Blu-ray VS DVD krigen - Side 110

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 110 av 126 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 106 107 108 109 110 111 112 113 114 120 ... SisteSiste
Viser resultater 2,181 til 2,200 av 2508
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av blu-ray-only
    I OVERKANT? Skjønner ikke hvordan du kan si det?
    Det er "fort" som er i overkant.

Jeg har KUN nevnt den ene filmen, og det jeg har postet ang. salget av denne er FAKTA. (Kan umulig være i overkant da?)
    Vel, hvis det er noe som ble opplagt under BD vs HD DVD-krigen, så er det at det er noe veldig funky med Amazons forholdstall. Mulig det bare er det at de rett og slett ikke er representative for resten av landet, men det var ikke uvanlig at både BD og HD DVD hadde titler som solgte bedre enn DVD-versjonen. Men, da den offisielle statistikken kom, så hadde DVDen solgt 10-20 ganger så mye som BD/HD DVD-versjonen.

I dette tilfellet har Amazon ca. tre ganger høyere andel for BD-versjonen enn det de offisielle salgstallene (som for så vidt inkluderer Canada, UK og Australia) sier. Det betyr sannsynligvis ikke at BD-salget av denne tittelen har eksplodert de siste dagene.

Så har jeg skrevet at fremtiden blir "blåere fremover". Det er vel heller ingen som tviler på det? Har ikke nevnt et eneste tall ang. totalsalg!
    Nei, men du bruker salgsstatistikk fra én dags salg i én butikk som grunnlag for å påstå at BD kommer til å overta markedet "fort". Det er i beste fall naivt. Jeg syns dog det minner om den typiske cheerleadermentaliteten som disse diskusjonene har vært dominert av.

Får tilføye at jeg ser denne filmen som en "døråpner" for formatet
    Det er det ingen tvil om at den er. Det er nok ganske mange som har kjøpt seg BD-spiller for å se denne filmen i HD.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Akkurat!

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi det ikke er de samme filmene som sammenlignes.

Topp 20 sammenligningen viser hvor mange eksemplarer de 20 mest solgte BD-titlene solgte i forhold til de 20 mest solgte DVD-titlene.
    Jamen, hva så?
    Det er da i høyeste grad interessant å se tallene for de 20 mest solgte BD mot de 20 mest solgte DVD. Det spiller vel ingen rolle at det ikke er samme filmer? Det forteller jo klart og tydelig hva som seleges av de mest populære filmene.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Akkurat!
    Herremin... Hvor fort er "fort" da? Er ikke dette en høyst subjektiv uttalelse? Vi kan ha hver vår oppfatning av hva som er "fort".
    Det går uansett ikke an å benekte at nå skjer det virkelig noe. Tenk bare hvor vi stod for ett år siden..

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    **innlegg slettet- selvsensur - ser at dette blir helt feil og absolutt ikke noe jeg ønsket. Beklager**

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du vil skjønne hva det er snakk om! Er ingen som benekter at det skjer noe! Det er så typisk å tillegge noen et motsatt standpunkt hvis en ikke er fullstendig heiagjeng.:evil: Trodde vi var kvitt denne debattformen når SVS!-man har sluttet å poste.
    "Denne debattformen"?? Kødder du?
    I denne tråden går det jo blant enkelte sport i å bagatellisere eller "down play" et hvert pro-BD innlegg. Når man så finner det nødvendig å kommentere relativiteten i uttrykket "fort", og samtidig kommenterer andres debattformer, blir det hele bare latterlig...

Newcomer petterab sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viktigste som skjer nå i favør av BD er vel:
    • De fleste nye TV'er er Full HD
    • Begrepet Blu-ray begynner å bli kjent utenfor hjemmekinofetisjist miljøet.
    • Tittel utvalget tar seg opp (snart kommer Bourne filmene!).
    • Fornuftig prisede BD spillere er i annmars. (Bør nok helst under 2000,-).
    • Behovet for å ta opp HD-TV sendinger melder seg meget snart nå som analoge sendinger snart er historie. Så når det kommer fornuftig prisede (under 4000,-) opptakere for HD-sendinger tipper jeg salget av slike vil ta over for dagens DVD-format-opptakere. Det har det alt gjort i tekno-freak landet Japan.

BD er nok et ustoppelig tog. Den største trusselen mot utbredelse tror jeg er gratis (tjueri) nedlasting fra nettet som fjortisene i alle aldre driver med. Kjøpe-DVD vil gå en langsom død i møte. Men seigpiningen vil sikkert ta 5-10 år. Men det spiller vel egentlig ingen rolle så lenge BD-utvalget blir stadig bedre og prisene faller.

Det beste man kan gjøre er å kjøpe BD. Money rules!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    "Denne debattformen"?? Kødder du?
    I denne tråden går det jo blant enkelte sport i å bagatellisere eller "down play" et hvert pro-BD innlegg. Når man så finner det nødvendig å kommentere relativiteten i uttrykket "fort", og samtidig kommenterer andres debattformer, blir det hele bare latterlig...
    Ja, jeg legger merke til det samme. "Noen" har veldig vanskelig for å være med og "juble litt" når det kommer noen veldig positive salgstall, slik som med "The Dark Knight". Av en eller annen grunn (som jeg ikke helt kan forstå..) er det også stort sett de samme som går igjen...

Til og med offisiell statistikk fra Amazon trekkes i tvil (kanskje for den var vedlig positiv?). At Blu-ray selger mer på Internett er ikke vanskelig å forklare. Det kommer av at "entusiastete" / de som er litt mer enn vanlig interresert/ handler der.f

Håper veldig mange kommer til å drømme om en " ... Blu(e)-ray Christmas", ikke bare "White Christmas"

OG, jeg tror fortsatt at verden fort blir blåere... . "Fort" er et relativt subjektivt begrep forresten.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petterab
    • Behovet for å ta opp HD-TV sendinger melder seg meget snart nå som analoge sendinger snart er historie. Så når det kommer fornuftig prisede (under 4000,-) opptakere for HD-sendinger tipper jeg salget av slike vil ta over for dagens DVD-format-opptakere. Det har det alt gjort i tekno-freak landet Japan.
    Men, tror du det vil være et skrikende behov for opptak med andre enheter enn PVRene som kabel- og parabolselskapene allerede tilbyr? Og ikke minst, tror du de samme selskapene i det hele tatt tillater bruk av andre enheter enn de de selv leverer?

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bemerka meg at i Wall-E reklamen som går på tv for tia så sier de:

'Nå på Disney Bluray og dvd'. Altså bluray fremheves, og dvd gis også ut.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer petterab sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, tror du det vil være et skrikende behov for opptak med andre enheter enn PVRene som kabel- og parabolselskapene allerede tilbyr? Og ikke minst, tror du de samme selskapene i det hele tatt tillater bruk av andre enheter enn de de selv leverer?
    Det er mulig det ikke går å lagre på hardisk eller brenner. Tenkte bare den japanske trenden ville komme hitover...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her tror jeg du har helt rett. Opptak i HD vil nok først og fremst skje med PVR. Arkivering av HD opptak på eksternt medium blir nok et problem pga kopifrykten. En BD-brenner vil derfor muligens bare kunne brenne BD fra egne videoopptak.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jamen, hva så?
    Det er da i høyeste grad interessant å se tallene for de 20 mest solgte BD mot de 20 mest solgte DVD. Det spiller vel ingen rolle at det ikke er samme filmer? Det forteller jo klart og tydelig hva som seleges av de mest populære filmene.
    Helt enig, for meg er det slik statistikk som er interessant.

Sammenligne totalt antall solgte BD mot DVD blir for meg helt feil. Det gis ut tonnevis av møl på DVD, det som forundrer meg mest er at folk bruker penger på det.

Jeg lo godt i dag når jeg så en DVD boks med Charterfeber i en hylle hos Obs.

Hva blir det neste, Tabloid eller Ungkaren på DVD boks?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Helt enig, for meg er det slik statistikk som er interessant.

Sammenligne totalt antall solgte BD mot DVD blir for meg helt feil. Det gis ut tonnevis av møl på DVD, det som forundrer meg mest er at folk bruker penger på det.

Jeg lo godt i dag når jeg så en DVD boks med Charterfeber i en hylle hos Obs.

Hva blir det neste, Tabloid eller Ungkaren på DVD boks?
    Så hvis vi skal diskutere salgstall for BD vs dvd så skal vi ikke ta med alle titlene på dvd?

Skjønner litt hva du mener. Men en reel konkuranse bør vel da være å sammenligne salgstall på de titlene hvor det gis ut på begge formatene?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Men en reel konkuranse bør vel da være å sammenligne salgstall på de titlene hvor det gis ut på begge formatene?
    Jepp, det er vel i grunn det jeg mener.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    **innlegg slettet- selvsensur - ser at dette blir helt feil og absolutt ikke noe jeg ønsket. Beklager**

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg legger merke til at blårussen sutrer litt når ikke alle deltar i halleluja koret :lol:
    Er det finanskrisen du tenker på?

Det er vel den blårussen sliter mest med for tiden :wink:

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Er det finanskrisen du tenker på?

Det er vel den blårussen sliter mest med for tiden :wink:
    Blårussen som valgte rett yrke, sliter ikke.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du vil skjønne hva det er snakk om! Er ingen som benekter at det skjer noe! Det er så typisk å tillegge noen et motsatt standpunkt hvis en ikke er fullstendig heiagjeng.:evil: Trodde vi var kvitt denne debattformen når SVS!-man har sluttet å poste.
    Du, sutre-gutt, hold deg til tema for en gangs skyld i steden for å bak-snakke. Jeg leser her inne fortsatt:twisted:.

Men legger merke til at du fortsatt kaster ut småprovokasjoner, for så å bli grinete når andre kommenterer det. Fortsett gjerne med å gjemme deg bak trondmm, og svar "ja-ja-ja, heeelt enig" på hans innlegg. Men du kan godt slutte med å kalle de som setter pris på BD for "heiegjeng, hallelujakor" og alle de andre karakteristikkene du benytter deg av.

Her har dere noe mer dere kan krangle over, for dere som fortsatt er overbevist om at Blu-ray kun er og blir et entusiastformat:

Over $60M Spent on Blu-ray Last Week
    Posted December 19, 2008 03:32 PM by Josh Dreuth

According to Home Media Magazine, consumers spent over $60M on Blu-ray titles last week, representing 14% of the home media market. The 167% spike is due in large part to the Blu-ray release of 'The Dark Knight', which is breaking Blu-ray sales records around the world. Comparatively, the previous week, where 'Wanted' was the hot new release, consumers spent $23.64M on Blu-ray.

On the year in whole, consumers have spent nearly $500M on Blu-ray titles, and the average spent per week has been growing as adoption continues to rise.

Blu-ray.com - Over $60M Spent on Blu-ray Last Week

I mellomtiden kan vi andre lene oss tilbake, nyte en Blu-ray film og flire av flisespikkeriet og kranglingen som fortsatt preger denne tråden:lol:

God Jul
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde HD DVD og konverte til Blueray i august og regner meg som fullstendig troløs hva angår formater. Er imidlertid litt skuffet over utvalget av Blueray-filmer, som gjør at jeg stadig må se flere SD-filmer enn det jeg egentlig ønsker, men det går jo riktig vei.

Side 110 av 126 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 106 107 108 109 110 111 112 113 114 120 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •