Blu-ray VS DVD krigen - Side 109

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 109 av 126 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 105 106 107 108 109 110 111 112 113 119 ... SisteSiste
Viser resultater 2,161 til 2,180 av 2508
    Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har bare en ting å si, jeg trur på fult alvor at BD vil overta for DVD sånn etter vært. At noen holder hardt på et foreldet format, ja sånn har det da alltid vært. Bare se på CD gjamfør LP.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Var inne å tittet på Release. Så på fordelingen BD vs DVD.

Hvis jeg leser statestikken riktig så har BD dobblet sin andel fra ca 2% til litt over 5%.
    DVD har derimot falt fra ca 98% til 94%.

Det har vært nevnt så høy andel som 8% av total for BD i tråden for ikke så mange poster siden.

Analytikerne mente vel at potensialet for BD er opp mot 40% markedsandel på det mest positive (mener det var innen 2012).
    Selv har jeg sagt tidligere at 25% må regnes som en suksess, men at en må over 50% for å "vinne krigen" (noe som egentlig ikke er noe poeng!). Her var det en god del uenighet. Noe som er helt naturlig på et diskusjonsforum.

Kanskje det er noen som har lyst til å se på hva som ble spådd av de forskjellige debattantene for 2008 og sammenligne dette med tallene for 2008. Samt kanskje komme med noen spådommer for 2009?

Jeg tror ikke BD klarer 25% i løpet av 2009, men kanskje 2010. Uansett er jeg fornøyd med tilgangen på filmer og avspillere. Prisen på filmer i norsk butikk er helt på trynet, men det er det delvis på nye dvd også. Håper prisene på BD jevner seg ut mot dvd over alle salgskanaler.
    I USA er det ikke utenkelig at vi passerer 25% i løpet av 2009 hvis man regner topp 20.

I Norge kan vi kanskje komme opp i 10%, men her blir det ikke gitt ut noen topp 20 statestikk.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det med salget av Blu-ray-spillere kontra rene DVD-spillere? Lenge siden jeg kikket i hyllene på Elkjip, men er de fremdeles dominert av DVD?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Hvordan går det med salget av Blu-ray-spillere kontra rene DVD-spillere? Lenge siden jeg kikket i hyllene på Elkjip, men er de fremdeles dominert av DVD?
    Her i Sverige er det faktisk enda ganske mange VHS-spillere i hyllene. De koster jaggu opp i 4-5000 også. På en annen side så har de et ok voksende utvalg BD-filmer på bensinstasjoner, ihvertfall Statoil.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske elendig ut fra min erfaring. Jeg handlet min Panasonic BD55 fra Komplett i begynnelsen av November. Var utrolig heldig tror jeg for de var utsolgt i lang tid etterpå.

Virker som det er fryktelig vanskelig og tungrodd i elektronikk-kjedene å få inn de nye modellene. Ser fortsatt endel butikker som har 1. generasjons spillere, og det er for dårlig.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

billig bluray på hifi klubben

Så at hifi klubben selger en samsung spiller til 1990 nå
    Og at statoil har begynt å ta inn bluray i tillegg til dvd , da begynner kanskje ting å akselerere , jaja , tar det i allefall som positivt jeg :wink:

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Var både idag ute hos elkjøp. Det har kommet seg i antall forskjeldige BD spiller. Men det er fortsatt en god del DVD spillere i hyllen , men BD er på vei det ser man klar og tydelig. Utvalg på BD er blitt størrere .. Til og med setter man BD sammen i DVD hyllen. Syns utviklingen går rette vei.

Ser gjerne utvalg av BD filmer hos elkjøp, den har vokst

EDIT: Hifiklubben gir seg nå med Sony sine produkter

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Dark Knight - 1.7 mill på Blu-ray!

BURBANK, Calif. --(Business Wire)-- Dec 17, 2008 The Dark Knight took the world by storm on Blu-ray and DVD, breaking records for 2008. The blockbuster hit from acclaimed director Christopher Nolan became an instant must-own classic with Blu-ray sales of over 1.7 million units and total DVD and Blu-ray sales of 13.5 million worldwide*, including consumer sales and rental sales, in one week. Brisk consumer sales – totaling over 10 million with one week of sales reported - are expected to continue through the holiday season. The Dark Knight is the best selling Blu-ray title in history and will become the best selling 2008 title overall this week. The response to the digital copy offering included on the Blu-ray and Special Edition DVD has been remarkable with the number of consumers activating their digital copies approaching 300,000. The Dark Knight is already the number one movie for the year on the iTunes 2008 Chart.
    The Dark Knight Sells 1.7 Million Blu-ray Disc Worldwide | Blu-ray Stats News Log

og AKKURAT NÅ: DVD/Blu-ray for DENNE filmen: 62% - 38% !!! hos Amazon :-D
    Hvem hadde kunnet tippe noe slikt? Selv ikke jeg! :-D

Se link her

Verden blir fort blåerer fremover!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blu-ray-only
    Verden blir fort blåerer fremover!
    På grunn av EN film hvor det er 60/40 fordeling???

En kan vel skjønne at du er over gjenomsnittet positiv med det "nicket", men dette var litt i overkant, synes jeg.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En kan vel skjønne at du er over gjenomsnittet positiv med det "nicket", men dette var litt i overkant, synes jeg.
    Dog blir det feil å si at den blir mindre blå, det er ikke noe som tyder på det... så jeg synes absolutt påstanden holder stand! ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Har bare en ting å si, jeg trur på fult alvor at BD vil overta for DVD sånn etter vært. At noen holder hardt på et foreldet format, ja sånn har det da alltid vært. Bare se på CD gjamfør LP.
    CD vs LP var en stor forandring... BD vs DVD er ikke det. "BD vs DVD" har mer til felles med "SACD vs CD" - og SACD har ikke akkurat tatt over verden ennå.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xyzz01
    CD vs LP var en stor forandring... BD vs DVD er ikke det. "BD vs DVD" har mer til felles med "SACD vs CD" - og SACD har ikke akkurat tatt over verden ennå.
    Det blir vel ikke en helt korrekt sammenligning, spesielt med tanke på at de fleste hjem i dag har tildels HDready/FullHD kompatible TVer som kan nyttegjøre seg av HD-materiell, kontra antallet anlegg i de norske hjem som ikke vil ha nævneverdig gevinst med SACD vs CD.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Dog blir det feil å si at den blir mindre blå, det er ikke noe som tyder på det... så jeg synes absolutt påstanden holder stand! ;-)
    JEG har absolutt ikke påstått dette. Det er litt typisk hvis en prøver å holde litt edruelighet i diskusjonen så er en "motstander". Poenget var at det skulle skje "fort", det er ikke sansynlig at blu-ray ikke øker med det forkuset det er på HD for tiden. Men å basere dette på en tittel som er veldig egnet for PS3 og BD eiere generelt, blir for enkelt.
    Det er jo hvor mye av markedet BD tar og hvor fort som er topik for denne tråden.
    Det er dokumentert at BD har steget fra 2% til 5% i løpet av 2008, jeg skal spise lyttehetta (les hatten) min om BD har 38% total markedsandel i løpet av 2009!

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JEG har absolutt ikke påstått dette. Det er litt typisk hvis en prøver å holde litt edruelighet i diskusjonen så er en "motstander". Poenget var at det skulle skje "fort", det er ikke sansynlig at blu-ray ikke øker med det forkuset det er på HD for tiden. Men å basere dette på en tittel som er veldig egnet for PS3 og BD eiere generelt, blir for enkelt.
    Det er jo hvor mye av markedet BD tar og hvor fort som er topik for denne tråden.
    Det er dokumentert at BD har steget fra 2% til 5% i løpet av 2008, jeg skal spise lyttehetta (les hatten) min om BD har 38% total markedsandel i løpet av 2009!
    Det vil tiden vise, annet blir bare spekulasjoner... uansett så er det synd for de som går glipp av masse fine stunder med underholdning i HD kvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I OVERKANT? Skjønner ikke hvordan du kan si det?

Jeg har KUN nevnt den ene filmen, og det jeg har postet ang. salget av denne er FAKTA. (Kan umulig være i overkant da?)

Så har jeg skrevet at fremtiden blir "blåere fremover". Det er vel heller ingen som tviler på det? Har ikke nevnt et eneste tall ang. totalsalg!

Er dette i OVERKANT, ja da vet ikke jeg...

Var forøvrig spent om hvordan dette innlegget ville bli tatt i mot. Jeg håpet at ALLE ville se det positive i at The Dark Knight solgte tre ganger mer første uke enn noen annen Blu-ray utgivelse. Dessverre ble det ikke slik...

Får tilføye at jeg ser denne filmen som en "døråpner" for formatet (som enda ikke har vært enerådene på HD-video ett år). Denne filmen kombinert med bedre utvalg av HW, lavere priser på HW, større utvalg av software og så Julesalget som står for døra, tror jeg vil gi en stor effekt i utbredelsen.

Jeg kommer ikke til å vedde hatten på det ene eller det andre, forresten :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    I USA er det ikke utenkelig at vi passerer 25% i løpet av 2009 hvis man regner topp 20.

I Norge kan vi kanskje komme opp i 10%, men her blir det ikke gitt ut noen topp 20 statestikk.
    USA og Norge er rimelig like. (iallfall på totalt)

Topp 20 er rimelig uinteressant. Det er totalen som teller.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var inne å tittet på Release. Så på fordelingen BD vs DVD.

Hvis jeg leser statestikken riktig så har BD dobblet sin andel fra ca 2% til litt over 5%.
    DVD har derimot falt fra ca 98% til 94%.

Det har vært nevnt så høy andel som 8% av total for BD i tråden for ikke så mange poster siden.
    Husk dette er omsetning. Snittprisen ligger på ca 100% mer for BD ifølge Release.

For usa vil året gi ca 6.5% omsetningsandel og ca 4-5% salgsandel.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xyzz01
    Nå har jeg ennå til gode å se en eneste techno/trance SACD, men Bluray har alle sjangere, og mest av god blockbuster film som jeg foretrekker..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FFWD
    Topp 20 er rimelig uinteressant. Det er totalen som teller.
    Hvorfor det? Jeg synes Top 20 er meget interessant, jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hvorfor det? Jeg synes Top 20 er meget interessant, jeg.
    Fordi det ikke er de samme filmene som sammenlignes.

Topp 20 sammenligningen viser hvor mange eksemplarer de 20 mest solgte BD-titlene solgte i forhold til de 20 mest solgte DVD-titlene.

Home Media Magazine har også en ukentlig oversikt over hvor mye de 20 mest solgte BDene har solgt på BD i forhold til DVD. Dette kunne vært en interessant oversikt, men listen domineres av katalogtitler, så man får et litt feil inntrykk.

Det jeg skulle likt å se, er en statistikk over alle nyheter, både filmer og TV-serier, som ble gitt ut på DVD og BD i løpet av 2008.

Side 109 av 126 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 105 106 107 108 109 110 111 112 113 119 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •