Blu-ray VS DVD krigen - Side 106

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 106 av 126 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 102 103 104 105 106 107 108 109 110 116 ... SisteSiste
Viser resultater 2,101 til 2,120 av 2508
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hehe.. nå kødder du??

-Påpeker at det ikke "egentlig" er så bra som 10%..
    -Påpeker at salget nok faller mer enn for DVD etter lanseringen..
    -Tror ikke bransjen vil fronte formatet..

Du måtte finne negativ synsvinkel på samtlige av de opprinnelige punktene...
    Helt enig! Dette ble veldig mye "å finne det negative..."

Se heller etter det positive... Som her:

Blu-ray Surpasses DVD in Japan
    Posted December 9, 2008 10:06 AM by Josh Dreuth

According to the latest GfK Retail and Technology Japan data, Blu-ray recorders broke the 50% barrier during the first week of November, meaning that unit sales of Blu-ray recorders surpassed that of DVD recorders for the first time ever. Compared to the same time last year, when Blu-ray's market share was only 10%, the format has shown rapid growth.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. nå kødder du??

Jeg forstår ikke helt poenget?

Hva mener du med negativ?

Jeg har ikke greie på de eksakte detaljene - men er det fakta han kommer med?

Hvis det i tilfelle er fakta - da er det vel heller slik at du ikke vil høre sannheten?

Men er det tull han kommer med så er det vel bare å komme med fakta som tar hull på hans argumenter?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøssenam! Det var da voldsomt til pessimisme. Hvorfor holde slik fokus på det negative.
    Mannen kommer jo med "fakta", det er da absolutt ikke negativ fokus. Og hvis disse faktaene stemmer så er det faktisk teksten i sitatet over som har negativ fokus.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blu-ray-only
    Helt enig! Dette ble veldig mye "å finne det negative..."

Se heller etter det positive... Som her:

Blu-ray Surpasses DVD in Japan
    Posted December 9, 2008 10:06 AM by Josh Dreuth

According to the latest GfK Retail and Technology Japan data, Blu-ray recorders broke the 50% barrier during the first week of November, meaning that unit sales of Blu-ray recorders surpassed that of DVD recorders for the first time ever. Compared to the same time last year, when Blu-ray's market share was only 10%, the format has shown rapid growth.
    Snakk om å fokusere den andre veien 8)
    Overskriften du quoter sier at BD går forbi DVD i Japan. Flott, men det var ikke det som var tilfellet det var salget av "recordere" som overgikk salget av dvd varianten. Og dette i det eneste markedet i verden som er virkelig spydspiss for ny teknologi.
    Vi har jo ikke BD recordere for salg i vårt marked (meg bekjent) så overskriften her blir jo da
    "DVD knuser BD med 100% i Norge"

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. nå kødder du??
    Overhodet ikke. Jeg skjønner ikke hva du mener med at dette er negativt vinklet eller pessimistisk på noen måte.

Vel, dette er ren faktainformasjon. Jeg sa ingenting om at jeg syntes dette var dårlig eller noe sånt. Jeg bare opplyste om at salgsandelen for topp 20-titlene er forskjellig fra salgsandelen for totalmarkedet.

Dette er akkurat det samme som f.eks. Arendal sier. En større andel av BD-eiere kjøper filmen lanseringsuka enn DVD-eiere. Dermed er det naturlig å anta at DVD-andelen vil øke jo lenger tid det går.

Men, dette er for så vidt synsing, så her er det godt mulig jeg tar feil.

Har jeg aldri sagt. Jeg bare sier at jeg ikke har noen tro på et bestemt markedsføringsforslag. Jeg tror ikke dette forslaget gir noe særlig valuta for pengene for studioene, så jeg tror de vil finne på andre ting istedet.

Bare i ditt hode. Jeg er ingen ja-nikkedukke, men jeg er ikke negativ bare fordi jeg ikke hopper opp og ned mens jeg klapper febrilsk og skriker "Blu-ray ruler". Jeg prøver å forholde meg til virkeligheten, og jeg prøver å basere all spekulasjon om fremtiden på hva situasjonen faktisk er i dag, og hvordan utviklingen faktisk har vært frem til nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jo, men det er jo dette tallet som er intressant i denne sammenhengen.
    Nei, det er det ikke. Det som er interessant er hvor stor andel av solgte filmer er BD.

Den andelen er faktisk under 5% for siste uke i USA. (7% er omsetning i dollar og er jo strengt tatt ikke interessant.)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Snakk om å fokusere den andre veien 8)
    Overskriften du quoter sier at BD går forbi DVD i Japan. Flott, men det var ikke det som var tilfellet det var salget av "recordere" som overgikk salget av dvd varianten. Og dette i det eneste markedet i verden som er virkelig spydspiss for ny teknologi.
    Ikke bare det, men BD-recordere har jo vært i salg i Japan siden 2003. Selv om de første recordene ikke er kompatible med dagens BD-system, så er Blu-ray "gammel" teknologi i Japan nå.

En annen ting som er verdt å huske på her, er at her i norge vil det ikke være så veldig nyttig med en BD-opptaker. Hva har du tenkt til å ta opp på den? Den vil ikke være designet for å kopiere BD-filmer. Det finnes vel ingen DVD-opptakere i dag som kan ta opp digitale sendinger fra kabel eller satellitt, og jeg kan ikke helt se for meg at dette vil endre seg for HD-sendinger og BD-opptakere. Det er kanskje lov å håpe at BD-opptakerne vil komme med en RiksTV-godkjent tuner, men det ser ikke ut til at HD-utvalget vil bli det heeelt store her.

Det man står igjen med er sannsynligvis hjemmevideoopptak, altså.

(OK, nå ER jeg negativ, men ikke mot Blu-ray. Jeg er irritert over at kabel- og parabolselskapene låser oss inne til deres teknologi, slik at man ikke kan bruke tunere og PVRer og DVD-opptakere o.l. om hverandre. Men det påvirker selvfølgelig hvor nyttig det vil være med BD-opptakere her.)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FFWD
    Nei, det er det ikke. Det som er interessant er hvor stor andel av solgte filmer er BD.
    Jeg er ikke helt enig i det. Studioene bryr seg om bunnlinja. Antall solgte filmer er ikke like interessant som hvor mye de solgte de for.

Sitat Opprinnelig postet av FFWD
    Den andelen er faktisk under 5% for siste uke i USA. (7% er omsetning i dollar og er jo strengt tatt ikke interessant.)
    Hvor fikk du dette tallet fra? Jeg så akkurat den nye statisikken fra HomeMediaMagazine, og der står det 4%, men dette er for hele året samlet (frem til og med 16. november).

Status pr. 16. november er altså 4% andel av solgte enheter, og 6,01% av omsetningen.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm

En annen ting som er verdt å huske på her, er at her i norge vil det ikke være så veldig nyttig med en BD-opptaker. Hva har du tenkt til å ta opp på den? Den vil ikke være designet for å kopiere BD-filmer. Det finnes vel ingen DVD-opptakere i dag som kan ta opp digitale sendinger fra kabel eller satellitt, og jeg kan ikke helt se for meg at dette vil endre seg for HD-sendinger og BD-opptakere. Det er kanskje lov å håpe at BD-opptakerne vil komme med en RiksTV-godkjent tuner, men det ser ikke ut til at HD-utvalget vil bli det heeelt store her.

Det man står igjen med er sannsynligvis hjemmevideoopptak, altså.
    Nå kjenner ikke jeg heller til hvordan en BD-opptaker fungerer, men har den HDMI inn, så kan man vel spille inn direkte fra HD-tuner etc?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke helt enig i det. Studioene bryr seg om bunnlinja. Antall solgte filmer er ikke like interessant som hvor mye de solgte de for.

Hvor fikk du dette tallet fra? Jeg så akkurat den nye statisikken fra HomeMediaMagazine, og der står det 4%, men dette er for hele året samlet (frem til og med 16. november).

Status pr. 16. november er altså 4% andel av solgte enheter, og 6,01% av omsetningen.
    For studione er det selvsagt viktig med fortjeneste, men hvis jeg skal vurdere hva som er populært så blir det liksom litt feil å si at båter over 100 fot er mest populært fordi Røkke tilfeldigvis har kjøpt en yact til 100 millioner og det gjør at omsetningen for slike båter er størst.

Med utgangspunkt i at gjennomstnittprisen er 26 og 16 dollar i USA. (fra Nielsens offisielle tall i juli) så kan du regne ut hva den "reelle" andelen er. (jeg husket feil, den var 5.26% forrige uke)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må nok si meg enig FFWD her. I allefall i forhold til BD vs DVD krigen, men i og for seg hva studioene bryr seg om. Riktig nok så bryr studioene seg om bunnlinja. Omsettning sier ikke noe om hva dem egentlig tjener per disk, skal dem tjene store penger som må dem selge i STORE kvantium, og helst legge antall solgte DVDer bak seg. Antageligvis har DVD høyere fortjeneste per disk pluss at dem selge mye mer.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Jeg må nok si meg enig FFWD her. I allefall i forhold til BD vs DVD krigen, men i og for seg hva studioene bryr seg om. Riktig nok så bryr studioene seg om bunnlinja. Omsettning sier ikke noe om hva dem egentlig tjener per disk, skal dem tjene store penger som må dem selge i STORE kvantium, og helst legge antall solgte DVDer bak seg. Antageligvis har DVD høyere fortjeneste per disk pluss at dem selge mye mer.
    Nå er jeg litt usikker på om vi kanskje krangler bare for å krangle

Poenget mitt er at hvis et studio har valget mellom å selge 100 millioner DVDer til $16 pr. stk, eller 80 millioner BDer til $26 pr. stk (altså en omsetning på hhv. $1,6mrd for DVD og $2,1mrd for BD) så vil de foretrekke å selge færre eksemplarer til en høyere pris pr. stk.

Jokeren her er at vi ikke har peiling på hvor mye den faktiske fortjenesten er pr. eksemplar. Det er jo ikke så mye hjelp i høy omsetning hvis man selger hvert eksemplar med tap.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror at i løpet av det neste året og mest sansynlig også året etter dette så vil filmselskapene satse på BÅDE BD og DVD. Fordi de gjerne vil selge det dyrere og mer kopisikre BD og DVD som har millioner og atter milioner av avspillerer overalt. Dette er det de vil tjene mest på tror jeg.
    BD pushes for alt det er verd men DVD holder god stand lenge. Dette er en situasjon jeg godt kan leve med fordi det betyr godt tilbud av HD samtidig som lavpris dvd holder kontroll på prisnivået.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med fare for å stemples som enda mer negativ, så fant jeg akkurat et par artikler om at BD gjør det dårligere enn forventet i år:

DVD Sales Down; Blu-Ray's Missing Its Mark: What's Hollywood To Do? | Reuters
    Sony says Blu-ray sales short of forecasts | Technology | Reuters

Warner Bros. also says sales of more expensive Blu-Ray DVDs will miss projections by at least 25 percent this year.
    Dette kan bety at salgsmålene har vært urealistiske, men det er viktig å huske på at studiosjefene forventer en del av formatet.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe at de setter ned prisen på bd fimer. Er uansett ikke redd for at Blu-ray formatet blir gitt opp pga litt dårligere salg enn planlagt. Blu-ray har nok kommet for å bli de neste 10 årene.

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Kjøp en rå BD-spiller som matcher det sinnsyke anlegget ditt og den svært så pene hjemmekinoen din.

Hjemmekinoen din må være topp 3 i Norge, men unn deg LX91 eller noe i samme klasse til jul da.................8-)
    Hmmm...

Først og fremst 1000 takk for ditt kompliment

Men jeg er noe usikker på om en BD-spiller til hvitskjorta er bedre enn en til arbeidsskjorta..

Derfor er jeg også noe skeptisk til å oppgradere fra f.eks. PS3 til Denon sitt nye flagship til 40k... Jeg trenger ikke forbedringer når det gjelder CD eller DVD i utgangspunktet.

Det som irriterer meg en del er støynivået til PS3 som er direkte sinnsvakt..

Og dersom noen spiller kan vise seg å overgå PS3 i start-tid samt utmerke seg i stor grad når det gjelder billedkvalitet så gjerne for meg.. men ikke til 40k foreløpig

(også blir det nok uansett ikke under juletreet.. sinnsyke idèer må jeg nok påkoste selv )

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Glass som er HALVFULLT...

Noen vil absolultt se det som HALVTOMT, mens andre ser det som HALVFULLT! Selv tilhører jeg siste kategori, og det er jeg glad for!

Ser dette som en god nyhet (se neste avsnitt), og det ville jeg tro at alle som også er positiv til Blu-ray formatet (med den beste lyd og beste bilde tilgjengelig i forbrukersegmentet) burde være.

With continued sales growth through the holiday season, Blu-ray player makers will ship 911,000 machines during the fourth quarter and about 2.2 million for the year, according to DisplaySearch.

"Blu-ray had a pretty good Black Friday," Paul Erickson, director of DVD and HD market research at DisplaySearch, said in a conference call today. "This is primarily due to one factor: sub-$200 pricing."

As Blu-ray player sales tripled for the week, so did sales of standard-definition DVD players, whose average price was about $40. Next year, Blu-ray player sales will surge 76% to 3.84 million units while DVD player sales will fall 24% to about 14 million units, DisplaySearch forecasts.

Link til full artikkel
    http://www.videobusiness.com/article/CA6621296.html

Dette skulle gi en markedsandel (for hele året) på 27,43%. Det innebærer selvsagt at markedsandelen mot slutten av året vil være vesentlig større, i følge denne prognosen.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en del BD spillere som blir levert med noen BD tittler for tiden. Hvordan kommer disse inn i de statistiske BD salgs tallene for slike utgivelser?
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Det er en del BD spillere som blir levert med noen BD tittler for tiden. Hvordan kommer disse inn i de statistiske BD salgs tallene for slike utgivelser?
    De har ikke vært med tidligere i hvert fall, så jeg tror ikke de er det nå heller.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg litt usikker på om vi kanskje krangler bare for å krangle

Jokeren her er at vi ikke har peiling på hvor mye den faktiske fortjenesten er pr. eksemplar. Det er jo ikke så mye hjelp i høy omsetning hvis man selger hvert eksemplar med tap.
    Hæ :shock: krangler vi

Neida, vi gjør ikke det. Jeg ser poenget ditt, men er alikevel ikke helt enig, iallefall per dagsdato. For dette vil selvfølgelig endre seg. Som jokeren din sier så har jeg dessverre ingen fakta å hendvise til, men min sunn fornuft tilsier at studiene må betale ned BD-teknlogien, og alle reklame kampanier og sikkert en haug med andre kampanier og sist og ikke minst det krigen som ble ført mot HD-DVD skal også betales ned. Dermed tror jeg ikke fortjenesten er så mye høyere per disk enn DVD og i tillegg selges det mye færre plater.

Ser vi dette fra et forbruker perspektiv så vil kun antall solgte plater kunne si noe om hvem som "vinner" krigen. Selvfølgelig går det an å se det fra studioene sin side, men er det egentlig relevant her?? Isåfall må vi ha mye større innsikt i studioenes økonomi. Omsetting sier ingen ting om fortjeneste, den gir kun et bilde om hvor mye markedet ønsker å kjøpe.

Side 106 av 126 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 102 103 104 105 106 107 108 109 110 116 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •