstue el.l.
    Eller kjøp en BD spiller til barnerom, en til kjellerstua, en til kjøkkenet,...

Prisen på de billigste detter jo som en stein.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, da er det snakk om tre spillere til her, pluss at jeg gjerne skulle ha byttet ut PS3 som BD spiller, det blir fort penger av slikt. Og BD spiller på barnas TV kan mildest talt beskrives som overkill, for ikke å snakke om BD i bilen...
    DVD kommer nok til å leve lenge enda, også her i huset ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo enkelt:
    Blu-ray knuser DVD som format og gir en helt annen opplevelse dersom man har bildefremviser og anlegg til det.

For alle som ikke har slikt utstyr (som jo er de fleste) behold DVD - men jeg føler ikke for å få med et råttent DVD-format på mine nyinnkjøpte blu-rays, rett og slett av prinsipp. Ikke at det vil si at man ikke kan lage slike disker, siden jeg absolutt ser et behov, men ta for all del ikke bort muligheten til å kjøpe en ren blu-ray utgave (til redusert pris naturligvis) for oss som kun ønsker blu-ray utgaven.
    Jeg er uansett fornøyd siden jeg stort sett får tak i alle nyere filmer på blu-ray nå etterhvert, selv om prisene på film fremdeles er noe høye i forhold til de kunstig lave DVD-prisene (husk at prisene på nye filmer på DVD lå på det samme som blu-ray gjør nå (online vel og merke) kun for en 3-4 år siden.
    Nå har til og med den lokale videosjappa tatt inn blu-ray til utleie, og det til samme pris! Utvalget er ikke helt der enda for å si det mildt, men slike ting gjør det i hvertfall enklere for oss som faktisk har muligheten til å bli blåst over ende av kvaliteten.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dette med den lave prisen på DVD.

Det er stort sett 139 / 159 /179 på nyheter på dvd, tilsvarende priser på BD er 179 / 199 / 229-
    Grunnlaget for dette er at jeg var ute for å kjøpe noen filmer til jul. Kung fu panda og Mamma mia. Kjøpte begge på BD til 179 (Panda) og 199 (Mia) der kostet dvd versjonen 139 (Panda) og 159 (Mia).
    Ofte når en refererer til DVD priser så er det ikke nyheter en snakker om.

40 kroner i forskjell er ikke noen å snakke om når det er en film som skal sees flere ganger. Det er kun de filmene som sees bare en gang hvor det er viktig. De leier jeg mye heller og da er det faktisk samme pris!

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer

40 kroner i forskjell er ikke noen å snakke om når det er en film som skal sees flere ganger. Det er kun de filmene som sees bare en gang hvor det er viktig. De leier jeg mye heller og da er det faktisk samme pris!
    Her er jeg helt, totalt og fullstendig enig med deg:-)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Her er jeg helt, totalt og fullstendig enig med deg:-)
    Dette er en merkedag

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Til dette med den lave prisen på DVD.

Det er stort sett 139 / 159 /179 på nyheter på dvd, tilsvarende priser på BD er 179 / 199 / 229-
    Grunnlaget for dette er at jeg var ute for å kjøpe noen filmer til jul. Kung fu panda og Mamma mia. Kjøpte begge på BD til 179 (Panda) og 199 (Mia) der kostet dvd versjonen 139 (Panda) og 159 (Mia).

Jepp, helt enig!

I utgangspunktet kjøper jeg kun filmer jeg regner med har stor gjensynsverdi. Da er en prisdifferanse på 50 kroner ubetydelig.
    Alt annet leier jeg eller får tak i på andre måter.
    Det er derfor kun aktuelt å se på prisen på nyheter.

Når det gjelder de typiske "leiefilmene" ønskjer jeg meg disse i en eller annen form av VOD da jeg hater å gå ut for å leie og ikke minst levere tilbake filmer. Dette vil da gå ut over DVD leiemarkedet, og i liten grad Blu-ray kjøpemarkedet.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ærlig talt ikke hybriddisker har noe for seg. Slike på HD-DVD viste jo klart at de som ikke bryr seg om HD kjøper DVD uansett (det er jo billigere), og de som vil ha HD kjøper standardversjonen på ren BD. De eneste som faller i denne nisjen er de som vil ha HD i stua og SD i soverommet, og hvor mange er det?

Side 112 av 126 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 108 109 110 111 112 113 114 115 116 122 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •