Blu-ray VS DVD krigen - Side 108

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 108 av 126 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 104 105 106 107 108 109 110 111 112 118 ... SisteSiste
Viser resultater 2,141 til 2,160 av 2508
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Innbilte meg at 2500 skulle være noe mer påkostet i bildedelen og jeg, men skal slett ikke være påståelig.

Husker ikke hvordan denne kom ut på DVD i den stor BD testen heller. Her må det leses
    Etter det jeg har lest så er P1500/2500 gjenomsnittlig på både lyd, bilde BD og bilde dvd!

Med andre ord perfekt for meg - P1500 altså hehe
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakker vi gjennomsnitts-Ola? Ikke helt sikker på at du havner i den kategorien da
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FFWD
    Skjønner ikke poenget ditt. Jeg har ingen planer om å erstatte mer enn noen få favoritter på DVD til BD. DVD filmene funker utmerket på BD spilleren. Det er jo derfor denne overgangen er så "lett".

Når jeg kan velge mellom å se en film i DVD kvalitet gratis eller betaler 200 for å se han i BD, ja da velger jeg DVD. Unntaket er mine topp 20-30 filmer.
    Alt nytt kjøper jeg stort sett på BD, men da er forskjellen langt mindre på pris. (selv om jeg helst hadde sett den hadde vært langt mindre) F.eks Dark Knight koster DOBBELT så mye på BD enn DVD.
    Jeg leter selvfølgelig etter lavere pris på katalog titlene enn det jeg betaler for å få nyhetene på release dag (eller 2 uker før), men forskjellen er så stor at jeg har kjøpt mange filmer på ny som jeg aldri hadde planlagt. Og jeg kommer sikkert til å oppgradere 5-600 dvd'er av ca 1200. Er vel oppe i 130 gjenkjøp til nå.

Kjøpte for eksempel nettopp 'Kiss the dragon' på bluray. Den så jeg en gang når jeg kjøpte den for maaaange år siden, og det var ikke en film som jeg da syntes var veldig bra, grei nok liksom. Så nå fikk jeg lyst å se den igjen da jeg fant den til ca 150,- på bluray så da kjøpte jeg den å så igjen. Blir nok ikke å se den igjen før 4k.

Edit: 163 av 368 titler er filmer jeg hadde på dvd fra før. Og jeg har ennå mange jeg skal bytte ut.

Edit2: Jeg kommer til å oppgradere ihvertfall 465 til av de filmene jeg har på DVD (jeg har talt over hele dvd samlinga). Og dette er titler jeg nå kan si at garantert jeg kjøper igjen hvis/når de blir gitt ut på Bluray. Håper de får ut fingen for det er mange av disse jeg fikk lyst å se igjen nå, men som jeg ikke kommer til å se før de kommer i HD. Gleder meg som en liten unge nå jeg
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Whatta fuck!!!!!!!!!!!

Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    For eksempel - jeg kjøpte Band of Brothers på dvd her om dagen, den kostet kr 160,- på Play. På BD så koster den kr 500-600,-. Så jeg venter med BD utgaven til den koster rundt kr 200,- først da kjøper jeg den. Selv med kjøpet av dvd utgaven så sparer jeg ganske mye penger.

Kanskje litt dårlig eksempel - men allikevel.

Men allerede i dag så kjøper jeg inn alle "storfilmene" på BD - foreløpig er Iron Man og Dark Knight bestilt. Gjør meg ingenting å betale oppunder kr 200,- for slike filmer.
    Er ikke Band of Brothers den største film/miniserie ever???????????????

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Kan noen fortelle meg litt om hva Band of brothers egentlig dreier seg om? Har hørt så mye bra, men vet liksom ikke om det er noe for meg

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ironi????

Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Kan noen fortelle meg litt om hva Band of brothers egentlig dreier seg om? Har hørt så mye bra, men vet liksom ikke om det er noe for meg
    Basert på din hjemmekino så regner jeg deg for å være for oppegående til at du ikke har sett eller hørt om B&B, så jeg regner med at du har vært å drukket 24 juleøl ikveld, dvs julekalenderen gikk opp i røyk på en kveld!!!!

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Dark Knight fastest selling Blu-ray of all time; over 25% format share

The Dark Knight fastest selling Blu-ray of all time; over 25% format share - PS3 Fanboy

"The Dark Knight has become the fastest selling Blu-ray yet, besting the last king of the hill, Iron Man. Nearly 3 million copies of the movie were sold on Tuesday, with 600,000 units being sold on Blu-ray. That means about 25-30% of the disc sales were on Blu-ray -- an impressive feat for a relatively new format."

Litt optimistiske prosentregning der hos PS3 fanboy, er vel mer 20%...

Blu-ray.com - The Dark Knight Sells 600K on First Day Sales

"Reports are in, and the Warner Brothers Blu-ray release of 'The Dark Knight' sold approximately 600,000 copies in the US, Canada, and UK on Tuesday, which works out to 20% of all home media sales for the title. This single day accomplishment blows away the previous record holder 'Iron Man' which sold approximately 250,000 on its first day of release."

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Jeg vet ikke om det gikk frem tydelig nok - med jeg mente nye storfilmer.

Om jeg kommer å erstatte gamle storfilmer som jeg allerede har på dvd - vet jeg ikke. Jeg tror jeg får ta meg en liten tenker på det - finne ut hvilke filmer jeg har sett en del ganger og som jeg synes har stor gjensynsverdi.

Men BoB hører jo til de jeg skal ha i samlingen etterhvert på BD :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Jeg leter selvfølgelig etter lavere pris på katalog titlene enn det jeg betaler for å få nyhetene på release dag (eller 2 uker før), men forskjellen er så stor at jeg har kjøpt mange filmer på ny som jeg aldri hadde planlagt. Og jeg kommer sikkert til å oppgradere 5-600 dvd'er av ca 1200. Er vel oppe i 130 gjenkjøp til nå.

Kjøpte for eksempel nettopp 'Kiss the dragon' på bluray. Den så jeg en gang når jeg kjøpte den for maaaange år siden, og det var ikke en film som jeg da syntes var veldig bra, grei nok liksom. Så nå fikk jeg lyst å se den igjen da jeg fant den til ca 150,- på bluray så da kjøpte jeg den å så igjen. Blir nok ikke å se den igjen før 4k.

Edit: 163 av 368 titler er filmer jeg hadde på dvd fra før. Og jeg har ennå mange jeg skal bytte ut.

Edit2: Jeg kommer til å oppgradere ihvertfall 465 til av de filmene jeg har på DVD (jeg har talt over hele dvd samlinga). Og dette er titler jeg nå kan si at garantert jeg kjøper igjen hvis/når de blir gitt ut på Bluray. Håper de får ut fingen for det er mange av disse jeg fikk lyst å se igjen nå, men som jeg ikke kommer til å se før de kommer i HD. Gleder meg som en liten unge nå jeg

Du har enten for mye penger og ingen kjæreste/kone...

ellers så har du alt for mange penger

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bsd121
    Du har enten for mye penger og ingen kjæreste/kone...

ellers så har du alt for mange penger
    Eller så virkelig ELSKER jeg film!! ?
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen bruker penger på båt / hytte, andre prioriterer å bruke penger på hjemmekino. Noen heldige har anledning til å bruke mye penger på både båt, hytte og hjemmekino Slik er det det bare.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Årets teknologiske oppturer

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende
    Blu-ray sales accelerate to record levels in Japan

Når HD tv kanaler blir fullt utbredt ellers i verden så vil neppe DVD opptaker med DVD oppløsning og avspiller være noe de fleste tviholder på.

Da vil avspiller og opptaker være HD og Blu Ray blir enda mere interesant

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RELEASE.no – 1997-2008 - videobransjens fagblad

"NVF-tallene viser at BD så langt i år gjør det langt skarpere enn hva DVD gjorde i kampen mot VHS i 1998, både hva gjelder omsetning, antall titler og antall plater (volum)."

Mer hos Release.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gleder Meg Masse!

For tallene blir ikke dårligere etter at salget av "The Dark Knight" fremtrer i statistikken! :-D - Er bare å glede seg til det skjer!:-D :-D :-D

Forresten fantastisk kvalitet på filmen! Har sett den to ganger!

blu-ray-only

Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    RELEASE.no – 1997-2008 - videobransjens fagblad

"NVF-tallene viser at BD så langt i år gjør det langt skarpere enn hva DVD gjorde i kampen mot VHS i 1998, både hva gjelder omsetning, antall titler og antall plater (volum)."

Mer hos Release.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Surfer litt innom her av og til og må bare poste mine synspunkter om tingenes tilstand på den Blå fronten.

Er svært skuffet over måten Blu-ray frontes på i Norge. Det er forsåvidt blitt bra utvalg nå men prisene er jo helt på trynet.

Normalt sett prøver jeg å kjøpe filmene i butikk her i Trondheim, men når prisene blir slik som nå så handler jeg heller fra Play.

Eksempelvis "Sleeping Beauty" på Blu-ray. Veiledende pris i Norge på 299 kr????!!!! Helt latterlig når man sammenligner med England der veiledende pris er ca 200 kr. Synes det har blitt veldig mye 229, 249, 279 og 299 kr pr film her i Norge nå. Etter min mening er det uakseptabelt når man sammenligner med prisnivået på Blu-ray i England.

Hadde tenkt å kjøpe en solid stabel med Blu-ray nå til jul, men endte opp med å kjøpe det meste fra Play. 3 for 2 tilbudet samt generelt lavere priser gjorde at jeg heller valgte å handle utenlands.

Wall-E, Sleeping Beauty, The Orphanage, Wanted, Jean of Arc (The Messenger), Sixth Sense, Unbreakable, Hellboy II, Predator II, The Mist. Totalt ble det ca 1500 kr. Skulle jeg kjøpt tilsvarende filmer i Norge må jeg nok ha betalt 2000-2500 kr.

Men prisen på Sleeping Beauty syntes jeg tok kaka. Snakker om å blø familiefolk som har lyst å kjøpe en fin film til ungene.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg kan skrive under på at Shallow er en virkelig film-entusiast.Det har jeg sett med egne øyne.
    Stølen

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Surfer litt innom her av og til og må bare poste mine synspunkter om tingenes tilstand på den Blå fronten.

Er svært skuffet over måten Blu-ray frontes på i Norge. Det er forsåvidt blitt bra utvalg nå men prisene er jo helt på trynet.

Normalt sett prøver jeg å kjøpe filmene i butikk her i Trondheim, men når prisene blir slik som nå så handler jeg heller fra Play.

Eksempelvis "Sleeping Beauty" på Blu-ray. Veiledende pris i Norge på 299 kr????!!!! Helt latterlig når man sammenligner med England der veiledende pris er ca 200 kr. Synes det har blitt veldig mye 229, 249, 279 og 299 kr pr film her i Norge nå. Etter min mening er det uakseptabelt når man sammenligner med prisnivået på Blu-ray i England.

Hadde tenkt å kjøpe en solid stabel med Blu-ray nå til jul, men endte opp med å kjøpe det meste fra Play. 3 for 2 tilbudet samt generelt lavere priser gjorde at jeg heller valgte å handle utenlands.

Wall-E, Sleeping Beauty, The Orphanage, Wanted, Jean of Arc (The Messenger), Sixth Sense, Unbreakable, Hellboy II, Predator II, The Mist. Totalt ble det ca 1500 kr. Skulle jeg kjøpt tilsvarende filmer i Norge må jeg nok ha betalt 2000-2500 kr.

Men prisen på Sleeping Beauty syntes jeg tok kaka. Snakker om å blø familiefolk som har lyst å kjøpe en fin film til ungene.
    Det er jo litt typisk Disney Norge å prise seg så hinsides.
    Man finner skjelden nye Disneyfilmer på tilbud rundt om kring, i motsetning til Dreamworks for eksempel.

Men, det spørs om ikke Wall-e blir første Norske Disney film hos oss.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var inne å tittet på Release. Så på fordelingen BD vs DVD.

Hvis jeg leser statestikken riktig så har BD dobblet sin andel fra ca 2% til litt over 5%.
    DVD har derimot falt fra ca 98% til 94%.

Det har vært nevnt så høy andel som 8% av total for BD i tråden for ikke så mange poster siden.

Analytikerne mente vel at potensialet for BD er opp mot 40% markedsandel på det mest positive (mener det var innen 2012).
    Selv har jeg sagt tidligere at 25% må regnes som en suksess, men at en må over 50% for å "vinne krigen" (noe som egentlig ikke er noe poeng!). Her var det en god del uenighet. Noe som er helt naturlig på et diskusjonsforum.

Kanskje det er noen som har lyst til å se på hva som ble spådd av de forskjellige debattantene for 2008 og sammenligne dette med tallene for 2008. Samt kanskje komme med noen spådommer for 2009?

Jeg tror ikke BD klarer 25% i løpet av 2009, men kanskje 2010. Uansett er jeg fornøyd med tilgangen på filmer og avspillere. Prisen på filmer i norsk butikk er helt på trynet, men det er det delvis på nye dvd også. Håper prisene på BD jevner seg ut mot dvd over alle salgskanaler.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har i hvertfall skjedd veldig mye ila 2008, både med tanke på spillere og tilgjengelighet på filmer. Bare tenk på hvor vi var før jul 2007...
    Jeg synes det lover veldig godt.
    :-)

Side 108 av 126 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 104 105 106 107 108 109 110 111 112 118 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •